Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 14 ... 258 259
Milanjacks

'@Arne

Dit is exact mijn tactiek. Al laat ik Thomas ook thuis.

Sven2111

Ik dacht: laat ik eens vanaf het begin ook een keertje een bijdrage leveren, maar al 3 uur na het begin zijn er al 14 pagina’s geschreven!

Wat betreft MAL en Mas: nadat ik de laatste 5 minuten van El Dia Menos Pensado heb gezien meteen besloten dat zolang MAL bij de Movi’s zit hij absoluut niet meegaat.

Donnie D

Er zijn ook maar 4 Klassementsmannen die meedoen voor de witte trui. Naast Pogacar zijn dat Gaudu, Hamilton en Higuita. Gaudu voor 2,5 is dan ook vrij interessant lijkt me, niet?

Je hebt ook McNulty, Hischi en Vingegaard welke aangeven staan als Klimmers.

Westland95

Gaudu is sowieso heel interessant, die is gewoons steengoed.

Laatst gewijzigd
bakkieolie

Wat betreft de discussie MAL en Mas. Ik denk ze allebei niet mee te nemen en in het geval Valverde naar de tour gaat zal hij het worden. In deze tour met meer punchy aankomsten lijkt me dat een grotere puntenpakker. MAL heeft weinig echte bergritten met aankomst bergop en Mas is een constante top10 rijder, maar nooit een echte puntenpakker

MichielH

'@bakkieolie: Is dat zo? afgelopen Vuelta toch behoorlijk

ronvisser

Het beperkte budget + het grote aantal kleppers op alle fronten zal er toch wel voor gaan zorgen dat onderlinge teams veel meer van elkaar gaan verschillen (buiten Pogacar, Roglic en Bennett om dan).

bakkieolie

'@MichielH Ik denk als je naar het parcours kijkt van deze tour voornamelijk.

ditisdavid

Het blijft natuurlijk wel het geval dat er acht vlakke sprints en maximaal maar zes bergritten voor de klassementsrenners zijn. De eindafrekening zal nog iets rechttrekken, maar op dit parcours kies ik denk ik eerder voor zeven klassementsrenners en acht sprinters dan vice versa, vooral omdat er achter de echte toppers minder dan normaal te scoren valt in de bergen. Sowieso wil ik zo min mogelijk voor klassementsrenners zonder bonus (teampunten/jongerenpunten/punch/tijdrit) gaan deze ronde.

Het ontbreken van goede klassementsrenners van 3 tot en met 4.5 miljoen ligt meer aan het veld en parcours dan aan Scorito denk ik. Thomas zou voor 4.5 te goedkoop zijn en de enige die ik voor een iets lager bedrag binnen die klasse zou overwegen is Carapaz. Of anders gezegd: welke klassementsrenners had jij in deze prijsklasse gezet en dan serieus over moeten nadenken?

Wie ik overigens wel sterk geprijsd vind, zijn de ploeggenoten van Pogacar. Allemaal precies duur genoeg (of te duur) dat je echt moet nadenken wie van hen je erin wil klikken.

masteroogway

'@Arne riis klik er 20 Cepeda's in en je hebt je ultieme doel bereikt!

albert n

4 man van UAE erin. 1 van de grenadiers en jumbo ook 1. Sagan thuisgelaten. Dan heb ik nog wat over!

La Primavera

Oranje boven!

https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1399625576315555841

EDIT: Eeuuh.. blauw.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@ditisdavid, inderdaad ook een groot aantal 'berg etappes' waarin geeindigd wordt met een afdaling en zich beter lenen voor aanvallers. Al denk ik wel dat de kans groot is dat of INEOS of Jumbo weer vol tempo gaan rijden en AK rijders in deze etappes meer punten pakken dan tijdens de Giro.

Kannibaal van Schepdaal

'@Albert Niezink: "4 man van UAE erin"

Heeft Lander nu weer een nieuw profiel?

FritsvanHoefelen

Froome 5 ton?

Bertsu

Toch de kansen wat spreiden hier denk ik.
Van UAD, QS en Jumbo gewoon een mannetje mee, en misschien zelfs een duur mannetje.
Ik acht de kans dat Ala in het geel gaat rijden na de eerste etappes net iets groter dan Roglic of Pogacar, maar het scheelt weinig. Misschien dat die zich toch een beetje gaan sparen in het begin?
Sprinters zijn terecht (duur) geprijsd, dat we gedwongen worden keuzes te maken is voor het spel alleen leuk.

Jun Allrich

Eerste probeersel: klik klik klik bam 19 man er in en nog 6,5 over... Nog eens nakijken en zien dat ik Roglic niet heb.
Dat ging snel...

Jeffrey81

'@Jun:

Niets meer aan doen! Benieuwd naar je eindscore :)

Ajvenema

Wat betreft de dure jongens geef ik me al bij voorbaat over. Rogla, poga en Thoma staan er gewoon in. Tenzij er nog wat raars gebeurd in de Dauphine.

Donnie D

Iedereen neemt Rogla en Pogacar mee verwacht ik. Thomas is de eerste van die 3 welke geslachtofferd word voor het geld ergens anders te kunnen spenderen.

Ik heb helaas Bernal niet meegenomen omdat ik teveel schrik had voor zijn rug. Nu voelt het beetje hetzelfde bij WvA. Durf hem niet, niet mee te nemen. Flip voor 5m is erg veel. Matje voor 3 mil is een mooie prijs maar weet niet wat zijn intenties zijn in de Tour.

Antonini

De sprinters zijn wel zo duur dat een 'goedkope' uitschieter goud waard is. Wat zijn bijvoorbeeld Colbrelli zijn intenties/taken. Als hij overal mee gaat rijden dan is hij zn prijs wel waard. Als hij het 1 of 2 keer probeert voor een etappe zege en verder weer gaat knechten dan is hij veel te duur. Zelfde met Philipsen, Matthews. Iemand als Bouhanni of Cort kan dan zelfde hoeveelheid punten pakken.

Milanjacks

Colbrelli en overal mee rijden... Daar heb ik mijn handen al eens aan gebrand.

Antonini

Ja van de andere kant rijdt hij echt overal mee dit jaar en valt er niet zoveel te knechten voor hem

Wicked Wout

Zoals @bakkieolie ook al aangeeft ligt de nadruk voor de etappepunten vooral bij de sprinters en puncheurs. Verhoudingsgewijs gaan die dan ook vrij veel mee bij mij.

Waar ik minder goed beeld bij heb: wie zijn nou echt de beste dalers? Want die krijgen ook meerdere kansen!

En even off topic: wat is er eigenlijk met de echte bakkie olie gebeurd? Sinds de vuelta niks meer van gehoord of gezien

Antonini

'@WickedWout Dan Martin

1 2 ... 14 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.