Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 148 ... 188 189
madeinstars

Het is natuurlijk wel een perfecte aankomst voor Roglic en die 10 seconden bonus kan hij goed gebruiken, maar ik zie Jumbo niet 200+ kilometer willen controleren voor die eventuele boni's. Het zal dus inderdaad van een DQS of een Astana afhangen, denk ik.

Pietje Precies

'@Mindless, dat is behoorlijk knap zonder Dan Martin. Die blijkt achteraf toch wel dé must-have te zijn.

Echter is het denk ik wel fair om er ook bij te vermelden dat je geen Dumoulin had ;)

Laatst gewijzigd
jsprunk

Geen Carthy, G. Martin, Großschschartner, Soler én Kuss. En toch op 99.3%. Doe ik blijkbaar toch iets goed.

Dingetje

Heb zowaar mijn wachtwoord goed geraden :). Mijn perspectief: heb zowel Carthy, D. Martin als Woods. (ook soler en de la cruz als goedkope opties). Had niet verwacht dat ze het zo goed zouden doen, maar gokte op een mogelijk hogere piek dan een Gaudu, Sosa, Formolo G. Martin etc. en er was budget voor zeker 11 klimmers. Had bovendien heel weinig vertrouwen in Martinez als kopman van EF. Om deze relatief dure 'gokjes' in meervoud te kunnen uitvoeren heb ik helaas wel Mas opgeofferd (heeft geen punch en rijdt niet aanvallend, had liever opa). Dat was achteraf niet mijn beste keuze... Zonder Mas nog op de 99.5% (denk als een van de weinige). Moraal van het verhaal: misschien ben ik toch meer een ''casual'' ;) maar een beredeneert gokje op voornamelijk punchy aanvallende renners pakt voor mij in de wielerspellen vaak goed uit.

Pietje Precies

'@jsprunk, je vergeet nog iemand: je had ook geen Dumoulin ;)

----
Ik zal weer stoppen met jeuken

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@jsprunk Dan heb je zeker heel goed gescoord in de heuvels en relatief weinig punten verloren met je opstelling.
Het wel of niet hebben van Dumoulin zal niks uitmaken aangezien de goedkope renners gewoon goed scoren.

Ludi

Nouja, het niet hebben van dumoulin zal waarschijnlijk betekenen dat je bennett bv wel met meer kans hebt, wat en 3m op levert en een bak punten. Dan kun je bv philipsen mee hebben genomen ipv raim en dan pak je nog eens een hoop extra punten.

Edd1e

Om terug te komen op Carthy, die zat in hetzelfde rijtje met namen als Gaudu, Sosa, Grossschartner, Bennett, Soler.
Ik had vorig jaar Carthy in de Giro, maar die is dit jaar vrij kort in beeld geweest met zijn uitslagen. Alle andere renners in zijn prijsklasse hadden een streepje voor met al dan niet mogelijke teampunten of uitgesproken kopmanschap.

Edd1e

'@KJ Dat je dan hoogstwaarschijnlijk een andere TJV erbij hebt daar heb je gelijk in. Maar dat zou ook betekenen dat de kans groot is dat je S Bennett hebt, daarnaast zijn sprinters makkelijk vervangbaar voor 500k'ers.

Dekenner01

99,7% zonder D. Martin en zonder Carthy, met inmiddels meer dan 400 bankpunten (los van de kopman). Dat is dus zeker mogelijk.

De huidige nummer 1 heeft overigens niet eens zo’n geweldig team als je kijkt naar onverwachtse uitschieters qua puntenaantal: geen Carthy, G. Martin of Grosschartner (wel D. Martin). Hij lijkt vooral het verschil te maken met uitstekende dagopstellingen.

Hallo. Hier ben ik dan. Ik heb nog aardig wat dag opstellingen verkloot. Soler toen die 2de werd, Valverde toen die (4de?) werd, Bagioli toen die 3de werd maar wel geluk met de DSQ van Bennett.

Hoe dan ook. Qua eindpunten gaat het lastig worden zolang Carthy, Felix en G. Martin op de fiets blijven zitten. Dus komende dagen proberen uit te lopen. Gelukkig heb ik een goed sprintteam en kan ik er morgen tegenaan!

Aanklampen

3.000hm! Verbazingwekkend hoeveel mensen er denken dat het een sprint wordt...

Of snap ik het zelf niet..

Jori

'@Aanklampen: hoeveel heeft Eschborn-Frankfurt?

Aanklampen

'@jori, vergelijk jij nou een eendaagse wedstrijd met een heuveletappe in de 3de week van grote ronde? Die vergelijking gaat mijn inziens compleet scheef.

EDIT: daarnaast is E-F een wedstrijd met 10+ sterke sprinters aan de start... Ik laat me graag verrassen maar ik geloof daar niet in. Vergeet niet dat veel renners gewoon moe zijn. Astana gaat in de vlucht, DCQ ook, de kleine Spaanse ploegen..

Laatst gewijzigd
Pim96

Goed kaartje op procyclingstats of andere site bekijken en je hebt je antwoord al. Enige sprinters die ik nog overweeg zijn Smith (evt vlucht) en Philipsen (punch verraste me). Verder ga ik voor een mix van vluchters en klassement/truipunten. Captain ga ik nog even over nadenken. Dat zal geen klassementsman zijn.

Lees veel berichten dat Jumbo moet gaan controleren voor die 10 boni's. Dit is wel een aankomst voor hem, maar om nou 200+ km te controleren. Kost te veel energie voor die 10 seconden vermoed ik.

Edd1e

'@aanklampen Giro etappe 8 ;)

Jori

Ik reageer vooral op jouw statement van 3000 hoogtemeters.

Zelf ben ik er nog niet uit, omdat ik niet weet wat de intenties van de teams zijn. Ja, het kan gewoon een sprint worden. Qua profiel zou het ook zo'n heerlijke hinderlaag-movistar etappe kunnen worden. Misschien wel beiden uiteindelijk. Of simpelweg vluchters gezien de moeilijkheid in het begin en geen zin voor DQS en co om te controleren. Maarja, DQS komt hier bijv. met rittenkapers en als Bennett erbij zit op het einde, dan heb je gewoon dik de favoriet. Dan is het best wel waard om te controleren, maar dan moet hij niet zo zijn als etappe 10. En over etappe 10 gesproken, Philipsen zou hier zelf ook wel kansen mogen zien.

Gezien de onzekerheid bij mij, verwacht ik dat ook eigenlijk bij de andere ploegen. Enorme veldslag om in de kopgroep te geraken en dan vertrekt of een monstervlucht met veel sterke renners of we blijven het oneens en mss is het dan weer te controleren als sprint-etappe.

Aanklampen

'@Jori, akkoord, maar ik bedoel met die 3.000hm vooral hoe zwaar het kan zijn in een derde week. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen wie achter een aanzienlijke kopgroep gaat aanrijden, wetende dat je in een punch finale het toch gaat afleggen... DCQ heeft MI meer kans vanuit de vlucht zonder Rogla en Felix. Dat geldt ook voor een Astana.

Jumbo die zo'n rit gaat controleren... no way. Dat gaan ze die knechten niet aandoen. We willen de ploeg zo fris mogelijk houden voor later, wellicht vrijdag maar vooral zaterdag.

Etappe 8 met Dowsett sloeg helemaal nergens op. Wat een uilskuikens waren die Puccio en Holmes.. Sterkste in de koers en dan zo je kaas van je brood laten eten..

arjenzvob

Grootste verschil met E-F is dat deze finish oploopt...

ditisdavid

En dat het klimwerk niet ophoudt in de laatste 40 kilometer.

Nielsbax

Bram Tankink gaat de sprint winnen morgen! (geen financieel/gok advies)

Poeksel

Het scenario voor morgen lijkt me goed voorspelbaar. Als er een kopgroep ontstaat en alle (sterke) ploegen zijn tevreden dan controleert TJV met matige snelheid het peloton en haalt de kopgroep makkelijk de finish. Mochten er ploegen ontbreken in de kopgroep die geloven in de kansen van hun puncher, dan zullen die de kopgroep niet al te veel ruimte geven. In dat geval zal TJV ook wel mee willen helpen om het een sprint te laten zijn.

Andross

Morgen vind ik het allemaal net iets te onvoorspelbaar dus ik ga weer terugvallen op Roglic als kopman. Aan het einde van deze Vuelta heeft hij 1100-1200 punten opgeleverd dus hij levert wel. Verder hopen dat ik geluk heb met mijn aanvallers. Heb redelijk wat mannen ertussen zitten die komende week een etappe kunnen pakken met een lage pickrate (Steimle, Smith, Cavagna) en verder ook nog een Bagioli en Aranburu. Sta nu precies op de 97% waar ik zeer tevreden mee ben aangezien er op dit forum genoeg mensen zijn die er meer verstand van hebben dan ik. We gaan het zien, maar hopelijk komen er nog een paar verrassende etappes aan. Ben morgen vooral benieuwd hoe de sterkere sprinters (Philipsen, Smith en Steimle) het ervan af brengen. Cavagna viel vandaag een beetje tegen maar hopelijk heeft hij nog iets over.

Treenert

Heb zojuist de beelden terug gekeken uit '95 waar Jalabert won maar zó punchy is het niet.

raymankapeens

'@tourdeflits waar ben je? Heb je weer een video? ;-)

Chef83

Op een hoop wedsites staan ackermann bennet en philpsen vrij goed om morgen de etappe te winnen maar dat lijkt mij toch niet ? Ja mischien philipsen 😁

1 2 ... 148 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.