Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 13 ... 258 259
Jori

Heb je 2 renners nodig van 750k kwam je al gauw uit bij Guerreiro/Bevin. Heb je 4 renners nodig dan klopt er iets niet in je team.
Want voor je het weet heb je opeens Bernal in je team? :p

nasibal

'@La Primavera
Cepeda was inderdaad niet de beste, maar had in theorie(!) wel een hoger plafond dan de jongens die jij noemt. Het is dus net wat je belangrijk vind. Ook Hirschi en Kamna nam je destijds mee vanwege het enorme potentiële plafond. Met name bij Kämna was de vraag wat hij zou kunnen als hij een AK zou gaan rijden. Net als bij Cepeda dus eigenlijk. Waarom die gasten niet vergelijkbaar zijn is omdat Cepeda veel meer onzekerheid over niveau en kwaliteit was. Maar vergeet niet dat de drempel van Hirschi en Kämna ook gewoon 0 was.

Om het even ontopic naar de Tour te verplaatsen:

De jongen waarop ik hoopte dat in deze rol mee zou kunnen is nou net een van de weinigen die dúúrder zijn gemaakt dan gehoopt. In de trent van het zwaar underpricen van enkele jongens hadden ze hem ook wel mee mogen nemen.

La Primavera

AG2R komt ook weer met een ploeg vol mannen die bijna allemaal wel een etappe kunnen winnen. Die laten we dus links liggen.

@Jori We spreken niet meer over Bernal. Dat doet pijn.

@nasibal Dat klopt ook wel maar dat is inherent aan het parelschap. Die hebben per definitie een kans op 0 punten. Nu die jongen toch zo duur is ben ik wel benieuwd aan wie je zat te denken.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Wordt tijd dat Hirschi even wat koersen gaat rijden, want ik weet het nog niet met die gozer.

madeinstars

Ben ik de enige die onze kraghtpatser uit Denemarken ook wel interessant geprijsd vindt?

Aanklampen

'@Jeffrey81,

Niet alleen Froome maar dan ook de teampunten van Hugo, Rusty en Dan zijn weg... hele ploeg opnieuw doen

Daan Brakenhoff

Ik snap eigenlijk die “need” naar 8 of meer sprinters niet echt. Als je de juiste renners meeneemt is de kans groot dat je na de eerste 2 etappes in ieder geval 2 renners kunt opstellen met 10 teampunten. Dat is volgens mijn berekening het slechtste, maar wel mogelijke scenario. Dan kun je beter het budget (en het plekje, wat voor mij belangrijker is) besparen van die 8ste sprinter en er gewoon een Alaphilippe/Roglic of wie dan ook in het geel rijd opstellen. Later in de ronde heb je vaak sowieso wel 2/3 man met heel veel trui punten/teampunten (in de giro bijv een Bernal, Moscon (die ook nog eens top20 reden met sprints soms) en Vlasov/ Evenepoel (eerste 1,5 week). Dus dan zou je het zelfs met 6 sprinters kunnen redden (als je er dus 7 koos en er 1 uitvalt/ DSQ in het geval van onze MMA fighter ;) ). Wat ik wel nog zou begrijpen dat je bijvoorbeeld een Cort/Stuyven meeneemt die je niet perse in de vlakke sprints hoeft op te stellen. Trouwens mochten die 2 namen vooraf aangeven mee te sprinten zijn dat samen met hun duurdere broertjes (MM, SC) wel echte koopjes.

Wat mij ook nog opvalt is dat scorito eindelijk een beetje door begint te krijgen dat teampunten oh zo belangrijk zijn en, daardoor eigenlijk iedereen van Jumbo, Ineos en UAE een half/miljoentje te duur hebben gemaakt. Majka en Kuss voor 2.5mil! Nee bedankt. Hoopte stiekem op een McNulty voor 1.5 maar dat zat er blijkbaar totaal niet in ... nu ben je toch een soort van verplicht om zo’n knecht te pakken terwijl hij best eens kan uitvallen als een Masnada in de giro. Terwijl er zo veel koopjes in de 750/1.5 mil klasse zitten... Misschien maar gokken op een Kristoff die 8x top10 sprint of een Vingegaard die schaduwkopman is (wat mij overigens volstrekt logisch zou lijken, maar niet blijkt te gebeuren en ze liever een Kuss willen die 2x2 min veriest in de tijdrit en wellicht nog een keer in de verkeerde waaier komt te zitten. Over Kruijswijk hoef ik überhaupt niets te zeggen).

@nasibal, Mocht Valverde de Tour rijden is dat echt een instant plekje in de selectie uiteraard. Hij sprint momenteel voor iedere UCI punt (=+/- Scorito punten).

Oja en dan nog het laatste, iemand anders die overweegt om 3x Ag2R mee te nemen?

Bissie

pff het waren lange dagen maar we mogen eindelijk los.
Het probleem leek me van tevoren al niet het budget. Het grootste probleem is natuurlijk gewoon de juiste 20 poppetjes kiezen. Er zijn minimaal 40 interessante opties en je mag er maar 20 meenemen. Dan heb je nog een stuk of 4 a 5 musthaves en dus wordt het nog lastiger om de juiste keuzes te maken.

Het leuke van Scorito vind ik dan vooral dat het niet gaat om de poppetjes te kiezen op basis van alleen hun kwaliteit maar het gaat echt om het totaalplaatje (sprint ie altijd mee tot het gaatje, wat is het teamplan, etc.). Op die manier vallen er toch alweer best wat af en moet je het kunnen downsizen tot 25. Die laatste 5 blijkt dan meestal het lastigste.

Ben wel benieuwd naar de mannen die Bilbao mee hadden in de Giro. Zijn er van die groep mannen die hem nu niet gaan meenemen? De helft van het budget en een veel vrijere rol....

nasibal

'@La Primavera

Ik zat aan O'connor te denken (niet super duur dus, maar nu wel in een prijscategorie waar andere opties vele malen interessanter zijn)

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Bouchard, in de zin dat hij het hele jaar als het bergop gaat al vrij stabiel net achter de toppers rijdt. Kan soms zelfs erg lang mee. Je hebt een goed punt dat de ploeg redelijk wat rittenkapers heeft, maar een Oconnor voor 500-750k had ik best een kansje willen geven in de etappes die voor Greg te zwaar zijn, of voor een 12e plek AK. Voor 1 miljoen houdt de droom een beetje op.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@nasibal Dat had wel een mooie geweest inderdaad. Heeft ook al vaker laten zien te willen gaan voor etappes én daarbij bij de betere te behoren. Ding met de Tour blijft toch altijd dat iedere ploeg met de sterkste selectie aankomt en je dus nog meer op teamrollen moet gaan selecteren. In de Giro/Vuelta kom je vaak wel weg met een renner die buiten teamorders voor eigen kans kan gaan, in de Tour is dat een stuk minder.

AG2R is zo'n ploeg vol vrijbuiters waar je dan ook weer niks aan hebt want de enige dag is het die en de andere die. Dan moet je dus én de juiste selecteren én de juiste selecteren op die ene dag dat die raak schiet.

Bissie

'@nasibal

Misschien moet je dan toch maar Paret Peintre overwegen. ;-)
net even goedkoper dan O Connor en kan ook alles wel een beetje. Sprint meestal wel mee, kan een heuveltje en een berg prima over maar heeft een matige tijdrit. Die tijdrit van gister was daarentegen helemaal niet zo slecht...

nasibal

'@La Primavera

In de Giro/Vuelta kom je vaak wel weg met een renner die buiten teamorders voor eigen kans kan gaan, in de Tour is dat een stuk minder.

En welke teamorders zou O'Connor hier volgens jou hebben in de bergritten?

AG2R is zo’n ploeg vol vrijbuiters waar je dan ook weer niks aan hebt want de enige dag is het die en de andere die. Dan moet je dus én de juiste selecteren én de juiste selecteren op die ene dag dat die raak schiet.

Ja inderdaad, beetje het Lotto gevoel (in die GT's waar ze wel met de voltallige ploeg mee blijven doen). Vooral Peters was ik wel bang voor geweest. Al vermoed ik dat ze gemakkelijk met meerderen in de grote vluchten zullen zitten en dat Oconnor dan de beste blijkt. Maarja, zoveel etappes zijn er ook niet met een dergelijk scenario.

@Bissie
PP staat sinds 2019 ook steevast op mijn radar inderdaad. Heeft vorig jaar mijn Giro selectie niet gehaald en zal waarschijnlijk mijn Tour selectie nu ook niet halen. Maar het is inderdaad een leuke renner. Ik vrees wel voor veel 15-25 plekken en dat vind ik niet zo interessant. Een goede Oconnor zie ik meer kans hebben op pakweg 8-15. Ook vanuit een vlucht acht ik hem uiteindelijk beter.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Ik doelde daarmee niet op O'Connor. ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@La Primavera

Ah, omdat het direct in hetzelfde stukje getypt was door je dacht ik dat je ook op hem doelde.

La Primavera

Ja staat er een beetje ongelukkig tussen daar ben ik het mee eens haha. Wilde meer een punt maken dat over het algemeen veel renners nu interessant lijken omdat ze allemaal al voldoende hebben laten zien. Maar dat ze waarschijnlijk gewoon ergens in een treintje aan mogen haken of er andere prio's zijn.

Wat denken we trouwens van de Movistar mannen? MAL en Mas ontlopen elkaar niet veel, maar rijden nog geen fantastische Dauphine.

Milanjacks

'@Madeinstars

Met dat soort renners ben je altijd bang dat je ook voor de 0 punten kan gaan. Ik stel liever 11 zekere punten op dan een SKA in de overgangsetappes. Voor de echte puncheur sprints is die ook niet iemand die steevast bij de top 10 zit.

Ik vind de regerend Olympisch kampioen wat dat betreft interessanter. Die puft er altijd nog wel een sprint voor plek 7-20 uit.

nasibal

'@La Primavera

Wat denken we trouwens van de Movistar mannen? MAL en Mas ontlopen elkaar niet veel, maar rijden nog geen fantastische Dauphine.

Ik vraag me af of dit soort mannen deze Tour echt nodig gaan zijn achter Pog, Rog, Tho + 1 juiste teamgenoot. Vermoedelijk blijkt achteraf dat je dit segment uitstekend had kunnen overslaan.

Daan Brakenhoff

'@la primavera
Die Movistar mannen zijn eigenlijk met dit parcours niet heel erg aantrekkelijk. Ik prefereer sowieso MAL boven Mas en als je naar de resultaten kijkt van MAL in grote rondes zijn die altijd wel erg constant geweest. Maar met uit mijn hoofd maar 3 echte bergop aankomsten zijn er dus maar 3 grote kansen voor MAL om te excelleren. Wellicht komt hij er bij mij toch nog in omdat ik hem wel gewoon top5 zie rijden. Maar met een iets mindere punch en slechte tijdrit zullen het beide geen mega puntenpakkers worden gok ik. Eerst maar eens kijken of een van beide flink huis kan houden morgen tm zondag in de Dauphine...

madeinstars

Eens met Nasibal. Voorlopig gaat er bij mij geen enkele klassementsrenner tussen de 2,5 en 5 mee.

Milanjacks

Ik vind MAL echt een fantastische renner en hij heeft misschien wat minder punch dan een Poga/Roglic maar het is ook niet alsof die totaal geen punch heeft. Zijn tijdrit is helaas wel belabberd. Mas vind ik vrij kleurloos maar lijkt mij ook wel een garantie voor plek 4 tot 8.

Antonini

'@Nasibal budgetair geen probleem zien in de Giro, maar Bernal niet in je selectie hebben is toch een beetje tegenstrijdig, niet?

La Primavera

Toch bizar dat je tot een conclusie kan komen dat je geen AK mannen meeneemt tussen de 2,5-5 miljoen.. dan heeft Scorito gewoon ergens een complete miskleun gemaakt. Totaal geen aansluiting tussen de verschillende segmenten.

@Anton Bernal had prima meegekund maar hij was dusdanig onzeker dat je 6 miljoen ook prima in andere mannen kan steken. Persoonlijk voor Landa / Sivalkov gegaan. The rest is history.

Laatst gewijzigd
Antonini

Ik hetzelfde hoor, omdat dat de meest rationele keuze was, maar achteraf daardoor kansloos. Roglic en Pogacar lijken wel veel meer zekere keuzes, maar als je een gokje neemt en 1 van de 2 eruit laat geeft dat je de kans 3 andere top10 kandidaten mee te nemen, zelfde als dat je in de Giro hebt gedaan en waar je dan nat op bent gegaan.

Wat de situatie nu wel anders maakt is dat er veel meer sprint etappes zijn en je dus veel daarin moet investeren. Een renner als Coquard of Laporte kan makkelijk de Cimolai van de Tour worden. De juiste namen kiezen is dus denk ik meer de uitdaging dan een uitgebalanceerd team kiezen.

Arne Riis

Ik gok ditmaal op weinig Ineos (Porte en Rowe), geen Wout, geen Sagan, en geen Alpecin (Ik sta sowieso juichend op de bank als MvDP zijn rit pakt, die misgelopen Scoritopunten neem ik dan voor lief)

O ja, ik neem geen Cepeda’s mee, i.e. renners die mogelijk in een ontsnapping gaan zitten in de bergen of heuvels oid, maar in plaats daarvan twee goedkope renners van INEOS, UAE en TJV.

Op deze manier houd ik een flinke bak geld over voor de Slovenen, wat leuke AK-mannen en een behoorlijk repré sprintersveld.

Ultieme doel deze Tour: zo min mogelijk bankpunten ;-)

Uiteraard kan dit alles de komende weken nog compleet veranderen. Lees: zal alles de komende weken nog compleet veranderen.

Rawolf

'@Daan "Ik snap eigenlijk die “need” naar 8 of meer sprinters niet echt. Als je de juiste renners meeneemt is de kans groot dat je na de eerste 2 etappes in ieder geval 2 renners kunt opstellen met 10 teampunten. Dat is volgens mijn berekening het slechtste, maar wel mogelijke scenario. Dan kun je beter het budget (en het plekje, wat voor mij belangrijker is) besparen van die 8ste sprinter en er gewoon een Alaphilippe/Roglic of wie dan ook in het geel rijd opstellen. Later in de ronde heb je vaak sowieso wel 2/3 man met heel veel trui punten/teampunten (in de giro bijv een Bernal, Moscon (die ook nog eens top20 reden met sprints soms) en Vlasov/ Evenepoel (eerste 1,5 week). Dus dan zou je het zelfs met 6 sprinters kunnen redden (als je er dus 7 koos en er 1 uitvalt/ DSQ in het geval van onze MMA fighter ;) ). Wat ik wel nog zou begrijpen dat je bijvoorbeeld een Cort/Stuyven meeneemt die je niet perse in de vlakke sprints hoeft op te stellen. Trouwens mochten die 2 namen vooraf aangeven mee te sprinten zijn dat samen met hun duurdere broertjes (MM, SC) wel echte koopjes."

In die 7-8 zitten natuurlijk ook namen als WvA, Colbrelli en Laporte die je in heuvelritjes ook opstelt. Ik vind 6 sprinters echt te mager, kan er ook altijd 1 uitvallen natuurlijk en dat Alaphilippe of Roglic vroeg in het geel komt is ook verre van een sinecure. Zou ook gerust kunnen dat MvdP de eerste week in t geel rijd.

1 2 ... 13 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.