Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 94 ... 289 290
Wienk33

Om er ook maar een latenight dilemma in te gooien:
Nizzollo en Bardet of Coquard en MAL.

Brillenpoetser

Omslaan

Brillenpoetser

Twijfel nog aan mn samenstelling. Ik heb nu 6 sprinters plus stuyven. En 6 ak mannen 2 klimmers(waarschijnlijk ook ak) en 2 aanvallers die mogelijk in de bergen terugzien. Ik twijfel of t genoeg is voor t gebergte en of ik niet stuyven moet inruilen voor een Mollema, higuita of sivakov.

Voor de zekerheid lijkt me nog een ak man er bij handig maar bij higuita is de vraag hoe zijn vorm is sivakov of hij wel.mag rijden en Mollema tja als porte valt kan hij interessant zijn.

Maar ik denk dat de winnaar niet teveel zekerheid inbouwt maar precies de goeie renners ak weet te kiezen zonder veel reserves om zo andere etappes meer te scoren.

WCEendT

Beide opties vind ik niets Wienk

Kannibaal van Schepdaal

Ik denk dat het sowieso een Tour zal zijn waarin veel opgaves te noteren vallen, ook van grote namen.

De kunst zal dus zijn om net die renners te kiezen die niet bij de opgevers zullen zitten.

Wie het weet, mag het mij gerust zeggen.

Jofferde

'@Mindless en dan heb je in de personen van Lutsenko, Naesen en Soler ook nog 3 leuke 750k opties...

ditisdavid

Hier ook geen 750k-ers mee, deels omdat Benoot uitviel in de Dauphiné (was anders in principe mee geweest), deels omdat er heel veel goede opties zijn voor 1m en ik weinig heb aan de 500k van twee van hen downgraden. Enige wat dit nog zou kunnen veranderen is denk ik als Démare toch start.

Kip

overal lijstje en voorbeschouwingen; deze viel me nog op:
https://www.cyclingnews.com/features/tour-de-france-2020-the-contenders/
Roglic
Pinot
Bernal
Quintana
Pogacar
Landa

Over Pinot
Best result: Third in 2014

Overview: Pinot has climbed our rankings once more, steadily improving race-by-race. He finished second at the Dauphiné and was best of the rest behind Roglič on the summit finishes of stages 2 and 3.

Stage 5 was less positive, though. Heading into the final day as de facto race leader after Roglič's withdrawal, Pinot and his Groupama-FDJ squad weren't able to control proceedings on a wild mountain stage as Ineos or Jumbo-Visma might.

The 30-year-old put up a valiant fight into Megève, but had to settle for second overall. Still, last year showed he could fight for overall Tour victory, and on his current form, he deserves this number-two spot.

Highlight: The closest to Roglič in the first half of the Dauphiné

Lowlight: Losing his grasp on overall victory on the final day

Platje

Iemand toevallig een bron over de rolverdeling van Trek, met name Pedersen Theuns en Stuyven? :)

InHetGeel

Wat tof, zoveel wielerliefhebbers bij elkaar en goede inhoudelijke discussie. Heerlijk om te lezen! Na een tijd te hebben meegelezen toch ook mijn duit in het zakje.

Team staat zo goed als klaar. Zonder Bernal, heb meer vertrouwen in anderen en budget kan ik goed op andere plekken gebruiken. Met Buchmann, omdat ik denk dat hij het verschil voor mijn team kan maken mocht hij fit zijn (en veel mensen hem zullen laten liggen vanwege de twijfels). Het lijkt me toch dat je die topvorm die hij had niet zomaar kwijt raakt na een paar dagen niet trainen, maar het blijft een gevaarlijke gok.

Om deze reden ook relatief veel ingezet op de sprintritten, omdat je daar ook het verschil kan maken mochten het er toch 7 of 8 worden ipv de 4 die sommige ploegleiders voorspellen. Wel met sprinters die een heuvel over kunnen.

Mijn laatste dilemma is Kuss VS G. Martin. Ik heb nog een plekje voor 1mil in mn klimteam. Ze zullen dus ook in dezelfde etappes meegaan. Martin puncht goed en eindigt vaak kort in de groep als hij erbij zit, maar hoe sterk is hij over 3 weken? Kuss lijkt 1 vd beste klimmers in het peloton en pakt teampunten, maar zal niet altijd laatste man zijn. Wie van de 2 gaat er meer punten pakken? Benieuwd naar jullie ideeën!

En nu dan

Ik zou Martin kiezen als je bijv WvA ook hebt dan kan je die later nog in je klimteam plaatsen voor de teampunten als Martin tegen zou vallen.

Platje

De naam die altijd voorbij komt is onze vriend Valverde maar nu nog nauwelijks gezien.. iemand die hem nog meeneemt? Hij viel zo tegen in de Grand Tour, ik durf het niet meer aan :)

Laatst gewijzigd
Treenert

'@InHetGeel: Het zou mij niet verbazen als de rol van Kuss tijdens de Tour verandert omdat hij bergop ms wel telkens mee kan met de besten.

Bij CCC hebben ze een hele dikke rode cirkel om dag 2 gezet (en anderen zoals TBM uiteraard ook) en @Arjenzvob; dit is wel een Mohoricje, zeker in deze vorm. Quatre Chemins 3,3 km/7,6% en dan nog 9 km dalen naar de finish. Of gaat Alaphilippe zijn revanche krijgen op van Aert?

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ja valverde van een jaar geleden zou je zou opstellen idd.. maar nu rijdt ie niet best

Risje89

'@Platje Ik moet wel oprecht oppassen om de resultaten van de Grand Tour uit mijn argumentatie te filteren.
Valverde was voorheen altijd een zekerheidje, maar de jaren beginnen te tellen heb ik het idee.

@InHetGeel @Treenert Kuss gisteren vervangen voor Bennett. Zal uiteindelijk qua punten niet veel uitmaken denk ik, maar George was wel heel sterk in de Italiaanse koersen.

arjenzvob

'@Treenert: dus dat!

zeewolde

Na dagen lang wikken en klikken, rekenen en tekenen kom ik wonder boven wonder uit op een verdeling 5/5/5/5
De 5 AK mannen zijn stuk voor stuk toppers, net als, met een beetje goede zin, de 5 sprinters. De 5 klimmers daarvan gaan er een paar voor het klassement. En de 5 aanvallers, waaronder natuurlijk de onvermijdelijke Alaphilippe, kunnen allemaal een heuvel verteren en zijn rap aan de meet, soms zelfs in de massasprint, maar zeker in een kleine groep. De enige concurrent die ik nog zie, is Covid-19.

Laatst gewijzigd
Laurenesi

Voor mij zijn de ideale 750k renners, renners die je kunt opstellen voor zowel teampunten als af en toe een ritje zelf. In dat kaliber is voor mij Degenkolb een goed voorbeeld. Als de etappe licht genoeg is voor Ewan, heb je ook direct een van de twee topfavorieten voor de eindzege. In etappes die te zwaar zijn voor Ewan, kan Degenkolb zo maar eens uithalen. Daarnaast kan hij zelf ook zo maar top 20 eindigen in de etappes dat Ewan sprint.

In een tour met relatief weinig "eenvoudige" massasprints, wil ik niet teveel investeren in een sprintteam, maar ik wil wel doordacht renners opstellen. Voor mij maakt dat Degenkolb echt een must. Gaat je geen kampioen maken van de Scorito pool, maar gaat zijn punten wel opleveren is mijn gok. Dan heb je budget over renners die hopelijk wel het verschil gaan maken.

steefje9

Dgenkolb is niet de laatste man in de trein van ewan als ik het goed heb begrepen. Alleen als ewan er niet meer bij zit en degenkolb wel zie ik hem punten pakken.

04398

Zit net even naar de statistieken van Pinot te kijken en verbaas me dat hij nog minder vaak als Porte het einde van een grote ronde heeft gehaald. En de afgelopen 4 jaar in 3 deelnames afstapte in de Tour. Je zou toch haast zeggen dat de Franse druk Pinot te veel wordt de afgelopen jaren.

jp.vanoosterhout

ik zit te worstelen met de vaste sprinters viviani en kristoff die je normaal altijd kiest...dit jaar een groot vraagteken.
en ook wie gaat er sprinten mezgec of impey bij mitchelton scott en bij trek pedersen,stuyven,theuns ???en dan heb je nog sprinters zoals coquard,trentin,venturini,bol die zomaar mits de vorm er is aardig wat punten kunnen halen,dus ik denk dat het nemen van de juiste sprinters de doorslag gaat geven !!

Jeffrey81

Ik hoor hier zo weinig over Herrada dat ik maar eens ben gaan kijken of het wel de juiste Herrada is die meedoet... maar het is hem toch echt! Voor mij is dat dan weer 750K renner die ik wil meenemen. Zo te lezen moet ik dan maar vooral hopen dat hij het beter gaat doen dan Lutsenko ;)

Wijon

'@steefje,

Ik vroeg me dus ook af wie de lead-out is van Ewan. De buyst en Kluge hebben het beide wel gedaan, maar op papier is degenkolb de snelste. Overigens geld dit ook voor Bennet zn trein, Morkov deed het altijd voor Viviani..

Jasperdewaal11

'@Wijon Lead-out bij Lotto is al uitgesproken. Tip: Wallonie.

Poeksel

'@Steefje9: Zo weinig vertrouwen in de winstkansen van Ewan? Zijn toch potentieel 24 punten in de eerste etappe.

1 2 ... 94 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.