Team DSM 2021

1 2 ... 27 ... 38 39
FritsvanHoefelen

Rivera wint ook nog in de Giro Donne. Met drie etappes terug naar huis. (Labous 6de?) Geweldige ronde gereden

Rawolf

Wel een aantal aannames, waarom zou van Wilder er een probleem mee hebben voor 1 dat opgesteld te worden? 80% van de renners is toch al in Spanje om te trainen/wonen.

Heb t nog eens gezegd maar soms vragen renners dingen die niet kunnen, zoals verhaal SKA word door mensen met een kennisgebrek beweert dat hij zijn Cervelo positie wilde op de Scott. Dat kan gewoon niet, die fietsen zijn anders en je moet altijd wat tweaken. Doordat die berichten doorspekt zijn met onzin is het lastig te bepalen in hoeverre daar dan wel een echt conflict was.

Er gaan vast dingen fout en dat is aan de ploeg om daarop te handelen maar met onze informatie kan je niet op de details ingaan.

karl66

Een fiets en ook een tijdritfiets kan gewoon afgesteld worden hoor. Dat is het hele idee achter een instelbare zadelpen, een losse stuurpen, zadelrails en sturen met een verschillende reach, dat je een fiets zo af kan stellen dat de renner er perfect op kan zitten. Dat zou lekker zijn, als je als renner opeens aan een totaal andere positie moet wennen, gewoon omdat het team op een ander merk overgestapt is, of omdat de fabrikant met een nieuw type fiets komt, waarvan de maten net iets anders zijn...

Rawolf

Door de verschillende framegeometrie en de beperkende UCI regels is het soms niet mogelijk exact dezelfde positie aan te meten.

S. Morgenstern

Wat had de geblesseerde Van Wilder er precies aan dat 80% van de wielrenners in Spanje woont?!

karl66

Sorry Rawolf, zo werkt het dus niet. De UCI regels zijn voor alle fietsen hetzelfde en de verschillen in geometrie vang je op met zadelpen, stuurpen, stuur etc. Een fiets maak je op maat voor de renner en niet omgekeerd. Maar dit wordt echt een onzindiscussie. SKA wilde zijn oude positie behouden, volgens hem was dat dus gewoon mogelijk en het team wilde dat hij een andere positie innam, omdat ze dachten dat dat beter was.

De discussie was dus ook helemaal niet of een fiets in een bepaalde positie afgesteld kon worden. De discussie was of de renner zijn houding op de fiets bepaald of dat de ploeg dat doet. Of nog wat algemener, is de ploeg er voor de renner of de renner voor de ploeg. DSM is heel ver naar de laatste positie opgeschoven en is daar heel star in als je alle verhalen mag geloven. En daar zit dus het pijnpunt.

Zwarte Wout

'@Murcia
Dumoulin onthulde onlangs dat hij vorig jaar overtraind was en daar letterlijk ziek van werd, zowel geestelijk als lichamelijk.
Dat was in de Vuelta duidelijk zichtbaar, "Ik ben gewoon leeg , geen energie. Er zit niet veel in mijn benen op dit moment. Het lijkt erop dat ik nu een terugslag krijg van het drukke programma de afgelopen maanden."...
Toch lieten ze hem nog een tijdje doormodderen, het resultaat van deze soap is bekend!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Koelkast redenatie; ze maken ergens anders ook fouten, dus hoeven we het niet over deze fout te hebben.

Zwarte Wout

De koek was gewoon op, zonder glans, met als resultaat een tijdje in de koelkast en wellicht een einde van een glansrijke carrière!
Fijne dag verder!

S. Morgenstern

Wat ik dus zeg; slappe deflexie tactiek

appiett

Ad meldt dat DSM degenkolb terug zou willen

mwarensman

Geïnspireerd door Cavendish? 😀

S. Morgenstern

Ik denk dat hij voor de balans (qua ervaring) een goede is om erbij te halen. Hij zal niet meer de hoofdprijs verdienen, die tijd ligt ver achter hem, maar alsnog haalt hij een behoorlijk niveau. Goede wegkapitein tot in de finale voor de klassiekers in ieder geval.

S. Morgenstern

Morgen alles op Bol of vollebak inzetten op een ontsnapping met Eekhoff, Pedersen en Nieuwenhuis? Ik zou zelf denk voor het tweede kiezen, aangezien Bol hele moeilijke dagen leek te hebben deze week.

S. Morgenstern

In tweede instantie toch de goede intentie vandaag. Goed om te zien en een heel klein lichtpuntje.

Murcia

Pedersen had alles gegeven zoals het hoort, zat te sterven in het wiel van Laporte maar pakt toch nog een podiumplek. Schrale troost in deze Tour maar knap gereden door deze vent vandaag. Bol hopelijk nog een moment waarop het eruit komt zondag maar ik heb er een hard hoofd in.

Rawolf

Met nadruk op heel klein want we hebben het wel over DSM natuurlijk

Casper Pedersen een van de misschien wel de sterkste van die groep maar reageerde teveel. Moet nog wat leren pokeren wat SKA en Arndt wel beheersen.

Zwarte Wout

Zat natuurlijk flink wat druk op en hij had geen ploeggenoot mee. Maar uitstekend gereden, zeker wanneer je in ogenschouw neemt met wie hij allemaal op pad was. Derde plek, veel meer zat er niet in.
Vorig jaar in Parijs-Tours, bleef hij kalm en had hij Joris Nieuwenhuis in een groepje achter zich, dat gaf toch wat meer speelruimte en vertrouwen om te pokeren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Natuurlijk is de Tour voor een ploeg als DSM niet te redden met zo'n ereplaats, maar alsnog mag het wel een lichtpuntje genoemd worden toch?

rennerske

Een schemerlichtpuntje?

FritsvanHoefelen

Garofoli voert een straf nummertje op in Valle d'Aosta. Rond een lange solo af in de bergetappe

Rawolf

Vandenabeele ook nog 5e in een achtervolgend groepje. Die komt naar de worldtour ploeg. Word er weer eentje.

Degenkolb terug lijkt me goed nieuws, met zijn ervaring sowieso een aanwinst en wie weet kan hij nog wat overwinningen behalen met een goeie trein.

Koosr1946

De problemen ontstaan doordat de leiding continu eerder gemaakte afspraken niet nakomt, materiaal niet of niet op tijd aan de renners levert en hen voor kosten laat opdraaien die bij vrijwel alle andere WorldTour-ploegen voor rekening van het team zijn.

Als dit waar is dan wordt het nu toch wel tijd dat DSM in gaat grijpen.
Afspraken niet nakomen is voor mj bijna het "ASOCIAALST" wat kan gebeuren tussen een ploeg en een renner met een getekend contract.

Ik hoop dat het weer allemaal gebakken lucht is, maar dat Spekenbrink niet te benaderen is geeft toch wel aan dat er iets niet goed is.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Spekenbrink lag recent ook in het ziekenhuis, kan ook invloed hebben op zijn bereikbaarheid. Maar dat zou verhelderend werken dus veel te positief voor een wielerflits artikel van Kerckhoffs over DSM

Xevar

Mocht de CEO (in dit geval Spekenbrink) een tijdje uit de running zijn vanwege een ziekenhuisopname, dan wijs je een tijdelijke vervanger aan die zijn taken waarneemt totdat hij weer terug is. Althans, zo zou dat gaan in een goed functionerende organisatie.

Deze radiostilte vanuit de top van DSM kan écht niet. Reef krijgt nu alle lastige vragen en gezeik over zich heen in de Tour en probeert maar zo goed en kwaad als hij kan de rust te bewaren. Ondertussen zijn Rudi en en Iwan nergens te bekennen.

Zelfs al zou het een persoonlijke hetze van Raymond richting DSM zijn, dan geef je toch gewoon een interview waarin je uitlegt dat het allemaal bullshit is om zo de angel uit al deze negatieve media-aandacht te halen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 27 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.