Dit jaar lijken aanvallers zo belangrijk, maar tegelijk kun je ook je team niet volstampen met aanvallers. En de keuze is reuze! En dan de sprinters, kenners hier en in op alle platformen die ik lees zijn wisselend over het aantal kansen. Tot slot de klassementsmannen waar de helft, al dan niet wonden vol met zand, kreupel is. Man, wat een dilemma's! Maar heerlijk, dat gepuzzel.
Ik zit nu op:
5x klassement 24 miljoen
4x klimmen (maar eigenlijk ook klassement) 6 miljoen
5x aanvallen, allen veelzijdig 7,5 miljoen
6x sprinten 20,5 miljoen
20 plekken is veel te weinig haha!
Bij mijn keuze voor klassementsmannen ben ik ook uitgegaan van hun tijdritkwaliteiten, want die laatste tijdrit wordt bepalend voor het eindklassement.
Ik ga de komende dagen wellicht nog wat kleine wijzigingen maken.... Maar veel zal het niet meer zijn.
Er wordt veel over aanvallers gesproken en ben zelf ook nog erg bezig met welke aanvallers. Zitten bij de 750.000 paar echt leuke tussen. In welke etappe verwachten jullie dat niet een sprinter of een klimmer wint? Zelf baseer ik het echt op etappe 12 en 14. Denken jullie aan nog meer etappes?
'@Nul verstand: dat weet ik. Maar je opmerking is terecht en heb ik zeker rekening mee gehouden. Maar dat bedoel ik dus als dilemma, als je te weinig aanvallers neemt, lijkt het of je bij deze a-typische en onvoorspelbare tour, ook tekort gaat schieten. De ervaring leert dat je altijd de verkeerde aanvallers opstelt, maar ja... kies je net de goede ben je spekkoper!
'@arjenzvob,
Klopt helemaal, maar het is toch ook wel fijn als je 9 (halve) sprinters op kan stellen in etappe 1 en als je bij een bergetappe in de derde week nog 9 klimmers op kan stellen. Daarom mijn keuze voor 'slechts' 2 aanvallers. Dat zijn trouwens Van Avermaet en Gilbert, lekker saai.
'@Surplace
Heb WVA er uitgeklikt vanwege dit artikel:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/geen-jacht-op-ritwinst-of-groen-wout-van-aert-honderd-procent-knecht-in-tour/
En kan het verschil met Gesink goed gebruiken. Doordat ik Gesink heb kan ik nu Theuns + Gesink hebben i.p.v. alleen WVA.
'@arjenzvob en @Nulverstand, ik zit nu zo qua verdeling. Ik durf meer aanvallers ook niet zo goed...
6 Klassementsrenners voor € 25.5 milj
5 Klimmers voor € 5 milj (2 klassement)
3 Aanvallers voor € 5.5 milj
6 Sprinters voor € 22 milj
Mijn twijfel zit eigenlijk nog maar bij 2 renners (1 AK man en 1 sprinter)
Ik zit momenteel op:
5 klassementsrenners à €23.500.000
5 klimmers à €7.000.000
6 sprinters à €22.000.000
3 aanvallers à €5.000.000
1 knecht à €500.000
Sinds ik Scorito wat serieuzer speel merk ik dat de 95%+ scores toch vaak komen uit een goede basis voor de wat meer zekere etappes (sprints + bergop waar je klassementsmannen kunt verwachten) + genoeg mogelijkheden voor truipunten in loterij-etappes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.