Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 77 ... 289 290
zomaareens

Sabatini is toch zn vaste lead-out? die gaat niet mee, das kut

fietsumerin

Die was vorig jaar ook niet mee

Jasperdewaal11

'@ Kannibaal of te wel de namen van renners worden correct geschreven.

madeinstars

Viviani had alle mazzel van de wereld dat hij bij Quick Step mocht rijden en puur door de kracht van die ploeg ongeveer zes keer meer kans had om te winnen dan hij normaal gesproken zou hebben. Daar heb ik echt 0 vertrouwen in bij Cofidis.

Treenert

'@Jasper kijk nog maar eens goed bij de sprinters maar ja who cares?

@TJAANAMEISTRO: "Hoe kan je daar nog een ewan tussen krijgen?" Tussen Madouas en Sagan

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Treenert excuus je hebt gelijk ook :P

Don Gielius

De hele sprinterdiscussie herinnert mij aan de giro van vorig jaar. Ook toen waren ze allemaal te duur voor de weinige kansen die er waren en ging de helft afstappen. Uiteindelijk heb ik daar de fout gemaakt door er te weinig te nemen en stond ik er na 2 weken dramatisch voor.

Ik ga nu uit van 7 massasprints waarvan 2 of 3 met gereduceerd peloton, afhankelijk van hoe hard de koers in het begin gemaakt wordt. Ook zie ik na etappe 11 nog maar 1 sprinterskans in Parijs, aangezien etappe 19 zo'n valse zware is die op het einde van een ronde gewoon vaak naar aanvallers gaat. Dat maakt voor mij de keuze voor een aantal "overprijsde" renners toch noodzakelijk om zeker 6 volwaardige sprinters te hebben. De Bonifazio's en Mezgecs zullen soms zeker wel top 10 of zelfs een keer top 5 rijden, maar die kunnen evengoed enkele etappes 15e worden. Ik vind dat toch een aanzienlijk risico zo vroeg in de ronde, zeker in het achterhoofd houdend dat de gele trui ergens vanaf rit 6 wel een tijdje kan worden weggegeven en je er dus mogelijk met teampunten niet komt.

Koers is geen wiskunde, ik kan er evengoed naast zitten. Gewoon een bedenking die ik me maak als ik sommige ploegen hier zie passeren.

martijn2308

Iemand nog gehoord hoe het met Higuita gaat na zijn val?

iMrChris

Ik twijfel toch nog tussen:
Cees Bol of Coquard
Cees dit seizoen nog niks laten zien, maar wel een heel team om zich heen...
Iemand die nog een argument kan verzinnen :)

Koenblom16

Erin er uit erin eruit.... elke dag weer veranderen. Darkhorse Martinez net even te goed gereden in de Dauphine en als ik mijn team nu zie heb ik ook flink wat gokjes, die het dik waard kunnen zijn of een grote flop kunnen worden. Blijft lastig dit...

Ajvenema

iMrChris: Dat is echt volledig koffiedik kijken. Bol is de coming man, dus die zou in theorie op een bepaald moment flink boven zn waarde kunnen scoren. Of dat dan nu is, met deze voorbereiding? Geen flauw idee. Zie hem ook nog wel een aantal sprintjes missen, maar voor hetzelfde geld rijdt ie overal top5.

Bij Coquard weet je dan weer redelijk wat ie kan. Heeft veel ervaring, en een aardige voorbereiding. De kans dat ie zwaar boven of onder zn prijs scoort lijkt me daarom niet zo groot.

iMrChris

'@ajvenema
Bedankt !

mschuts

Hebben jullie dat ook wel eens. Dat je een team van 20 hebt en nog 2 miljoen over hebt en heel tevreden bent, maar tegelijk een team van 20 renners wilt maken, maar waarbij je juist 500k te kort komt :P

zomaareens

Gaat van Aert nou meesprinten 1e etappe ja of te nee.. heb alle interviews gelezen en gehoord, moeilijk te interpreteren.
Hoe interpreteren jullie dat? als de kopmmanen veilig zijn houden ze m niet tegen.. dus zal ie gaan?

Poeksel

Polanc maar 500k @nasibal.

@zomaareens als er nog een kleine groep over is, tuurlijk.

Laatst gewijzigd
El Mel

'@Zomaareens Nee, hij sprint niet mee in massasprints. Alleen in de heuvels als de kopmannen veilig zijn. Dat zal best 1 of 2 keer voorkomen, maar wanneer? Het kost je wel steeds een plekje in je dagselectie en je kan hem ook geen kopman maken. Wellicht sprint hij de laatste etappe wel mee.

zomaareens

Poeksel en El Mel:
hij krijgt prima odds voor etappe 1, ook als de mannen van het klassement binnen 3 km zijn, lijkt mij dat ie zelfs in een massasprint etappe 1 mee gaat doen? Wie denkt dit ook? of zo nee, waarom niet?

El Mel

In de odds zijn de teamorders niet verwerkt. Aangezien etappe 1 normaal gesproken een massasprint wordt denk ik niet dat hij meesprint.

Poeksel

Zoek anders even de berichten over Van Aert en de groene trui en bepaal zelf wie je gelooft.

Sjonge Jonge

Nee, omdat bij een massasprint de kans op valpartij (en dus blessures) te groot is en ze in de jacht op de gele trui in Parijs dat risico niet willen nemen.

Laatst gewijzigd
vasnd

Ik denk van niet, vanwege het gedrang en risico voor de ploeg op vroege uitval. De communicatie vanuit de ploeg was duidelijk wat mij betreft.

Jori

Ja en rit 1 is zo plat als een pannekoek dat we gewoon met circa 2500 man gaan sprinten.
En Roglic start ook al in een gele trui, net als Dumoulin, dus Van Aert moet ook nog eens de hele rit op kop rijden.

Zekerheden heb je natuurlijk niet, maar normaliter zijn de kopmannen veilig binnen de 3 km, heeft Van Aert niet hoeven werken, is er natuurlijk al flink wat uitdunning op de klimmetjes en ligt er bovendien een gele trui klaar als je wint. Moet wel heel vreemd lopen wil Van Aert hier niet mee gaan doen, ook getuige hoe zijn normale sprint al in de voorbereiding liep met oa Milaan-Turijn. Laat Jansen de sprint maar mooi aantrekken en dan nog maar eens zien hoe de rest de klimmetjes heeft verteerd.

Imbatido

Ik denk ook niet dat Van Aert gaat meesprinten in etappe 1. Etappe 1 is altijd super nerveus en daarin wordt altijd gevallen. Is het niet in de laatste kilometers dan wel in de finale. Is de laatste twee jaar ook weer gebleken. Dat risico gaat hij echt niet nemen. En Jumbo heeft hem die dag keihard nodig om de kopmannen uit het gedrang te houden. Het geel in Parijs is het grote doel, niet het geel in Nice. 'Meesprinten als de kopmannen veilig zijn' interpreteer ik zoals vorig jaar in die waaierrit, toen ze met 30 renners naar de finish reden en Kruijswijk uit de problemen was. Niet zich mengen in grote nerveuze massasprints.

Laatst gewijzigd
zomaareens

'@Jori.. kijk zo denk ik dus ook..en hij zit er toch al voorin...hij moet echt niet mogen sprinten van de ploeg om zich daar terug te laten zakken

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ik denk dat het heel erg afhangt van het koersverloop. Als er een paar grote sprint mannen onverhoopt onderweg afhaken, kopmannen zitten goed en hij voelt zich goed waarom zou van Aert dan geen poging wagen ?

Echter als het chaotisch dringen word (wat ook kan) dan gooit hij zich niet in de meute dus mijn inziens kan het beide kanten op maar niet te voorspellen nu.

1 2 ... 77 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.