Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 10 ... 258 259
Antonini

Het budget is ruim genoeg om 20 interessante renners te selecteren in een uitgebalanceerde selectie. Al had je onbeperkt budget gehad blijft met de kwaliteit van dit peloton de vraag het meest wie er gaan presteren. Ik tel meer dan 15 top 10 sprinters, heuvelmannen en klimmers.

Ajvenema

Scorito lijkt wat minder coulant te worden met de kutsprinters... Vroeger kon je er vaak nog wel een paar van 0.5-0.75 tussenuit vissen, nu gaat alles wat weleens een sprintje heeft gedaan al naar de 1.5:)

@Milanjacks: Welke sprinters zijn er dit jaar extra? Demare, Ackermann, Merlier/Philipsen, Bouhanni. Ik denk dat ie die er, zeker op een wat moeilijkere dag ook best op kan leggen hoor... Probleem voor mij is vooral die blinde darm operatie. Als ie de eerste week nog niet zo goed is dan zijn dat al meteen 5 van 'zijn' etappes waar ie zich koest houdt of een matige uitslag rijdt. Als ie tóch meteen goed meerijdt dan denk ik dat ie onmisbaar is, vooral als Roglic nog eens geel pakt of zelfs wint.

vevie

Idd, budget valt echt wel mee. Probeer maar eens Pog, Rog, Thomas, Carapaz, Porte, Lopez, Bennett, Alaphillipe, Sagan en bijvoorbeeld Demare erin te klikken. Kijk dan maar wat voor team je kunt samenstellen. Dat gaat em echt niet worden. Keuzes moeten gemaakt worden.

danusz1986

Ik heb juist te weinig plekjes voor de renners die ik wil. Zelfde probleem als de Giro.

Milanjacks

'@AJ

Het gaat niet puur om erop kunnen leggen in een één op één sprint(al heeft Ewan,Bennett,Demaré qua topsnelheid momenteel ook een streepje voor bij mij). Meer gedrang is nooit goed voor constante top tien klasseringen. Ewan verliest in de giro ook een sprint omdat die in het gedrang komt. Verder heb je nog de blindedarmontsteking inderdaad. Ik vind 4 miljoen veel te duur voor WVA zeker ook omdat het maar onzeker is of Jumbo überhaupt wel het geel gaat pakken dit jaar, dat lag vorig jaar veel meer in de lijn der verwachting.

Laatst gewijzigd
Antonini

Ik zie Sagan geen groen pakken met zoveel sprint geweld en zoveel pure sprint etappes

Westland95

Wat is sowieso Sagan zijn plan als Ackermann mee gaat?

Milanjacks

Wat is sowieso Ackermann zijn plan als Sagan mee gaat?

Ergo, allebei komen ze bij mij er allebei niet in.

Westland95

Same

La Primavera

Het budget is echt verre van ruim en geeft juist nood tot keuzes. Je hebt 7/8 sprinters nodig en de top 10 sprinters zijn allemaal 2,5 miljoen of daar ver overheen. Kom je al gauw aan 25 miljoen aan sprinters. Pog/Rog/Thom zijn samen al 18,5 miljoen. Dan heb je voor de resterende 9/10 plekken nog 12,5 miljoen. Koop daar maar eens een goed AK team van bij elkaar, een Flipje etc.

Conclusie 1 van de grote drie moet afvallen en dan zit je nog krap bij kas.

Westland95

Ja Thomas valt bij mij idd af.

Odin

Leuk budget om flink mee te moeten puzzelen, kan zeker niet iedereen er blind inklinken want dan kom je lang niet uit!

John Bidon

Van Aert is met 4 mio een koopje. Dit jaar 14 dagen gekoerst en slechtste resultaat plek 13. Puntenpakker eerste klas, helemaal dat Jumbo geen sprinter heeft.

danusz1986

En dan die Noor bij Jumbo 1.5 miljoen. En eigenlijk zijn er veel leuke 1 miljoen renners. Maar 20 plekjes 8 sprinters, 10 klassementsmannen/klimmers en 2 aanvallers. Ik ga sowieso veel namen die ik wil niet mee kunnen nemen. Asgreen is zo'n voorbeeld.

La Primavera

'@John Uitslagen zeggen niks als je voorbereiding naar de haaien is door een blindedarmontsteking.

maurice_14

Er zijn veel kleppers inderdaad. McNulty ook opeens 2,5M. Erg benieuwd of ie dat geld waard gaat zijn. Mijn gok is dus van niet... Laat het puzzelen maar beginnen. Dat is dan wel weer leuk.

Ragnar Lolbroek

Alaphilippe 5 miljoen. Ook een twijfelgeval.

Ajvenema

Sagan is voor mij ook hoogst twijfelachtig in dit veld. Groen lijkt me bijna onmogelijk, niet alleen concurrentie in de sprints, maar ook in de 'sagan' etappes.

@milanjacks: Ik geef je geen ongelijk, maar het zou me ook niet verbazen als Van Aert toch het tegendeel bewijst:) Ik denk dat we nog wel wat interviews korter op de start krijgen waar we iets meer duidelijkheid krijgen. Ik hoop eigenlijk dat ie al een beetje laat doorschemeren rustig te starten, zodat ik hem rustig thuis kan laten. Vingegaard is voor nu even de meest logische jumbo-opvuller.

@signore: Ala is inderdaad vrij duur, het beste scenario zit er al ingeprijst, inclusief groen voor Bennett. Het is alleen wel een route waar ie in theorie weer vrij lang in het geel kan rijden als ie een goeie start heeft.

Verder ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar het geel-scenario van dit jaar voor etappe 1-7.
Grootste kandidaten zijn voor mij: Poga, rogla, Thomas, Ala, WvA, MvdP. Die kunnen die trui allemaal in 1 of 2 pakken, en dan pas weer in 7 (of niet, in geval roglic/pogacar/Thomas) afgeven. De vraag is dan altijd weer: Hebben ze daar zin in? Bij de giro behoorlijk nat gegaan op de 'zin' van quickstep. In dit scenario denk ik dat JUIST quickstep die trui graag pakt. Verder kan het natuurlijk ook gewoon nog zo zijn dat de trui van eigenaar wisselt in etappe 2, 5, 7 en 8. Van het eerder genoemde 6tal zie ik van Aert als slechtste optie, vanwege z'n wat mindere voorbereiding. Die andere 5 zou ik er eigenlijk wel in willen hebben. MvdP is ook een beetje een risico, maar ik denk juist dat die wel zin heeft in een vlammende start, al is het maar om in rust en vrede een weekje eerder te kunnen afhaken... Ik vermoed alleen dat we hem in etappe 3 en 4 niet echt in de top20 gaan zien.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Alaphillipe 5 mil ook interessant. Was altijd de eerste naam die ik er in klikte. Jammer dat WvA 4 mil is was op 3 mil nog wel interessant geweest. Punten jumbo zeker niet onderschatten, maar toch zie ik weinig echte teampunten etappes. Allicht 11,13, en 16 en de latere sprint of bergetappes. Dat gezegd hebbende bestaat er wel de kans dat Roglic in etappe 5 het geel pakt en niet meer weg geeft.

Latour wordt overigens tweede hier, mochten er nog mensen op zoek zijn naar de Caruso van deze Tour. :p

danusz1986

'@John

Ze hebben nog Teunnissen he, maar de vraag is hoe fit hij is.

Westland95

Ik zie Mathieu op die finishklimmetjes in etappe 2 en 3 eerlijk gezegd ook niet springveren als Alaphilippe volgen. Maar ik laat me weer graag verbazen.

madeinstars

Gek genoeg vind ik het sprint- en puncheursveld breder en een stuk ingewikkelder dan het klassementsveld.

Atapumafanclub

In 10 minuten wat bij elkaar geklikt en eigenlijk best wel tevreden. Een aantal keiharde keuzes gemaakt - dat moet wel met dit budget - maar toch een aardig en uitgebalanceerd team geformeerd.
Nu de berichtgeving over valpartijen, vorm en ambities volgen, maar misschien staat het winnende team al wel gewoon klaar!

PieterZegen

Waarom is Vingegaard 1.5M en Kuss en Kruijswijk 2.5M? Lijkt me dat deze drie inmiddels wel op gelijke hoogte staan binnen de ploeg.

madeinstars

Kuss en Kruijswijk hebben al veel meer laten zien in grote rondes.

1 2 ... 10 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.