Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 46 ... 188 189
Tour de Flits

'@Pietje, dat denk ik ook inderdaad. De kern van alle teams is deze ronde hetzelfde waardoor het verschil gemaakt gaat worden door de kopmanselectie en de juiste keuzes van vluchters in de heuveletappes.

Jori

'@Pietje: Eens. Al is het ook wel veelzeggend dat iedereen hier dus wel die klik heeft gemaakt om hele chique bergteams neer te zetten en dus in die zin ook maxmiaal profiteert van het "falen" van Scorito.

@Nasibal: Is dat sprinter en all-rounder erop geplakt na de saudi-tour of ervoor? De H2H (https://www.procyclingstats.com/rider/carlos-barbero/head-to-head/start//reinardt-janse-van-rensburg) hielp mij ook niet echt verder en daarnaast al weinig meer vertrouwen in hem tov anderen die wel duidelijker waren, dus ook niet echt meer uitgezocht en links laten liggen. Sowieso vond ik de roulette (voor mij dan, kan niet zeggen waar welke renner staat, behalve dat Mareczko en Moschetti normaliter erg hoog scoren als ze er nog bij zitten) redelijk eng: Philipsen, Ackermann, Bennett idd zeker. Maar daarachter Cort, Mareczko, Moschetti/Liepins, Manzin, Thijssen, Smith/Stannard, Barbero/Rensburg, Morin, Kanter, Raim, Seigle?, Aberasturi, Mohoric.

Doel voor mij was daarom hopelijk daar toch maar kunnen vullen met teampunten en daarom dus oa ook extra Sosa mee, voor het geval dat Carapaz heerst bijv. en bij TJV natuurlijk Roglic, Dumoulin, Kuss.

Laatst gewijzigd
JellevanderLinden

Ik heb gekozen voor dit team:

Berg/klassement:
Roglic
Dumoulin
Valverde
Formolo
Carapaz
Mas
G Martin
Vlasov
D Martin
De La Cruz
Soler
Gaudu

Aanvallers/puncheurs:
Aranburu
Bagioli

Sprinters:
Ackermann
Manzin
Morin
Kanter
Thijssen
Raïm

Pom titcock

Is de vuelta ook nog ergens te bekijken op tv?

nasibal

'@Jori

Geen idee eigenlijk, heb me ook niet zo laten leiden door de berichtgeving van z'n ploeg. Was alleen mooi om te zien dat ze er binnen de ploeg hetzelfde over lijken te denken als ik. Geeft toch aan dat er wat kennis zit bij de ploegleiding van NTT ;) ;)

Juist vanwege de roulette die je noemt wilde ik een renner die méér kan dan alleen sprinten. Als JvR niet aan sprinten toekomt, maar wel in 2 a 3 overgangsetappes scoort ben ik ook al redelijk tevreden.

hartstikkebedankt

Janse van Rensburg is een goede renner maar in echte massasprints komt hij wel te kort. Voor selectere gezelschappen wel een interessante keuze. Het is alleen ook niet echt een aanvaller naar mijn mening, maar meer iemand 'die er nog bijzit' na een lastiger slot.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Beste allemaal,

Hierbij mijn team
Ik ben zelf bezig aan een aardige streak waarbij ik bij de laatste 8 Scorito-wielerspellen minimaal op 95% ben geëindigd (hoogste 100%).

AK-mannen Roglic, Dumoulin, Kuss, Carapaz, Vlasov, Mas, Valverde.
Aanvallers/punch/klim: Wellens, Woods, D. Martin, Mohoric, Bagioli, Aranburu
Sprinters: Bennett, Philipsen, Smith, Kanter, Raim
Kleuterklas: Van Wilder, Champoussin

Geen grote spannende namen, vrij standaard team maar dat werkt toch vaak het beste.
Bennett is toch veelzijdiger dan Ackerman en heeft een sterkere trein. Daarnaast mogelijk teampunten met Bagioli.

Wellens, nu al in de aanval en gaat zich gewoon YOLO elke dag in strijd gooien, sneeuw op de Tourmalet, dat laat hij zich geen 2 keer zeggen. Noord-Spanje is meer regen dan zon, zeker in november. Dit is zijn ronde kan niet anders. Als de Gendt 3e kan worden in de Giro moet Wellens de Vuelta gewoon kunnen winnen toch? Geen idee hoe, maar dat zien we wel weer.

Zin in!

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: maar zijn dan niet juist die etappes voor Barbero? :p

Nee grapje, zo heb ik het idd niet bekeken. Vond mijn 3 aanvallers genoeg + eventueel Smith en hoopte de rest met truipunten te kunnen vullen, die de giro-vulpunten doen verbleken.

@Yskoud: na 20x McNulty nu 2x Kuss alweer? ik kon hem maar 1x selecteren!

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Veeeeeel mensen met Aranburu, maar heb hem bewust buiten gelaten om twee redenen: ploegorders (bijstaan van Vlasov) en met name CORONA! (zie voorbeelden van de afgelopen weken die niks hebben gepresteerd, zoals Ciconne, Kruijswijk, Gaviria). Hij was nog 2 weken geleden positief getest, dus verwacht dat hij de Vuelta niet eens gaat kunnen uitrijden.

Maestro Mello

'@Yskoud Wel mooi om jouw vertrouwen in Kuss te zien, dat je hem gewoon twee keer erin hebt geklikt!

Hierbij Mijn team:
Roglic
Carapaz
Dumoulin
Vlasov
Valverde
Woods
Formolo
Kuss
Gaudu
Sosa
De la Cruz
Felix
Aranburu
Bagioli
Ackermann
Philipsen
Manzin
Smith
Selig
Champoussin

Heb het gevoel dat de diesel van Mas geen punten gaat scoren. Onderbuik gevoel. Veel succes iedereen!

Florian

Onderschat die Spanjaarden nooit in de Vuelta!

Yskoud

Aranboehoe gaf zelf aan te twijfelen of hij wel corona heeft, dacht zelf aan een false positive test en heeft ook gewoon kunnen trainen.

Soler gaf in de Spaanse media aan in dienst van Mas te rijden, dus die durfde ik niet meer aan.

nasibal

Mas ook twee keer, zo snap ik wel dat je lekker kan pochen met je 8*95% op rij!

Yskoud

Hoezo mochten jullie niet Kuss 2x selecteren? Raar.

Enfin, typo’s eruit gehaald.

Laatst gewijzigd
Ludi

Is dit een soort meme net als D Martin op reddit?

Wielrennertje

In tegenstelling tot de Giro niet superveel keuzestress gehad. Ben pas eind vorige week, toen een groot deel van de renners en budget duidelijk was, begonnen met puzzelen. Het budget was imo te ruim. Nu krijg je dat iedereen, zoals Pietje Precies al zei, grotendeels dezelfde kern heeft.
Mijn selectie:
Roglic
Carapaz
Dumoulin
Valverde
Mas
Vlasov
Kuss
Gaudu
Sosa
Geen opvallende namen. Roglic heb ik er een tijdje buiten gelaten, maar dit voelde niet goed. Had ook een tijdje Pinot erin ipv Dumoulin, maar wat ik gister over hem las was weinig overtuigend. Gaudu er toen wel ingezet. Als hij voor eigen kans mag gaan (zoals wel gecommuniceerd is), zie ik hem wel doorbreken deze ronde.

Formolo
De La Cruz

Van beiden verwacht ik toch wel wat. Formolo heeft zich afgelopen 2 jaar als een sterke man in het middengebergte/heuvels getoond. Past mijns inziens goed bij het parcours. Klein vraagtekentje vanwege het uitvallen in de Tour. De La Cruz was erg sterk in de laatste week van de Tour en voor 1mil denk ik dat hij het geld wel waard gaat zijn.

Ackermann
Aberasturi
Stannard
Kanter
Aranburu

Ben bang dat mijn sprintteam misschien toch wat magertjes is. Als je echter bijv. etappe 10 bekijkt, die opgeschreven staat als sprintetappe maar stiekem nog aardig oploopt in de laatste kilometers, denk ik dat je met mannen als Aranburu ook wel een eindje komt. Stannard is allround en ik heb hem dus de voorkeur boven zijn ploegmaat Smith gegeven.

Riabushenko
Mohoric
Cavagna
Bagioli

Riabushenko maar door 1 procent gekozen zie ik. Echter kan hij prima aankomen en kan goed een heuveltje over. Heb hem gekozen als darkhors(je). Cavagna voor de tijdrit en als opvuller in de sprinterappes en Mohoric als aanvaller. Bagioli ook voor de heuvels gekozen.

Hopelijk kan deze Vuelta gewoon compleet verreden worden zonder teveel spelsabotage door corona en valpartijen. Veel plezier allemaal!

Laatst gewijzigd
Mr.White

Mijn teampje voor deze editie van de Vuelta:
Roglic E1
Carapaz E1
Dumoulin E1
Mas E1
Valverde E1 & C
Formolo E1
Chaves E1
Soler E1
Vlasov E1

De La Cruz
Soler
Aranburu
Bagioli
Fraile
Madrazo
Peters

Bennett
Philipsen
Aberasturi
Smith
Kanter

Graag gewild, maar keuzes...
D. Martin
Kuss
Woods
Pinot

rosencrantz

crash Martinez

Ajvenema

Aranburu thuislaten kan natuurlijk, maar volgens mij heeft ie uiteindelijk toch geen corona gehad, of is er niet ziek van geweest. Verder doen ze bij astana nooit zo moeilijk over een kansje vanuit de vlucht:)

p.zwart

niet te geloven. Zware val Martinez, dat begint lekker.

Starlynk

Ai Martinez.. niet heel vaak gekozen hier denk ik, maar wel voor mij de reden om Woods niet te nemen, aangezien Martinez in de Colombiaanse media had gezegd dat Woods in principe voor hem zou rijden..

En Aranburu gaat idd zijn kansen wel krijgen.. ook sprintjes in uitgedunde groepen enzo

Maestro Mello

Mensen met Martinez zullen wel even wat stevige woorden geslingerd hebben na deze valpartij.

Punchbox

Na flink wat grote rondes te hebben meegelezen en gelurkt nu toch ook maar eens een keer wat posten op dit forum. Mijn selectie voor deze Vuelta is als volgt:

Roglic (waarschijnlijk toch weer onmisbaar zoals in de tour)
Carapaz (kopman van Ineos moet toch altijd gewoon mee en heeft een leuke punch)
Dumoulin (hopelijk kan hij langer mee dan in de tour en pakt hij minimaal top 5)
Valverde (Vuelta dus Valverde mee)
Mas (moet hier toch ook zeker top 5 kunnen rijden + witte trui kunnen pakken)
Woods (moet in verschillende etappes flink hoog kunnen eindigen)
Chaves (persoonlijke voorkeur voor deze renner en mocht hij zijn oude niveau weer kunnen aantikken toch zeker garant voor flink wat punten)
Vlasov (zie Mas)
Gaudu (had eerst Pinot maar wegens de verontrustende berichten toch maar voor Gaudu gegaan, zie ik ook wel top 10 rijden hier)
De La Cruz (einde van de tour goed in vorm, moet hier ook wel wat kunnen klaarspelen)

Bagioli (koopje als die zijn potentie waarmaakt)
Aranburu (genoeg etappes waar hij punten moet kunnen pakken)
Mohoric (genoeg etappes waar hij punten moet kunnen pakken, hopelijk rijdt hij weer eens een goeie ronde)
Vingegaard (vooral voor de teampunten meegenomen, wellicht nog een keer top 20 kunnen rijden)

Ackermann (twee grote sprinters meegenomen om kopman te maken, Bennett paste net niet in het budget)
Philipsen (zie Ackermann)
Manzin (goede uitslagen gereden dit jaar, beste keus leek me het van de goedkopere opties)
Smith (mooie opvulsprinter die top 10 moet kunnen rijden)
Kanter (zie Kanter)
Raim (zie Kanter)

Pim96

Bij deze deel ik ook mijn team. Had graag nog een talent als Arensman, Van Wilder of Champoussin erin geklikt. Zie ze alleen niet doen wat een Mcnulty of Hindley momenteel doet. Er zijn gewoon te veel klimmers die eerder in top 20 kunnen rijden.

Klimteam:
Zoals velen gekozen voor een breed klimteam. Kans dat renners als D.Martin en De la Cruz geen top 10 klassement is natuurlijk groot. Voor die prijsjes wilde ik ze er alleen graag bij hebben.

1. Roglic, kan in de eerste week super scoren. Geen lange vuelta dus hoop dat hij het volhoud.
2. Carapaz, topfavoriet numbero 2. Met het vele klimmen verwacht ik wel wat van hem.
3. Dumoulin, nu maar hopen dat hij ook een beetje in zichzelf gelooft.
4. Valverde, durfde hem niet thuis te laten.
5. Vlasov, favoriet voor jongerentrui
6. Mas, het was mas of Martinez. Gekozen voor mas omdat hij meer heeft laten zien in grote ronde.
7. Gaudu, mag eindelijk als kopman. Hopen dat hij goed hersteld is.
8. D.Martin, had liever Woods gehad. Dat paste alleen eventjes niet. Martin liet in België zien goed in vorm weer te zijn.
9. Grossschartner, voor 750k een kopman wil ik altijd wel proberen. Geen idee wat hij kan.
10. De la cruz, liet einde tour de france goede vorm zien. Ook als kopman naar voren geschoven met Formolo. 921x geswitcht met Soler de laatste 30 minuten.
11. Formolo, snel en zag ik beter klassement rijden als Woods.

Aanvallers/puncheurs:
Hierbij gekozen voor renners die ook vanuit een peloton zouden kunnen scoren. Dan is het risico van hem opstellen kleiner.

12. Aranburu, ik wil niet nadenken over corona en de gevolgen. Gewoom een perfect parcour voor hem.
13. Wellens, heb ik toch best een zwak voor. Is makkelijk op te stellen. November dus niet bloedheet in Spanje.
14. Bagioli, koopje voor die prijs.

Sprinters:
Wilde graag voor 2 van de 3 toppers gaan.

15. Ackermann, vergelijkbaar met Bennett en 500 goedkoper. Al wordt hij constant tweede dan scheelt het met kopmanpunten niet veel
16. Philipsen, back up kopman en top 5 kandidaat.
17. Manzin, sprint heel stabiel.
18. Smith, sterke sprinter en zeker op het vlakke net iets sneller dan Stannard vermoed ik.
19. Kanter, snelle man en vooruit geschoven door ploeggenoten voor de sprint.
20. Liepins, achteraf baal ik van deze keuze. Had ook Raim kunnen zijn. Had op laatste moment Moschetti eruit gehaald om miljoen in klimteam te investeren. Toen snel Liepins erin geklikt door tijdstress. Reed dit jaar echter in alle ritten die Moschetti top 10 reed, zelf ook top 10.

Overwogen:
Talenten in eerste alinea
Izagirre (zocht nog iemand voor tijdrit)
Soler
Woods
Chaves
Riabuschenko

Laatst gewijzigd
user26790

Klassement/Klimmer: Roglic, Carapaz, Dumoulin, Mas, Pinot, Valverde, Vlasov, Kuss
Tijdrijders: R. Cavagna (+scherpe finisher) Oliveira
Aanvallers: Wellens, Aranburu, Bagioli, Mohoric, Sánchez, Madrazo
Sprinters: Ackermann, Aberasturi, Van der Sande
toekomstige WvA 2.0) Vingegaard (gokje)

1 2 ... 46 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.