Degenen die het over een krap budget en keuzes hebben, hebben jullie een andere scorito dan ik?
Ik klikte zonder nadenken er eerst in:
Rog
Pog
Tom
Sam
Wout
Flip
Matthews
Collbrelli
Vervoglens keek ik naar het budget en zag ik dat ik nog 12 plekken over had voor 18 miljoen. Gemiddeld exact anderhalf miljoen per plek. Ik zie al 6(!) opties van 1 miljoen die ik wil hebben. Daarnaast hoef je voor je laatste 2 plekken altijd maar 500k uit te geven (mag meer, hoeft niet). Neem ik die alle 6 + 2 500k'ers, heb ik alweer 8 plekken gevuld voor 7 miljoen. Resteren er 4 plekken voor 11 miljoen. 2,75 miljoen per plek. Dat betekent dat je voor elke 2 miljoener die je er nog in klikt een 3,5 miljoener mee kan nemen en voor elke 2,5 miljoener een 3 miljoener. Ik heb in bovenstaand rijtje al 4 sprinters + Van Aert. Daar moeten er nog echt wel 2 a 3 bij. Demare én Ackermann wordt lastig ja, maar zou zelfs gewoon kunnen. Dan heb je nog 2 plekken te vullen voor 2,5 miljoen. Prima te doen in de huidige prijsverdeling. Zou je zelfs nog een Bol mee kunnen nemen.
Het vervelendste is vooral dat dan mijn 20tal op is en ik dus waarschijnlijk plekken moet bezuinigen op mijn 6 1 miljoeners. Daar tegenover staat de vraag of je inderdaad wel 4 miljoen aan Wout wil uitgeven. En dan hebben we óók nog de 750k categorie.
Keuzes moet ik inderdaad maken, maar meer op basis van andere factoren dan Budget. Scorito heeft zichzelf weer eens overtroffen. Overigens niet alleen als het aankomt op totaalbudget, maar ook op prijzen. Het lijkt een beetje alsof ze Rog en Pog veel duurder dan de rest wilden maken, maar eigenlijk niet boven hun huidige prijs wilden gaan en dus de rest maar goedkoper hebben gemaakt om toch de verhouding te borgen. Vervolgens een totaalbudgetje van 56kk er tegenaan knallen zodat ook mijn moeder al haar favoriete mooiboys mee kan nemen.
Dat gezegd hebbende, game on :)
edit: manmanman, ik kan zelfs wel tot 10 interessante 1 miljoeners komen. Daar zitten de belangrijkste keuzes denk ik.
'@madeinstars Akkoord. Vingegaard heeft daarentegen veel meer laten zien dit jaar. Ook is hij meer een ''Scorito renner'' in de zin dat hij ook punten kan scoren met punchen en tijdrijden en daardoor ook lang hoog in de klassementen kan staan. Anyway, mijns inziens is de keuze voor de tweede Jumbo AK-man makkelijk met deze prijzen.
Ook al een interessante puncheur voor 750 scoritopuntjes vindbaar. De juiste puncheur meenemen die ook als aanvallende klimmer kan acteren is denk ik belangrijk deze ronde. Zeker 4 à 5 ritten waar die opgesteld kunnen worden, terwijl de prijs soms wel 4 à 5 keer minder is dan de favorieten op klim- en sprintgebied.
'@Madeinstars
Ik zie in die categorie zelfs 4 opties voor een dikke top 10 in rit 1. Al hebben ze alle 4 wel een 'maar'. De oude krijger die jij, denk ik, bedoelt zit daar uiteraard ook bij maar zou zomaar eens wegkapitein kunnen spelen en geen fuck geven om de etappe. Een van de 4 zal ook rijkhalzend uitkijken naar etappe 2.
Sagan is voor de verandering een echte dikke nee voor mij deze tour. Het beste qua vlakke sprints is er natuurlijk al langer af en daar zijn er veel van dit jaar, maar belangrijker nog met types als Ala, Van Aert, MvdP, Hirschi, Laporte, Colbrelli, Matthews en wie er nog meer allemaal rondrijden zie ik hem eigenlijk ook in de Sagan-etappes zeker niet als favoriet. Ik zou er zelfs geld op inzetten dat hij geen etappe wint dit jaar. En dan heeft hij ook nog een Ackermann erbij.
Als je EBH selecteert dan leef je nog in 2016 lijkt mij. Zou nog een keer in een kopgroep kunnen zitten in een tussenetappe maar in het grove geweld heeft EBH toch niets meer te zoeken. En kopgroepen overleven het ook maar mondjesmaat in de tour.
@Nasibal
Achteraf bleek Cepeda ziek te zijn in de eerste week dus als misschien had mijn waarneming dat die echt waardeloos was tijdens die eerste tijdrit toch iets meet waarde dan je destijds wou toegeven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.