Gesprek met Scorito (inzake Gamecenter)

1 2 3 4 ... 12 13
Mr10B

'@Nasibal
Top daar ben ik blij mee, ik denk dat jij een nuttige bijdrage kan leveren bij zo'n sessie. En ik snap dat je nog veel vragen hebt over hun intentie en in hoeverre "luisteren" ook op de agenda staat. Die vragen heb ik zelf ook. Maar ik vind ook dat "we" het moeten proberen. Het is imo makkelijk om van de zijkant ontevreden te zijn (/feedback te geven) nu lijkt er een kans om dialoog erover te voeren. Daarnaast in het slechtste geval kost dit ons een uurtje op een maandagavond tijdens de lockdown. En dan spreek ik even voor mezelf, ik verlies daar niets mee.

Het is trouwens 8 maart en niet 10 maart :)

Edit: Oke fair enough iets meer tijd als je de discussies die ik hier / appgroepen heb gevoerd meetelt. Maar die discussie had ik either way gevoerd, ongeacht of scorito wel of niet mee praat :P

Laatst gewijzigd
Limal

Even een ietwat ludieke vraag: als één gebruiker een ploeg opstelt via de website en een andere dit doet via de app, zou die laatste dan niet automatisch meer 'traffic' genereren vanwege het langer durende proces van constant heen-en-weer klikken, scrollen en swipen? ;-)

Jori

Heel erg strak dat je dit allemaal zo netjes oppakt @Mr10B! Zelf zit ik wel echt in "kamp Pietje/Nasibal", zo erg al dat ik me in dit topic in eerste instantie niet eens heb gemeld, omdat voor mij wel was gebleken dat elke vorm van kritiek of discussie rechtstreeks de prullenbak in werd verwezen met hun standaard praatje, die ik cijfermatig erg slecht vond onderbouwd en het geautomatiseerde antwoord wat ik wel echt zwaar denigrerend vond. Met hun financiële prognose was het daarnaast toch een kwestie van tijd voordat ze failliet gingen :p Ik ben dus zeker niet geschikt als panellid, dus ga me daar ook zeker niet in mengen. Feit dat Nasibal, jij en Pietje hier eigenlijk zoveel posten, zegt me ook eigenlijk wel dat het jullie wat meer aan het hart gaat. Daarom zou ik persoonlijk opteren voor een panel van 1. Mr10B, de stem der reden 2. Nasibal, Pietje of Starlynk, mensen die iets scherper geëngageerd zijn 3. Don Gielus/M@thijs, die zich waarschijnlijk iets meer kunnen plaatsen in de wat meer "casual" spelende mensen

Don Gielius

zo heb ik een overzicht gezien van de trafficstromen 13-29 feb 2020. Dit is de teamselectie periode van het klassiekerspel (de periode waarin “hardcore users” relatief gezien de grootste impact hebben, het klassiekerspel is een wat meer niche spel tov tour of voetbalspel en de teamselectieperioden is waar de wijziging voor “ons” mi de meeste impact heeft). Zelfs in deze periode was wel duidelijk te zien dat ook in die periode het overgrote deel vh traffic via de mobiele versie verliep.

Maar wat ben je nu met de trafficstroom over een periode waarin er meerdere spellen tegelijk lopen? Een heel deel van die traffic zijn mensen die uitslagen invullen of opstellingen maken voor de voetbalspellen en überhaupt niet meedoen aan het klassiekerspel. Of zoals nasibal al aanhaalde, mensen die beiden door elkaar gebruiken. Zou die 5% niet een stuk hoger liggen wanneer je binnen die 95% het niet-relevante dataverkeer eruit filtert? Als je niet de juiste zaken meet kan je er ook geen juiste conclusies uit trekken. Het moet toch mogelijk zijn om enkel de datastroom van een specifiek spel te meten?

Gladiool

Ik ben ook wel benieuwd of die trafficstroom uitgesplitst is per spel. Niet alleen de voetbalspellen liepen, maar ook de Australian Open, dat op dat moment een appspel bij uitstek is. Even scores checken, captain kiezen, captain nog eens wisselen, weer 38x de score checken. Klassement checken.

Arthur-vL

Top gedaan Mr10B! Ik ben ook erg geïnteresseerd in deze avond. Ik heb zelf ook via de contact mogelijkheid geklaagd bij Scorito en het standaard bericht gehad. Er is me aangegeven dat we via mobile.scorito.com nog wel kunnen kopiëren en plakken, dat was hier al eerder vermeld.

Ik hoor wel hoe we de vergadering kunnen bijwonen.

Starlynk

'@Mr10B: Goed geregeld hoor! Het is, als ik eerlijk ben, al meer dan ik verwacht had. Mij bekruipt ook nog steeds wel het gevoel dat het doel van zo'n avond meer "informeren over gemaakte keuzes en achterliggende gedachtes en beantwoorden van vragen hierover" is, dan daadwerkelijk samen constructief kijken wat we (op korte termijn) kunnen bereiken m.b.t. het Gamecenter/website. Ook als ze dit soort dingen op Twitter knallen gisteren:

"Maar wat betreft het Gamecenter: dit zal voorlopig de manier zijn om via desktop de spellen te spelen, wellicht dat we hier in de toekomst verandering in brengen, maar op korte termijn is dat zeker niet haalbaar." (https://twitter.com/scorito/status/1363844644157722625)

Dus wat betreft het gamecenter heb ik niet veel hoop dat het concreet wat gaat opleveren, maar het is natuurlijk wel een mooie mogelijkheid om er voor te zorgen dat bij toekomstige ontwikkelingen wel gebruikers worden betrokken. Dus al met al, goede ontwikkeling denk ik!

Voor mij persoonlijk is het helaas wel "too little too late". Mijn Unlimited abonnement loopt vrijdag af en ik heb besloten deze niet meer te verlengen en zojuist ook beëindigd. Dat komt niet alleen door het Gamecenter hoor, maar het heeft het proces wel behoorlijk versneld ;) Anders denk ik dat ik nog wel een jaartje verlengd had.. Ik heb afgelopen week nog een poging gedaan om de teamselectie van het Klassiekerspel via het gamecenter/app te doen, maar dit is voor mij gewoon totaal niet werkbaar en levert alleen maar frustratie op. Blijkbaar hoor ik bij de 5% die Scorito anders speelt.. 95% van mijn spelplezier haalde ik bij de teamselecties en dat plezier is nu met 95% afgenomen (ok die laatste is een tikkeltje overdreven, maar toch :p).. Oorspronkelijk was mijn idee om misschien nog wel los Topcoach te kopen of een wielrenspel, maar zolang dat alleen met gamecenter/app kan, denk ik eerlijk gezegd niet dat ik dat ga doen...

Ik vind het overigens nog best interessant om bij het gesprek aan te schuiven 8 maart en hun beweegredenen te horen, maar weet niet of ik nog welkom ben als ex-Scorito speler ;)

Imbatido

Nu jullie toch in direct contact staan met Scorito, zouden jullie misschien ook kunnen vragen of de renners in de volgorde kunnen staan waarin je ze in je team klikt? Daar erger ik me altijd kapot aan dat ze dan in een andere volgorde komen te staan. Ik wil graag zelf bepalen waar ze staan (soort bij soort, of van duur naar goedkoop).

@Starlynk: Denk je dat je de verleiding kan weerstaan om geen Scorito meer te spelen als de grote rondes weer komen? De losse spellen zijn dan relatief duur en dat is eigenlijk de enige reden dat ik een abonnement heb.

Vind het Gamecenter ook kut, maar ik maakte mijn teams eigenlijk altijd in Excel.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Imbatido: Ja dat is idd jammer.. Het liefst zou ik een abonnement hebben voor alleen de grote rondes + topcoach (dat zijn de 4 spellen die ik daadwerkelijk echt leuk vind) en niet alle andere spellen. Probleem voor mij (maar dat staat los van de Gamecenter discussie) is dat ik te fanatiek ben om een gedeelte van de spellen (of de index) te negeren, dus als ik toegang heb via een abonnement dan vind ik ook dat het moet spelen en hoog moet eindigen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke probleem en niet een Scorito probleem dus daar houd ik ze niet verantwoordelijk voor ;)

Dat Gamecenter/website probleem, daar houd ik ze wel verantwoordelijk voor :p En ja, ik deed een groot gedeelte ook in Excel, maar juist het gedeelte wat in Excel lastiger is (balans in het team, overzicht van je renners, beschikbaar budget, open plekjes, even snel naar een race gaan om te kijken wie ik daar zou opstellen/captain maken etc. etc.) valt nu weg. Dus ik heb nu nog steeds Excel om cijfermatig te puzzelen en een app voor de laatste stap (daadwerkelijk in het team klikken van renners), maar ik mis de visuele component die ik gebruikte samen met de Excel. De app is daar m.i. niet overzichtelijk genoeg voor en is ook niet met dat oog gedesigned.

Oh ja, mocht ik zelf niet bij de sessie kunnen zijn, dan heb ik ook nog wel een vraag voor Scorito:

Was tijdens het testen van de nieuwe versie van de app al bekend dat jullie met de site wilde stoppen? En zo ja, waarom hebben jullie dat dan niet naar de testers gecommuniceerd? Als ik dat namelijk had geweten, dan had ik met hele andere ogen naar de app gekeken en toen al feedback gegeven over wat wel/niet handig is m.b.t. teamselectie...

Ab Normaal

Ook ik heb hier nog niet gepost omdat mijn mening al wel geventileerd is door o.a. Nasibal.
Vind het initiatief goed van @Mr10B en vind dat hij zeker aanwezig moet zijn en misschien wel de rol van moderator op zich moet nemen.
Het is wel belangrijk dat een ieder die meedoet zijn vooroordelen aan de kant schuift. Ja, de kans is aanwezig dat Scorito puur wil overtuigen, maar een ieder heeft wel eens meegemaakt dat iets volkomen anders liep dan verwacht.
Geef het dus een kans.

Mijn voorstel zou zijn om als 2e Nasibal aanwezig te laten zijn, die de problemen begrijpt en vaak helder en duidelijk communiceert, als 3e Don Gelius omdat hij inderdaad zich goed in kan leven in wat de minder fanatieke speler zou kunnen willen, als 4e iemand met verstand van deze gerelateerde zaken (websites bijweken, apps etc. ) en mocht er dan nog een 5e nodig zijn lijkt Starlynk mij de juiste persoon als iemand die hierdoor besloten heeft te stoppen.

Starlynk

'@Ab: Volgens mij is het idee dat iedereen die wil aanwezig kan zijn, maar, op het moment dat er heel veel geïnteresseerden zijn, het aantal mensen dat daadwerkelijk kan praten te beperken.

Ik hoop iig dat er een hoop mensen komen, want dan geven we als gebruikers wel een signaal af. Als ze daar straks met 5 gebruikers zitten, dan sterkt hen dat denk ik alleen maar in hun 95/5 gevoel ;)

@Mr10B: is het misschien een idee om klagende mensen op Twitter ook naar dit forum te verwijzen zodat die eventueel ook aan kunnen schuiven? Dus om het wat breder te trekken dan alleen de mensen op dit forum? Of is dat niet de bedoeling?

Ab Normaal

'@Starlynk
Of je geeft direct bij Scorito aan dat wij vanwege de functionaliteit (ja, wij wel :) ) gekozen hebben voor een afvaardiging.

michelb6

Waar ik vooral benieuwd naar ben: Zou Scorito geen download (Excel) kunnen aanbieden met de database? Als mensen hier op het forum dit al voor elkaar kunnen krijgen zouden zij dit ook moeten kunnen. Dan biedt het de mensen die Excellen de gelegenheid dit zo te blijven doen, en de rest kan gewoon via Gamecenter blijven werken.

Moet zeggen dat ik het inmiddels wel gewend ben. Het ziet er niet uit, zonde van het grote beeldscherm wat niet benut wordt, maar tot verdere problemen ben ik niet gekomen.

rkmmr

Goed geregeld @Mr10B, goed dat jij je zo laat horen als stem van het Wielerflitsforum en op zich positief dat Scorito ook in gesprek wil blijven. Hopelijk is het ook hun intentie om te luisteren, maar daar hebben wij verder geen invloed op. Sowieso goed om op deze manier dit geluid te laten horen.

Ik ben ook heel benieuwd naar de achterliggende data voor de 95/5 en of dit op basis van tijd is, aantal keer geopend, of nog iets anders. En zelfs dan, zijn gebruikers ook actief iets aan het doen, of vooral scores aan het checken/bijhouden. Want alleen op de momenten van teamselectie maken gaat de voorkeur duidelijk uit naar de website en die momenten zijn in verhouding veel minder vaak dan de kleine wijzigingen, het bijhouden van scores etc. Waarschijnlijk is de data niet zo gedetailleerd en misschien is dit ook wel waar Scorito de data verkeerd interpreteert. Maar dat is puur speculatie en daarom een vraag aan hun. Het blijft denk ik heel lastig te onderbouwen allemaal.

Anyway, mijn vraag zou vooral zijn of de website in zijn oude vorm niet gewoon kan blijven bestaan als secundaire optie naast het gamecenter. Lijkt mij dat hier niet heel hoge kosten aan zitten, maar ik ben echt een leek op dat gebied.

Het komt op mij over alsof Scorito wil focussen op gebruikers die er niet per se veel tijd insteken, maar het wel leuk vinden wat te klikken, de massa zegmaar, al vraag ik me af of ze daar juist niet te duur voor zijn. En dan zijn 'wij' misschien de 5% die de dupe zijn..

Mr10B

'@Limal
Hahaha, ja dat is een uitstekend punt.

@Jori
Ook van jou snap ik je terughoudendheid, ben je wel van plan om aan te sluiten, of zie jij deze sessie helemaal niet zitten?

@Don Gielius
Mee eens, al denk ik dat ze dat bij Scorito ook snappen. Ik neem aan dat we op 8 maart daar toelichting op krijgen

@Gladiool
Dat klopt niet, de AUS Open was in 2020 op 2 feb afgelopen. Ik ben het er wel mee eens dat voor de tennisspellen de app net zo handig als de website. (je hebt immers geen budgetoverwegingen en kiest maar 3 spelers per categorie)

@Arthur-vL
Top, ik laat zeker weten hoe het bijwonen gaat verlopen. Hier ging scorito nog even naar kijken. Waarschijnlijk wordt het open teamslink waar alle geïnteresseerden zich op kunnen melden. Ik kom hier iig nog op terug :)

@Starlynk
" wellicht dat we hier in de toekomst verandering in brengen, " geeft mij ansich wel enige hoop op andere opties. Dat ze voor dit klassiekerspel het niet meer aanpassen is ansich logisch, buiten dat ik me afvraag of dat technisch uberhaupt haalbaar zou zijn, wil je ook niet binnen 1 spel de lay out meermaals wijzigen (want ook daar krijg je dan weer klachten over). Wmbt ben jij als binnenkort ex-scorito speler (uiteraard) ook welkom. Sterker nog lijkt me interessant als je er ook bij bent. Er zullen genoeg mensen gedreigd hebben met opzegging, maar (en dan spreek ik even voor mezelf) hoe jammer ik de wijziging ook vind, de kans is vrij klein dat ik daadwerkelijk ga opzeggen.
--
Je vraag mbt het testen van de nieuwe app lijkt me een zeer goede, ik denk dat jij ook een goede zou zijn om die vraag te stellen, jij zat immers in die testgroep.
--
Iedereen die vragen heeft en (op een constructieve manier) de discussie wil aangaan is welkom. Ik heb zelf geen (actieve) twitter, maar het kan denk ik geen kwaad om mensen op dit topic te wijzen. Er is gekozen om vanuit dit forum te communiceren omdat ik dat in eerste instantie ook zelf op deze manier gedaan heb, en de onvrede voor een groot deel uit bezoekers van dit forum lijkt te bestaan, maar in principe mag iedereen aansluiten.

@Imbatido
Die vraag kan je op 8 maart ook zelf stellen ;)

@Ab Normaal
Het idee is dat iedereen zich mag mengen in de discussie, alleen als we met te veel zijn is het praktischer om panelleden/moderators aan te wijzen om te voorkomen dat het een grote chaos is. Als alleen een afvaardiging / kleine groep deelneemt zal dat Scorito alleen verder sterker in hun idee dat het probleem ligt bij een erg vocale minderheid. Daarnaast lijkt het mij beter om de discussie uit eerste hand te volgen / daar aan mee te doen, ipv dat afgevaardigden de uitkomst van de discussie naar "de achterban" moeten communiceren.

Laatst gewijzigd
Mr10B

'@Harderijder
Dat is inderdaad ook een hele interessante optie die in theorie niet heel ingewikkeld lijkt om te maken. Ben benieuwd wat Scorito daar van vindt.

@rkmmr
Dat is inderdaad best een mogelijkheid (en natuurlijk ook het goed recht van een commercieel bedrijf, hoe jammer dat ook voor een deel van ons zou zijn)

Don Gielius

Is het misschien mogelijk om ergens een lijst aan te leggen met mensen die binnen 2 weken aanwezig zullen zijn? Daar kan je later nog een panel uit kiezen indien de opkomst overweldigend zou zijn, al lijkt het daar niet op eerlijk gezegd. Of mogen we vanuit scorito een dergelijk initiatief verwachten dat ze ook delen met de rest van hun klanten op sociale media / via e-mail?

Voorlopig deel ik het scepticisme van de meesten hier. Meer dan een infosessie uit goodwill naar "de 5%" verwacht ik niet.

Pietje Precies

Mr10B zou zijn eerste post in dit topic daarvoor kunnen gebruiken. Die post continu editen om de lijst met aanwezige personen bij te werken.

Ik denk dat je een ieder die in dit topic gepost heeft daar wel op mag zetten.

Dat zijn:
Mr10B
Limal
Starlynk
Westland95
nasibal
Feyethomas
Pietje Precies
De Condor van Echt
Jasperdewaal11
BarryE1
jefgodfather
zico
Poeksel
Don Gielius
Treenert
rkmmr
wielerliefhebbervandeweek
Risje89
hartstikkebedankt
M@thijs
Gladiool
Jori
Arthur-vL
Imbatido
Ab Normaal
Harderijder

En een ieder die er dan ten oprechte opstaat moet maar even een schreeuw geven ;)

Laatst gewijzigd
Mr10B

Vooralsnog lijkt het enthousiasme inderdaad niet overweldigend. Als mensen hier zouden kunnen aangeven of ze er wel/niet bij zouden willen zijn (mag ook per pm (of whatsapp voor diegene die mijn nummer hebben) dan kan ik zo'n lijst maken. Ik wil niet de aanname doen dat iedereen die zich in dit topic heeft laten zien geïnteresseerd is in overleg met Scorito.

Ik heb bij Scorito voorgesteld om een nieuwsbrief rond te sturen, maar dat gaan ze niet doen want "ze kunnen de doelgroep daar niet goed genoeg mee targetten."

nasibal

Hoe zou het met de interesse binnen de flitswielgroep staan?

Ik heb bij Scorito voorgesteld om een nieuwsbrief rond te sturen, maar dat gaan ze niet doen want “ze kunnen de doelgroep daar niet goed genoeg mee targetten.”

Hier moest ik een klein traantje om laten. Zeggen ze hiermee dat deze veranderingen en het gevoerde beleid niet relevant is voor de hele playerbase? Of zijn ze dan bang dat er inderdaad honderden mensen hun stem willen laten horen? Dat zou me ook wel een signaal lijken opzich.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Mr10B, ook prima, maar het moet even gaan leven! Als er alvast 20 namen staan, voeg je jezelf sneller toe aan de lijst. Zoals ik net ook per pm heb aangegeven mag je mijn naam er in ieder geval al vast opzetten! Wellicht is iets van een google sheets documentje trouwens handiger om alles in bij te houden dan dit topic.

Wat is 'onze visie' op die avond? Willen we zoveel mogelijk mensen in de chat die avond? Zo ja, dan waag ik er de komende tijd ook wat tweets aan ter promotie (met link naar dit topic), spoor ik de luitjes in vriendenpools aan, etc.

Laatst gewijzigd
Baiskeli

Ik heb bij Scorito voorgesteld om een nieuwsbrief rond te sturen, maar dat gaan ze niet doen want “ze kunnen de doelgroep daar niet goed genoeg mee targetten.”

Bijzonder informatie dit. Voor mij voelt dit nog steeds een beetje alsof ze de negatieve geluiden in de doofpot willen stoppen. Er is bijvoorbeeld op Twitter ook nooit over gecommuniceerd dat dit live is gegaan, mijn vermoeden was dat ze dat deden uit angst voor negatieve reacties en dat lijken ze hier nog eens te bevestigen. Aan de ene kant willen ze dus wel in gesprek gaan met de mensen die ontevreden zijn, maar aan de andere kant blijkbaar alleen de mensen die toevallig regelmatig op de Wielerflits fora snuffelen? Dit geeft mij nog meer gemengde gevoelens over dit hele initiatief. Als je als bedrijf open en eerlijk het gesprek aan wilt gaat met gebruikers, gun dan ook alle gebruikers een eerlijke kans om deel te nemen aan dit gesprek.. Moeten wij nu onder elke tweet van Scorito een linkje naar dit forum posten ofzo?
Vreemde gang van zaken..

nasibal

Ik denk wel dat we er baat bij hebben om met zoveel mogelijk op te komen dagen, maar wel met alléén maar mensen die daar ook inhoudelijk willen zijn. Vergeet niet dat in zo'n meeting de chat ook door de scoritomedewerkers te lezen is. Het moet dus wel constructief blijven denk ik, ook in de chat.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het sowieso heel goed is als onder de community verspreid wordt dat dit initiatief gaande is. Zo geef je zoveel mogelijk mensen die er echt wat me willen ook de kans hier wat mee te doen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja eens, maar ik ken wel wat lui die er (denk ik) bij willen zijn. Maar die er zonder 'promotie' niet zouden zijn, puur omdat ze er geen weet van hebben.

Ik ga niemand actief aansporen er bij te zijn, maar het wel ter kennisgeving delen als het ware. En ik deel de mening dat ik het frappant vind dat Scorito dat zelf niet ook doet.

Maia

Ik denk dat scoritomedewerkers hier ook meelezen, lijkt me sterk (en niet echt slim) als ze dat niet doen.

Ze zien ook dat het gros (ook de meest fanatieke spelers) gewoon van plan is om te blijven spelen.
Ze zijn dus in het voordeel, en dan ook goed voorbereid als de meeting gaat plaats vinden.

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.