Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 97 ... 289 290
Jeffrey81

'@KJ

Inderdaad, zo heb ik het nu staan. 7 AK toppers, 2 goedkopere AK-opties, Nieve en Herrada als klimaanvallers en Flip als alleskunner. En dan daarbij nog 6 sprinters, Gilbert en WvA. Maar over die laatste twijfel ik nog altijd, net als iedereen.

Primavoormij

'@Jeffrey81 Geen Greg !?

Laurenesi

'@Martinha, ssst.. Dat is echt een pareltje. Normaal gesproken ben ik het Milan eens en is Gaudu de tweede man achter Pinot. Gaudu heeft de smaak nog niet echt te pakken, dus ik denk dat Madouas deze tour wel eens van plekje kan gaan wisselen in de pikorde en zodoende meer punten kan pakken dan Gaudu en dan heb je al snel een miljoentje bespaard!

Milanjacks

'@Callmeal ik totaal niet, Kuss kan nog kort eindigen in bergetappes. Bennett wordt in de regel eerder opgebrand.

Laurenesi

Doordraaien

Jeffrey81

'@Primavoormij

Nope...wel overwogen, maar uiteindelijk besloten maar één specifieke heuvelaanvaller mee te nemen, en dat werd Gilbert, ook vanwege mogelijke Ewan-punten.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Dat hele doordraaien, omslaan, ontslaan, blabla is wel echt knullig mensen. Heeft nou niemand door dat als je gewoon weer opnieuw het forum benadert alles weer gewoon in orde is?

Milanjacks

'@Primavoormij Kuss lijkt mij toch de betere klimmer dus ik ga ervan uit dat die langer bij Roglic gaat blijven in de echte bergetappes. Bennett ook in fantastische vorm natuurlijk maar ik denk dat Kuss de superknecht is bij Jumbo(de rol van Froome toen Wiggins de tour won). Je kan zelfs beargumenteren dat Kuss bergop momenteel sterker is als Tom. Natuurlijk mocht er iets met Kuss gebeuren dan kan hij altijd nog eerder worden opgebrand maar dat kan altijd in een tour gebeuren.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@jeffrey81 is hier 'on the money' denk ik.

Laten we uitgaan van een ideale situatie: De rit gaat tussen de AK mannen en jouw AK mannen worden 1 t/m 9. Prima, niets meer aan doen.

.. maar we weten dat het 9 van de 10 keer geen ideale situatie is:
- Er zijn meer dan 9 AK mannen in totaal en het zou dus heel goed kunnen dat jouw minste twee AK mannen (van die dag) geen 8e en 9e worden, maar 11e en 14e
- Er kunnen zomaar nog 2 (of meer) vroege vluchters vóór de AK mannen eindigen. Dat maakt het vervolgens dus geen 11e en 14e, maar 13e en 16e
- Er kunnen zomaar nog 2 of meer vroege vluchters slechts door een deel van de AK mannen ingehaald worden en er dus nog tussen hangen. Dat maakt het geen 13e en 16e, maar 15e en 18e
- Bij het bovenstaande hebben we het slechts over een totaal van 4 vluchters voor en/of tussen de AK mannen, het kunnen er ook zomaar meer zijn.

Voordat je het weet eindigen 2 van je mooie AK namen in een bergetappe buiten de top 15, of zelfs top 20. Is dat per definitie vooraf een beter vooruitzicht dan een sterk klimmende notoire vluchter? Al helemaal als de kans dat de etappe in een vluchtzege eindigt toeneemt?

Ik ben het eens met de stelregel dat het ontzettend lastig is om de juiste vluchter te kiezen en dat dat daarmee per definitie risicovol is. In mijn ogen is 'de juiste vluchter' echter 8 van de 10 bergritten, zeker op dit parcours, vooraf interessanter dan je minste klassementsman.

Verder maakte Jeffrey volgens mij de opmerking dat op dit parcours de klimmende vluchters meer kans maken dan de Gregs/Gilberts van deze aarde. Ook hier schaar ik mij achter.

Primavoormij

'@martinha @laurenesi denk dat Reichenbach op dit moment sterker is dan Madouas en de vaste laatste man zal worden van Pinot.

Ludi

Ik ben ook aan het draaien met van avermaet naar een jumbo klimmer, van aert en een 2m klimmer naar een echte sprinter en dan een klimaanvaller er bij van 750k oid. Had nog 250k over.

Voel alleen raar/niet helemaal lekker ofzo

Milanjacks

'@Nasibal Ik denk dat een Greg voor zijn prijs nog wel een goede aankoop is. Wint praktisch nooit in de tour maar werd vorig jaar wel gewoon 18de qua Scorito punten . Hij zal geen etappes winnen mijn ziens maar werd vorig jaar wel gewoon 8x top 20 en het jaar ervoor 11x top 20. Ook prima vormbehoud laten zien in Milaan San Remo.

Wiel Renner 2020

Wat verwachten jullie dit jaar van Dan Martin?

Pom titcock

'@wiel renner, zoals elk jaar kan je een hoop verwachten van hem, hij maakt elk jaar weer niets klaar: dan mart out

ditisdavid

'@Milan
Kuss startte niet in de Ain en Bennett niet in de Dauphiné, beiden waren uitstekend als laatste man. Bennett mag vaker als kopman starten, ook in Burgos waar Kuss ook van de partij was, maar denk dat vorm van de dag zal bepalen wie de laatste man is. Als er al een hiërarchie is, is er niks om op te baseren dat Kuss daar hoger in zou staan.

Primavoormij

'@milan mulder het parcours van vorig jaar zat wel vol met heuveletappes en etappes die eindigen in een punch, ideaal voor Greg. Dit jaar, zoals Jeffrey en nasibal ook al zeiden, is het parcours beter voor de goed klimmende aanvallers dan de Greg's van deze wereld. Maar ik neem hem denk ik wel. Durf hem in 4 a 5 etappes wel op te stellen en ik denk dat dat genoeg is voor iemand van 1M.

Ab Normaal

'@Milan
Dat parcours is anders!!!!
Ik hoor zooooooveel mensen hier steeds vergelijken met vorig jaar, maar dat kun je niet vergelijken mensen. Begin nou eens voor jezelf met een parcours analyse.

Vorig jaar was een perfect parcours voor de Gregs en Gilberts. Dit jaar NIET.
De vluchters die een etappe winnen zijn klimmers. Types Nieve, Wout Poels, Adam Yates. Die gaan winnen.
Greg gaat hier nauwelijks top 10 halen.

Papa Bart

Ik heb de Hr Zakarin nog niet besproken zien worden, normaal gesproken toch een geliefd onderwerp. Is hij de aanvaller die we zoeken in het hooggebergte?

ditisdavid

Greg staat er bij mij op dit moment wel in. Vooral omdat ik een kopman nodig heb voor etappe 14 en als je er van iemand op kan rekenen dat hij die dag mee is is het Greg wel. Die dag topvijf, in etappe 12 toptien en je hebt je geld er eigenlijk al uit. Zijn plafond ligt op dit parcours inderdaad lager dan in andere jaren, dus hij zit nog op de schopstoel.

Milanjacks

Puur vanwege het feit dat Greg geen topfavoriet is voor veel etappes wil niet zeggen dat die het niet gaat proberen. Greg is een ideale renner die vaak genoeg 8ste gaat worden waardoor je nog prima wat scorito punten gaat krijgen voor die schamele miljoen. Ik stel hem die eerste etappe gewoon op.

callmeal

'@ditisdavid +2 , rake woorden over zowel TJV als Greg.

Jeffrey81

Even nog iets anders.... Wat denken jullie van deze stelling?

"TJV is bergop zo sterk dat tegen de tijd dat de laatste knecht afgeeft, Sivakov en Carapaz er al af zijn"

Imbatido

#AnnounceDémare

sprintgeit

'@Jeffrey Carapaz zoals hij de afgelopen weken rondrijdt misschien wel, maar Sivakov waag ik te betwijfelen. Overigens hoorde ik wel dat in de laatste Dauphine etappe WvA op de eerste berg zo heeft huis gehouden dat er toen nog meer 15 in z'n wiel zaten en oa een MAL al aan de rekker lag. Het kan wat betreft WvA dus ook zo zijn dat hij in de bergetappes waarin het niet helemaal losgaat er ook aan de finish nog gewoon bij zit. Al is het de vraag als je de afgelopen maand zo de koersen kijkt, of er etappes bij gaan zitten waarin men het 'wat rustiger aandoet', zeker met de onzekerheid over uitrijden etc.

Laatst gewijzigd
lilalorre

Volgens mij al eerder op het forum benoemd, Romain Bardet. Nog 2,5 te besteden voor een AK-man/klimmer, maar de twijfel over Bardet is alsnog echt te groot.
Buiten zijn laatste 2 magere jaren wel 2x op het podium geëindigd, met deze dauphine vergeleken met vorige seizoen een betere voorbereiding en geen vlakke tijdritkilometers. Haakt ie vroeg in de tour af, dan is hij ook iemand die ritten kan kapen via de vlucht en ook in aanmerking komt voor de bollen.
Andere keuzes zijn Mollema en Higuita. Mollema is altijd net niet, Higuita had er direct ingestaan als hij niet was gevallen.

1 2 ... 97 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.