Bonustip: Harold Tejada
Wilt u nu echt voor die ene tropische verrassing gaan, dan kan Harold Tejada van Astana wel eens een optie zijn. De Colombiaan van Astana zit pas in zijn eerste profseizoen, maar wordt door manager Alexandre Vinokourov meteen voor de leeuwen gegooid. En dat doet Vino niet zomaar, normaliter kiest hij altijd voor ervaring boven talent. Maar wat goed is komt snel.
Tejada is geen typische Colombiaanse pocketklimmer met zijn lengte van 1.80, maar gaat er niet minder door omhoog. Zo klom hij in de Mont Ventoux Challenge naar een zesde stek, voor mannen als Nairo Quintana en zijn eigen kopman Miguel Angel López. Tevens effende hij het pad voor Jakob Fuglsang en Aleksandr Vlasov in zowel de Ronde van Lombardije als de Giro dell' Emilia. In beide Italiaanse klassiekers was hij de laatste meesterknecht voor de twee kopmannen. IDL
'@zomaareens
Dat zou je denken inderdaad, en je zou óók mogen verwachten dat Carapaz naar het einde van de Tour verbetert, aangezien dat in zijn geplande vormcurve past. De vraag is alleen of hij voor die tijd niet al teveel tijd heeft verloren.
@Dermeister
Ik vermoed dat er zo weinig over MAL geschreven wordt omdat iedereen juist wél vertrouwen in hem heeft. Er is gewoon niet zoveel twijfel rondom hem als rondom veel andere renners :)
Wat een leesplezier weer hier!
Dank voor jullie wijsheid allemaal. Dat wat mij het meest opviel is dat zowel op dit forum als diverse media en de odds Sagan grote favoriet is voor de groene trui. Dat verbaast me, omdat er niet vreselijk veel punch-aankomsten zijn en op het vlakke hij toch echt niet de snelste is. Waarom zou Bennett niet net zo veel kans maken?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.