Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 11 ... 258 259
Ajvenema

'@pieter: Ik denk dat Kuss en Kruijswijk samen mogen uitvechten wie er evt schaduwkopman is. Vingegaard in vorm zou daar in theorie tussen kunnen komen, maar zal ook eerder geslachtofferd worden.

La Primavera

Ik heb zelden zo veel last met een eerste team erin klikken.

Ineos MOET je iemand van mee maar Thomas kan eigenlijk al niet mee als je Pog/Rog hebt.

nasibal

Degenen die het over een krap budget en keuzes hebben, hebben jullie een andere scorito dan ik?

Ik klikte zonder nadenken er eerst in:
Rog
Pog
Tom
Sam
Wout
Flip
Matthews
Collbrelli

Vervoglens keek ik naar het budget en zag ik dat ik nog 12 plekken over had voor 18 miljoen. Gemiddeld exact anderhalf miljoen per plek. Ik zie al 6(!) opties van 1 miljoen die ik wil hebben. Daarnaast hoef je voor je laatste 2 plekken altijd maar 500k uit te geven (mag meer, hoeft niet). Neem ik die alle 6 + 2 500k'ers, heb ik alweer 8 plekken gevuld voor 7 miljoen. Resteren er 4 plekken voor 11 miljoen. 2,75 miljoen per plek. Dat betekent dat je voor elke 2 miljoener die je er nog in klikt een 3,5 miljoener mee kan nemen en voor elke 2,5 miljoener een 3 miljoener. Ik heb in bovenstaand rijtje al 4 sprinters + Van Aert. Daar moeten er nog echt wel 2 a 3 bij. Demare én Ackermann wordt lastig ja, maar zou zelfs gewoon kunnen. Dan heb je nog 2 plekken te vullen voor 2,5 miljoen. Prima te doen in de huidige prijsverdeling. Zou je zelfs nog een Bol mee kunnen nemen.

Het vervelendste is vooral dat dan mijn 20tal op is en ik dus waarschijnlijk plekken moet bezuinigen op mijn 6 1 miljoeners. Daar tegenover staat de vraag of je inderdaad wel 4 miljoen aan Wout wil uitgeven. En dan hebben we óók nog de 750k categorie.

Keuzes moet ik inderdaad maken, maar meer op basis van andere factoren dan Budget. Scorito heeft zichzelf weer eens overtroffen. Overigens niet alleen als het aankomt op totaalbudget, maar ook op prijzen. Het lijkt een beetje alsof ze Rog en Pog veel duurder dan de rest wilden maken, maar eigenlijk niet boven hun huidige prijs wilden gaan en dus de rest maar goedkoper hebben gemaakt om toch de verhouding te borgen. Vervolgens een totaalbudgetje van 56kk er tegenaan knallen zodat ook mijn moeder al haar favoriete mooiboys mee kan nemen.

Dat gezegd hebbende, game on :)

edit: manmanman, ik kan zelfs wel tot 10 interessante 1 miljoeners komen. Daar zitten de belangrijkste keuzes denk ik.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Dennis is dan toch een prima optie? Je verwacht teampunten en krijgt daar nog 2 tijdritten bij voor 2m.

Romāns Vainšteins

Ik zat te denken aan Pogacar en Roglic in mijn team, zou dat slim zijn?

nasibal

'@Romans

Ha wat leuk dat we jou hier eens zien :)

PieterZegen

'@madeinstars Akkoord. Vingegaard heeft daarentegen veel meer laten zien dit jaar. Ook is hij meer een ''Scorito renner'' in de zin dat hij ook punten kan scoren met punchen en tijdrijden en daardoor ook lang hoog in de klassementen kan staan. Anyway, mijns inziens is de keuze voor de tweede Jumbo AK-man makkelijk met deze prijzen.

De Haai van Milheze

Ook al een interessante puncheur voor 750 scoritopuntjes vindbaar. De juiste puncheur meenemen die ook als aanvallende klimmer kan acteren is denk ik belangrijk deze ronde. Zeker 4 à 5 ritten waar die opgesteld kunnen worden, terwijl de prijs soms wel 4 à 5 keer minder is dan de favorieten op klim- en sprintgebied.

MichielH

Jammer dat je niet kan puzzelen voordat je betaald, andere jaren kon dat wel.

Milanjacks

'@Dehaai

750 europunten bedoel je.

@Michiel

Alle goede functionaliteiten worden er bij scorito uitgeflikkerd, en na afloop van de vergadering drinken ze een borrel en lachen ze erom.

Laatst gewijzigd
de Tour

I. Izagirre ook wel een leuk €... heel Astana trouwens.

madeinstars

Ook een interessante oude krijger van vijfhonderd duizend europunten bij een oudekrijgersensemble voor de eerste etappe. Als je dan toch nog opvullers nodig hebt kan de eerste klap maar een daalder waard zijn.

Milanjacks

'@Madeinstars

Rolland, Roche, EBH zijn allemaal oude krijgers van 500k. Ik vind vooral Rolland en Roche wel interessant.

nasibal

'@Madeinstars

Ik zie in die categorie zelfs 4 opties voor een dikke top 10 in rit 1. Al hebben ze alle 4 wel een 'maar'. De oude krijger die jij, denk ik, bedoelt zit daar uiteraard ook bij maar zou zomaar eens wegkapitein kunnen spelen en geen fuck geven om de etappe. Een van de 4 zal ook rijkhalzend uitkijken naar etappe 2.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Het lijkt leuk hoor, die 1 en 1,5 miljoen categorie, maar kijk dan achteraf vooral eens naar wie je allemaal NIET in je team hebt ;-)

Milanjacks

'@Nasibal

Ik schrijf de Zuid-Afrikaan niet op voor dagsucces deze tour.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@nasibal Degene die jij bedoelt had ik nog over het hoofd gezien en kent etappe 2 natuurlijk als geen ander.

nasibal

'@Milanjacks

Dankjewel, dan weten we dat hij er 2 gaat pakken :)

@Jeffrey
Ja, dat is dus ook een beetje het probleem: plekjes. Budgettair is er geen probleem. Zegmaar de Giro, maar dan nog extremer.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Nasibal

Net als Cepeda in de giro?

bakkieolie

Het meenemen van meerder topsprinters, zoals Bennet, Demare, Ackermann gaat budget technisch niet passen. Ik Denk dat je er daar 1 van moet kiezen voor kopman (Bennet) en de rest aanvullen met sprinter onder de 3M. Zodat je nog een redelijk AK mannen kunt nemen.

stijnv10

Ik zie toch weer een Belgisch pareltje met een mooie Tournotering in 2019 die voor 500k op te pikken is...

madeinstars

Sagan is voor de verandering een echte dikke nee voor mij deze tour. Het beste qua vlakke sprints is er natuurlijk al langer af en daar zijn er veel van dit jaar, maar belangrijker nog met types als Ala, Van Aert, MvdP, Hirschi, Laporte, Colbrelli, Matthews en wie er nog meer allemaal rondrijden zie ik hem eigenlijk ook in de Sagan-etappes zeker niet als favoriet. Ik zou er zelfs geld op inzetten dat hij geen etappe wint dit jaar. En dan heeft hij ook nog een Ackermann erbij.

nasibal

'@Milan

Je begrijpt de Cepeda discussie nog steeds niet zie ik. Maar laten we ons daar maar niet weer aan gaan wagen in dit topic.

@Bakkieolie
Dat denk ik ook, maar ik denk dat dat los van budget sowieso een verstandige keuze is.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Sorry maar wie heeft de klassementsrenner van Astana 750k gemaakt? Die heeft sowieso gisteren niet opgelet ...

Milanjacks

Als je EBH selecteert dan leef je nog in 2016 lijkt mij. Zou nog een keer in een kopgroep kunnen zitten in een tussenetappe maar in het grove geweld heeft EBH toch niets meer te zoeken. En kopgroepen overleven het ook maar mondjesmaat in de tour.

@Nasibal

Achteraf bleek Cepeda ziek te zijn in de eerste week dus als misschien had mijn waarneming dat die echt waardeloos was tijdens die eerste tijdrit toch iets meet waarde dan je destijds wou toegeven.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.