Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 149 ... 188 189
Jori

'@Treenert: had hetzelfde al gevonden. Maar helaas door het begin kan je ws niet profiteren van deze informatie, gezien de kans daar wel groot is dat een hele sterke, goede vlucht vertrekt die je niet meer terugziet :(

Overigens heb ik het via google maps en dan hey hoogtemeter-profiel bekeken.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Jori: jouw scenario zal ws wel geschieden maar pas op als het niet hard genoeg gaat. Van de week wist ik het zeker, géén sprinters (jammerlijk Philipsen naar 9) maar hier weet ik het niet hoor.

Daan Brakenhoff

Zouden Bora en DQS morgen niet de kaarten Ringel S e Bagioli gaan spelen? Veel moeite doen om met Ackermann en Bennett over die bergen heen te gaan komen om vervolgens door klassementsmannen/Punchers geklopt te worden lijkt me toch niet de juiste tactiek.

Jori

'@Treenert: Nja, ca. 300 meter op het einde in licht dalende lijn tot de finish en tegenwind. Daarvoor ca. 900 meter a 7.4-7.8%, maar die begint direct eigenlijk na de rotonde. Een rotonde waar dus positioneren super belangrijk zal zijn en bepaalde sprinters die dus heel prima voorin zitten zouden kunnen overleven, ook gezien de korte klim in tegenstelling tot de langere klim in etappe 10. Qua slot was dit meer in het voordeel van types Philipsen, Smith, Stannard, Aranburu en in het nadeel van types G. Martin en Roglic.

Maar het profiel in het begin is al te selectief, waardoor een sterke vlucht zich kan formeren en bovendien op zo'n profiel ook lastig te controleren zijn of terug te halen door de teams die een sprint willen. Sterker nog, hoop gewoon dat Movistar Valverde in de vlucht stuurt, zet er maar wat druk op. En het profiel is er wel voor om het te doen.

Laatst gewijzigd
Treenert

En dat is nou net wat me laat twijfelen. Er zijn zoveel scenario's denkbaar waarbij, zoals in 95, een klein peloton uiteindelijk naar de meet rijdt. Finish is niet zwaar genoeg voor Roglic wellicht en dan wint een Philipsen.
In jouw scenario; veronderstel dat Valverde daadwerkelijk in de kopgroep zit, hoe grappig gaan Bora en Bahrein dat dan vinden?

Jori

Voor mijn gevoel kunnen die hoog en laag springen, als je een groep hebt van ca. 10 man of meer die wel willen en kunnen rijden, dan komen dat soort teams toch zwaar te kort om het controleren, laat staan terug te pakken.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Morkov die morgen gaat controleren? Noord-Afrika belde net dat ze een hoop zand kwijt zijn, het schijnt allemaal in dit topic te liggen.

Aanklampen

Bora heeft in de Vuelta niet echt de renners om te gaan achtervolgen. Ik zie Ide wel meespringen. Bahrein is helemaal zwak met volgens mij nog 5 renners in koers, na uitvallen van Mohoric, Bole en Williams. Inkelaar die afziet en gisteren laatste was..

Ik zou zeggen dat een vlucht gaat lopen met minimaal 2x Astana, sunweb, misschien EF, DCQ, wellicht G. Martin, Bol opnieuw, en paar nobody’s. UAE speelt MI de Costa kaart, of die van Ria/Oliveira. Grootste vraagteken bij Movistar.

Ook gaat UEA ws ook al plek 10 verdedigen.

Toch wel lastig, ik heb het hoogteprofiel van de laatste km nog niet goed gezien.

Ab Normaal

Denk dat iedereen wel met die captain keuze zit.
Wordt het Philipsen, Oeroeboeroe of toch Roglic.
Wie heeft de finish nu echt geanalyseerd? Vergelijkbaar qua zwaarte met etappe 10 of toch lichter? En zo ja, hoe ligt?
Aranburu lijkt vooral een veilige keuze te zijn die niet wint, maar er wel bij gaat zitten.
Toch neig ik naar Philipsen.
Een vluchter cap maken doe ik zeker niet.

Treenert

'@Ab (zie pb)

@Jori: het is maar een voorbeeld, er zijn zoveel belangen dat je het echte scenario nu ms niet kunt bedenken. DQS dat niet meezit en Bagioli heeft in de zomer de finish 100 keer gereden (hij was daar toevallig toch), ik denk dat het ook voor hem te licht is. Astana met Aranburu, tja dit is wel een serieuze kans als de Philipsen niet mee zitten en dat laatste stoort me dus. Als je wil gokken op een hogere klassering maak je een vluchter kopman. Wil je dat niet dan is Aranburu een prima keuze bij een finish met uitgedund peloton. Philipsen als dat peloton minder uitgedund is waar een Aranburu nog altijd mee doet om top-5. Roglic kan hier onder normale omstandigheden denk ik niet winnen.

@Treenert: had hetzelfde al gevonden.

Mag jij daar wel komen in die obscure contreien met vage bronnen?

Laatst gewijzigd
kevinraar

Mij team voor vandaag
Roglic
Kuss
Mas
Vlasov
Poels
Costa
Bagioli
Wellens
Aranburu

Welke van mij 4 vluchters zouden jullie kopman maken ?

Aanklampen

'@treenert, Lijkt mij te makkelijk voor een Roglic om sterke sprinters op te leggen. Normaal zou ik in deze etappe een vluchter kopman maken. Op zich kan dat nog steeds omdat die vluchters ook rap aan de streep kunnen zijn.

Voordeel van Alex is dat hij zelfs sprintte voor die 4de plek in de etappe die Wellens won.

Benieuwd wat je Ab hebt gestuurd (over die aankomst) ;-)

S. Dauert

Ik ook, nieuwe traditie wel!
Anyhoe is deze aankomst 'zwaarder' dan die van etappe 10 aangezien er wat meer hoogtemeters aan vooraf gaan. Het rondeboek laat een zwaardere aankomst zien dan online te vinden is, op zijn Spaans dus. Aangezien controleren hier een ramp is (zeker qua ploegenbelangen), denk ik dat je het moet zoeken in een man of 2-20 in de vlucht en daarachter de puncheurs in het peloton. Wijsheid is om de GC mannen en/of team+truipunten op te stellen, winnen doe je met de usual suspects voor de vlucht.
Er zijn er een paar die voor beide categorieën in aanmerking komen. Bijvoorbeeld het team van Kevin, al zie ik Vlasov en Poels vandaag écht niet meedoen om de knikkers.

Jofferde

'@kevinraar lastig. Wellens, Aranburu, Bagioli zou allemaal kunnen

kevinraar

Klopt ik heb nu aranburu als captain

Jofferde

'@kevin had je eigenlijk nog een gouden beker gepakt in de Giro?

Pimvanderd

is dit geen prima aankomst voor tosh van der sande? ;)

Laatst gewijzigd
S. Dauert

Een ‘massasprint’ is hier sowieso volledig uitgesloten.
Je moet op 800 meter voor de streep vooraan zitten en dan is het een smal paadje omhoog punchen, elkaar passeren is bijna onmogelijk.

Jasperdewaal11

Het lijkt mij dat als alles bij elkaar komt je zo'n uitslag als Etappe 10 krijgt. Bij een vlucht die wegblijft zijn dat de usual suspect die kansen hebben.

Guido Maltempi

Gaan ze ook nog voorbij dat poortje waar de streetview auto niet geweest is? Of zit ik nu op het verkeerde weggetje.

Ajvenema

Redelijk zeker: Aranburu(c), bagioli, roglic, carapaz, ringels, kuss

Nog 3 plekken over voor: Valverde, soler, woods, champoussin, Kanter, philipsen
Allemaal voors en tegens:

Valverde: Lekkere aankomst voor hem, maar staat vrij close
Soler: Die is iig geen gevaar meer voor het AK, en goed voor Movistars teamklassement. Verder niet echt zwaar genoeg
Woods: Kan die aankomst goed verteren, misschien te licht
Champoussin: Een pittigere etappe is vast beter voor 'm, maar ik kan me voorstellen dat ie toch nog een keer wat wil proberen
Kanter+philipsen: Kunnen er allebei nog bijzitten, maar evt ook vanuit de vlucht wat doen?

zomaareens

Ik kan het aantal hoogtemeters niet vinden, hoeveel waren dat er in etappe 10? en hoeveel vandaag?

Tour de Flits

'@wielerliefhebbervandeweek, ik mag geen filmpjes meer delen omdat iedereen dan teveel weet ;). Nee, zonder gekheid, ten eerste was het niet mijn eigen filmpje. En ten tweede heb ik nog geen tijd gehad om me te verdiepen in deze etappe. Heb volgens de Scorito klok nog 1u40, dus dat ga ik nu nog even doen. Maar verwacht geen andere analyse dan alle heren (+dames) hier al gegeven hebben

user19065

Weet iemand wat er gisteren met Jon Izagirre aan de hand was?

142e in een ITT op 8:36 is niet des Jons.

Florian

Ik denk dat hij het heeft laten lopen , voor misschien vandaag ;)

1 2 ... 149 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.