'@La Primavera
Ik snap de verwarring. Ik ben nog steeds van mening dat het heel goed zou kunnen dat Ewan helemaal geen zin heeft zichzelf over de bergen te trekken, maar dat is natuurlijk geen 100% zekerheid. Ik kan daar ook zomaar mee mis zitten.
Destijds zei ik het vooral in de trent van 'joh, hou er rekening mee dat ook als het voor de Vuelta niets uit maakt er nog steeds een prima reden voor Ewan kan zijn om níet uit te rijden'.
Ik wordt een beetje moe van de mensen die zichzelf op de schouder kloppen dat ze Bennett toch al langs de kant hadden staan, en dit nu nadelig is voor ze, ten opzichte van de mensen die zo dom waren Bennett wel te kiezen. Een beetje makkelijk scoren zonder dat het tegendeel ooit bewezen zou kunnen worden.
En Bennett mag je in dit verhaal ook gerust vervangen door Ackermann, of wie dan ook.
'@Pirata
T.o.v. een bergrit is er in een sprint sprake van minder truipunten onder de toppers (zeker ook omdat sommige van die toppers helemaal niet meedoen aan de tussensprints) en geen vluchters die de uitslag verstoren tussen de toppers en de laag daaronder. Daarnaast kan in de sprint een topper die wél goed is door net verkeerd gepositioneerd te zitten opeens 5 (of zelfs veel meer)plekken lager eindigen dan je verwacht. De verhoogde prijs voor de toppers wordt daarmee in mijn ogen minder gerechtvaardigd t.o.v. de subtop dan in bergritten/AK. De enige échte toegevoegde waarde van sprinttoppers zijn de kopmanpunten. Je wil dus minimaal 1 goede steady sprinter voor je kopmanplekje hebben en dan ook nog 1 als 'backup' indien nodig, maar daarna denk ik dat je prima op de subtoppers kan overstappen zonder al te veel punten t.o.v budget te verliezen.
@La Primavera
Tja, als ik er een getal op moest plakken (op kans op uitrijden) zou ik misschien Demare ook een net iets hoger % geven dan Ewan, maar niet iets schrikbarends. In woorden zou het voor mij zijn: Beiden niet 100% om verschillende redenen, maar beiden wel flink bovengemiddelde kans.
Ook hier hele team weer om. Cav voor Sam. Ineens ruimte (en meer kans op groen) voor Matthews. Wva voor Flip. Morkov eruit. EBH ineens interessant als 8e/9e voor vlakke ritten. Op 1 of andere manier ook Lopez erbij kunnen proppen want vond m'n GC team toch wat matig en heeft in al z'n grote rondes toch altijd wel rond de 300+ gescoord.
Wat wordt hier verwacht van MAL? Denk met z'n gebrek aan tijdrit capaciteit hij juist in de bergen moet gaan proberen en daarmee juist wat extra punten kan binnenslepen. Of wordt het té lastig tegen de 3 sterke ploegen om weg te geraken?
'@Daan
Ik ga voor G. Boasson Hagen komt terug van een blessure las ik. Heb ruimte voor 2 500k gokjes meer als opvulling. De andere ben ik nog niet uit. Ook vind ik het lastig inschatten of Kristoff op het vlakke mag sprinten. En ik ben benieuwd wat de top is voor Laporte op het vlakke als hij uberhaupt al mee gaat sprinten. Denk zelf rond plaats 10.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.