dan heeft Benoot in de ondersteuning eigenlijk alleen Roche en Tusveld er nog bij voor de heuveltjes.
Dus ik denk dat de 8e man ook een klimmerstype word.
Als Arensman en van Wilder naar de vuelta gaan blijft over Donovan, Bardet, Hindley, Stork, Combaud, Haga (half).
Bardet zou wss ook de Vuelta doen dus die valt af
Combaud lijkt me geen kandidaat, niet goed genoeg bot gezegt.
Haga is niet echt een klimmer, goeie ervaren renner die met de jongelingen op stap kan in de vuelta.
Ik kom dan weer bij Donovan uit eigenlijk die ik hoger inschat dan Stork, of Hindley doet de dubbel.
Dat heeft ie zelf aangegeven in een interview met WF vooraf aan dit seizoen:
“Ik weet nog niet of ik de Giro of de Tour ga rijden. Maar daarin kan ik al eens mijn grenzen verder aftasten. Niet om nu al een klassement te rijden, voor alle duidelijkheid. In 2021 zal ik in het voorjaar focussen op de klassiekers, kortere rittenkoersen zoals Parijs-Nice of de Tirreno. Maar het doel is om ook een stapje verder te gaan in een grote ronde, daarna een evaluatie te maken om in 2022 eventueel als schaduwkopman uitgespeeld te worden.”
https://www.wielerflits.nl/nieuws/het-langetermijnplan-van-tiesj-benoot-klassementsrenner-worden-in-grote-ronde/
Wel leuk om te horen dat Arensman in de Vuelta een klassement gaat proberen te rijden. Ik heb het idee dat hij daar ook mentaal wel de capaciteiten voor heeft (qua omgaan met druk, bijvoorbeeld). Het ging hem in Romandie erg goed af - terwijl dat, gezien zijn aanval in de eerste etappe, waarschijnlijk helemaal niet zo gepland was. Maar goed, van een jaartje vrijbuiten in de tour word je ook niet slechter.
'@rawolf
Romandie is de 1e keer geweest dat Thymen voor een klassement mocht doorrijden. Overige koersen stonden telkens in het kader van een aanvalsplan of ondersteuningsplan voor een andere renner.
Het is iets waar ik ook verbaasd over ben, maar de focus ligt echt op leren klassementsrenner te zijn maar er voorlopig ze ver mogelijk vanaf te blijven. Ze lijken een ultra traditionele ontwikkeling te volgen waarbij prestatiefocus pas komt op een volgroeide leeftijd en ontwikkelingsfase. Er is dus geen sprake om mee te gaan in de Bernal, Pogacar of wie dan ook ontwikkellijn.
'@martijn dat klinkt apart. Hoe moet ik dat voor me zien (leren om gc man te zijn door er juist vandaan te blijven tijdens het proces)?
Normaal zou je zeggen dat wanneer je goed genoeg bent binnen een ploeg je de kans krijgt een klassement te rijden en het zo te leren (aldoende leert men). Ik zie niet in hoe je een plan kan smeden om gc man te worden zonder het ook echt te beoefenen (los van inhoud opdoen). Zou je hier wat meer over willen/kunnen vertellen?
Ik zie geen enkel verschil met de aanpak van TJV richting Sam Oomen, die nota bene over 3 maanden al 26jr. wordt...!
"Sam is het grootste jonge Nederlandse rondetalent”, vertelt sportief directeur Merijn Zeeman. “Wij volgden hem al enkele jaren met grote interesse. Wij zijn heel blij dat hij nu voor ons gekozen heeft. We zijn ervan overtuigd dat Sam met de juiste begeleiding nog veel beter kan worden. We willen hem GELEIDELIJK BEGELEIDEN richting de wereldtop.”
Bovendien lijkt oomen nu niet het niveau te hebben wat arensman wel heeft. Daarnaast komt oomen weer langzaam aan terug op niveau na een liesslagader. Dat gebeurt stapje voor stapje.
Arensman lijkt dan juist met een andere aanpak weg te worden gehouden van het klassementswerk, tot dat de ploeg denkt dat hij daar klaar voor is. Dat zie je overigens ook met leknessund gebeuren
Als je klassementen ambieert zal je toch een keer moeten ervaren hoe het is om drie weken lang elke dag te geven. Mentaal en fysiek. Dus ik zou niet inzien waarom je dat niet kan proberen dit jaar. Het is ook niet alsof hij bijvoorbeeld zomaar een etappe kan winnen. Maar goed. De discussie is gebaseerd op één bericht, dus wellicht speelt het helemaal niet zo.
Blijkbaar is het voorlopig nog niet de bedoeling om eens een rondje te starten met de klassement als insteek. Maakt mij niet uit hoe je dat wil noemen, maar op zich zou ik graag eens zien waar hij uit kan komen wanneer ze hem in overgangsritten weghouden van hard maken van de koers voor Denz.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.