Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 179 ... 188 189
Ludi

Keertje mn c toelichten, had het toch uitgetypt.

Er zijn 4 opties voor mijn gevoel te categoriseren

Controle en verdedigen - roglic, eindigt met zijn punch eigenlijk altijd vooraan zijn groep.

Vlasov - meest aanvallend, beetje alles of niks, ook qua verwachting als kopman ergens tussen plek 1 en 7. Tegen wind, kou en laatste etappe spreekt hem tegen imo.

Carthy - beste keuze, maarja, als je die keuze hebt sta je ceteris paribus toch waarschijnlijk al verdomd hoog!

Carapaz - minder dan optimale keuze in de meeste scenario's maar nooit een slechte keuze. Wordt waarschijnlijk gemiddeld gezien 3e.

Ik denk dat carapaz de meest veilige keuze is theoretisch gezien maar roglic de meest gekozen optie wordt. Alleen weet ik niet wat de meest gekozen top 500 optie wordt. Ik denk eigenlijk carthy + carapaz + vlasov samen > roglic is als procentuele kopman (binnen de top 500), en carthy heb ik niet en vlasov durf ik hier niet.

Traditioneel gezien is etappe 20 roglic zijn slechtste etappe, dit is nu etappe 17, zou dat heel veel verschil uitmaken. Ik denk het niet. Deze tour tijdrit achter porte. Vorig jaar verloor ie tijd op o.a. pernsteiner, vorige giro op iedereen en werd 14e, 2018 tour itt achter zakarin, 2017 tour achter chavanel 14e. Eennalaatste etappe van grote ronde = niks voor em :p vandaag zie ik em bv achter de ak mannen tot (en met) poels eindigen.

Ook kut weer. Vond ie toen zakarin won in giro ook niks (nibali stareoff). Etappe 6 ook lastig. Ik ga denk ik voor carapaz.

Vandaag zien dus of etappe 20 of laatste zaterdag roglic zn probleem is ;)

Rob94

Hey, Ion. Zal die vandaag een gooi doen naar de top 3 renners met de meeste bankpunten 🤔

Pietje Precies

Die overtuiging dat Carthy de beste keuze is moet ik nog maar zien. Als het daadwerkelijk op een explosief einde aankomt is hij juist één van de zwakste.

Bij Vlasov vond ik het een fors nadeel dat we geen idee hebben hoe goed hij eind 3e week is.

nasibal

Die overtuiging dat Carthy de beste keuze is moet ik nog maar zien. Als het daadwerkelijk op een explosief einde aankomt is hij juist één van de zwakste

In dat specifieke scenario wel. Als je alle mogelijke scenario's meeneemt en vervolgens de toppers onderling vergelijkt is de kans dat Carthy 'vooraan' eindigt gevoelsmatig groter dan anderen. Zeker in het 'er doorheen zakken' - department.

Pietje Precies

Het is vrees ik echter by far het meest realistische scenario.

Qua Roglic trouwens ook wel cherrypicking om dan van de Tour 2018 wel de tijdrit te pakken, maar niet zijn indrukwekkende overwinning de dag er voor.

Ik ben het er wel mee eens dat Roglic aan het eind van een zware week niet op zijn best is. Maar ik betwijfel of de concurrentie beter is. Hij koerst hier niet tegen Pogacar

Laatst gewijzigd
Jori

Hangt vooral af van het feit idd of je gelooft dat het tot een explosief einde komt.
Wind werkt tegen, maar stand van het klassement en de kou zullen toch een ander koersbeeld geven, lijkt mij.

Vlasov gaat toch aanvallen, niks te verliezen. Felix moet volgen, Movistar gaat de koers openblazen gezien zowel Valverde, Soler als Mas niet met de kopgroep mee is. De vluchtersgroep zit er nog voor. Carapaz moet winnen, Carthy is wel gebleken dat die het koelst acteert, altijd op juiste momenten meeschuift (eigenlijk gewoon Carapaz volgen) en geen meter op kop rijdt, tenzij hij alleen is.

@Pietje: Ook wel cherrypicking om zijn overwinning te noemen, maar niet hoe die tot stand kwam :p En tijdrit zat geloof ik steentje in zijn elleboog ofzo, waardoor hij niet in de optimale houding kon gaan.

Laatst gewijzigd
nasibal

Het is vrees ik echter by far het meest realistische scenario.

Dat vrees ik ook, maar dan nog gaan we natuurlijk alléén sprinten met hen die er nog aanhangen.

Dan zijn Carthy en Carapaz eigenlijk de enigen waar ik echt mijn hand voor in het vuur durf te steken. Van geen van de andere namen zou ik verrast zijn door een inzinking vandaag (wat overigens wat anders is dan stellen dat ik het verwacht).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Jori, wat bedoel je? Als mijn geheugen mij niet in de steek laat was Roglic die dag met afstand beste man in koers.

Won ie vervolgens onder andere met hulp van die motor in de afdaling (of was dat een andere etappe?) ?

Ludi

Laatste etappe in een vacuüm is niet roglic zijn ding. Andere cherrypickdingen ga ik er dan niet bij pakken, want die waren niet de laatste zaterdag :p

Misschien is zaterdag wel gewoon zn papadag ofzo ;)

Maar goed, ook die tijdrit op de laatste dag in de giro was "matig", dus misschien is het niet zozeer alleen een zaterdagangst.🤔

We gaan het zien. Verwacht niet meer dan een paar plekjes tussen carapaz en roglic.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Pietje: Dumoulin was toen idd woest dat een motor Roglic lanceerde. Die hielp bij de aanval en vervolgens bij de afdaling. Beste man in koers vind ik ook een sterke bewering, vooral minder gemarkeerd dan de 3 toppers die elkaar in het oog hielden.

Pietje Precies

Ja nja daar verschillen we dan over van mening. Overigens weer bijzondere tactische koers dat juist Jumbo-Visma de voorsprong van de kopgroep zo kort houdt.

nasibal

Ja Jumbo visma heeft dit jaar nog niet echt uitgeblonken in 'tactiek'. Misschien komt dat omdat Hema daar tegenwoordig een zegje in heeft? Zijn tactisch ook niet altijd de beste :P

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Volgens mij heeft jumbo er idd veel meer baat bij om die jongens een minuut of 8 te geven. Dan gaan de nr 2-7 echt wel een handje meehelpen

Ludi

Misschien vind roglic het gesink tempo wel gewoon heel lekker. Super constant en bekend.

Pietje Precies

Ja dat geloof ik best, maar dat tempo zou ook net even wat minder kunnen en dan is het gat 5 minuten.

Op deze manier komen de boni's in het spel, raken je knechten vermoeid en blijven de knechten van de concurrentie 'fris'.

jsprunk

Mag ik De La Cruz nog terug zetten in mijn dagopstelling :)

Pietje Precies

Op de plek van Gaudu mag dat ;)

jsprunk

Haha, dan laat maar :)

Pietje Precies

Jammer dat Oliveira zich hier laat uitzakken. Dat betekent vrij zeker dat er op de voorlaatste klim niets gaat gebeuren en dat Mas zodoende geen sprong meer gaat maken in het klassement. Koersen voor de dagzege

Jv1997

Vraag me af waar woods is 🤨

El Matador

Woods zit volgens mij gewoon bij Carthy. Eerst zat Cort daar, maar volgens mij is hij nu gelost. Correct me if I'm wrong.

Jori

Volgens onze Deense vrienden is juist Woods gelost, bizar genoeg.

Hier ook wel tricky met DLC op het bankje

Jv1997

De commentator zei dat het cort was. Wel apart.

Jori

nouja, iedereen zou ook Cort verwachten als losser, terwijl Woods dan nog bij Carthy zou zitten. Woods 108, Cort 104 voor de nummers, mocht iemand wat zien.
van aangezicht oogt het mij idd als Cort die erbij zit, maar ben zeker geen expert

Laatst gewijzigd
El Matador

Eerst zag ik enkel Carthy en Cort, vervolgens weer 3 van EF (kwartier geleden) en nu is er weer eentje weg. Kan dus zijn dat Woods is teruggekeerd.

Edit: stom, dat was de teruggewapperde Julius v.d. Berg natuurlijk!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 179 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.