Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 118 ... 258 259
Stanro

'@joris dor Als je het over een klassement hebt: McNulty. Hirschi is totaal geen type voor een klassement.

Punchen of verzuipen

Bij Cavendish zie ik toch ook vooral die martelgangetjes in de Ruta del Sol van dit jaar voor me. Gaat hij 3 weken lang fris genoeg blijven onder keiharde Tour-koers-condities. Tour de France is geen Ronde van Turkije tegen (pro)conti-renners, koershardheid-technisch...

Pirata

'@nasibal wat geeft voor jou dan de doorslag dat je van die drie er maar twee kiest? Kopman factor of spreid je dat bedrag (4 of 4,5 miljoen) dan over twee andere sprinters bijv? Best benieuwd naar.

nasibal

'@La Primavera

Ik snap de verwarring. Ik ben nog steeds van mening dat het heel goed zou kunnen dat Ewan helemaal geen zin heeft zichzelf over de bergen te trekken, maar dat is natuurlijk geen 100% zekerheid. Ik kan daar ook zomaar mee mis zitten.

Destijds zei ik het vooral in de trent van 'joh, hou er rekening mee dat ook als het voor de Vuelta niets uit maakt er nog steeds een prima reden voor Ewan kan zijn om níet uit te rijden'.

Laatst gewijzigd
Ted de la course

Jammer van Bennett, had m er al naast staan sinds het nieuws over zijn knie. Over knieën gesproken, hoe zal het met die van Ewan zijn..? En na een week koers met 2 bergetappes...?

La Primavera

'@nasibal Maar dat maakt de kans dat Ewan hem uitrijdt in mijn ogen wel kleiner dan Demare. Demare heeft alleen de Tour als doelstelling terwijl Ewan nog een etappe wil winnen in de Vuelta. :)

MichielH

Ik wordt een beetje moe van de mensen die zichzelf op de schouder kloppen dat ze Bennett toch al langs de kant hadden staan, en dit nu nadelig is voor ze, ten opzichte van de mensen die zo dom waren Bennett wel te kiezen. Een beetje makkelijk scoren zonder dat het tegendeel ooit bewezen zou kunnen worden.

En Bennett mag je in dit verhaal ook gerust vervangen door Ackermann, of wie dan ook.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

'@Ted de la course, grote kans dat Ewan dat als smoesje gebruikte om de Giro niet uit te hoeven rijden zonder iemand (sponsoren of organisatie) boos te maken. Het is namelijk wel heel toevallig dat die "knieproblemen" opspeelde op precies het moment dat hij de Giro wílde verlaten.

Gladiool

En ondertussen wel 2 of 3 renners erin hebben staan die niet eens sprinten of hebben aangegeven te gaan knechten waarschijnlijk :p.

nasibal

'@Pirata

T.o.v. een bergrit is er in een sprint sprake van minder truipunten onder de toppers (zeker ook omdat sommige van die toppers helemaal niet meedoen aan de tussensprints) en geen vluchters die de uitslag verstoren tussen de toppers en de laag daaronder. Daarnaast kan in de sprint een topper die wél goed is door net verkeerd gepositioneerd te zitten opeens 5 (of zelfs veel meer)plekken lager eindigen dan je verwacht. De verhoogde prijs voor de toppers wordt daarmee in mijn ogen minder gerechtvaardigd t.o.v. de subtop dan in bergritten/AK. De enige échte toegevoegde waarde van sprinttoppers zijn de kopmanpunten. Je wil dus minimaal 1 goede steady sprinter voor je kopmanplekje hebben en dan ook nog 1 als 'backup' indien nodig, maar daarna denk ik dat je prima op de subtoppers kan overstappen zonder al te veel punten t.o.v budget te verliezen.

@La Primavera

Tja, als ik er een getal op moest plakken (op kans op uitrijden) zou ik misschien Demare ook een net iets hoger % geven dan Ewan, maar niet iets schrikbarends. In woorden zou het voor mij zijn: Beiden niet 100% om verschillende redenen, maar beiden wel flink bovengemiddelde kans.

Laatst gewijzigd
Risje89

Ewan zal meer etappes winnen en soms 10-15de worden, Demare zal meer steady uitslagen rijden en een ook wel etappe meepikken. Voorlopig daarom Demare en geen Ewan, los van de kans op uitrijden.

vevie

'@michielh: dat lijkt me toch niet iets waar je je druk om moet maken?

dazzler2120

Beetje borst / schouderklopperij hoort toch wel een beetje bij een spel als dit, vind ik. :p
Kan niet wachten op het nieuwsbericht hoe Patrick Lefevre eigenhandig ervoor gezorgd heeft dat Cavendish een sprint wint in de GT.

Laatst gewijzigd
nasibal

Beetje borst / schouderklopperij hoort toch wel een beetje bij een spel als dit, vind ik. :p

Eens. Wel benieuwd of ik deze Tour mijn 11e gouden bekertje weet te halen. ;) ;) ;)

Antonini

'@MichielH mee eens, daarom ook jammer dat Bennett niet meegaat, dan had je veel meer variatie qua teams gehad en niet dit geleuter. Ik had Bennett bijvoorbeeld zeker niet thuisgelaten als hij mee was gegaan.

Rim Brakes

Lefevre heeft de grootste borst van ze allemaal

Risje89

Lefevre is vooral niet blij met Sammeke. Grootste borst en de langste tenen.

Capra

Had ik net een mooi uitgebalanceerd team in elkaar geknutseld, gaat Sam ineens niet meer mee.
Nu maar weer van 4 DQS naar 2, Cav zal vast zijn best doen maar ik zie hem geen etappes winnen.

Rim Brakes

Woorden van Tom Steels:
"Mattia Cattaneo en Dries Devenyns zullen Julian bijstaan in de bergen en op de bergop aankomsten.”

Bijstaan in de bergen wordt alleen gedaan voor AK mannen. Dus dit is de allereerste keer dat ze uitspreken voor het AK te gaan met Flipje?

Daan Brakenhoff

Iemand nog interesse in Tur G or EBH? Kies de juiste en je hebt voor 500k toch een mooi sprintertje...

Dion

Ook hier hele team weer om. Cav voor Sam. Ineens ruimte (en meer kans op groen) voor Matthews. Wva voor Flip. Morkov eruit. EBH ineens interessant als 8e/9e voor vlakke ritten. Op 1 of andere manier ook Lopez erbij kunnen proppen want vond m'n GC team toch wat matig en heeft in al z'n grote rondes toch altijd wel rond de 300+ gescoord.

Wat wordt hier verwacht van MAL? Denk met z'n gebrek aan tijdrit capaciteit hij juist in de bergen moet gaan proberen en daarmee juist wat extra punten kan binnenslepen. Of wordt het té lastig tegen de 3 sterke ploegen om weg te geraken?

danusz1986

'@Daan

Ik ga voor G. Boasson Hagen komt terug van een blessure las ik. Heb ruimte voor 2 500k gokjes meer als opvulling. De andere ben ik nog niet uit. Ook vind ik het lastig inschatten of Kristoff op het vlakke mag sprinten. En ik ben benieuwd wat de top is voor Laporte op het vlakke als hij uberhaupt al mee gaat sprinten. Denk zelf rond plaats 10.

danusz1986

'@Dion

Zoveel bergetappes zijn er niet deze tour. Als je toch in die categorie wil kijken kan je beter Porte meenemen voor 2.5 miljoen en bespaar je geld en in de tijdrit heb je nog wat aan hem. De vraag is blijft hij op zijn fiets en laat hij niks varen tijdens de ronde als 3e man.

Jasperdewaal11

Ik moet wel gniffelen bij die mensen die er nu pas achterkomen dat Alaphilippe voor een AK gaat. Dit hele parcours is voor hem neergelegd en natuurlijk gaat hij voor het hoogst mogelijke. Hij is vader en doet geen OS, die gozer gaat on fire die Tour rijden.

vevie

'@jasper: dit verbaasd mij eerlijk gezegd ook. Het leek mij in een vroeg stadium al vrij duidelijk wat Ala z’n plannen waren.

1 2 ... 118 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.