Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 78 ... 289 290
madeinstars

Etappe 1 wordt gewoon een massasprint. De klims zijn niet zwaar genoeg en te ver van de finish om serieus een hoop sprinters te lossen. Misschien dat er een verdwaalde sprinter afwappert, maar 9 van de 10 gaan er nog gewoon bij zijn.

Poeksel

Wat Jasper zegt.

Of TJV/Van Aert zijn aan het liegen om de concurrentie te misleiden, dat kan ook. Dat is wat Sagan lijkt te denken...

Feike

Ik twijfel nog over Flip....of is die twijfel ongegrond?

Jeffrey81

Wat Wout en etappe 1 betreft...:

Misschien is de vraag vooral wie je anders naast je 5/6/7 sprinters wilt opstellen in etappe 1. Heb je leadouts of een andere ploeggenoot van een kanshebber mee, dan is dat een optie. Heb je die niet, dan zul je naar mannen moeten kijken die misschien meesprinten. En als je dan Van Aert hebt geselecteerd, dan is dat een optie. Maar ook een Alaphilippe, Valverde of een Pogacar eindigen vaak voorin. (en dan bedoel ik rond plek 20).

Maar moet je Wout meenemen als het er voor jij echt van afhangt van of hij in etappe 1 meesprint? Dan beter niet denk ik. Van Aert neem je vooral mee voor de teampunten, de tijdrit en de lastigere aankomsten natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Ludi

Volgens DQS gaan er maximaal 4 sprints zijn. Dat is toch een stuk minder dan ik zou inschatten

Ab Normaal

'@Jeffrey
Niet voor de tijdrit.
Hij wil Champs Elysees sprinten. Dan gaat ie echt niet voor een 10 plek voluit die tijdrit rijden.

Verder eens met Jasper. Het verloop van etappe 1 zal bepalen of hij meesprint of niet.

Pom titcock

'@ab normaal je kent wout zn krachten niet. Die man rijdt etappe 20 en 21 beide top 3

Jeffrey81

'@Ab

Dan zijn we het oneens ;) Ik zie hem beide doen!

Platje

Ik zie Van Aert ook beiden doen.. ik neem hem in ieder geval mee en ook in etappe 1. Ik verwacht niet dat hij sprint maar ik neem geen 9 sprinters mee dus 1 plekje is voor het geval hij wel meesprint

Rawolf

De tijdrit is te lastig voor WvA

Pom titcock

'@Platje, je haalt de woorden van m'n toetsenbord, zo lastig is het allemaal niet toch

TrEb

Zal van Aert de eerste etappe meesprinten?,ik denk het niet. Stel hij wint dan hebben ze gelijk een stukje verantwoordelijkheid in het peloton. Die energie kunnen beter in de 3e week gebruiken. Zo zie ik er tegen aan, waarschijnlijk denken jullie hier anders over?

madeinstars

Ik denk dat WvA wel kans heetf in die tijdrit. Hij zegt zelf er voor te willen gaan en Wout lijkt me iemand die zichzelf en zijn mogelijkheden goed weet in te schatten. Als het echt te lastig zou zijn, zou hij dat zelf wel onderkennen, denk ik.

madeinstars

Het is natuurlijk maar wat je wilt met die gele trui. De eerste etappes zullen toch gecontroleerd worden door de sprintersploegen, dus denk niet dat dat voor TJV meer werk gaat zijn dan anders, mocht Wout geel pakken. Er is een verschil tussen geel dragen en geel verdedigen natuurlijk.

ditisdavid

'@Kj
Ze hebben het over maximaal vier *zekere* sprints. Gezien het klimwerk in etappe 1 en 3, de kans op waaiers in etappe 7 en 10 en de kans op een vlucht in etappe 19, valt dat ook wel te begrijpen. Toch gaan we echt wel meer dan vier keer sprinten inderdaad.

Ludi

'@ditisdavid

Met Bennett mikt men op de sprints. 'Ik denk dat er maximaal vier kansen voor de sprinters liggen', spreekt Steels uit.

Stond op in de leiderstrui, waar ik naar verwees voordat het op WF stond.

Primavoormij

Maximaal 4 sprints dus. Dan zijn denk ik Ewan en Bennett te duur. Denk dat ik die dan downgrade naar meer veelzijdigere types als Trentin en Mezgec en dan de rest van het geld besteed aan wat AK upgrades.

barceman

Dit jaar zijn er best veel etappes die niet door de klassementsrenners maar door de Alaphillipes van deze wereld worden gewonnen. Zoals in etappe 4,6 en 8. Wie verwachten jullie dat de grootste uitdagers van Alaphillipe zijn?

Pirata

Haha toch mooi om te zien hoe snel mensen hun team kunnen omdraaien. Er wordt ergens gelezen dat er maximaal 4 sprints zijn en hups de Ewans en Bennetts worden overboord gegooid.

Pom titcock

'@Prima voor mij, minimaal 4 sprints dus* ik zou nog maar even naar het parcours kijken als ik jou was :-)

Jasperdewaal11

'@Venomeen Je hebt herders en schapen he ;)

Feike

'@primavoormij
De ervaring leert wel dat de Trentins, Mezgecs en bv Stuyvens van deze wereld telkens ergens tussen de 8e en 20e plaats zitten en minimale punten scoren voor je in de pool....

Jeffrey81

Ja, daarom had Trentin er vorig jaar 'maar' 355 in de Tour en het jaar daarvoor 264 in de Vuelta, Stuyven er 'maar' 288 in de Tour van vorig jaar en Mezgec met maar twee top-10's 'maar' 160 in de Vuelta van 2018... nooit nemen die mannen!

/sarcasm ;)

Ornor

Benieuwd hoeveel Zdenek gaat kosten

Pirata

Haha toch goed dat je er nog even sarcasm bij typt Jeffrey, anders zullen er vast nog mensen zijn die Trentin en Stuyven er weer uitklikken 😅

1 2 ... 78 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.