Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 123 ... 258 259
Punchen of verzuipen

Ik snap dat veel mensen terecht aanwijzen dat Sagan geen 'pure' absolute topsprinter (meer) is, maar hoeveel zekere, pure topsprinters zijn er dan wel voor de topnoteringen? Ewan, Demare, Merlier. Dan ben je er wel toch? (Philipsen start niet fit, de Matthewsen, Colbrelli's, Coquards van deze wereld gaan Sagan er ook niet grandioos opleggen normaal gesproken). Ook in de echte vlakke pure sprints zie ik Sagan, zeker met zijn positioneringsvermogen, altijd wel meerijden voor top5. En hij zal normaal gesproken zich ook altijd wel in de strijd gooien. Voor mij geen twijfel voor 4M...

Pim96

Ik denk alleen dat je Sagan ook prima kan missen dit jaar. Je hebt denk ik meerdere topsprinters voor het vlakke. Daarbij is Colbrelli denk ik een prima budget Sagan dit jaar.

madeinstars

Colbrelli is al een jaar of 8 prof en heeft welgeteld 0 etappes gewonnen in een grote ronde. Ik begrijp dat 2021 Sagan niet meer de Sagan is van 4 jaar geleden, maar Colbrelli moet echt nog maar laten zien dat hij in een grote ronde überhaupt een etappe kan winnen, laat staan een kans maken op de groene trui. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar tussen Sagan en Colbrelli zit toch wel een terechte 1,5 miljoen europunten klasseverschil.

Nog even opgezocht en Colbrelli komt qua podiumplekken in grote rondes niet verder dan 2x een tweede plek in de Tour (beide achter Sagan) en een keer een 3e plek in de Giro. En het is niet zo dat Colbrelli een talent is dat nu pas doorbreekt.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Bauke voor klassement, klik.

Guido Maltempi

Stelt wout een keer een goeie vraag, wordt-ie alsnog gezandstraald...

Barbero is geen pure sprinter, maar in de Dauphiné zit hij er in de Colbrelli-etappes wel 3x bij. En gezien het feit dat Walscheid óók al een tijdje geen sprinter meer is, maar wel door de ploeg naar voren werd geschoven als sprintkopman voordat Barbero aan de selectie werd toegevoegd, vind ik het helemaal geen gekke vraag eigenlijk.

Walscheid die 8x meesprint kan met zijn ITT's als bonus een interessante 8ste sprinter zijn. Maar aan Walscheid die de sprints afwisselt met Barbero en dus maar 4x meesprint heb je helemaal niks. Dan kun je beter 8x je tweede opvuller op dat plekje opstellen. En dan heb je straks per saldo dus 1.5M uitgegeven aan een subtop tijdrijder.

Bij mij staat hij er voorlopig nog in, ik verwacht hem nog steeds als sprintkopman met Barbero in een ondersteunende rol. Maar het zou wel lekker zijn als er de komende dagen nog iets over wordt gecommuniceerd vanuit de ploeg.

Punchen of verzuipen

'@madeinstars Gelukkig krijg je in Scorito niet alleen punten voor overwinningen ;-) Voor 2,5M neem je Colbrelli toch mee voor een flinke hoeveelheid top10-noteringen. Waarom zou winnen een vereiste zijn?

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

'@madeinstars dat kostte me even wat googelen, die kaasboer.
Op zn kaasplankje na lijkt ie geen heel indrukwekkend cv te kunnen overleggen, toch? En de etappes waar hij kort eindigt, zijn van die onvoorspelbare parcours, waar willekeurig iedere aanvaller een kans lijkt te hebben, dus ook nog eens goed voor je bankpunten.

dazzler2120

Waar lees je dat Bauke kopman is? Volgens mij hebben Nibali / Bauke weer een zelfde rol als in de Giro?

madeinstars

'@punchen of verzuipen dat ben ik met je eens en ik heb ze voorlopig allebei, maar ik zou niet per se vertrouwen hebben in Colbrelli in plaats van Sagan.

MightySosa

"Bauke voor klassement, klik."

Zie je hem een goed klassement rijden in dit deelnemers veld?

Ik zie hem namelijk misschien wel rond plek 15 eindigen, maar dat is imo dan ook wel zijn plafond. De Giro is nog niet eens een maand geleden.

madeinstars

Mocht Bauke zijn hele seizoen in het teken hebben gestaan van de Tour had ik hem er voor dit geld direct ingeklikt, maar dat is bepaald niet het geval en bovendien heeft hij ook nog een Olympische droom. Ik denk niet eens dat hij voor het klassement gaat eigenlijk.

Laatst gewijzigd
Franky122

Mollema gaat wel voor een klassement, dat heeft ie gezegd. Maar direct daarna geeft hij aan dat wanneer een klassement niet lukt, hij voor etappezeges gaat. In goeie vorm en zonder Giro was het een no-brainer, nu met 1m wel goed geprijsd maar ik vrees dat hij weinig punten gaat pakken.

floda

'@madeinstars, de kaasman heeft me in de vuelta een gouden beker bezorgt, maar deze tour bevat denk ik te weinig goede etappes voor hem

steefje9

Zouden Theuns en stuyven echt voor Pedersen rijden in de sprints zoals wordt aangegeven?

Mocht ie en beetje zijn vorm hebben terug gevonden is ie wel interessant.

dewim

Had ik de bokser erin staan, staat hij op de website van Arkea er niet bij. Iemand iets meer gelezen of opgevangen ?
https://www.team-arkea-samsic.fr/race/tour-de-france/

Ab Normaal

Sagan is nooit een slechte keus. Zakt nooit door de ondergrens en haalt altijd zijn punten.
Een buil kun je er normaal gesproken niet aan vallen (hoewel hij de laatste tijd niet altijd even netjes sprint en als ie dan in de clinch raakt met Bouhanni.....).
Zoals hier al gezegd is zijn positionering ongekend goed. Het komt eigenlijk nooit voor dat hij ingesloten raakt en daardoor niet meesprint.

Maar ik twijfel al een poosje of de echte wil er nog is bij hem. Het heilige vuur.
In de vlakke sprints zijn er een hoop sneller dan hij, maar die zijn inderdaad niet constant. De ene etappe 2e, de volgende 11e. Waar Tsaar Peter iedere etappe 5e wordt en inderdaad 2e of 3e wordt in de strijd voor het groen.
Gaat dus zeker zijn punten halen en zal zeker geen miskoop zijn. Maar zijn upside ligt, naar mijn mening, ook niet zo heel hoog.
Maar de echte Sagan etappes zijn er ook niet. geen etappes waar de collega sprinters sneuvelen over een flinke puist en Sagan de sprint van het uitgedunde peloton wint. Misschien etappe 7.

Maar als je ergens op wilt bezuinigen ben ik het eens met @Pim96 dat Colbrelli een Sagan light is. Gaat misschien minder punten scoren, maar kost beduidend minder.

Iedereen moet ergens op bezuinigen en dan is Sagan voor mij misbaar.

Risje89

Dat zou betekenen dat kleine Quintana meegaat in plaats van Bouhanni.

sprintgeit

edit: toch een beetje een dubbel verhaal, tov eerdere discussie.

Laatst gewijzigd
MichielH

Zou Matthews nog iets kunnen betekenen in de ITT's? lijkt me niet toch?

Overigens, Stefan de Bod staat genoemd met een sterretje in Touretappe.nl bij de ITT's, maar ook hem verwacht ik daar niet, of heb je automatisch een streepje voor als je naam "Stefan" is?

Guido Maltempi

'@dewim Heel apart, vier andere namen t.o.v. het team dat gisterochtend werd gepresenteerd. Gaat niet helemaal lekker op de afdeling communicatie van Arkea... nog even afwachten welke van de twee selecties nou klopt.

Edit: het nieuwsbericht van gisteren staat gewoon nog op de site, met een gephotoshopt plaatje van de 8 geselecteerde renners inclusief de bokser. Lijkt me dan toch dat die selectie klopt en dat ze op hun Tourpagina per ongeluk de voorselectie hebben laten staan.

Laatst gewijzigd
Mcburnie

Scorito pooltips weinig verrasend, al zullen nu wel meer mensen lutsenko en kragh meenemen helaas

madeinstars

Ja, aan de pooltips is wel te merken dat het qua pareltjes dit jaar helaas kut met peren is.

Hoekie13

Hebben jullie ook een zodanige haat-liefde-verhouding met Franse renners in je Scoritopoule dat je gaat twijfelen om je team weer om te gooien als je ziet dat je 5 Franse renners hebt... xD

JapieJapo

Wat ik mis in de discussie over Sagan is dat hij al een hele Giro in de benen heeft.. hij heeft daar echt wel afgezien in het wiel van zijn ploeggenoten om de andere sprinters eraf te rijden. Hij heeft nu dus een andere (=mindere?) voorbereiding dan normaal. Verder eens met Ab dat er weinig Sagan etappes tussenzitten waarin de slecht klimmende sprinters eraf moeten. En ook in de eerste 2 etappes verwacht ik hem niet in de top5 zoals hij in zijn beste jaren wel kon.

Overall neig ik naar een nee...

dewim

'@Guido Maltempi Heb het nu ook gevonden, wordt er niet makkelijker op, dacht dat ze enkel hier met zand strooiden :-)

1 2 ... 123 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.