Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 96 ... 289 290
SurPlace

'@wijon, haha, zo beredeneer ik ook vaak. Als NLer wint, ben ik sowieso blij en hoeft hij niet in mijn team. Want als ze dan tegenvallen, heb ik niet de scorito pijn 😂

Geldt trouwens niet voor MvdP, die zit er altijd wel in

SurPlace

'@poeksel, volgens mij kan flipje niet eens goed fietsen zonder zere benen ;)

Jeffrey81

'@Nul Verstand

In mijn beleving is er de afgelopen jaren een groeiend aantal bergetappes geweest waar de AK mannen het alleen maar onderling uitvochten voor tijdsverschillen, zonder specifiek belang om eventuele koplopers ook nog terug te moeten halen. Gebeurt wel af en toe uiteraard, maar het is meestal geen doel op zichzelf.

Daarbij denk ik dat AK mannen die al uit het klassement zijn weggevallen omdat ze niet goed genoeg waren, over het algemeen ook niet goed genoeg zijn om in de vlucht te winnen. Dit tenzij ze uit het AK zijn door pech uiteraard, of tenzij ze naar het einde alsnog pieken qua vorm. Maar dat is vrij zelfzaam.

Uitzondering zijn AK-mannen die bewust tijd hebben verloren om vrijheid te krijgen. Dat zal voor Yates (en misschien Bardet, Chaves, Aru) idd kunnen gaan gelden, maar die is me dan weer te duur.

Al met al denk ik dat het nodig is om een paar aanvallers met klimbenen mee te nemen. Met alleen maar Gilbert/WvA types red je het op dit parkoers niet.

callmeal

Het belangrijkste punt in de WVA discussie heb ik hier nog niet gezien; voor de bergetappes zijn er gewoon 4 Killerbees interessanter (en mocht Rogla domineren dan lijkt het me heerlijk ze alle 4 fluitend op te stellen).

SurPlace

'@poeksel, asgreen beweert in t artikel ook dat jungels in vorm is. Verrassend, dat gevoel heb ik dan weer niet...

SurPlace

'@callmeal, ik vind dumoulin toch wel een gokje. 4 miljoen met een redelijke kans dat hij uiteindelijk moet knechten. Hij zal er wel staan in week3 maar of hij 400 punten haalt als roglic gewoon gaat vlammen? Met Bennett en Kuss ben ik t uiteraard wel met je eens

Nul verstand

'@Jeffrey81,

Oke, ben het niet met je eens. Ik ga niet een van de klassementsrenners op de bank zetten voor Herrada of Nieve. Maar iedereen zijn eigen ding.

Jori

Iedereen heeft WvA er al 100x in en uit geklikt, het is een echte breinbreker. Al gaat etappe 1 direct al veel zeggen over waar je hem verder kan opstellen en is het niet zo dat je daar 8 of 9 man sprinters kan opstellen (hoewel 8 sprinters geen gekke gedachte is gezien de verwachte moeilijkheidsgraad van teampunten in de eerste paar etappes).

Verder durf ik hem ook nog niet uit te sluiten voor etappe 2 met zijn vorm, hoewel ik het niet verwacht. Toch ga je voor die etappe waarschijnlijk ook geen 9 beter alternatieven vinden in je selectie. Sluit niet uit dat de vlucht in etappe 2 het geen eens haalt omdat iedereen in de vlucht zal willen zitten, daarna eerst een ak ploeg flink aan de boom schudt om vorm van anderen (hoe fit zijn daadwerklijk Roglic, Bernal, Pinot, Buchmann, Quintana etc.) te testen en vervolgens een ander team het wilt proberen omdat een goede puncheur die niet in de vlucht zit (bijv. Cosnefroy, Impey, Hirschi, Schachmann, Alaphilippe) het kan overleven en een ritwinst + gele trui ruikt.

Daarnaast hoeft Van Aert in etappe 20 en 21 niet meer te knechten, dus kan hij voor eigen kans gaan in 19,20 en 21, al lijkt 3 op rij wel beetje veel. Lastige is wel dat hij eerst maar die laatste etappes moet halen, als de tour dat überhaupt zelf al haalt.

Grote probleem daarnaast is zoals Nasibal het al aanhaalde, dat er geen echte renners zijn die hem makkelijk vervangen die initieel buiten je selectie zitten. Een Colbrelli of Trentin lijken op voorhand te duur, zeker Trentin met ook nog GvA in zijn team, maar ook Colbrelli met een normaliter dromende of niet al te zadelvaste Landa en slechte positioneren van Colbrelli zelf. Daarnaast lijkt deze tour niet de simpele koopjes van <1 miljoen sprinters te hebben, tenzij er nog iets onverwachts gebeurd.

Tevens vond ik de strekking van dit bericht ook nog wel grappig: https://www.hln.be/sport/wout-van-aert-gaat-knechten-in-de-tour-toch-zien-wij-een-zestal-kansen-op-ritwinst~abe4f913/

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@arjenzvob 'In de sprintetappes de kopmannen uit de gevarenzone houden' lijkt mij toch niet een ideaal uitgangspunt om mee te doen in de sprints, maar sluit het ook niet geheel uit. Ik neem hem denk ik wel.

Martinha

Iemand hier die nog iets vindt van Madouas? Slechts 500k, 13e in de Giro vorig jaar en strijdt mee voor jongerenklassement, maar heb zijn naam nog niet zien vallen hier

Jori

Iedereen heeft WvA er al 100x in en uit geklikt, het is een echte breinbreker. Al gaat etappe 1 direct al veel zeggen over waar je hem verder kan opstellen en is het niet zo dat je daar 8 of 9 man sprinters kan opstellen (hoewel 8 sprinters geen gekke gedachte is gezien de verwachte moeilijkheidsgraad van teampunten in de eerste paar etappes).

Verder durf ik hem ook nog niet uit te sluiten voor etappe 2 met zijn vorm, hoewel ik het niet verwacht. Toch ga je voor die etappe waarschijnlijk ook geen 9 beter alternatieven vinden in je selectie. Sluit niet uit dat de vlucht in etappe 2 het geen eens haalt omdat iedereen in de vlucht zal willen zitten, daarna eerst een ak ploeg flink aan de boom schudt om vorm van anderen (hoe fit zijn daadwerklijk Roglic, Bernal, Pinot, Buchmann, Quintana etc.) te testen en vervolgens een ander team het wilt proberen omdat een goede puncheur die niet in de vlucht zit (bijv. Cosnefroy, Impey, Hirschi, Schachmann, Alaphilippe) het kan overleven en een ritwinst + gele trui ruikt.

Daarnaast hoeft Van Aert in etappe 20 en 21 niet meer te knechten, dus kan hij voor eigen kans gaan in 19,20 en 21, al lijkt 3 op rij wel beetje veel. Lastige is wel dat hij eerst maar die laatste etappes moet halen, als de tour dat überhaupt zelf al haalt.

Grote probleem daarnaast is zoals Nasibal het al aanhaalde, dat er geen echte renners zijn die hem makkelijk vervangen die initieel buiten je selectie zitten. Een Colbrelli of Trentin lijken op voorhand te duur, zeker Trentin met ook nog GvA in zijn team, maar ook Colbrelli met een normaliter dromende of niet al te zadelvaste Landa en slechte positioneren van Colbrelli zelf. Daarnaast lijkt deze tour niet de simpele koopjes van <1 miljoen sprinters te hebben, tenzij er nog iets onverwachts gebeurd.

Overigens, dit bericht zegt ook wel veel: https://www.hln.be/sport/wout-van-aert-gaat-knechten-in-de-tour-toch-zien-wij-een-zestal-kansen-op-ritwinst~abe4f913/

Laatst gewijzigd
callmeal

'@surplace Noem me misschien enigszins biased, maar ik heb al het vertrouwen in Dumoulin na zijn recente (media)optredens. Plus de bonus dat mochten Roglic en Bernal toch niet zo goed uit de verf komen Tom opeens zomaar mag dromen van...

Jeffrey81

Zeker, als iedereen precies hetzelfde deed werd het geen leuk spelletje 😉

Ik zal gaan proberen te voorspellen welke bergetappes niet naar de AK mannen gaan. En in die etappes laat ik dan mijn drie minste AK mannen thuis, en stel ik Nieve, Herrada en Flip op. Vooralsnog denk ik het redelijk te kunnen inschatten, al zal straks het koersverloop uiteraard ook nog erg bepalend gaan worden.

Ludi

Naast 9ak mannen nieve, herrada en flip?

ditisdavid

Week 2 en 3 vind ik niet al te lastig in te schatten wat dat betreft, week 1 wel, vooral etappes 4, 8 en 9 kunnen imo beide kanten op vallen.

marconeuvel

Ik ben benieuwd wat jullie opstelling (momenteel) is voor etappe 1. Ik vind mijn huidige opstelling wel erg karig eigenlijk.. Maar goed, het zwaartepunt van mijn team ligt dan ook niet bij de sprints.

Milanjacks

'@Callmeal dan ben je met Gesink/Bennett alsnog 750/500k goedkoper uit. Het grote probleem met WVA is niet dat hij een Jumbo is maar dat je niet weet of je hem op moet stellen in klimsprintetappes, helemaal als Roglic/Tom niet in het geel rijdt dan is het een groot risico om WVA op te stellen. Met Gesink/Bennett heb je die problemen niet die stel je alleen op als Roglic/Tom geel heeft.

callmeal

'@Milan Dat is precies mijn punt. Ik neem liever 4 Jumbos die beter bergen verteren dan WVA. Kies dan wel liever voor Bennet/Kuss dan Gesink . Dat geld kun je prima ergens anders gebruiken.

Milanjacks

'@Martinha buiten de top 10 in de Giro stelt niet zoveel voor. Die gaat gewoon zijn werk doen voor Pinot en wordt eerder leeggereden als Gaudu, en gaat mijn inziens gezien dit sterke AK veld nooit top 20 halen in deze tour.

Milanjacks

'@Callmeal kans dat Bennett alleen ergens punten gaat pakken lijkt mij vrij nihil. Als vierde wagonnetje gaat die gewoon opgebrand worden voor Kuss. WVA voor 0,5 miljoen extra lijkt dan opeens een hele goede optie. Het feit dat Kuss een no brainer is lijkt mij wel duidelijk.

SurPlace

'@callmeal, ik gun t hem van harte en hij idd helemaal in zijn element bij TJV en in de rol waar het mag en (nog) niet moet

Ik denk alleen dat Roglic in zon topvorm is, dat hij echt uit voorzorg is afgestapt en een beetje zand heeft gestrooid laatste weken

Maar we weten t pas over 3,5 week. Ik kijk er iig ontzettend naar uit. De tour waarin rabo dominant was, was fantastisch, maar we weten achteraf dat dat een grote farce was...

Primavoormij

Bennett wordt opgebrand voor Kuss? Hoe weet je dat zo zeker? Ze lijken allebei uitstekend in vorm. Zouden ze niet gewoon per dag bekijken wie het beste is?

callmeal

'@Milan Dat gevoel wb nobrainer heb ik nog meer bij Bennet dan bij Kuss.

callmeal

'@surplace Kan, maar een dominante roglic in week 1 en daarna een Giro19 effect zou Tom in de kaart spelen. Dan heb je ook dubbel punten aan hem. Ga trouwens lekker kijken en genieten de komende tijd (een Rabo-vergelijking past daar niet bij). Je noemt me vast naïef, maar ik weet zeker dat ik dubbel zo veel geniet als ik niet alles in twijfel hoef te trekken.

Delric

Durft nog iemand Schachmann aan? eventueel ipv WVA? (als je al genoeg TJV'tjes hebt). Toch iemand die je, normaal gesproken, in best veel etappes op kunt stellen. (incl. mogelijke Sagan punten)

1 2 ... 96 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.