Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 11 ... 188 189
Ludi

Sunweb heeft 1 klimmer die ik semi overweeg. Maar heb al zo veel klimmers.. :')

michelb6

Zijn er mensen die Roglic overwegen niet te nemen? Hij is wel (groot) favoriet, maar wel echt een heel stuk duurder en een makkelijke 2 miljoen om vrij te maken.
Ik twijfel tussen Roglic en Soler/Aranburu of Pinot en Mas.

kevinraar

Signore Cipolla welke goedkope sprinten moet ik dan wel nemen ik ken de meeste niet geen idee of ze goed zijn en of ze wel gaan meesprinten

Ajvenema

Ik overweeg zeker om roglic niet te nemen. Zéker in 2020. Hij is een beetje de Thomas van de giro;)
Heb tot nu toe alleen nog niet de noodzaak gevonden om hem te dumpen, voorlopig past het mét primoz...

Ludi

Eerste selectie staat. Met roglic. Voelt best oke, denk ik.

Yskoud

Vreemd om jullie allemaal zo over sprinters te horen. Ik zou dan toch eerst maar eens beginnen met goed het parcours bestuderen en bedenken hoe "het verhaal" van de deze ronde in elkaar steekt.

Mijn inzeins zijn de eerste 3 ritten cruciaal en weten we dan ook direct wie er meedingen voor de eindzege. De klassementen zullen dan al behoorlijk staan, ook de puntentrui. Vergeet niet bergetappes tellen net zo zwaar mee als sprintetappes.

Kortom het is een must om na 3 etappes zoveel mogelijk mensen hoog in de klassementen te hebben. Kortom maximaal inzetten op die jongens die je denkt bergop de sterksten te zijn. Daar zit de winst deze ronde. Niet in de 4 sprintetappes.

Ajvenema

'@yskoud: sure, maar het kan dan dus ook zijn dat je na 4 etappes 4x mannen uit de top3 op het bankje hebt gehad... ben het wel met je eens dat je hoogstwaarschijnlijk 2/3 jongens met opvulpunten kunt opstellen in de sprints. Veel meer dan 3 a 4 man met ~10 punten zullen het toch niet zijn?

Opzich is je theorie wel interessant, dan calculeer je gewoon sowieso 4 jongens in die je wellicht nooit gaat gebruiken. Bij deze giro was je spekkoper met die theorie, maar dat hoeft niet weer zo te zijn.

Laatst gewijzigd
Pim96

Ik denk vooral dat er veel wordt gesproken over de sprinters, omdat de keuzes hiervoor moeilijker zijn. Qua klimmers is er wel een groepje duidelijk die voor top 10 kan gaan. Daarbij nog even afwachten hoe klimmers als Formolo, de la cruz, Soler, Chaves etc het gaan doen. Denk dat het wel duidelijk is dat je in de vuelta in moet zetten op klimmers.

Nul verstand

4 sprintetappes op 18 ritten. Weinig Sagan en Matthews ritten ook. Trek je conclusies. 5 sprinters is wel de max denk ik, ook omdat je in de sprintritten op klassementspunten en teampunten van de rode trui kunt spelen.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Kevin: Welke aan te raden,ben ik ook nog niet uit. Enkele teams moeten nog selecties bevestigen.
Ik heb er nu voorlopig Tosh, Dainese ( is onlangs nog op de bek gegaan )en Dion staan.

daandej

Formolo of poels ?

Daan Brakenhoff

Hebben we die nieuwe Hindley/McNulty al gevonden?? Ik zie 2 renners uit de top5 van tour l’avenir van vorig jaar wel als potentiële “koopjes”

daandej

En wat verwachten jullie van woods ?

daandej

'@daan die twee hebben dit jaar niks bij elkaar gereden

Ajvenema

'@Daan: snap ik, maar tegeijkertijd hebben die bij de echte mannen nog helemaal niks bewezen:)

Tour de Flits

Hoe kijken jullie naar de, met name jonge, renners die de combi Tour plus Vuelta doen? Ik ben bang dat degene die daar goed gepresteerd hebben het nu geen 2.5 week vol gaan houden (oa. Mas, Kuss), net zoals degene die slecht waren in de tour (oa. Gaudu). Deze kosten allemaal best wat, ik ga me denk ik meer focussen op renners die nog relatief fris zijn en in ieder geval na de corona break een goede indruk gemaakt hebben.

arjenzvob

'@kevinraar, je hebt in de GIRO wel bewezen zonder hulp te kunnen. Dit kun je ook prima zelf! Of sterker nog: geef ons een masterclass!

Ab Normaal

'@Tour de Flits
Dat idee had ik ook, maar dan kom je er niet.
Alle kanshebbers hebben zo'n beetje de Tour gereden of geen goeie indruk gemaakt.
En dat geldt ook voor de aanvallers.

Je komt nooit aan 20 fatsoenlijke renners op die manier.

Migg

Magnus Cort of Aberasturi?

Ab Normaal

Allebei geen toppers

Teeke_de_Kapper

'@Daan B: En kijk ook even naar de lengte van de etappes, waar ze goed waren....

Andross

'@Pim96 Uiteraard moet de focus liggen op de klassementsmannen / klimmers die een berg op kunnen komen. Echter kan het geen kwaad om 10M te reserveren voor je sprintersteam. Het zijn maar 4 etappes, maar in die 4 etappes heb je voor je 4-5 sprinters wel een grotere garantie op punten dan klimmers hebben op de gemiddelde klimetappe. Daar komt bij dat je elke etappe maar 9 man op kan stellen dus dat je ook vrij weinig hebt aan 15 man die goed kunnen klimmen. In mijn ervaring neem ik dan ook elke keer de verkeerde mannen mee voor de etappe. Zo is nu ook Nans Peeters een koopje voor 500.000 maar ik neem hem niet mee omdat ik hem te vaak zal opstellen als hij geen rol van betekenis speelt en wanneer hij dan een etappe pakt dan zit hij bij mij op de bank. Zelf ga ik voor een sterk bergteam van 9 man, 2 beproefde aanvallers en daar nog achter 4 goedkope renners die ik hooguit ga opstellen wanneer ze in vorm blijken te zijn en er gaten vallen in mijn bergteam door bijvoorbeeld covid. Dan houd ik nog 5 plekken over voor 2 dure sprinters (eentje is sowieso noodzakelijk vanwege de kopmanfactor) en 3 voor de plekken 10-20 die ook nog teampunten kunnen pakken voor de dure sprinters. Idealiter zit er een pareltje a la hindley / mcnulty tussen mijn goedkope renners, maar dat is verre van een garantie.

Lo Zar

Jonas Gregaard doet mee aan de Giro en de Vuelta.. of heeft ie een dubbelganger?

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Ik neem aan dat hij nog vervangen gaat worden door Vlasov

-Wielerfan

Hoe denken jullie over Gorka Izagirre?
Reed n degelijke tour als knecht van Lopez.
Bij Astana veel renners voor het heuvellandschap maar weinig mensen voor in de bergen..

Zien jullie Izagirre de man worden voor Astana in het hooggebergte?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.