Hindley heb ik vorig niet gevolgd dus ik kan de aanpak van dit jaar niet vergelijken. Van ik wat van Jay op Strava te zien is dat hij ook veel laag intensief duur heeft getraind en granfondo- achtige trainingen. Daar wordt je verre van explosief van. Ook is hij ziek geworden in Catalonië. Al met al begrijpelijk dat het wat minder is. Wel zuur voor hem.
waren ook wel bar hectische sprints in Hongarije.
Vermaerke daar een lichtpuntje in die bergrit. Had niet direct een klimmer in m gezien maarja toch wel meer zwaardere mannen die daar komen bovendrijven.
In de Giro valt Hindley tegen, alle ballen op Bardet. Storer wel weer iets beter dan hij voorheen heeft laten zien. Zie Bardet nog wel kans maken op podium, 1 vd weinige daar in t klassement die dat eerder heeft behaalt.
Daniel Friebe op Twitter:
"Spoke to a disappointed Jai Hindley today - about how his Giro’s gone & will go from here. Says he’s done a number of Covid tests, all negative, but that ‘something’s not right...maybe it’s a cold or regular flu.’ Still committed to helping Romain Bardet as much as possible."
Mooie finale gereden, prominent met een flink aantal renners op de voorgrond richting de finish.
Helaas ging Max Kanter in de een van de laatste bochten op zijn snuit. Het goede nieuws is wel dat hij de heuvelzone overleefde, dit in tegenstelling tot een flink aantal andere sprinters!
En in zo'n tijdrit na drie weken krijg je sowieso wat andere verhoudingen. In Tour 2018, ook dik 30 km (wel met klimmetje erin), eindigde Bardet net buiten de top 20. Op bijna 2 minuten Dumoulin, maar verloor op Kruijswijk maar 11 seconden die voor hem eindigde in het klassement (en dus ook vol ging). Het jaar ervoor was Bardet wel vrij dramatisch en verspeelde bijna zijn podiumplaats in de tijdrit, maar toen kwam er ook veel druk bij kijken in eigen land.
Dainese had hier ook wel zo'n beetje de slechtste leadout ie je kan bedenken. Eerste rit laat hij zich insluiten door Dupont waardoor hij niet aan sprinten toe komt. Tweede sprint wint hij bijna. Derde sprint opgehouden door een val. En vierde sprint verliest hij ook zijn positie in de chaos.
Al met al geen beste week, maar met een leadout zoals deze wel een beetje wat je kan verwachten in dit soort wedstrijden. Als je Dainese een goede leadout mee geeft is hij denk ik snel genoeg om resultaten te boeken.
Dainese lijkt wel echt op het derde plan geschoven, dit waren zowat z'n eerste kansen dit jaar. Verder vooral mogen knechten. Terwijl Kanter al een hoop kansen gekregen heeft. Die deed het afgelopen Vuelta natuurlijk hartstikke prima, maar heeft dit jaar toch verre van bevestigd. Zou zelf Dainese altijd boven hem verkiezen voor sprintwedstrijden. Ook opvallend dat ie nu nog steeds geen Giro heeft mogen rijden bij Sunweb/DSM. 't Is dat ie nog een contract heeft voor 2 jaar, anders zag ik 'm op korte termijn wel richting een Italiaanse proconti vertrekken.
Jammer voor Chris Hamilton, de hele dag in de aanval met een grote groep. Uiteindelijk weg samen met Andrea Vendrame maar aan de finish duidelijk de minste van de twee. Op zich een mooi resultaat, temeer daar hij zich onderweg niet weggestoken heeft, diverse renners teruggehaald en bergop sterk.
Al jaren een prima knecht, vandaag heeft hij mij positief verrast!
Bardet weer een plekje opgeschoven in het A.K., terwijl Jai Hindley niet in de grote groep eindigde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.