Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 109 ... 258 259
Antonini

Probleem met vAert en MvdP thuislaten vind ik wel, dat ik dan lastig kan beargumenteren waarom ik Alaphilippe wel meeneem. Mijn gevoel zegt dat er een grotere kans is dat hij erbij zit in rit 2 en de grootste kans heeft een tijdje in het geel te rijden. Maar daar betaal je dan ook 1m a 2m extra voor.

Allemaal niet meenemen kan ook, maar dan heb je wel veel hoop dat etappe 1 een sterke sprinters etappe wordt en loop je waarschijnlijk continue achter de feiten aan, waarna je een te grote sprintersploeg hebt, of een onzinnig groot AK team.

Niballie

‘’En in de Tour willen we met Caleb Parijs halen, zelfs al doet hij later nog de Vuelta. De sprint op de Champs Elysées is immers de mooiste die er is.’’

jsprunk

Interessant dat Theuns aangeeft dat ze alle sprints voor Pedersen rijden. Stuyven dus ook zijn geld niet waard.

InHetGeel

Flip is voor mij de laatste echt grote beslissing. Hij staat er nu in, want 2x kopman in het openingsweekend, paar ritjes geel, Bennett met een trui. Het klinkt allemaal zo mooi. Maar ik heb me als eens vaker blindgestaard op de eerste week, omdat dat gevoelsmatig de meeste zekerheid geeft. Flip is precies zo'n renner die dat aanwakkert (wout en mathieu ook trouwens).

Ik denk dat Flip een klassement wil rijden en het parcours is heerlijk voor hem neergelegd. Weinig hooggebergte, veel aankomsten bergaf waar hij in de afdeling nog 30 seconden dicht kan rijden op de portes en thomassen van deze wereld en ze er dan nog afpoeft op het vlakke sprintje naar de streep. Daarom staat hij er nu in bij mij. Met het klimvermogen uit 2019 gaat hij zeker 500+ punten halen. Alleen daar twijfel ik over. Ik ben zelf ook recent vader geworden en sindsdien rij ik geen deuk in een pakje boter meer haha.

jsprunk

Flip is hier ook de laatste grote discussie. Eigenlijk kan ik met hem nét niet de klimploeg en sprintploeg neerzetten die ik zou willen, terwijl ik hem voor 5M makkelijk kan inwisselen voor een setje renners dat al zijn kwaliteiten afdekt. Maar een beetje FOMO is er wel.

nasibal

'@Anton Bartus

Probleem met vAert en MvdP thuislaten vind ik wel, dat ik dan lastig kan beargumenteren waarom ik Alaphilippe wel meeneem.

Alaphilippe kan in de punchetappes hetzelfde wat die andere 2 kunnen (of iig er dichtbij), heeft kans op minstens evenveel teampunten, maar heeft vervolgens via zowel de aanval als aanklampen een goede kans om ook gewoon in de bergritten opgesteld te worden (en daarmee ook nog eens kandidaat voor de bollen). Als dat niet zo zou zijn zou hij in mijn ogen inderdaad geen toegevoegde waarde t.o.v. die twee hebben.

Daarbij heeft hij letterlijk niets wat hem zou kunnen 'tegenhouden', dat hebben WvA en Mathieu natuurlijk wel.

Dion

Zijn er mensen hier die overwegen Roglic thuis te laten? Gaat bij lange na z'n punten niet waard zijn als je Pogacar als kopman hebt in de bergritten. Met deze voorbereiding heb ik toch wat twijfels en is Pogacar in mijn hoofd de absolute favoriet.

Hoe het vrijgekomen geld beter te besteden vind ik dan weer lastig (Lopez + Matthews oid) want je kan hem natuurlijk in de helft van de etappes opstellen. Sprint team is al sterk en er zijn weinig interessante klassementsman en in de 3-4m klasse.

Heb voor nu ook wva in m'n ploeg geklikt maar die wordt dan toch ook stuk minder aantrekkelijk met oog op evt. teampunten, en denk toch dat als je 1 van de grote drie wil nemen flip de beste optie is, ongeacht de prijs.

jsprunk

Maar Flip is dan ook een stuk duurder. Eens dat hij nuttiger is dan WvA en MvdP, maar ook voor hem is er veel te zeggen om het niet te doen. Een klimaanvaller en een klimaanklamper met sprintje en een puncher zijn prima te vinden voor een bedrag van 6M (=Flip+2 opvullers). (Grappig: Die puncher zou dan weer wel MvdP kúnnen zijn. Je kunt ze dus niet 1 op 1 vergelijken). De eventuele teampunten zijn leuk, maar met 8 sprinters is er maar 1 opvuller nodig en dat kan ook best een andere renner zijn.

In etappe 2 heb je wellicht het probleem dat je meer geschikte renners hebt dan plekjes, maar verder zie ik eigenlijk weinig nadelen van Flip weglaten (behalve dat hij ongetwijfeld een hoge pickrate heeft en als hij écht uithaalt hij heel veel punten kan halen).

Hangtieniedanstaatie

Welke voorbereiding van Roglic @Dion?

Dion

'@Hangtienietdanstaatie géén voorbereiding is ook een voorbereiding

Antonini

'@nasibal, klopt zo kun je het wel beargumenteren. Maar als zn vorm tegenvalt dan kan hij ook 1-3 keer top 10 rijden en verder niet. Dan is Thomas of Carapaz voor hetzelfde budget wellicht een veel meer solide pick.. die gaan zeker voor een AK en zullen er in de bergritten zeker bij zitten.

Hangtieniedanstaatie

Okay, wat een geleuter om op basis daarvan te twijfelen aan Roglic.

Dan zul je die slechte prestaties van Pogacar in de nationale kampioenschappen ook haast zorgwekkend moeten vinden..

KV

'@jsprunk

Waar heb je dit gelezen van Theuns? Vind dit niet terug in zijn interview? Of werd dit in het live interview gezegd?

EDIT: OK, zie het nu hier zelfs op de website ;-)

By the way, weet iemand waarom het niet lukt op PB's te versturen? Of ben ik de enige met dit probleem?

Laatst gewijzigd
Dion

M'n voornaamste reden is de enorme hap uit je budget en de niet noodzakelijkheid van Roglic als kopman omdat je ook al Poga meeneemt.

Een beetje dezelfde gedachtengang als het meenemen van 1 topsprinter als captain en opvullen met goedkopere sprinters tegenover 2 of meerdere topsprinters.

Franky122

Gaan we hier serieus van Pogacar - Roglic musthave naar twijfel om 1 van de 2 thuis te laten? Dat overanalyseren blijft toch een interessant fenomeen. Ik denk dat mensen te veel mensen in het team willen en daardoor dit soort ridicule dingen gaan voorstellen. Of het zandstrooien is begonnen, kan ook 😁

DerbertHijkstra

Nouja, de matige resultaten van Pogacar in zowel de Sloveense kampioenschappen weg als ITT zijn toch op zijn minst opmerkelijk te noemen.

arjenzvob

'@KV Ik heb je net nog een bericht gestuurd, dus nee dat probleem herken ik niet.

Rawolf

Hoeveel mensen spelen nu Scorito? Na 3 dagen moet je toch gewoon een bevestigt team hebben toevoegd,Qhubeka in dit geval...

Ludi

'@kv ik kan al sinds begin Giro geen pb meer sturen zonder VPN

nasibal

@kv ik kan al sinds begin Giro geen pb meer sturen zonder VPN

En lekker rustig dat dat is....! ;) ;) ;)

KV

Nu plots wel gelukt om te versturen. Vreemd... Was idd reply naar jou Arjen ;-)

Guido Maltempi

Stageverslag
Bedrijf: Scorito
Stageperiode: 15 maart t/m 18 juni 2021

Ik vond het een leuke stage. Ik moest vaak koffie en worstenbroodjes halen voor mijn stagebegeleider maar ik mocht ook veel zelf doen. Het leukste vond ik dat ik het Tour de France-spel mocht beheren. Ik weet er niet zoveel van dus ik vond het soms wel moeilijk om te verzinnen hoe duur iemand moest zijn. Maar gelukkig was er een forum waar ik op kon kijken. Ik nam dan het hoogste bedrag dat ze noemden en dan deed ik daar nog 500k bovenop.

De laatste dag van mijn stage was de leukste. Eigenlijk moest ik de hele dag nog werken maar om half elf 's ochtends zei mijn stagebegeleider: joh de zon schijnt we gaan naar buiten bier drinken, die nieuwe wielrenners zetten we vanmiddag wel in het spel. Maar 's middags was iedereen natuurlijk kacheltje lam. Ik heb volgens mij nog de 'h' weggehaald uit Goldshtein maar toen ben ik in slaap gevallen op mijn toetsenbord. Ik denk dat mijn collega's het daarna wel afgemaakt hebben. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Groetjes Dennis

Laatst gewijzigd
Aardappel

'@Guido

Hahahaba heerlijk. 😂😂

H

Aardappel

'@Guido

Hahahaba heerlijk. 😂😂

H

Aardappel

'@Guido

Hahahaba heerlijk. 😂😂

1 2 ... 109 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.