Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 119 ... 258 259
Aardappel

Nog meer mensen moeite om naast pog nog de juiste man erin te klikken? Eigenlijk wil ik iemand naast pog voor teampunten, maar wordt nou niet echt warm van de helpers bergop op. Kristof is volgens mij nog steeds niet bevestigd en rijdt dit jaar niet heel goed. Dan blijft bjerg over , die misschien 2 keer 10e wordt in een tijdrit.

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Neig nu naar niemand 😂

Ted de la course

'@rim Zou kunnen, maar hij had ook nog n dag of 2 door kunnen gaan om nog een keer te sprinten. En waarom zou je een smoes verzinnen, dan is de kritiek alleen maar groter. Ik zie er toch een risico in. Zou fijn zijn als er nog iets over naar buiten komt.

Is van Kristoff al bekend of hij mee gaat en wat zijn rol wordt? Daar hangen m'n laatste keuzes voor n groot deel vanaf.

La Primavera

'@Aardappel Als er geen nobrainer van UAE of Jumbo is naast Pog/Rog zou ik er geen meenemen. Met de mannen zelf heb je al prima opvullers en als dat niet zo is, is er altijd wel een Flip of andere renner die je in kan zetten. Veel geld en een plekje besteden aan een teamgenoot die je netto niet veel meer oplevert dan een ander zou ik niet doen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Kristoff gaat vrijwel zeker niet mee nu ook rui Costa al eerder is opgeroepen om iemand te vervangen (Polanc)

Aardappel

Thanks voor de reactie. Voelt ook 'beter' zo zonder teamgenoot van Pog. Nog wat budget vrijgemaakt om bjerg in te ruilen voor Woods.
Moet hij wel lekker gaan aanvallen en geen verloren klassement gaan rijden.

Malathion

Ewan gaat geen 7 keer winnen en Demare zal misschien ook wel eens voor Ewan eindigen, dat klopt. Maar al met al zou het zomaar eens 70-100 punten uit kunnen gaan maken.

Truipunten vind ik lastig speculeren bij uitrijden, maar kan me voorstellen dat Sagan/Demare wél sprokkelen bij tussensprints. Daarnaast zie ik voor Sagan/Demare wel 1of 2 (wellicht 3) ritten meer om te scoren.

Pim96

Worden Gaudu en Kelderman niet opeens ook weer wat interessanter na wegvallen Bennett. Groene trui zou zomaar eens in handen van Bora of Fdj kunnen vallen. Gaudu stond eigenlijk op de lijst om te kicken voor Carapaz...

nasibal

Gaudu en Kelderman hier beiden al weken buiten de selectie, at blijft de komende week ook nog wel zo vermoed ik. Je hebt wel gelijk dat ze interessanter worden. Maarja, welke van de 2? En wat doet Colbrelli?

Dingetje

Ik kan niet kiezen, teveel opties. Ga maar voor de juichrenners. Wil graag nog Asgreen erin toveren maar kom 250k te kort. Die hobbel is onoverkomelijk.

Pim96

Colbrelli mag me verassen. Die klikte ik er als één van de eersten in. Ik ga alleen niet speciaal een extra Bahrein meenemen voor de puntentrui denk ik. Qua kans schat ik hem iets lager in dan Sagan en Demare.

Gaudu zelf wel wat interessanter denk ik dan Kelderman. Daar betaal je natuurlijk ook 0.5 meer voor. Kelderman misschien nog wel op te stellen in tijdrit en Gaudu iets zekerder voor punch en bergop iets stabieler. Geen idee of ik er 0, 1 of 2 ga meenemen.

dazzler2120

Eens. Wel benieuwd of ik deze Tour mijn 11e gouden bekertje weet te halen. ;) ;) ;)

Dat is baas boven baas hè ;) ik moet het doen met kleine succesjes zoals Tobias Foss wel in de Giro meenemen (en gemakshalve laat ik bij dat succesje weg dat ik geen bernal had)

nasibal

Wat is er eigenlijk op dit parcours zo interessant aan een Asgreen? Zeker met Ballerini en Flip in de ploeg én nu dus het ontbreken van Bennet.

Als Bennet er nog bij was geweest had ik hem in de meeste etappes óf op kop van het peloton, óf op kop van het sprinttreintje verwacht. Ik vraag me af of dat met Cavendish heel veel gaat veranderen.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Kristoff definitief niet naar de Tour

Rim Brakes

'@jasperdewaal11, volgens mij begrijp je de invloed van het jonge vaderschap op je conditie niet helemaal ;) Zijn jonge vaderschap is juist een reden om Flipje niet te nemen ipv wel. Zie Sagan zijn eerste kindje. Bakte er in de daaropvolgende klassiekers niks van. Getekend, een vader. (andere vaders op dit forum hebben dit ook al aangegeven)

Arne Riis

'@nasibal: teampunten DQS en goed op te stellen in de tijdrit, denk ik. En relatief goedkoop. Maar ik twijfel zelf nog of ik hem meeneem. Vind ik Kung interssanter (betere tijdrit en evt groenetruipunten Démare).

Pietje Precies

'@nasibal, qua kopmanpunten reken je wel apart/fout/oneerlijk. Dat scheelt tussen p1 en p3 natuurlijk 'maar' 10 punten.

Maar het is vooral om een andere reden een aparte vergelijking. Als je Ewan bijna consequent beter ziet en zodoende 70-100 punten meer ziet pakken. Dan is de conclusie toch vrij simpel dat je Ewan moet nemen in plaats van Démare/Sagan?

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@Rim dat word weer gecounterd door zijn drang om zijn wereldkampioentrui te laten zien in Frankrijk ;)

danusz1986

Zoveel sprinters die ik er zomaar in klik zie ik er niet onder de top dan (Ewan, Demare en Sagan) Merlier - Philipsen
Matthews - vlak?
Philipsen- niet 100% fit
Bol - Nooit een goede ronde gereden
Pedersen - niet in vorm en Stuyven ook in het team
Bouhanni - Rijdt waarschijnlijk niet uit
Mezgec - Mag hij op het vlakke sprinten?
Cavendish - Kan hij 3 weken aan? En consistent meesprinten?
Stuyven - Pedersen
Greipel - Niet laten zien in grote rondes laatste paar jaar.
Walscheid - Paar top 10 plekken moet lukken. Maar zullen er niet heel veel zijn.
Poppel - Niet constant genoeg
Garcia - Valt vaak tegen in een grote ronde.

Sprinters die ik wel al heb. Ewan, Demare, Sagan, Colbrelli, Laporte, Coquard al twijfel ik over die laatste.

nasibal

'@Pietje

qua kopmanpunten reken je wel apart/fout/oneerlijk. Dat scheelt tussen p1 en p3 natuurlijk ‘maar’ 10 punten.

Je hebt gelijk, ik verwoordde het verkeerd. De totale bonus t.o.v die jongens is 20 punten in zo'n geval, waarvan maar de helft toe te schrijven aan kopmanpunten.

Maar het is vooral om een andere reden een aparte vergelijking. Als je Ewan bijna consequent beter ziet en zodoende 70-100 punten meer ziet pakken. Dan is de conclusie toch vrij simpel dat je Ewan moet nemen in plaats van Démare/Sagan?

Eh, ja, niet helemaal, maar daar ging het toch niet om? Iemand zei dat Ewan een beetje interessanter was geworden en ik vond dat hij wel méér dan een beetje interessanter was geworden dan dat hij was. De link met Demare en Sagan is dat ik die niet net zo graag kopman had gemaakt. Als dat wel zo was geweest had het wegvallen van Bennet weinig tot niets gedaan met de interessantheid van Ewan.

Ook kan je misschien zeggen dat de winst die Ewan pakte in etappepunten t.o.v. Demare en Sagan niet opwegen tegen de groene-trui punten, maar dat doordat deze winst nu verdubbeld wordt door de kopmanfactor (wat met Bennet kopman niet zo geweest was) het de interessantheid t.o.v. mannen verhoogd. Waar je misschien die 2 mannen eerst iets interessanter vond kan het Ewan nu net over het drempeltje trekken, afhankelijk van hoe je er in staat.

Ajvenema

Eens met @rimbrakes
Reden dat ik hem voorlopig tóch heb is dat ie volgens mij maar een week bij die kleine is geweest. Dat valt denk ik nog wel te compenseren. Maar als ie stiekem gewoon nog de helft van de tijd thuis slaapt zijn we fucked als we hem kiezen:)

Het is qua timing ook wel echt het allerslechtste scenario, verbazingwekkend dat een wielrenner het zo plant, maar wellicht kostte het wat moeite om zwanger te worden ofzo…

Laatst gewijzigd
Bissie

'@nasibal
Ik word wel steeds benieuwder naar je team. Bijna iedereen is te duur of er is een goedkopere optie dus volgens mij hou je centen over! 😉

Ik ga je berichten nog eens goed ‘analyseren’!

Laatst gewijzigd
GoldenWallie

Vraagje over Laporte: hij lijkt ook een beetje een puncheur te zijn, op te stellen niet alleen de sprintetappes dus?

Capra

Mijn laatste twijfel gaat over de laatste 2 plekken.
Het wordt of Kelderman en van Poppel
Of Uran en Pedersen.
Ben nog niet overtuigd van de vorm van Pedersen, terwijl van Poppel een mooie lead-out mee krijgt.
Bij Kelderman moet je natuurlijk altijd afwachten of hij op de fiets blijft zitten, maar heeft wel een betere tijdrit.
Uran zie ik als een betere daler, ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Ik neig momenteel naar Wilco en Danny, ook leuk uit chauvinistisch oogpunt.
Wie brengt mij op andere gedachten?

Pim96

Iemand nog op zoek naar klassementsman voor 500 knapen? Hoef je alleen even voor rond te neuzen in de supermarkt.

Gladiool

Daar vind je inderdaad nog een uitgerangeerde Zubeldia.

1 2 ... 119 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.