Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 96 ... 188 189
KV

'@Nasibal: hij bedoelde misschien klimmers die niet zo snel aan de meet zijn... Gaudu trouwens sowieso niet aangezien hij zich nog richt op AK (wat niet wil zeggen dat ik hem vandaag niet opstel)

Hebben ze trouwens wel getest op de rustdag, niks van gehoord? Wat niet weet, niet deert...

Milanjacks

G.Martin, Herrada en Gaudu hebben mijn inziens geen goede punch maar zijn meer echte berggeiten. Ik volg pas sinds de Tour 2018 het wielrennen echt intensief dus misschien mis ik iets maar met name Herrada en Gaudu kunnen mijn inziens alleen solo winnen.

hartstikkebedankt

680+ tests negatief, iedereen

@milan, Gaudu is een van de beste puncheurs (sprint op het vlakke is wel iets minder denk ik) en ook die andere 2 zijn vrij rap aan de meet als ze in een groepje aan kunnen komen (Jesus Herrada doet alleen niet mee aan de Vuelta)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@superheld Ik wist niet dat mijn invloed zo ver reikte! Ik ben zelden tot nooit van het zand strooien maar deze 'sick' vond ik wel grappig. Excuus voor hen die ik uit balans bracht ;)

De Condor van Echt

Lastigste vraag voor vandaag is hoe groot de vlucht gaat zijn. Normaal gesproken gaat een vlucht het redden, maar of die veel tijd zal krijgen en (dus) voltallig over de streep komt...? Er is wat wind voorspeld, en ik vind dat er tot nu toe behoorlijk koers gemaakt wordt door de klassementsploegen. Kan me voorstellen dat bijv. Movistar en Ineos de jongens van TJV vandaag behoorlijk gaan afmatten. Dus het zou zomaar kunnen dat bijv. Sosa of zo wordt meegestuurd in de vlucht, zeker nu Dave B. het licht gezien lijkt te hebben ;)

Ik gok dus erop dat van de oorspronkelijk grote kopgroep er ongeveer 10 het tot de meet zullen redden. Durf het niet aan om een van hen te cappen.
Zeker zijn dan de aanvallers:
- Bagioli
- Woods
- Peters
- Cavagna
en de ak-mannen
- Carapaz (c)
- Roglic
- Mas
- Soler (consistent qua top-20 eindigen)

Laatste twijfel is dan nog Gaudu (maar die lijkt in deze Vuelta vaak verschil bergop te maken, niet na een dalende/vlakke finish), Sosa (teampunten en wellicht mee in de vlucht/tactiek), Vlasov (koerst attent in ritten met dit soort finishes + evt. teampunten voor als bijv. LLS wint), DLC (finisht consistent top-20).

Iemand nog ideeën hierbij?

Hangtieniedanstaatie

Wat een flauweriken allemaal die geen aanvaller kopman durven te maken.

Milanjacks

'@Harstikkebedankt

een Gaudu/Martin verliest het toch altijd van een Wellens, Aranburu, Woods, Bagioli, LLS, Cavagna, Valgren etc in de sprint op dit soort terrein, ik zie niet in hoe ze iedereen hier zouden lossen, zo lang is die laatste klim niet ik zie veel eerder een explosievere renner daar wegkomen(vergelijkbaar met Ganna's bergritwinst in de Giro).

Was inderdaad in de veronderstelling dat Jesus Herrada meedeed aan de Vuelta.

Florian

Durft niemand Kuss op te stellen?

@Hangtieniedanstaatie pas maar op met wat je zegt :).

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Condor

Ik las gister op twitter iemand die zei dat Ineos geen belang heeft om de vlucht kort te houden aangezien ze alleen maar bang zijn dat Roglic op dit terrein bonificaties zou kunnen pakken, vind dat niet zo'n gekke gedachte + zie ook niet zo goed waarom Ineos wel heel erg strak zou willen controleren. Ze willen de rode trui behalen eens, maar als er 20 man wegsprint met vier renners op 5 minuten laten ze die groep lachend winnen denk ik(binnen 5 minuten).

Tour de Flits

'@Goldengoal, Kuss gaat bij mij zeker mee! Verwacht hem wellicht zelfs wel als vooruitgeschoven post in de kopgroep. Daarnaast, muv de etappe van zondag, elke etappe indruk gemaakt op mij. In het slechtste geval alleen wat teampunten van Roglic.

Kopman wel echt lastig vandaag, nog even bij de bookies gekeken en die weten het ook niet. Neig toch naar een vluchter. Afgelopen zondag speelde ik op safe met Roglic en die kwam toen ook als 20e binnen.

Milanjacks

'@Tour de Flits

Ik klikte Bagioli er vrij makkelijk in als kopman vandaag leek expres in de ankers te gaan in de vorige etappe terwijl die er nog redelijk voor stond in het jongerenklassement.

Florian

'@Milanjacks zelfde verhaal hier

Astarloa

Wat denken we van Valverde vandaag? Peddelt wel mee maar als het serieus wordt komt hij al snel in de problemen. De laatste beklimming vandaag lijkt me ook te pittig om erbij te blijven voor hem.

ivo001

Is het echt zo vreemd dat ik Smith en Van der Sande erin heb gezet, en geen Kuss, Sosa of Vlasov?

Aanklampen

'@Milanjacks, heb jij toevallig de minder getalenteerde broer geselecteerd?

Florian

Smith klom de laatste etappe erg goed. Ik durf hem echter niet op te stellen.

Kaassoufflé

Twijfel tussen Wellens of Bagioli als kopman. Wie zouden jullie kiezen?

Hangtieniedanstaatie

Wellioli.

Pom titcock

bagillens

Milanjacks

'@Astarloa

Er bij blijven lijkt mij toch wel binnen de mogelijkheden behoren van Alejandro. Echter zal die nooit mee zitten in de vlucht en mocht het dan toch een GC dag worden zal die wel weer maximaal twaalfde eindigen oid. Alejandro begint steeds meer gelijkenissen te vertonen met Zubeldia. Ik stel hem vandaag niet op.

@Aanklampen

Nee ik heb ze allebei niet, nadat ik Jesus zag dalen in de tour besloot ik ze op de blacklist te zetten.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

'@Milanjacks, jij wilt niet winnen?

Milanjacks

'@Hangt

Nee ik heb betere opties voor vandaag en Valverde overtuigt mij nog allerminst + je krijgt maar drie zekere punten voor Alejandro dan neem ik liever een gok met een vluchter want ik reken op de vlucht vandaag. Als Alejandro op 10 minuten stond had ik hem zeker wel opgesteld maar om een of andere reden blijft die maar aanklampen voor het AK.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@milanjacks: Het snijdt zeker hout wat je zegt. Jouw conclusie zou dan zijn dat Ineos het blok erop gooit, dús dat er weinig gekoerst wordt, en een grote kopgroep het haalt, toch. (Onder de aanname dat de andere ploegen ook geen koers willen maken, wat ik me bij Movistar afvraag, maar dat terzijde.) Zou er wel extra voor pleiten om te denken dat Ineos een mannetje meestuurt voorop - alhoewel, dat zou dan ook juist kunnen inhouden dat ze zich niet geroepen kunnen voelen om te controleren teneinde rustig aan te doen, wat niet strookt met het berichtje waar je op wees.

Jori

Die RJvR is ook gewoon te exclusief voor mij, kan zelfs zijn vooruitzichten geen eens betalen: https://twitter.com/InsidePeloton96/status/1320779726684885000

20 bergpuntjes vandaag, ook wel flink teken aan de wand. Die aanloopfase icm ook wel pittige beklimmingen, is het dan wel echt zo slecht om maar paar aanvallers te hebben? M.a.w. weet je zeker dat jouw aanvallers erbij zitten of tenminste 1 op 2? en dat er achter de aanvallers geen plekken 10 tm 20 (of zelfs beter) open liggen voor de eergierigen onder hen?

Zelf levert het mij wel hoofdpijn op tussen Valverde, Gaudu, Kuss, Dumoulin, Sosa. Ineos vreest Kuss echt, elke aanval van hem is hoogstpersoonlijk door Carapaz onschadelijk gemaakt (wel voordat Kuss 10 min verloor). Vraag is of Kuss wel in de ontsnapping wilt, wat Ineos wilt (met oog op tijd pakken, maar mss ook klein jasje uitdoen voor morgen) en hoe 6 a 7 vaste punten zich verhouden tot de ak mannen met 3 of 4 puntjes, maar mss eresprintje. Kuss eindigde echter normaliter ook vooraan, maar nu zonder klassement, is daar nog aanleiding toe? Sosa 8 vaste punten, maar dan eindigt het wel. Ineos zal hem wel bij Carapaz willen houden en/of sparen voor morgen. Dan moet de groep vluchters dus wel erg groot zijn of moeten de klassementsmannen als Valverde en Gaudu de eresprint op zak houden, als het überhaupt al niet explodeert op die klim, zo makkelijk is het niet. Of we komen in treintjesvorm binnen en dan zit het ineos treintje met Sosa ws wel voorop. Als je Roglic zelf zag sprinten voor plek 4 die helemaal niks oplevert, twijfel ik daar wel aan. Het liep bergop en alles, maar zonder die valpartij ontstaan er natuurlijk nooit tijdverschillen en was het best wel atypisch tov de tour, waar roglic enkel zich mengde als er boni's en ritzeges gepakt konden worden. Dumoulin met al 6 punten zou natuurlijk kunnen, gezien dit alles toch een investering is naar volgend jaar en hij niet een sleutel is voor Roglic deze etappe. Als hij dat al is, dan zou dat eerder uit de vlucht zijn en dan wachten, dan vanuit het peloton. Maar bij Dumo is het momenteel vraag van kunnen en met ook morgen nog in achterhoofd, lijkt me dat niet.

Neig dus naar Valverde, Gaudu en Kuss te prefereren boven Sosa en Dumoulin

Laatst gewijzigd
Pim96

Had stiekem al gehoopt dat Formolo klassement beetje laat lopen. Ik betwijfel of ik hem vandaag al ga opstellen. Ik verwacht hem eigenlijk in zwaardere bergetappes, maar wil vandaag vol op de vlucht gokken. Aranburu, Wellens of Bagioli wordt de captain.

1 2 ... 96 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.