Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 117 ... 258 259
Jasperdewaal11

Kijk dat geneuzel over Bennett was dus nergens voor nodig als je even afwacht :P

- Cav --> niet mee
- Philipsen --> niet mee
- Matthews --> niet mee
- Bol --> niet mee
- Kristoff --> niet mee
- WvA --> niet mee

Dat ruimt al lekker op in budget (a)

Arne Riis

Verdulleme, had ik net besloten Flip, WvA, MvdP en G thuis te laten, zit ik plotseling met 5m overschot.

Wel leuk om opnieuw te gaan puzzelen. De plaats van veel renners in mijn team is nu aan een stevige heroverweging onderworpen. Kernvraag: één topper extra, over drie upgrades...

danusz1986

Dus doordat Sam Bennett niet meedoet trek ik de volgende conclusies:

- Sagan wordt interessanter
- Alaphillipe wordt iets minder interessant
- Ewan wordt interessanter.
- Ballerini wordt misschien interessanter

Een belangrijke vraagstuk:
- Ewan meenemen of inwisselen voor Cav.

Mindless

'@La Primavera, het lijkt mij vooral een utopie dat hij er elke sprintrit bij gaat zitten. Een keer of 4 moet wel lukken, en getuige zijn recente zege in Baloise kan hij er dan ook wel eens een paar keer heel dichtbij zitten. Maar Cav heeft denk ik echt niet meer de inhoud om er steeds bij te zitten. Dat zie je ook terug in de Baloise (1/3).

Desalniettemin geen uitzonderlijk slechte pick verder. Maar 250-300 punten lijkt mij echt een utopie. Als hij 150-200 punten haalt, doet hij het toch ook prima.

daandej

Wie kiezen jullie eerder bol of mads pedersen?
Heb nu ceesje maar ik heb nooit zo een hoge pet op van hem

user20064

Mads

nasibal

Ewan wordt wel meer dan een beetje interessanter. Ik vind dat toch een stuk fijnere kopman op dit parcours dan Demare/Sagan. Stel dat Demare of Sagan 3e wordt en Ewan eerste dan pak je natuurlijk 'maar' 20 punten bonus. Over 7 sprintetappes zijn dit echter al 140 punten. Kans op uitrijden Ewan en Demare schat ik ongeveer even hoog. De kans op een keer een negatieve uitschieter in een sprint ook. Ewan gaat geen 7 keer winnen en Demare zal misschien ook wel eens voor Ewan eindigen, dat klopt. Maar al met al zou het zomaar eens 70-100 punten uit kunnen gaan maken. Een probleem wat níet speelde als je Bennet steevast kopman zou maken.

user20064

De grote vraag is natuurlijk Roglic, Thomas of Carapaz? Ik heb nu Thomas vanwege de tijdritten maar twijfel nog heel erg.

Groetjes,
Gerben

user20064

Pogacar is voor mij geen twijfel en gaat sowieso winnen

vevie

'@nasibal: zeker eens

@mindless: misschien wordt hij dan ook geselecteerd voor dat laatste puntenaantal dat je noemt. 200 Punten is prima. Idealiter wil je altijd een upside, dus meer punten, maar dat is voor een sprinter die je nu achter Ewan, Demare en Sagan zou plaatsen zeker geen slecht puntenaantal.

@jsprunk: dacht dat het al duidelijk was dat hij met een schuin oog naar het AK keek.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Bijzonder dat ze aangeven dat er mannen zijn die knechten voor Flip in de bergen. Die gaat dus echt wel voor een klassement (proberen te) rijden?

MightySosa

Wat een kopzorgen zo vroeg in de week xD Ik vond het al moeilijk om knopen door te hakken voor mijn sprintteam, maar nu al helemaal. Demare en Ewan dan toch maar mee? Ik voel er niet zoveel voor, alleen je weet wel dat je op de eindstreep veel punten kan binnen harken als je ze beiden hebt. Maar ik wil eigenlijk een Flipje, WvA of MvdP in mijn team verwerken...

Niballie

TotalEnergies zonder Bonifazio, met EBH en Turgis.

Ajvenema

'@marcel: ja, maar ik zie CAvendish her en der een snipperdag nemen, al dan niet gepland. Of afstappen voor het einde. Gaat ook niet voor groen, dus is geen ramp voor het team. Dan kan Ballerini ook wel wat finales meepakken, maar is het lastig opstellen.

zitvlees

Gekke Gerrit, je wilt te graag
Gekke Gerrit, het is beter dat je chillt vandaag

Doe Gerda de groeten!

ditisdavid

'@Mindless
1 uit 2 in België. Etappe 4 was geen massasprint, Ewan was verrassend genoeg zowat de enige pure sprinter die overleefde, en in etappe 3 ontspoorde zowat de helft van de betere sprinters met Groenewegen, Merlier, Bol, Bouhanni die er ook niet aan te pas kwamen, geen wonder ook met een klimmetje op fietspadbreedte 3 kilometer voor de meet, dus twijfel eraan in welke mate dat een graadmeter is. Daarbij was dat de eerste massasprint sinds maart waar hij niet meedeed.

AKA34

Nu lijkt onze vriend de stagiair ineens tijd met hopen te hebben, hij heeft zelfs het vlaggetje van Isle of Man gedownload om bij Cav te zetten ipv de Britse vlag!

danusz1986

'@Allie

Dan maar even Turgis erin klikken. Maar waarschijnlijk zal het vlakke EBH worden en de moeilijkere Turgis.

joris dor

Neem nu dat 1 vd grote 3 Pogocar, Roglic of Thomas uitvalt door omstandigheden... Lijkt het mij duidelijk dat Ineos voor Carapaz zou gaan, Ik vermoed TJV voor Kruijswijk of Kuss( naar gelang de stand) Maar wie gaat er dan voor bij UAE? Mcnully of Hirschi of toch eerder Majka, vind het een moeilijke daar. Wat is jullie mening?

KV

Grrr, jammer dat Sam weer zo eerlijk is en aangeeft dat de vorm niet optimaal is.

Had hem al mooi aan de kant gezet. Zo kon er al een lekker verschil gemaakt worden tov de Bennett-kiezers :-)

@nasibal
Begrijp ik het dan goed dat je van die 3 er maar 1 meeneemt ?

nasibal

'@KV

Van welke 3 bedoel je?

oborobo

Wat tedenken van Kelderman,wordt nergens genoemd!

KV

Ewan, Demare en Sagan.

Of misschien heb ik je betoog verkeerd geïnterpreteerd.

nasibal

'@KV

Nee van die 3 neem ik er 2 mee. Normaliter zou ik er van Ewan, Demare, Sagan én Bennet ook 2 meenemen. Als je dan voor Bennet kiest verliest Ewan zijn waarde t.o.v Demare en Sagan omdat je dan altijd Bennet kopman zou kunnen maken. Zonder Bennet stijgt die waarde opeens enorm omdat hij in mijn ogen een significant betere kopman is dan die andere 2. Een Demare of een Sagan zou dit dan echter in groene trui punten weer terug kunnen verdienen uiteraard, afhankelijk van wat Ewan in dat klassement doet zonder aan de tussensprints mee te doen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Kans op uitrijden Ewan en Demare schat ik ongeveer even hoog.

@nasibal
Zou je deze kunnen (en willen) onderbouwen voor mij? Demare rijdt de grote rondes laatste jaren altijd uit en zal in de Tour toch wel extra gebrand zijn als Fransman. Is er dus wat veranderd in je verwachting dat Ewan de Tour niet uitrijdt?

Verder wel met je eens dat Ewan weer interessanter is geworden, al ga ik gevoelsmatig met Ewan weer in dezelfde val trappen als in de Giro. Daar vertrouwde ik de concurrentie stuk voor stuk niet als kopman en nam Ewan dus puur als kopman mee. Om vervolgens te zien dat de concurrentie goed genoeg was om kopman te maken en Ewan overbodig werd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 117 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.