Die grootste gok die ik vandaag genomen heb is Bagioli toch meenemen. Pure Damagecontrol tactiek, want ik geloof er niet in. Het betekent wel dat Soler (230 km regen, gisteren in de finale al uitgeblust) en Gaudu (als die meespringt zullen Astana en UAE wel gaan rijden) en Mas (zie ik in geen enkel scenario vandaag een forse uitslag rijden) op de bank chillen.
...Oh en Koning rein is mee. Die heeft zojuist z'n grootste concurrent voor zondag af zien haken, dus die zal wel in zn nopjes zijn.
Bagioli zou ik het liefst banken, maar durf ik niet. In een etappe van 230 km met zware weersomstandigheden durf ik ook Cavagna niet te banken dus dit is het:
Roglic (c), Carapaz, Valverde, Gaudu, Soler, Woods, Aranburu, Bagioli, Cavagna
Thijssen DNF was wel te verwachten gezien zijn laatste uitslagen, gisteren de eenzame fietser uitgehangen. Is wel heel lekker voor zondag. (ook omdat die gekke Renard DNF is, dus Raim zal dan toch wel sprinten neem ik aan)
Hier beetje hetzelfde met Bagioli: 0 nieuws, niks negatiefs, niks positiefs. Enkel zijn late tijd van binnenkomen. Wie weet is hij ziek, wie weet was het gewoon een vrije dag, voelden de benen niet zo lekker na de itt of was het gewoon een mechanisch defect of had hij bezemwagen Bennett dienst. Mijn benadering was verder dat als er echt iets was, hij ws wel uit koers was gehaald door DQS. Zo'n 21 jarige jongen die al 2 weken van de vuelta erop heeft zitten, waarom zou je die helemaal naar het rood duwen als er niks meer inzit. Heeft het gewoon goed gedaan.
Ik bedenk me net dat ik wel echt nóg meer keuzestress had gehad als ik Mohoric deze week nog in enkele etappes in had moeten passen.
Als QS iemand in de Vuelta zomaar naar het rood zouden kunnen duwen zouden ze dat gelijk doen denk ik ;)
vandaag met Roglic, carapaz, kuss, gross, valverde, aranburu, woods, champie en bagioli...
Op bank oa: Vlasov, gaudu, mas.
Heb er een slecht gevoel over. Dat we enerzijds een hele sterke kopmannen krijgen met top 8-15 klassementsmannen, of anderzijds een soort sprint. Fingers crossed voor wat goeds!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.