Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 5 ... 188 189
nasibal

Ik stel het puzzelen maar tot donderdag uit. Het heeft nul zin om er nu al aan te beginnen als je nog niet eens weet of het budget definitief is.

Jori

Ik begon vol goede moed, maar toen ik daadwerkelijk Steimle erin klikte met het idee dat dit wel 1 van de betere sprinters was in dit veld, toen moest ik mezelf wel tegenhouden :p Gezien het parcours lijkt me 1 sprintkopman (Philipsen of Bennett of Ackermann) en dan de rest van je sprinters liefst < 1 miljoen. 5 sprinters in totaal lijkt me voldoende, al is een 6e zeer welkom als dat er dan nog in zit in de prijscategorie. Momenteel zie ik daar slechts 2x =< 1 miljoen sprinters die ik overweeg

Jongerenklassement is ook nog een puinhoop, daar zitten echt nog veel verborgen punten in. Iemand overigens al Stan Dewulf en etappe 15 bekeken? Of stoot ik nu mensen voor de schenen?

Moet wel zeggen dat Pinot voor etappe 1 al zeer verleidelijk is. Maar in etappe 2 met zo'n afdaling ben je hem ws al wel weer kwijt :p

De Coltrui

Met nog een week te gaan nog niet veel bekend. Vreemd. je zou als renner dit toch wel een beetje op tijd willen weten? Vlasov verwacht ik wel in de Vuelta. Hij ging er met maagproblemen uit, die zullen nu echt wel over zijn. Genoeg tijd om weer in vorm te komen. Wel een gek idee dat deze ronde volgende week al start, terwijl we net de eerste rustdag van de Giro hebben.

Maar ik vind het ook wel vreemd dat ze in Spanje mogen rijden, maar blijkbaar gaat wielrennen voor heel veel andere zaken. Vind het parkoers in ieder geval wel leuk, maar dat hebben ze altijd. Hoop alleen dat sneeuw in november niet teveel overhoop haalt, maar goed daar krijgen ze in de Giro waarschijnlijk ook mee te maken.

Boris Galibier

Heerlijk zo’n rustdag.... Vuelta puzzel levert de eerste 500k parels op.
Alleen de sprintploeg is nog te klein. Hopelijk komen er nog een paar echte sprinters bij (Bennett, Nizzollo, Garcia?).

Boris Galibier

Wel typisch: renners van 6 (of 6.5) mln doen het niet altijd even goed...
Daarnaast, met 18 etappes is 600 punten halen ook uitdagend.
Zou wel knap zijn van Roglic als ie weer levert.

Rawolf

Er zouden weleens meer etappes voor de pure sprinters kunnen zijn dan in de Giro. Ackermann en Philipsen allebei lekker mee.

Boasson en Hagen

Die 100 punten per miljoen moet je niet te letterlijk nemen, zeker als er opeens 3 etappes minder zijn...

Ludi

De andere renners hebben ook maar 18 etappes. De punten voor de eindafrekening zijn in verhouding dus hoger.

Boris Galibier

Goed punt. Klassementen tellen nu idd zwaarder mee tov typische Scorito puntenpakkers.

Poeksel

Etappes 4, 9, 10 en 18 voor de sprinters en misschien etappe 14?

Boris Galibier

Ja, 4 vrij zeker en 1 a 2 Blingachtig lijkt me idd.

Boris Galibier

Lastig om te bepalen wie er zo kort na de Tour er nog even 18 ritten over Spaanse bergen achter aan kan doen.
Hoe denken jullie over Roglic vs Tom bijvoorbeeld?

Poeksel

Beiden geen hoogtestage gedaan, lijkt me toch een nadeel (al weet ik niet welke klassementsrenners dat wel gedaan hebben).
Anderzijds: in de laatste dertien (!) rittenkoersen die Roglic reed was hij goed. Zijn basisniveau is blijkbaar erg hoog, anders hou je dat toch niet vol?
Hoe goed Dumoulin is, geen idee. Weet hij zelf waarschijnlijk ook niet.

Laatst gewijzigd
Tour de Flits

'@Poeksel, vond inderdaad ook dat er nog vrij 'veel' sprintetappes tussen zitten.wat dat betreft lijkt het een must op een of meerdere top sprinters mee te nemen. En dan heb ik het niet over Gilbert die nu als favoriet voor de puntentrui staat aangeduid.

Pietje Precies

Vergeet niet dat er wat typisch Spaanse etappes tussen zitten, waar menigeen verrast gaat worden door een niet kloppend / sterk vertekenend routeboek :)

Vrij absurd parcours hebben ze weer bij elkaar getoverd. Die bizarre muur in de tijdrit is eigenlijk wel weer de Vuelta in een notendop. Smullen!

Yskoud

Toch apart precies 1 week voor de start en nog niet 1 team heeft zijn selectie bekend gemaakt.

Ajvenema

'@pietje, ja volledig vlak en dan ff 2km met stroken van 25% toch? Insane...

hartstikkebedankt

Lijkt me lastig dat dit uberhaupt doorgang vindt nu het virus in de Giro toch wel aardig onder de renners lijkt te komen. Spanje is ook niet bepaald rustig op dit vlak natuurlijk.

shyguy

'@ hartstikkebedankt, dat gevoel heb ik ook. Zou me niet verbazen dat het wielerjaar als een nachtkaars uit gaat na alle positieve gevallen.

Landeirovic

Philipsen doet 18/10 De Ronde van Vlaanderen. Om vervolgens 20/10 de Vuelta te doen. Is dat haalbaar? En mag dat volgens de corona regels? Mij lijkt het onmogelijk.

Pim96

'@Lander Luypaert Volgens mij had Teuns of Wellens ook toestemming gekregen om zich dan in Vlaanderen te laten testen voor de Vuelta. Dus volgens de Corona regels wel mogelijk.

Landeirovic

Oke, bedankt. Het lijkt mij gewoon vrij kort op 1 los van corona dan. De 18e een monument rijden om 2 dagen later al in Spanje aan het vertrek te staan. Hij kon ook perfect Scheldeprijs rijden en dan de focus op Vuelta leggen.

Yskoud

Ik wacht dit weekend vooral met spanning op een betoog van nasibal welke renners ik vooral niet moet meenemen omdat die hun punten niet gaan opleveren.....

Ludi

G. Martin nu ineens 2.5m voelt toch alsof ik een soort van bestolen ben ;p

Pim96

S.Bennett krijgt een lekker treintje mee zeg. De strijd Ackermann + Selig vs Bennett + Morkov is wel om je vingers bij af te likken. Wel jammer dat Vansevevant niet bij de selectie zit. Was ik wel benieuwd naar. Verder wel leuke renners mee om de heuvel etappes door te komen.

1 2 ... 5 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.