Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 116 ... 258 259
vevie

Ik gooi Cav en Mezgec er in. Die kan idd of vies tegenvallen of gewoon 1 a 2 ritten pakken. Ik ben eerder geneigd naar het eerste, maar ik ben wel benieuwd. Zou toch mooi zijn als hij na zoveel jaar weer weet te winnen in de Tour.

Wat de heer Julian betreft: natuurlijk idd minder interessant zonder Bennett. Toch is dit wel echt een parcours voor hem. Met maar 3 aankomsten bergop hoeft hij iig niet zoek te worden gereden. Hij gaat wellicht gedistantieerd worden in de andere etappes met klimmen (specifiek de laatste klim), maar kan het dan weer goed maken in de afdaling. Die is toch zeker ook nog steeds interessant voor 1 a 2 etappezeges en de tijdritten. Een plek 5-10 kan er zeker weer inzitten.

Laatst gewijzigd
Caene91

De stagiair is wakker!!

Cav 2,5
Greipel 1,5

4 milj opgeteld voor de tenoren van weleer

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@JamesMerckx Jij bent niet wakker. Lees de afgelopen twee pagina's maar terug. ;)

Ik heb overigens wel vertrouwen in Cav getuigen zijn uitslagen dit jaar tegen de sprinttop.

Wout Geuns

Pakken jullie Cav?

nasibal

'@Vevie

Ik roep ook zeker niet dat Flip geen plausibele optie is, maar dat zijn plafond nu toch wel een flinke tik heeft gekregen is wel jammer.

ditisdavid

'@nasibal
2x 1e, 2x 3e, 2x 6e, 1x 11e, 1x geen uitslag = 260 punten, met een paar truipunten erbij zit je al tegen de 300. Dat is bovengemiddeld tov wat je mag verwachten, maar niet ondenkbaar.

Voor mij is de vraag vooral of hij daadwerkelijk gepland staat voor 8 sprints of dat Ballerini ook kansen krijgt. In het geval van het eerste durf ik de gok van niet uitrijden wel aan.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ballerini lijkt me nu spotgoedkoop. Dikke kans dat Cav vaak snel moet lossen of de Tour niet uit rijdt. Ballerini kan dan vrij sprinten en is snel genoeg voor de plekken 3-10

Laatst gewijzigd
Mindless

'@ditisdavid, dat is niet bovengemiddeld tov wat je mag verwachten, maar één grote utopie.

La Primavera

'@Mindless Kijken wij naar dezelfde Mark Cavendish dit jaar? Één grote utopie is bovengemiddeld overdreven.

Antonini

'@nasibal Eens. Heel objectief gezien kan ik me inderdaad ook niet verantwoorden waarom ik Alaphillipe + 2x 500k zou nemen over Hirschi + MvdP of Bling. Zelfde win potentieel in de eerste ritten, meer kans om je risico te spreiden.
Daarnaast wordt iemand als Bling ineens een stuk interessanter voor het groen.

Risje89

S.Bennett out = Morkov out (want zie Cav er geen 3 winnen). Plaatsje van bonussprinter Morkov is voor gokje Mezgec.
Ik neem overigens de Cav niet mee (net te duur) en Alaphilippe blijft er gewoon in, ondanks de terechte opmerkingen van @nasibal.

Mindless

Dit is het puntenaantal dat je van de beste sprinter van de wereld had mogen verwachten (S. Bennett). Alleen dan ietsjes minder. Kijk even naar het veld.

Ik blijf bij mijn standpunt van één grote utopie. Ik denk eerder 1x 1e, 1x 2e, nog 1x top 10, nog 1x top 20. En dat zou knap zijn.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Mindless
Zonder de wetenschap dat het om Cavendish gaat, zou iedereen de sprinter van Deceuninck die in de laatste belangrijke voorbereidingskoers een van beide massasprints won voor 2.5 miljoen een koopje en het geschetste scenario aan de lage kant vinden. Omdat het Cavendish is moet je een paar slagen om de arm houden, maar dat maakt het m.i. geen utopie.

Zo goed is dit veld trouwens ook niet. De snelste van Démare en Ewan kan hier absoluut de helft van de sprints winnen en los van waaiers zijn dat er nou eenmaal acht. Er zijn ook niet zoveel andere realistische winnaars van sprints - Van Aert als hij zich er een keer tussen gooit, misschien nog Colbrelli in huidige vorm, Sagan, of een van de Alpecins, maar dat zie ik toch niet eerder voor me.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

En vergeet niet: Cavendish zit achter Blazing Morkov.

Mindless

Als hij zijn wiel weet te houden ja.

Rim Brakes

Misschien wordt Cavendish wel naar de tour gehaald als leadout voor Morkov. Plottwist.

Thomberg

'@mindless, maar 8x1ste is dan wel 400 en met kopman 800🤩🤩

Zonder gekheid ik had Bennett er al uit, maar nu ga ik twijfelen over Ala. Alleen ik moet toch een toppuncheur en WvA en VdP wil ik eigenlijk niet. En Ala kan zomaar 7de worden en dan veel meer punten dan nr6 MAL. Alleen bij mal hou je 1.5 over waardoor je Matthews ipv van Poppel kan doen…

Pff ik weet het Ff allemaal niet meer. Zit ik ook nog met Merlier in m’n kop… nog eens alle sprint ritten bekijken en gokken hoe vaak Merlier niet mee kan doen. Die etappes Cav en Greipel dan ook niet.

En dan nog Mezgec die persoonlijk mijn bekertje binnen heeft gesleept vorig jaar

oborobo

Hoor niemand over Kuss en Kruijswijk{teampunten}.
Heb Pogacar eruit gegooid,je kunt dan nog een hele sterke ploeg maken.

Ajvenema

Ballerini is nu idd opzich spotgoedkoop, maar tegelijkertijd ga je daar dan een x-aantal nulpunters mee pakken, of hem missen als ie wél sprint. Cav z'n aantrekkingskracht is eigenlijk vooral Morkov. Naast die etappe in Belgie heeft ie ook weer niet echt veel tegenstand gehad in zn succesjes. Hij gaat vast een paar mooie uitslagen rijden, maar ik betwijfel of het heel consistent wordt, en of ie parijs haalt. Lastig...

Boasson en Hagen

2011 vibes met Cav en Greipel! Dat waren ook de hoogtijdagen voor Tony Martin. En die is alweer Duits kampioen tijdrijden geworden. Er staat ook nog een beeld van vorig jaar op mijn netvlies, van Der Panzerwagen die een massasprint won volgens mij: https://cdn.nos.nl/image/2020/08/30/671527/1536x864a.jpg

StijnvanA_

'@oborobo
Jij liever dan ik. Pogi lijkt me onmisbaar voor een hoge score

Laatst gewijzigd
La Primavera

Ik blijf bij mijn standpunt van één grote utopie. Ik denk eerder 1x 1e, 1x 2e, nog 1x top 10, nog 1x top 20. En dat zou knap zijn.

Vind dit dan toch wel een bijzondere verwachting. Als je verwacht dat hij 1x 1e en 1x 2e kan worden dan kan hij ook wel die overige sprints hoger eindigen. Cav is de meest ervaren sprinter van het veld, sprintkopman, heeft de vorm, heeft het team en een record om voor te strijden.

Ik zeg hiermee niet dat Cav zomaar aan het puntenaantal gaat komen dat werd genoemd, maar zo onwaarschijnlijk is het niet. Zeker als je dus al inschat dat hij kan winnen is een grote utopie een superlatief die ik niet kan plaatsen binnen je argumentatie.

@Ajvenema In Belgie legt hij toch heel veel goede sprinters erop. In Turkije pakt hij met gemak vier etappes en klopt ie daarbij vier keer Philipsen die door veel leden ook overwogen wordt voor 2,5 miljoen. (als Merlier er niet zou zijn)

Laatst gewijzigd
Aardappel

Pff met Cav erin, kan er opeens heel wat meer. Maar wil ik Cav wel? Cav of Ewan, de vraag van vandaag, waarop ik zaterdag nog geen antwoord op heb. 😁

Ragnar Lolbroek

Ok. Hier Flipje en Vingegaard eruit gehaald. Dat teampunten scharrelfestijn wordt nu toch minder zonder Bennett. Vervangen door Wout en Dan Martin/Fuglsang. Die krasse Ier had toch aangegeven een specifiek doel te maken van rit 2. Fuglsang moet dit normaal ook kunnen.

marconeuvel

'@Ajvenema DQS geeft duidelijk aan dat Ballerini lead-out mag spelen voor Cav.

1 2 ... 116 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.