Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 89 ... 188 189
Florian

Soww wat een etappe. Carapaz is ontzettend sterk zeg! Balen dat ik geen Sosa in mijn team heb durven doen, want ik zie Carapaz deze Vuelta echt winnen. Vanaf etappe 2 was hij al ongelofelijk sterk, maar Roglic zijn punch was gewoon beter. Ik verwacht daarentegen niet dat de strijd Roglic (en anderen) vs Carapaz over is, wat @jori net zegt sluit ik me namelijk volledig bij aan. Vandaag ook Carapaz cap, maar geen Woods in de opstelling. Biedt wel weer hoop voor Woods, de val is niet zo erg als bijvoorbeeld bij Martinez. Hopelijk neemt hij geen genoegen met een 2e plaats en gaat hij nog een keer in de aanval.

Verder eindelijk af van die maffe Giro. Afgesloten met 56 procent ofzo, ik wil er niet eens naar kijken. Wel een mooie slotweek.

Pietje Precies

'@arjenvzob, de Roglic van een paar maanden geleden had bijvoorbeeld etappe 3 met 4 vingers in zijn neus gewonnen. Tot dusver was ie goed, maar niet het monster wat ie normaliter is.

Dat dit zou gebeuren had ik zeker niet verwacht (had Roglic dus ook gewoon captain), maar met Dan Martin op 5 sec en Carapaz op 13 sec was truiverlies best wel mogelijk. Verder zit ik ook best luxe in de opties dat Dumoulin banken al vlotter interessant wordt. Ik ben er niet van overtuigd dat het ook écht de juiste keuze was op voorhand, maar het gokje pakt in ieder geval goed uit. Mooi dat Gaudu het vertrouwen waarmaakt!

Vooraf zeggen was zeker stoerder, maar het blijft ook een spelletje dat we tegen elkaar spelen... en behoorlijk wat Wielerflitsers blijken concurrenten te zijn. Blijft een bijzonder iets hoe hard Wielerflits de top van het Scorito klassement domineert, maar liefst 43 in de top-100. En wellicht nog wel meer die zich niet hebben ingeschreven voor de Wielerflits-poule, maar wel degelijk het forum bezoeken

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ook wel tergend om te zien dat in een berg etappe mijn halve sprintploeg in rook op gaat. Daar gaan problemen van komen. En er valt niet zo heel veel aan te doen vrees ik.

Nul verstand

Met de rustdag van morgen is de vraag: wanneer zal Chaves er doorheen zakken? Hij houd het klassement toch altijd maar ongeveer een week vol?

nasibal

Zat Smith trouwens in de kopgroep vandaag, of heeft hij gewoon belachelijk goed geklommen?

Ajvenema

Ik ben nu vooral heel erg benieuwd naar de volgende bergetappe! Denk dat Roglic er dan gewoon weer goed bijzit. Kwestie van worst case scenario vandaag.

Maakt het wat makkelijker om dumoulin te banken. Kuss verwacht ik wel een beetje in de vlucht binnenkort. Ook wel benieuwd Of er nog mensen ziek worden na vandaag...

Aanklampen

'@nasibal, gewoon goed geklommen. Zag hem ook zitten. Mareczko op 36m...

Altijd verbazingwekkend wie hem meeneemt, omdat zelfs een iets te hoog aangelegde verkeersheuvel nog te veel voor hem is. Die rijdt de Vuelta nooit uit

Jori

'@Tompot: het is idd zoeken naar nieuws. Sporza berichtte over een valpartij, aldus iets wat ik in de chat las. Gezien idd vorm van Kuss en ook anderen van TJV leek mij dat 1 van de weinige logische verklaringen. Roglic zelf zegt er echt idd niks over en van Kuss nog niks gelezen

Jasperdewaal11

'@zadelpen wat was de tijdslimiet vandaag dan ? Had je marezcko ?

arjenzvob

'@Pietje Ik begrijp je verklaring. Dank. Ja, zwart op wit kan soms iets anders over komen.
En meelezers zijn er in overvloed, dat weten we. Maar we zijn hier toch niet alleen om achteraf aan te geven hoe goed we het gezien hebben? En dan nog, als je vooraf zegt dat Roglic zijn trui gaat kwijtraken vandaag, zullen dan inderdaad veel mensen van captain wisselen? Dat is ook wel verwaarloosbaar schat ik in.

Benzardi

De rustdag is wel heel erg welkom voor De Duracelli's., want ik heb de goede renners, maar zet ze niet goed in.
Met andere woorden de basis is goed maar ik loopt te klooien. :-(

Kaassoufflé

Ik sta netjes op plek 17 nu :).. beste start ooit!

Nu Kuss doorheen is gezakt, valverde officieel de derde man is bij Movistar en Bagioli vanaf vandaag een aanvaller is maakt de keuzes in de volgende bergetappes wel makkelijker.

Mijn bergteam voor ronde 2:

Roglic
Carapaz
Mas
Soler
D. Martin
Felix
Gaudu
DLC
Vlasov

Bank: Dumoulin, Kuss, Valverde en Bagioli

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@Ajvenema

Kuss verwacht ik wel een beetje in de vlucht binnenkort.

Ik denk dat ze beter Dumoulin mee kunnen sturen, omdat Kuss meer voor Roglic kan betekenen.
En als ik Dumoulin was zal ik Froome in de gaten houden, want die gaat het echt nog wel eens proberen om in een goede/grote vlucht te zitten.

Of Froome stapt af en dan zit je ook goed ;O)

Jori

'@Aanklampen: Heeft operatie aan de neus gehad, waardoor de ademhaling nu beter zou moeten zijn en waardoor hij nu consistenter kan sprinten en ook beter zou (moeten) kunnen klimmen. Zelf nog wel overwogen, maar het blijft Mareczko, eerst zien dat hij een grote ronde kan uitrijden en dan pas geloven. Of mss als scorito stopt met waanzin prijzen op hem te plakken en gewoon weer voor 500k of 750k doet.
Dit voorspelt idd niet veel goeds, maar misschien had hij ook wel problemen met zijn regenjackje ;)

Laatst gewijzigd
Pim96

Mareczko heeft wel in de sprint meteen laten zien waarom hij het overwegen waard is. Hier ook niet mee voordat hij een ronde uitrijdt trouwens. Ik vind het dan wel bijzonder dat hij helemaal alleen binnenkomt. Zo'n jongen moet toch steun van een ploeggenoot krijgen? Al is het alleen maar om gezellig tegen hem aan te babbelen. Dat zag je bijvoorbeeld ook bij een Ewan in de Tour.

S. Dauert

Vanmorgen kopman Woods eruit geklikt voor Vlasov in de dagselectie en dan 's avonds eens even je score bekijken...
Zo'n dag is het dus!

Tour de Flits

Poeh, met de schrik vrij gekomen vandaag. Woods op het bankje, Roglic kopman en DLC ook op het bankje. Gelukkig maar 0.2% gedaald.

Maar even goed nadenken over de komende ritten, al teveel foute keuzes gemaakt in de eerste week

Reus

Na twee bekers dit jaar in de grote rondes begon deze ploegleider behoorlijk in zichzelf te geloven..., zou vd Gijp zeggen
Lekker weer met beide beentjes op de grond. Heb ff opgeteld, al 300 punten op de bank in 6 etappes. Maar daar hebben er meer last van zo lees ik..

Een voorzichtige rustdaganalyse; door de vele uitvallers in de Giro bedacht dat het verstandig was om heul veul klimmers mee te nemen. Door de budgetverhoging mochten dat nog dure zijn ook. Carthy, Martin, Chaves lekker geüpgrade..

Maar wat ik merk is dat je door teveel van hetzelfde dus een heel groot risico loopt om de verkeerde op te stellen en de goede te banken... Tot nu toe is de Vuelta voor mij een beetje een tombola, elke dag weer een verrassing wie er nu doorheen komt (gister G Martin en vandaag Woods) of wie er nu weer doorheen zakt (hallo Jumbo!)

Morgen maar eens rustig nadenken over deel 2 van deze vuelta.

Tour de Flits

'@Reus, klopt inderdaad dat je nu een groot risico loopt dat je (veel) verkeerde renners opstelt. Maar toch denk ik dat het geen verkeerde keuze is nu, zeker na wat er in de Giro gebeurd is qua uitvallers en corona. Stel je je hebt bijv. Pinot, Dumoulin en Martínez in je team, dan ben je blij dat je 'teveel' klimmers geselecteerd hebt. Nu blijken alle geselecteerde klimmers allemaal goed te presenteren en dan heb je keuzestress.

Ik denk daarom dat het kiezen van de juiste selectie plus kopman meer dan anders bepalend gaat zijn deze Vuelta

kevinraar

poels gaat de vuelta winnen

Kip

Dat is raar Kevin

Lo Zar

'@Kip Touw Goochelaar wint de Giro

Pietje Precies

In de Vuelta is te veel klimmers selecteren haast onmogelijk ;) Kijk maar naar de ranking 'Scorito punten'. De eerste niet klimmer (of Visma knecht) komt pas op plek 26.

En daar gaat de komende twee weken weinig verandering in komen. Met de afwijkende telling voor het puntenklassement (t.o.v. Tour en Giro) gaan immers ook die eindpunten naar de klimmers.

Met de eerste sprintetappe pas op dag 4 was de kans op het hebben van tenminste 3 mooie opvullers ook zeer groot. En gokken dat je wel 4 of 5 opvullers zou hebben kon ook nog best.

Overigens was het originele parcours aanmerkelijk sprintvriendelijker. En zo'n ploegentijdrit geeft altijd ook nog wel een interessante dimensie aan het spel.

Nu kon je prima met 15 klimmers aanvangen.

Laatst gewijzigd
Jori

Mss niet teveel, maar wel paar van de verkeerden. Vooral het heldere licht Elissonde valt me tegen (persoonlijk favorietje). Die kwam vandaag tot de conclusie dat hij wel graag in de ontsnapping wou, maar eigenlijk nog een beetje kort stond. Goh, je meent het :p

Verder vind ik het vooral lastig om momenteel een klimmersrangschikking te maken.
Etappe 1 en 2 doet Valverde het bijv. nog erg goed, maar etappe 3 faliekant verkeerd. Vandaag niet zo best was wel beetje verwacht met het weer, maar toch niet gehoopt. Gaudu komt er doorheen, zeker gezien dit geen klim voor hem was. Maar ineens beter dan Vlasov? DLC leek degelijk, slimme aanval, maar viel daarna toch wel ver terug. D. Martin is wat minder op dit soort langere beklimmingen, maar deed het voor zijn doen erg goed. Chaves ook redelijk, maar niet zo uitmuntend als de eerdere etappes. Carthy was vandaag ineens beste man in koers. Soler sterker dan Mas en Valverde, terwijl de etappe die hij won Soler nog minder was dan beiden. Grossschartner zat er vandaag ook nog verrassend bij. Kuss, waar was hij opeens? En zo kan ik nog wel doorgaan.

Tuurlijk heeft het weer, de steilheid, lengte van de beklimmingen etc. er mee te maken. Maar voor mijn gevoel gaat het deze vuelta echt alle kanten op.

Heeft bovendien ook niet veel haast, rustig per etappe uitgebreid beschouwen, puntenverlies evalueren en verder accepteren en hoe verder we komen, hoe beter we de verhoudingen zien natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Elissonde lijkt mij eerlijk gezegd ook geen handige keuze als aanvaller. Behoorlijk wat van de vluchtersetappes hebben een vrij makkelijke beginfase waar de kopgroep op het vlakke / op kleine heuvels zal ontstaan. Dan is het voor Elissonde zeer lastig om mee te zitten.

Voor het type Cavagna is meezitten aanzienlijk makkelijker. Bij hem vond ik de last minute toevoeging echter een te groot nadeel. Geen idee in welke vorm zo iemand start. Dat ie een goede tijdrit kan rijden is echter wel prettig in dit matige veld

Heb vooralsnog vooral spijt van het niet pakken van Carthy (die ik in de Giro altijd gehad zou hebben) en van Wellens. Zeker nu die een doel lijkt te maken van het bergklassement. Kan een vervelende worden. Wel opvallend dat ie vandaag niet meezat

1 2 ... 89 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.