Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 89 ... 289 290
Racemuis

5 AK 3M+ (waren er 6 voordat ik Lopez elimineerde :)
3 sprint 3M+
en Flip

Pom titcock

'@Kj nee flip voor mij geen klassementsman, wel mee uiteraard

Ludi

Hier sprint 4 2.5m+
Ak 5 2.5m+
Flip

Dan een bak 1-1.5m renners voornamelijk

Pom titcock

Klik net ome Bardetje er weer uit, voelt toch niet goed. Hoor veel verhalen over bollen en etappes, maar zal die gekke Fransman niet gewoon even een klassementje gaan knallen? 6e in Dauphiné toch ook niet onverdienstelijk...

arjenzvob

Dit jaar lijken aanvallers zo belangrijk, maar tegelijk kun je ook je team niet volstampen met aanvallers. En de keuze is reuze! En dan de sprinters, kenners hier en in op alle platformen die ik lees zijn wisselend over het aantal kansen. Tot slot de klassementsmannen waar de helft, al dan niet wonden vol met zand, kreupel is. Man, wat een dilemma's! Maar heerlijk, dat gepuzzel.

Ik zit nu op:
5x klassement 24 miljoen
4x klimmen (maar eigenlijk ook klassement) 6 miljoen
5x aanvallen, allen veelzijdig 7,5 miljoen
6x sprinten 20,5 miljoen

20 plekken is veel te weinig haha!

Bij mijn keuze voor klassementsmannen ben ik ook uitgegaan van hun tijdritkwaliteiten, want die laatste tijdrit wordt bepalend voor het eindklassement.

Ik ga de komende dagen wellicht nog wat kleine wijzigingen maken.... Maar veel zal het niet meer zijn.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Brand je niet aan teveel aanvallers selecteren @arjenzvob. Of zitten bij die 5 aanvallers ook sprinters (doelend op Van Aert of Stuyven)? Anders is 5 aanvallers misschien teveel.

barceman

Er wordt veel over aanvallers gesproken en ben zelf ook nog erg bezig met welke aanvallers. Zitten bij de 750.000 paar echt leuke tussen. In welke etappe verwachten jullie dat niet een sprinter of een klimmer wint? Zelf baseer ik het echt op etappe 12 en 14. Denken jullie aan nog meer etappes?

arjenzvob

'@Nul verstand: dat weet ik. Maar je opmerking is terecht en heb ik zeker rekening mee gehouden. Maar dat bedoel ik dus als dilemma, als je te weinig aanvallers neemt, lijkt het of je bij deze a-typische en onvoorspelbare tour, ook tekort gaat schieten. De ervaring leert dat je altijd de verkeerde aanvallers opstelt, maar ja... kies je net de goede ben je spekkoper!

Ludi

2, 8,9,12,14,18,19 zullen niet gewonnen worden door iemand die uiteindelijk top 5 ak of top 3 groene trui rijd, vermoed ik. Tenzij Sagan mee vlucht, maar is het dan een sprinters rit?

Nul verstand

'@arjenzvob,

Klopt helemaal, maar het is toch ook wel fijn als je 9 (halve) sprinters op kan stellen in etappe 1 en als je bij een bergetappe in de derde week nog 9 klimmers op kan stellen. Daarom mijn keuze voor 'slechts' 2 aanvallers. Dat zijn trouwens Van Avermaet en Gilbert, lekker saai.

Chef83

'@ nul verstand geen van aert en flipje ?

Ludi

is Flip geen derde weeks klimmer en aert geen halve sprinter dan?

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Is het heel gek om 4 jumbo's mee te nemen? Ik kan elke etappe mijn ploeg opstellen en heb nog 2 plekken over met 1.75 miljoen. Zie weinig echte goede aanvallers/sprinters voor 1 miljoen en 750k. Gek idee om Gesink en Bennett(Naast Roglic en Kuss) te nemen en hopen op de teampunten?

SurPlace

'@sprintgeit, ewan en coquard en met rest van geld iets anders doen :)

SurPlace

'@milan mulder, nee ik denk dat veel mensen 4 jumbo renners hebben. Bennett zeker doen en kijken of je nog wat kan schuiven voor WVA?

Nul verstand

'@chef83,

Vergeten om die renners te noemen.

Pils Nolitt

'@superheldkuijer , heb hem er zelf net juist ingezet.. Vorig jaar nog de bergtrui gepakt en de jaren ervoor in de tour prima punten gehaald. Denk dat hij zijn 2,5 mil wel waard kan zijn met dit parcours.

Wie heeft het gouden antwoord?

Milanjacks

'@Surplace

Heb WVA er uitgeklikt vanwege dit artikel:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/geen-jacht-op-ritwinst-of-groen-wout-van-aert-honderd-procent-knecht-in-tour/

En kan het verschil met Gesink goed gebruiken. Doordat ik Gesink heb kan ik nu Theuns + Gesink hebben i.p.v. alleen WVA.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Milan Mulder: er zijn inmiddels genoeg artikelen over WvA geschreven en telkens dezelfde boodschap. Deze link die jij nu stuurt is al weer wat achterhaald, want daarna zijn er verschillende artikelen met een (iets) andere boodschap geweest. Ik neem hem in ieder geval mee.

SurPlace

'@arjenzvob en @Nulverstand, ik zit nu zo qua verdeling. Ik durf meer aanvallers ook niet zo goed...

6 Klassementsrenners voor € 25.5 milj
5 Klimmers voor € 5 milj (2 klassement)
3 Aanvallers voor € 5.5 milj
6 Sprinters voor € 22 milj

Mijn twijfel zit eigenlijk nog maar bij 2 renners (1 AK man en 1 sprinter)

Milanjacks

Theuns of Degenkolb of een andere 750k renner? Heb Stuyven ook in mijn team zitten.

Punchen of verzuipen

Ik zit momenteel op:
5 klassementsrenners à €23.500.000
5 klimmers à €7.000.000
6 sprinters à €22.000.000
3 aanvallers à €5.000.000
1 knecht à €500.000

Sinds ik Scorito wat serieuzer speel merk ik dat de 95%+ scores toch vaak komen uit een goede basis voor de wat meer zekere etappes (sprints + bergop waar je klassementsmannen kunt verwachten) + genoeg mogelijkheden voor truipunten in loterij-etappes.

lilalorre

Mezgec zojuist 2e geworden in Bretagne. Zo slecht nog niet op een dergelijk parcours.

Milanjacks

'@Lila Lorre Mezgec is altijd goed in voorbereidingskoersen

lilalorre

haha ja dat is zeker waar. Maar door de meerdere ''twijfelsprintetappes'' met een geaccidenteerd terrein deze tour, en de 0 verplichtingen die ze bij Mitchelton-Scott voor ieder hebben, wordt het toch weer een twijfel om hem er in te klikken.

1 2 ... 89 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.