Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 10 ... 188 189
Andross

Het valt me nog alles mee om een team in elkaar te zetten met dit budget. Met wat geschuif zelf Dumoulin erin gekregen al kostte me dat wel Kuss en Woods. Nu 6 klassementsmannen waarin ik wel vertrouwen heb, 2 klimmers, 3 aanvallers en 4 echter sprinters. 5 knechten waarvan er 2 punten gaan pakken in de sprints en de andere 3 veel potentie hebben. Als een van die 3 een Hindley/McNulty gaat worden ben ik al tevreden. Als er renners uitvallen kan ik krap gaan zitten in de bergen maar gelukkig is er al een groot gedeelte van de echte cols in de eerste 2 weken. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk nog wel een aanvaller inwisselen voor een klimmer afhankelijk van wat voor moois hier nog opduikt op het forum.

Ludi

Budget blijft zo? Notificatie is weg bij mij

Pim96

Zit ik opeens opgescheept met 4 UAE renners. Dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Momenteel 9 klassement/klimmer, 6 sprinter, 4 heuvel/punchers en 1 talent. Vind de 500k categorie erg interessant dus wil er nog wel een talent inzetten eigenlijk.

Hoe zit het mef het inklikken van Valverde bij jullie? Of start ik nu weer een Sagan-giro discussie op?

kevinraar

ik heb froome en carapaz niet in me team zijn dure renners ik heb tot nu toe deze renners

roglic
dumoulin
kuss
mass
benett
ackerman
philipssen
van de sande

welke goedkope sprinter 1 miljoen of minder nemen jullie?

Andross

Valverde klik ik er blind in. Hij zal de Vuelta zeker niet winnen maar als hij bij de favorieten zit is hij niet te beroerd om voor in de groep aan te komen, zeker in zijn Vuelta. Stel dat hij er qua klassement doorheen zakt zie ik hem nog wel voor de puntentrui gaan. Die zal sowieso wel naar een klimmer/aanvaller gaan vanwege de puntentelling en het geringe aantal sprintritten. Daar komt bij dat Sagan een van mijn weinige lichtpuntjes is deze giro en mijn scorito score persoonlijk redt.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik kan gewoon niet Valverde er niet inklikken in de Vuelta... Net als je Nibali niet kan negeren in de Giro.

Poeksel

Trek neemt dit keer slechts twee sprinters mee. De kans om goed te raden wie er mag/gaat sprinten wordt zo een stuk groter!

Andross

Misschien Roglic thuis laten Kevin. Creeer je veel budget mee en het werkte ook erg goed in de Giro ;)

Nul verstand

Kevin je staat top 100 met de Giro, dus je bent goed genoeg om zelf uit te zoeken wie je moet kiezen.

kevinraar

ik wil roglic er echt in hebben samen met dumoulin e kuss en de 3 duurste spinters voor de rest weet ik nog niet

ik ben ook zelf aan het puzzelen komt denk wel goed duurt wel even

Laatst gewijzigd
Tour de Flits

Valverde heb ik ook als een van de eerste erin geklikt. Heb nu voor het eerst een team zonder Sagan en elke dag spijt van. Zoals Andross ook zegt, ook al wint hij niet veel meer, elke keer een korte uitslag levert ook veel punten op.

Ga daarnaast toch meer in sprinters investeren dit keer. Heb nu in de giro wat halve sprinters (oa. Barbier, Restrepo, Cimolai), maar dat levert helemaal niks op. Dan maar minder sprinters voor meer geld en waarvan je zeker weet dat ze top 5 rijden.

Primavoormij

'@Tour de Flits heb precies hetzelfde. Helemaal klaar met dat overanalyseren van het parcours en scenario's. Gewoon Valverde erin, de 3 beste sprinters erin, dan hebben we in ieder geval een bak punten en dan kijken we later wel weer hoe we de top 1% induiken.

KV

Iemand die weet of Pinot nog aan het wenen is?

John Berger

1e jaar deelname aan scorito met geen erg goede resultaten tot nu toe (tour 80,4%, klassieker tot nu toe 70,9% en giro tot nu toe 63,7%). Dalende trend maar eens ombuigen met een goed resultaat in de Vuelta. Na een week puzzelen met een voorlopige startlijst was er een mooie shortlist. Nu veel ploegen hun selectie hebben bekend gemaakt vielen enkele renners erg tegen qua prijs, enkele renners doen niet mee, maar gelukkig waren er ook wat renners gunstig geprijsd. Na wat geschuif stond de basis goed, na de dag selecties nog 3 renners gewisseld en heb ik het gevoel dat het prima staat. De ervaringen uit de giro hebben mij geholpen. Nu maar een paar dagen er niet meer naar kijken en maandag een laatste check of iedereen nog start. Basis bestaat uit 5 AK, 2 klim, 5 sprinters, 3 aanvallers en 5 goedkope knechten als opvullers. Nu hopen dat covid19 geen roet in het eten gooit. Iedereen suc6 met puzzelen

Westland95

Ik ga ook maar overstag met Valverde. Martinez heeft mij een beetje teleurgesteld in de Tour (en is echt heel duur), en Pinot neem ik niet meer. Alhoewel je dan uiteraard zal zien dat hij veel punten gaat pakken.

Daan Brakenhoff

Iemand die weet of Kanter of Dainese gaat sprinten? Dainese was ook nog eens gevallen gisteren...

Ajvenema

Het is een beetje martinez óf mas voor mij. Mas geen enorme puntenpakker, wel jongerentrui. Als martinez zich voelt als vóór de tour lijkt die me beter.

Wie zijn jullie nieuwe mcnulty en almeida picks?:) zien jullie een van die sunweb kleuters er bovenuit stijgen? Ag2r? Mitchelton?

Nul verstand

Geloof niet dat Mas zich nog drie weken uit elkaar kan trekken. Het is maar een gevoel, maar denk dat twee rondes top zijn alleen is weggelegd voor de besten. Niet voor een goede klassementsrenner als Mas.

Andross

Heb al een hele kleuterklas gevuld in mijn team voor nog geen 3 miljoen. Van de jongens die iets ouder zijn heb ik Gaudu en Sosa op dit moment erin staan. Allebei renners met veel in hun mars die geweldig reden in 2019 en prima de witte trui kunnen pakken. Echter hebben ze allebei al een jaar geen fatsoenlijke koers gereden. Met 1.5 miljoen zijn ze allebei de duurste niet maar het zou ook een gevalletje helemaal niks kunnen zijn. Gaudu compenseert ook weer een beetje voor FOMO voor Pinot en Sosa zou met Carapaz mee kunnen liften mocht die de sterren van de hemel rijden. Ik hoor graag jullie mening over deze twee.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

'@Kevin: met zo weinig sprintritten zo ik toch zeker 1 van de 3 topsprinter thuis laten. En investeren in je klimteam.

Corné .

Zo, ik heb mijn team wel bij elkaar gepuzzeld. Denk wel dat ik een vrij goeie balans heb maar dat is altijd even afwachten natuurlijk!
Zodra de Vuelta is gestart deel ik mijn team graag met jullie!:)

Corné .

Persoonlijk vind ik het leukst om niks te vragen aan anderen voor tips of wat dan ook. Blijft toch het spannends als je alles zelf probeert uit te puzzelen. Maar ieder zo zijn ding natuurlijk:)

Wielrennertje

Vind deze ronde lastig in te schatten. Ik moet zelf zeggen dat ik het budget dikke prima vind. Twijfel toch vooral wel over enkele renners (eigenlijk vooral de jonkies) of ze na de Tour nog wel zo super gaan zijn in de Vuelta. Van de wat oudere renners verwacht ik toch dat dit geen probleem moet zijn met de beperkte aantal koersdagen die ze nog maar gemaakt hebben dit seizoen.

Ragnar Lolbroek

Wie lijkt er de meest waarschijnlijke sprinter bij Michelton? Smith of Stannard? Uitgaande van de gecommuniceerde verwachtingen lijkt mij Smith. Maar Stannard deed het ook vrij goed tot nu toe.

Pim96

De keuze tussen Martinez en Mas is lastig. Ik denk dat 1 van de 2 wel de jongerentrui zal pakken. Mas twijfel ik ook of hij twee keer een grote ronde goed gaat rijden. Martinez daarentegen heeft nog nooit een klassement gereden in een ronde.

Zou mooi zijn als sunweb weer de parel van het spel aflevert. Zou goed kunnen, 2 leuke klimtalenten.

1 2 ... 10 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.