Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 147 ... 188 189
nasibal

@Nasibal, ja mits Carthy daar oké mee was.

Wat is jouw inschatting van de 'democratie' binnen EF? Misschien is hem wel verteld dat hij in een bepaalde rol mee kon in de Vuelta en als hij dat niet wilde de Giro volgend jaar zijn eerstvolgende kans is. Weten wij veel.

Ik ken in ieder geval weinig gevallen van 'muiterij binnen de koers' in het kamp EF.

Voor mij is het veel verrassender hoe goed Felix het doet dan Carthy. Carthy was toch wel wereldtalent toen bij Caja waar we ook flarden van hem hebben gezien vorige Giro.

Iets kan om twee redenen 'verrassend' zijn. Vanwege ingeschatte kwaliteiten, of vanwege ingeschatte rol. Dat is een heel belangrijk verschil. Je kan best komen met voorbeelden van dat Carthy heel goed is maar qua kwaliteiten is er inderdaad dan ook geen discussie over wat Carthy hier laat zien. Hooguit dat de consistentie me verbaast.

En hij zou de kans krijgen in de giro, totdat Corona uitbrak. Dus logisch dat hij nu ook zijn kans zou krijgen,

Dit vind ik een hele vreemde uitspraak. Ik neem aan dat er ook iemand was toegewezen om z'n kans te krijgen in de Vuelta, voor corona uitbrak?

Laatst gewijzigd
Ludi

DFM zou de voornaamste AK kopman zijn gaf hij aan dag vantevore in een spaanstalig interview. Al was ie nog zoekende naar vorm. Als ik het me goed herinner.

https://www.eltiempo.com/deportes/ciclismo/vuelta-a-espana-2020-habla-daniel-martinez-de-la-carrera-ineos-y-dauphine-543930

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Nou, ja, die 'weten wij veel' is eigenlijk ook mijn punt. Nee, we weten niet veel. We zullen zelden écht weten wat de rolverdeling was.

Dus ik probeer het af te leiden uit hun gedrag/prestatie op dag 1

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Carapaz werd gewoon 14de en 11de in de Giro afgelopen jaar en daar liepen veel betere tijdrijders rond. Mij verbaast het niet Carapaz heeft gewoon een solide tijdrit.

nasibal

Nou, ja, die ‘weten wij veel’ is eigenlijk ook mijn punt. Nee, we weten niet veel. We zullen zelden écht weten wat de rolverdeling was.

Dus ik probeer het af te leiden uit hun gedrag/prestatie op dag 1

Dan doen we in principe hetzelfde, alleen wil ik het een stuk breder pakken dan dag 1. Carthy zal echt niet van de ploegleiding te horen gekregen dat hij op dag 1 zou moeten laten lopen. Sterker nog, Carthy hoeft nooit te laten lopen, maar krijgt juist vaak de opdracht om vroeg te demarreren. Als Woods dan op een paaltje klapt en DFM achteruit fietst, dan krijg je wat we kregen op dag 1. Daarmee lijkt me het gedrag van dag 1 niet persé leidender als antwoord op 'weten wij veel' dan alle historie tot nu toe.

Connotador

'@Nasibal

We hoeven er ook niet uit te komen toch op zo'n forum ;)

Ik denk dat D. Martin, Ringel S en Carthy alle drie hogere ogen gooien dan iedereen op voorhand had voorspeld @hartstikkebedankt.

Ik vind D. Martin (de laatste 2 jaar) ook enorm inconsistent geworden, waarbij dat afgelopen tour wel een reden had. Echter is hij in de andere twee grote rondes sinds de tour van 2018 jammer genoeg behoorlijk door het ijs gezakt qua AK-potentieel. Carthy was in het verleden inderdaad enorm instabiel, maar in de Giro van 2019 liet hij zien dat hij een hoog plafond heeft en daarnaast is hij nog jong, groeiende en past dit parcours bij hem. Tot slot gaat Ringel S deze Vuelta voor zijn allereerste AK in een grote ronde, dat lijkt me nog het allermeeste koffiedik kijken. Natuurlijk is hij ook nog jong, maar tot nog toe had hij zich alleen (redelijk) bewezen in de koersen van één week.

Dan vergelijk ik alle drie de renners vanuit mijn perspectief op grond van hun kans op een goed AK. Uiteraard hebben D. Martin en Ringel S meer punch en scoor je in enkele zijdelingse etappes sowieso makkelijker de punten met die keuzes in vergelijking met Carthy. Het gaat me in dit verhaal over de plek 8-11/12 die je in je klimteam wou hebben voor een bepaald type renner.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: nee. Vuelta is vaak het lelijke kindje wat je enkel iemand toeschuift als je soort 5e wiel aan de wagen bent.
S. bennett die de vuelta kreeg toegewezen (want ackermann/Sagan), Hodeg (want Jakobsen, Bennett), Philipsen (want Kristoff/Gaviria) etc.

De Giro is eigenlijk altijd het plan b. zoals Groenewegen daar ook zou starten, Gaviria etc. Klassementsmannen was het ook zo wel beetje. Ergo, Giro en Tour horen vaak bij het originele plan van een ploeg en dan kijken ze later hoe ze de Vuelta gaan inkleuren en hoe het staat qua vorm na de giro/tour. Maar als je die vrijheid van iemand afpakt, dan duw je hem niet in een simpele knechtenrol, zeker met zijn potentie.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@nasibal

Dan Martin als je 7e of 8e AK man voor 1,5 mil was op voorhand inwisselbaar voor iemand anders die vergelijkbare pros en cons had op voorhand, nu hij de 3e AK man qua prestaties blijkt te zijn (dat had ik persoonlijk dus echt niet ingeschat) is die inwisselbaarheid niet meer aanwezig en dan wordt het gemis des te groter.

Grossschartner leek zo iemand die aardig scoort in rondjes van een week met medium bergen. Recent laat hij wat leuke punch aankomsten zien (al was Burgos eigenlijk gewoon een late uitval waar niemand op reageerde). Had voor mij ook met aanklampen 14e kunnen worden met uitslagen achter in de top-20, maar was voor dat geld wel een leuke optie. Helaas blijven die leuke opties die achteraf goed uitpakken (en dan ook meteen megagoed) net uit mijn selectie in deze Giro en Vuelta :)

Laatst gewijzigd
nasibal

We hoeven er ook niet uit te komen toch op zo’n forum

Dat klopt zeker

@Nasibal: nee. Vuelta is vaak het lelijke kindje wat je enkel iemand toeschuift als je soort 5e wiel aan de wagen bent.

Exact, en die krijgen dan ook geen andere kopmannen mee. Carthy is én geen 5e wiel aan de wagen én krijgt twee (potentiele) kopmannen mee. Ik denk dus dat exact volgens jouw redenering DFM en Woods als vertrekkende mannen die tot op heden niet zoveel hebben kunnen laten zien op het laatste moment een kopmanrol hebben gekregen. DFM als AK kopman omdat hij dat na zijn Dauphine 'verdiende' maar dat de tour in het water viel. Woods als rittenkopman (en kijken wat hij in de eerste week kan). Als je Carthy echt een AK kans wil geven geef je hem ipv DFM en Woods twee andere mannen mee in de selectie.

Dan Martin als je 7e of 8e AK man voor 1,5 mil was op voorhand inwisselbaar voor iemand anders die vergelijkbare pros en cons had op voorhand, nu hij de 3e AK man qua prestaties blijkt te zijn (dat had ik persoonlijk dus echt niet ingeschat) is die inwisselbaarheid niet meer aanwezig en dan wordt het gemis des te groter.

Ik denk dat die inwisselbaarheid, die je terecht benoemd, vooral komt omdat het vooraf ook gigantisch tegen kon vallen. Dat wil niet zeggen dat als het muntje de goede kant op zou vallen zijn huidige prestaties alsnog boven verwachting zouden zijn. Ik denk dat zijn prestaties best in lijn liggen met wat er van de huidige Martin nog te verwachten was, maar dat bij lange na niet zeker was of die verwachting er ook uit zou komen.

Hij komt op de klimmen nu ook gewoon tekort op de mannen waarvan je dat zou verwachten. De mannen die je boven hem zou verwachten maar onder hem rijden rijden allemaal sowieso onder verwachting.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Waar De Duracelli's al bang voor waren, gisteren was een betere dag.

Morgen vol op de aanval en een blikje bier vooruit.

Jori

Tuurlijk en dan vraag je een wildcard aan voor de tour van Guatemala en dan kunnen daar DFM en Woods aan de slag :p
Probleem is dat er geen races meer zijn. Daarom Carthy wat extra mannen meesturen, en hem alsnog vol de kans geven. Mocht hij niet zo goed zijn en bijv. DFM of zelfs Woods wel, kan het altijd veranderen. Anders heb je een extra kopman met DFM als die ook verrassend goed was. Maar laten we wel wezen, Woods is niet geschikt als klassementsrenner en DFM begon al met zo'n twijfelachtige vorm. Daarnaast krijgen we ook geen Ineos/TJV praktijken en zou hij zelfs als 3e man natuurlijk 0 hoeven werken en zijn kwaliteiten over die andere 2 dik kunnen bewijzen.

Flater

Ik denk niet dat het missen van Carthy meteen funest is voor je kansen om hoog te eindigen. Het missen van zowel Carthy als D. Martin zou dat wel zijn.

Ik heb gelukkig de laatste wel (geen G. Bennett, ringel s, Soler, Poels) en sta nog steeds 98,1. Met daarbij genoeg verkeerde dagopstellingen, bijvoorbeeld Woods captain in de eerste etappe.

DKrikk

Ik heb én geen Carthy én geen D. Martin. Daarmee nu 97% en ik heb het idee dat de 3% boven mij sowieso 1 van deze 2 heeft (meest waarschijnlijk D. Martin), dus heel veel beter dan dit zal het niet worden...

Jasperdewaal11

D Martin is een uitstekende keuze gebleken het missen van Carthy is jammer, stond wel op mijn short list maar uiteindelijk voor woods gegaan.

nasibal

Tuurlijk en dan vraag je een wildcard aan voor de tour van Guatemala en dan kunnen daar DFM en Woods aan de slag

Misplaatst cynisme denk ik. Beide renners vertrekken. DFM heeft al een prima nacorona programma gereden en ook Woods ben je niets verplicht. Je hoeft ze niet naar de Vuelta te sturen.

Daarom Carthy wat extra mannen meesturen, en hem alsnog vol de kans geven. Mocht hij niet zo goed zijn en bijv. DFM of zelfs Woods wel, kan het altijd veranderen.

Kan, maar is dat een rol waarin je een DFM en een Woods zou meesturen, of kies je dan voor andere namen binnen die ploeg? Die je ook een kansje gunt om zich te laten zien in de vuilnisbakronde. En hoe respectvol is het naar Carthy om twee van dat soort jongens 'achter de hand te houden'. Lijkt me dat Carthy toch wel een betere positie heeft binnen die ploeg.

Maar laten we wel wezen, Woods is niet geschikt als klassementsrenner en DFM begon al met zo’n twijfelachtige vorm.

Exact de juiste kopmannen dus voor jouw Vuelta-vuilnisbakkenronde dus

Daarnaast krijgen we ook geen Ineos/TJV praktijken en zou hij zelfs als 3e man natuurlijk 0 hoeven werken en zijn kwaliteiten over die andere 2 dik kunnen bewijzen.

Niemand had het over knechten of op kop rijden. Ik had het over dat hij als vroege opener gebruikt zou worden. Een tactiek die EF al sinds jaar en dag laat zien. Dat is scoritotechnisch niet zo interessant.

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Iemand een idee of het parcours/de aankomst van morgen reeds eerder is aangedaan in de Vuelta of in een andere koers?

S. Dauert

Volgens mij weet ik dat nog ja, in 1995. Jalabert die toen won voor een Italiaanse sprinter, Jerommeke Blijlevens als 15e. Pcs...

Laatst gewijzigd
Jori

Misplaatst cynisme denk ik. Beide renners vertrekken. DFM heeft al een prima nacorona programma gereden en ook Woods ben je niets verplicht. Je hoeft ze niet naar de Vuelta te sturen.

Woods kan gewoon nog steeds etappes voor je winnen en kan prima knechten, waarom zou je hem niet meenemen? DFM prima, maar waarom niet gewoon kijken in de vuelta. Niet alsof je dat plekje met een betere renner zou vullen. En hij kan zich prima wegcijferen, zie de tour.

En hoe respectvol is het naar Carthy om twee van dat soort jongens ‘achter de hand te houden’. Lijkt me dat Carthy toch wel een betere positie heeft binnen die ploeg.
Dan is er toch geen probleem?

Niemand had het over knechten of op kop rijden. Ik had het over dat hij als vroege opener gebruikt zou worden. Een tactiek die EF al sinds jaar en dag laat zien. Dat is scoritotechnisch niet zo interessant.
Lijkt me beetje zoeken naar een reden. Eerste 3 etappes waren al bruut genoeg om te volgen en direct de verhoudingen duidelijk te hebben, toch? Daarnaast, beetje tempo gedrukt houden zodat Woods eventueel een etappe zou kunnen winnen zou zelfs beter voor EF zijn

Laatst gewijzigd
Florian

Morgen weer Roglic kopman, saai....

Hangtieniedanstaatie

Nee GoldenGoal je bent zelf saai omdat je Roglic kopman maakt. Durf eens een aanvaller kopman te maken. Leef een beetje.

Florian

'@Hangtieniedanstaatie interessante en deels reactie uitlokkende opmerking.

Ik heb echter nog niet 100% besloten om Roglic kopman te maken. In een Deens interview heeft Morkov volgens mij aangegeven dat DQS de boel gaat controleren. Als het peloton dan met zijn allen finisht, dan zie ik Roglic zeker winnen als je kijkt naar zijn mentaliteit en de aanwezige boni's (?).

En over je opmerking met een beetje leven --> ik vermaak me deze Vuelta uitstekend, maak je maar geen zorgen.
Mooie etappes met battles tussen Roglic en Carapaz, een verrassende Carthy en nog veel meer spektakel.
Verder sta ik hoog in de ranking naar mijn beleving en dat voelt extra lekker na een dramatische Giro en een prima Tour (qua Scorito).

Aanklampen

'@goldengoal, haha, op tv een interview waarin een knecht aangeeft dat zijn gaan controleren? Geloof het niet om een aantal redenen:

- versta jij Deens?
- Morkov die na een tijdrit aangeeft dat hij een etappe met 3000 hm gaat controleren voor een Bagioli?
- DCQ zou mijn inziens nooit aangeven dat zij dat gaan doen. Dan laat je te veel in je kaarten kijken en blaas je je hele ploeg op.

Overigens laat ik mij graag overtuigen, Goldengoal..

Overigens, op tv een interview is wel moeilijk voor anderen te vinden hè 🙈

Mindless

99,7% zonder D. Martin en zonder Carthy, met inmiddels meer dan 400 bankpunten (los van de kopman). Dat is dus zeker mogelijk.

De huidige nummer 1 heeft overigens niet eens zo'n geweldig team als je kijkt naar onverwachtse uitschieters qua puntenaantal: geen Carthy, G. Martin of Grosschartner (wel D. Martin). Hij lijkt vooral het verschil te maken met uitstekende dagopstellingen.

Poeksel

Mocht Morkov iets gezegd hebben, dan zal Emil Axelgaard dat vast wel weten. Benieuwd dus naar zijn voorbeschouwing.

Laurenesi

Ik verwacht morgen een etappe voor de aanvallers idd. Zolang Roglic fit blijft, heeft hij geen bonusseconden meer nodig. Kan hij beter zorgen dat ze terecht komen bij een vluchter dan een concurrent.

1 2 ... 147 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.