Team DSM 2021

1 2 ... 28 ... 38 39
Rawolf

Op instagram zie ik Arensman op training met Bardet, Storer, Hindley en Tusveld. Is dat de Vueltakern?

S. Morgenstern

Grote kans. Normaal zou je daar natuurlijk sowieso Van Wilder bij verwachten, maar dat is blijkbaar een lastige kwestie. Daarnaast dan nu nog een ervaren middenvelder (genre Haga), Roche of die Franse vriend van Bardet en nog een jonge klimmer (Stork als hij dat haalt of anders Gall)?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik dacht sowieso een powerman voor het vlakke a la Sutterlin om Bardet te beschermen op t vlakke

Storer dubbelen lijkt mij enigzins merkwaardig want qua diepte ziet het in de selectie wel snor. Je kan nog denken aan debuut GT Dainese, of dat word dan de giro volgend jaar.

Benoot lijkt me ook wel een optie na vroeg afstappen en wie weet SKA, toch 2 van de sterkhouders vd ploeg

Gall en Stork hebben dit jaar goede flitsen laten zien en zouden ook niet misplaatst zijn.

Vermaerke en Brenner sowieso nog een jaartje rijpen

AWestie

'@Xevar Uit het vorige artikel van Kerckhoffs begreep ik dat Kemna de honneurs waarneemt, maar ik geloof dat er geen reactie vanuit hem is gekomen in de tussentijd.

Als DSM in het eerste deel van het jaar achterlopen qua training, kunnen ze in het tweede deel alleen maar goed doen nietwaar? Stiekem gewoon nog steeds een leuk Vueltateam.

AWestie

Ik berichtte het al eerder toen het nog een tussenstand was maar DSM is ergens bovenaan geëindigd: het boeteklassement.

Rawolf

Achterlopen qua training lijkt me wat overdreven, het is geen nieuw team ofzo. Als er dingen beter kunnen op dat gebied zal het echt in de details zitten.

Bol heeft deze tour ondermaats gepresteerd maar dat lijkt me meer te wijten aan het virus waarvan zijn lichaam niet volledig is herstelt en dat blijft dan dooretteren gedurende zo'n slopende editie van de tour.

@Awestie DSM had in de Giro nog podium in het fairplay klassement (minste boetes) kan dus raar lopen. :p

Waar zitten die meeste boetes dan in?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het verhaal dat ze in de winter waarschijnlijk te weinig hebben gedaan, is toch al vaker voorbij gekomen. Volgens mij was dat ook waar Benoot naar verwees, toen hij aan gaf dat ze achter de schermen aan het kijken zijn of het daar aan lag dat ze in de breedte niet het gewenste niveau halen.

Zwarte Wout

Bol gaf dat ook aan en "de vader van" hintte daar ook op.

AWestie

'@rawolf Wb training weet ik ook niet precies wat er scheelt, maar ik haakte in op berichten zoals anderen hier ook al weer doen van Benoot, Arensman en Bol.

Over het fair play klassement: De grootste boete lijkt te zijn gekomen door snor drukken bij een ploegenpresentatie (https://twitter.com/laflammerouge16/status/1411002249053097988?s=19), voor de rest waren alle teams redelijk evenredig best netjes dit jaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Volgens het AD is dsm niet meer de ploeg waar renners nu makkelijk onder hun contract uit kunnen en gaan ze er nu juist voor liggen. Wordt dus voor van Wilder en co een hele klus om daar vroegtijdig weg te gaan.

Xevar

Het is natuurlijk hartstikke logisch en hun goed recht dat ze de renners aan hun contracten houden. Alleen ik hoop wel dat ze gaan evalueren en daadwerkelijk iets gaan doen met al die onvrede.

Als ze gewoon vrolijk doorgaan op exact dezelfde voet gaat dat een hele giftige werkomgeving opleveren vol ontevreden en gedemotiveerde renners..

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

'@Yees
Lijkt mij zeker lastig. Als materialen, die veelal uit Azie komen, niet of te laat geleverd worden kun je jammeren dat je een bepaald stuurtje niet krijgt en jammeren dat je meende recht te hebben op een Vuelta plekje, maar daar maakt een rechter - als het zover komt- gehakt van.
Gewoon je best blijven doen en zorgen dat je niet in elk klein rondje waar je goed geklasseerd staat in de laatste rit weggereden wordt, dan komt het vanzelf goed!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Wilder vinden we opeens een jankerd, omdat hij het niet eens is met zijn verwijdering uit de Vuelta selectie? Kom, dat is wel heel koud

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@morgenstern je bent zelf volgensmij de eerste die van Wilder en jankerd in 1 zin noemt :p

S. Morgenstern

Hoe noem jij iemand die over van alles en nog wat loopt te jammeren?

Zwarte Wout

Misschien een combinatie van beide factoren uit mijn betoog, wellicht het laatste, maar OK, het had iets warmer gemogen, dat ben ik wel met je eens.
Daarnaast moeten alle berichten wel kloppen. Nu ben ik de laatste die Dhr. Kerckhoffs van een dubbele bodem en onjuiste berichtgeving verdenk, maar iedereen kan zich vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De discussie over zijn Vuelta selectie is volgens mij door meerdere bronnen bevestigd, dus daar hoeven we als Kerckhoffs-sceptici niet direct aan te twijfelen. Meen zelfs dat ik Reef daar opmerkingen over heb horen maken.

Het is vervolgens een keuze of we die interne discussie willen zien als jammeren van een renner die op zijn 22ste in WT-rondjes in de zwaarste ritten nog niet mee kan, of dat we daar iets genuanceerder naar willen kijken.

De eerste optie lijkt vooral ingegeven door de inschatting dat Van Wilder vertrekkers zoveel gaat zijn en we daar op voor moeten sorteren. Het tweede lijkt me wat beter te passen bij de breed gedragen opvatting dat hij grote stappen maakt en op basis daarvan in de Vuelta werd verwacht.

Rawolf

Van Wilder is natuurlijk een toptalent, kan een hele goeie wielrenner worden.

Ik kan echter heel goed begrijpen dat Team DSM terughoudend is hem in de Vuelta te brengen na 2 achtereenvolgende inzinkingen in de laatste bergrit van 2 rondjes van een week. Heeft hij dan al wel de inhoud om een grote ronde nuttig te laten zijn voor zijn progressie als wielrenner? DSM wil talenten rustig brengen en zal dan eerder voor de veilige optie kiezen.

Dat van Wilder graag een grote ronde rijd kan ik dan ook weer heel goed begrijpen, een lastige situatie.

S. Morgenstern

Echt? Jij had werkelijk eerder ook al twijfels of Van Wilder wel aan de Vuelta toe was?

Van Wilder ging volgens mij vol voor een klassement in die rondjes. Ik denk niet dat je hem met die instelling de Vuelta in zou sturen, dus de angst (?) dat hij in zware ritten uitgepierd in de bus terecht komt, lijkt me geen hele reële. Hij heeft duidelijk het niveau om in een grote ronde goed uit de voeten te kunnen en juist de hardheid die hij in die laatste ritten tekort kwam, zou hij goed op kunnen doen in de Vuelta.

Rawolf

Ik kan niet inkijken in van Wilders data maar als blijkt dat hij niet goed recupereert van inspanningen over een paar dagen lijkt me dat een zeer valide reden om hem nog even uit een grote ronde te houden. Van busjes rijden en er in week 2 een oneervolle OTL meepakken is nog nooit iemand beter geworden.

Van ditzelde probleem lijkt Tim Merlier ook last te hebben

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het lijkt mij een onzinnige reden om hem daarom weg te houden uit de meest geschikte koers om juist daar stappen in te zetten.

Daarnaast slaat 'busje rijden' sowieso nergens op, net als de vergelijking met Merlier; Van Wilder heeft nu het niveau om een aantal dagen net achter de toppers mee te komen (heeft een aardig aantal toptien uitslagen op WT-niveau staan). Grote stappen en een schande dat de commentaren dat niet opmerkte, was dat nog eerder, voor we lucht kregen van de onenigheid.

Het wordt met dat niveau nooit enkel busje rijden en vervolgens uitgepierd afstappen. Zelfs met 'slechts' een week extra in vergelijking met zijn langste koers, al dan niet met af en toe een dagje in de bus ertussen, zou hij al veel op kunnen schieten. Sowieso meer dan toen hij vorig jaar de Vuelta moest rijden..

Overigens lijkt het me heel sterk dat hij op sportieve gronden uit de selectie is gehaald.

Laatst gewijzigd
Rawolf

recuperatievermogen is het sleutelwoord, daarom noem ik als voorbeeld ook Merlier, supergoeie renner.

Maar als van Wilder volgend jou niet op sportieve gronden gepasseerd is, waarop dan wel? bv Kelderman en Matthews zijn in de laatste wedstrijden voor Sunweb nog gewoon kopman geweest. Het is er het team niet naar om te gaan rennertje pesten als je wat te 'jammeren' hebt.

Of van Wilder vorig jaar de Vuelta 'Moest' rijden is een aanname, en betwijfel ten zeerste of van Wilder een paar daagjes onder de Spaanse zon zonder enige druk of verwachtingen en de kans om rustig kans te maken met grote ronden protocollen gekte erg heeft gevonden. Lijkt me alleen maar een voordeel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Recuperatie vermogen is inderdaad waar hij aan zal moeten werken. Alle voortekenen dat hij daar de goede basis voor heeft, heeft hij dit seizoen wel getoond. Anders sta je op die leeftijd na een aantal pittige dagen nooit vlak achter de beste renners in die WT-rondjes. De eerste renner die bijvoorbeeld 16de kan worden in Romandië, maar niet goed genoeg is voor een grote ronde, moet nog geboren worden..

Kelderman en Matthews waren inderdaad vertrekkende kopmannen die 'gewoon' werden opgesteld (hoewel ook zij de gevolgen wel hebben ondervonden). Renners die voor prestaties kunnen zorgen. Van Wilder is een jong toptalent dat de Vuelta vooral zou rijden voor zijn ontwikkeling, waarbij het niet gek is om bij een aanstaand vertrek te kijken naar andere talenten die wel blijven. Lijkt mij dus een heel ander verhaal.

Exact, zelfs van een paar dagen zou je veel op kunnen steken! Goed gezien. Moet je na gaan hoeveel je kunt hebben aan een start zonder knieblessure, nadat je al grote stappen hebt gezet..

Laatst gewijzigd
Rawolf

Recuperatie vermogen verbeter je niet door 2 weken busjes te rijden in de vuelta, daar moet naar oorzaken gezocht worden en dingen aangepast.

"Exact, zelfs van een paar dagen zou je veel op kunnen steken! Goed gezien. Moet je na gaan hoeveel je kunt hebben aan een start zonder knieblessure, nadat je al grote stappen hebt gezet.."

Je kan er heel veel leren ja, exact. Juist daarom kiezen ze misschien eerder voor een ander talent zoals Gall ipv iemand die er fysiek nog niet helemaal klaar voor is en er niet het maximale uit kan halen.

S. Morgenstern

Wanneer je blijft steken op twee weken busje rijden, dan zijn we wel klaar. Moeilijk serieus te nemen deze beoordeling van Van Wilder.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 28 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.