Team DSM 2021

1 2 ... 23 ... 38 39
Yeez

Thijs Zonneveld vertelt dat meerdere renners in de ploeg ontevreden zijn en wegwillen. Kragh andersen Benoot en ook Arensman noemt hij. Benoot was ontevreden over de behandeling van zijn blessures en Kragh Andersen zou zijn eigen zadelpositie niet mogen aanpassen. Ik vraag mij af of zo’n ploeg over 2 jaar nog bestaansrecht heeft

Xevar

Waar lees/hoor je dat?

Laatst gewijzigd
Yeez

In het wiel podcast

madeinstars

Niet je eigen zadelpositie mogen aanpassen is echt te lachwekkend om waar te zijn. Dat kan toch niet echt zijn???

Murcia

'@madeinstars
Geloof het maar, het past perfect in de protocollen fetisj van Iwan. Waar het credo zou moeten zijn dat je de renner serieus neemt en zijn ervaringen op de fiets lijkt het hier dat SKA wordt overruled door de staf die beter weet hoe hij op de Scott moet gaan zitten dan hemzelf. Kijk, cijfers zijn serieus te nemen maar de input van de renner is minstens zo belangrijk. Het ook al behoorlijke verloop onder de staf zal het vertrouwen van de renners in de nieuwelingen niet groter maken.

Laatst gewijzigd
Renaissance

Team DSM kan maar op 1 manier overleven: weg met al die achterlijke protocollen en weer luisteren naar renners en een andere koerstactiek pakken met andere coureurs. Pik Groenewegen op bij JV, geef hem het vertrouwen in de toursprints. Maak er een toptrein omheen zoals eerder bij Kittel. Geef Bol de Vuelta of Giro, daar is hij goed genoeg voor. Pik nog een paar jongens op die zich in de luwte willen ontwikkelen en vrijbuiten en ga weer wedstrijden winnen. Niet meer denken dat je de enige bent met de waarheid in pacht, gewoon aanvallen en sprints winnen.

AWestie

'@Renaissance Schier onverslaanbaar goed in 1 ding worden zoals sprinten en ondertussen nog wat man goed opleiden zou ik voor tekenen, alleen niet jouw volledige scenario.

Ik ben benieuwd of we Spekenbrink hier aan het eind van het jaar over gaan horen. Ik waardeer dat hij gelooft in iets, maar als alles wat op straat ligt klopt gaat er echt wat mis.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ja, je hebt het idee dat de menselijke maat bij DSM weg is en er vast wordt gehouden aan protocollen en wetenschap. Ook als een renner zich daar niet goed bij voelt

Poeksel

Maar met dezelfde protocollen deden ze het vorig jaar toch best aardig. Dus of het daaraan ligt?

Daniel17

Ik zat inderdaad ook te denken dat DSM het beste Groenewegen kan aantrekken. Hij gaat bij JV de kans niet meer krijgen om de tour te rijden en een sprinter van zijn kwaliteit hoort daar wel thuis natuurlijk. Bij DSM is er ook plaats om met een complete sprinttrein naar de tour te gaan. En het is inmiddels wel duidelijk dat Bol gewoon niet van het niveau topsprinter is.

S. Morgenstern

Hirschi kleurde blijkbaar buiten de protocollen en Kelderman vertrok (met achteraf ook interviews over zijn goede tijd bij de ploeg, die een houdbaarheidsdatum heeft met deze aanpak). Hindley lijkt nu die tweede achterna te gaan en ook over Krak komen verhalen naar buiten. Vraag is daarmee wel wat er dan over blijft van de waarde van het proces, dat achter de mooie prestaties van vorige seizoen schuil gaat.

Uiteindelijk is het dat proces waar het de ploegleiding om is te doen en willen ze dat nu inzetten om over een aantal jaar weer mee te doen voor grote ronde winst. Volgens mij is er ondertussen heel veel aanleiding om daar eens goed naar te kijken. Ondanks dat het vorig jaar zo goed ging

Rawolf

Er zullen vast dingen misgaan maar Spekenbrink staat al jaren aan de hoofd van dit team in pieken en dalen, dat nu de toekomst van het team een vraagteken zou zijn is echt nergens op gebaseerd.

De verhalen die naar buiten komen worden vaak ook ongenuanceerd gebracht door de media door de naam die DSM helaas heeft opgebouwd. Bv het verhaal SKA is al weerlegt door hemzelf maar word hier nog steeds als argument aangedragen. Verhaal Benoot... ik lees er in het wielerflits artikel niks over.

Voor team DSM is er nu maar 1 manier om dit juk weer van zich af te schudden en dat zijn een paar klinkende overwinningen.

Dat dit systeem gedoemd zou zijn lijkt me onzin, kijk maar naar de vrouwenploeg die momenteel uiterst succesvol is. Ook Hirschi is er voorlopig niet beter op geworden bij UAE, waarom hij nu weg is gegaan hebben we ook geen weet van.

Rawolf

Misschien is het toekomstplaatje juist wel heel rooskleurig;

Door goed management hebben ze voortijdig een vervanger kunnen vinden voor sponsor Sunweb die in zwaar weer verkeerde. Echter Sunweb is nog steeds betrokken bij de ploeg en nu de vliegvakanties weer aantrekken kunnen zei hun sponsorbedrag weer ophoesten.

Hoe mooi zou het zijn om met 2 titelsponsors te gaan werken en 1 vd hogere budgetten van de worldtour te worden? Ik acht het even realistisch als de toekomst die twijfelachtig zou zijn :p

S. Morgenstern

Dus een paar overwinningen en er is niets meer aan de hand?

Rawolf

Is er nu iets aan de hand dan? Volgensmij draait het vooral om publieke perceptie.

S. Morgenstern

Redelijk veel vroegtijdig vertrekkende renners (en staf), tegenvallende prestaties, verhalen over trainingsprogramma's die niet helemaal goed zijn gevallen (ook met renners als bronnen) en over ontevreden renners (wellicht iets waarvan je kunt denken dat het niet waar is).

Het lijken mij oorzaken van die publieke perceptie, maar wellicht liggen oorzaak en gevolg andersom

Rawolf

Veel vroegtijdig vertrekkende renners zijn het enige echte probleem waar de ploeg kritisch op zal moeten reflecteren, de andere zaken die je noemt komen daaruit voortvloeien. Ik zou wel waken van Wilder bij dat rijtje te zetten want dat is zeker nog niet het geval.

Echter vorig jaar Tour hoor je ook daar niemand over.

Yeez

Is rawolf hier ineens een ander persoon? Wat een ras optimist ineens...

S. Morgenstern

De ploeg is zelf (volgens Benoot) ook bezig om goed te kijken naar de trainingen en wat er fout is gegaan, waardoor de prestaties dit seizoen tegenvallen. Dus ook dat is een serieus pijnpunt.

Maar inderdaad, ze zullen vooral goed moeten reflecteren op het grote aantal (ontevreden) vertrekkende renners. Waar de verhalen van recent ontevreden renners onderdeel van moeten zijn. Dat is richting de toekomst het grootste probleem.

Noem het maar niets, dan valt het wel mee..

Dat het vorig jaar in de publieke perceptie niet speelde, wil overigens niet zeggen dat het toen niet speelde; die vertrekkende renners en verhalen van ontevreden renners speelde toen ook op de achtergrond. Wellicht verbloemd door het resultaat, maar dat had in feite alleen effect op de perceptie, niet op de echte problemen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"De ploeg is zelf (volgens Benoot) ook bezig om goed te kijken naar de trainingen en wat er fout is gegaan, waardoor de prestaties dit seizoen tegenvallen. Dus ook dat is een serieus pijnpunt."

Deze interpretatie strookt niet met de werkelijkheid. Ze gaan kijken Of er een verband is. Als er een verband blijkt te zijn is wat jij omschrijft de volgende stap.

Murcia

Het probleem is niet beperkt tot vertrekkende renners maar ook in de staf zijn behoorlijk veel mutaties. Voeg daarbij dure kopmannen die niet veel winnen en jong talent dat beloftes gebroken ziet worden. Zonneveld noemde ook specifiek Arensman als iemand die al zijn aanvaring met de leiding heeft gehad. Wat elke renner en diens management nu ook weet is dat een contract vrij makkelijk ontbonden kan worden bij de ploeg. Kortom, tijd voor een eerlijke evaluatie waarbij je ook als eigenaar van de licentie je eigen keuzes tegen het licht zou moeten houden.

S. Morgenstern

Ze zijn op zoek naar een oorzaak waarom er in de breedte niet het gewenste niveau wordt gehaald. Waar ze die oorzaak vinden, maakt op zich niet uit (trainingen lijkt me waarschijnlijk, ook door wat vader Arensman daar eerder over vertelde), het is hoe dan ook een pijnpunt en daarmee is ook dit dus iets wat bijdraagt aan de werkelijkheid (!) dat er iets aan de hand is. Zelfs als je een heel optimistische perceptie hebt van de DSM-werkelijkheid.

Laatst gewijzigd
Murcia

Een ander punt zijn de keuzes in aankopen met een kleiner budget dan de top 5 van de World Tour. Bardet verdient naar verluidt meer dan Wout en hetzelfde als Roglic. Ontzettend veel geld voor een renner wiens laatste World Tour zege bijna vier jaar terug was. Dan raak je snel door de beschikbare hoeveelheid geld heen en moet je beknibbelen op andere dingen kennelijk.

Laatst gewijzigd
Daniel17

Ik kan eigenlijk niet geloven dat Bardet zoveel verdient, als dat klopt moet diegene die dat contract heeft uitgedeeld gewoon opstappen. Dat is wat mij betreft een brevet van onvermogen. Zelfs voor een goede Bardet zou dat te veel zijn.

Rawolf

"Een ander punt zijn de keuzes in aankopen met een kleiner budget dan de top 5 van de World Tour. Bardet verdient naar verluidt meer dan Wout en hetzelfde als Roglic. Ontzettend veel geld voor een renner wiens laatste World Tour zege bijna vier jaar terug was. Dan raak je snel door de beschikbare hoeveelheid geld heen en moet je beknibbelen op andere dingen kennelijk"

Als dat al waar zou zijn zegt dat meer over Wout en Roglic dan over Bardet.

Wout heeft trouwens een aantal persoonlijke sponsors

1 2 ... 23 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.