Voorlopig Pogacar + Roglic + goedkope AK-opties en Bennett + goedkope(re) (heuvel)sprinters. Daarnaast Alaphilippe en Van Aert omdat het de twee allrounders van de 'Grote Drie' zijn die zich wel volledig zullen geven en overal behalve op de rustdag punten kunnen pakken. Van Aert kan sprinten, punchen en tijdrijden en kan teampunten opleveren in de bergritten - ik ga er hierbij gemakshalve vanuit dat hij wel in topvorm zal zijn. Alaphilippe kan punchen, klimmen en tijdrijden en kan teampunten opleveren in de vlakke ritten. Nu hij de Spelen laat schieten, vermoed ik dat hij wel een klassement zal rijden. Verder team opgevuld met enkele redelijk goedkope tijdrijders (een Deen, een Zwitser en een Australiër) en we zijn rond. Team staat prima, en in elke etappe denk ik met vertrouwen negen man te kunnen opstellen, zelfs in de tijdritten. Voor elk soort rit heb ik ook een logsche kopman. Risico op veel bankpunten is ook beperkt. Nu al einde oefening? Toch maar de rest van de voorbereidingswedstrijden afwachten.
Het zou natuurlijk kunnen dat Thomas, Ewan of Démare dikke punten pakken, maar je moet ergens keuzes maken, zeker. Thomas zie ik wel derde worden, maar kost wel veel om daar een uitgebalanceerd AK-mannen voor op te offeren. En Démare vind ik te duur aangezien ik hem zelden Bennett en Ewan zie kloppen. Bennett zie ik dan weer meer voor de groene trui gaan dan de Australische sprintbom, waardoor hij het volgens mij minder snel zal laten lopen dan Ewan.
Cort, prima keuze voor 1 miljoen. Ik heb hem in ieder geval in de eerste selectie erin geklikt. Maar in de Vuelta sprintte hij wel tegen Philipsen, Bennett, Ackermann, Moschetti, Raim en Kanter. Die laaste 3 zijn nu vervangen voor Ewan, Démare, Nizzolo, Merlier, Van Aert, Sagan, Matthews, Colbrelli, Kristoff, Bol, Coquard, Bouhanni, Pedersen, Hofstetter, Stuyven en Van Poppel. Als hij dan al gaat sprinten, wordt de kans op punten niet zo groot. In 2019 heeft ie dus helemaal niet gesprint in de Tour. In etappe 13 of 19 zie ik wel kansen voor Cort.
'@kannibaal: je zal gelijk hebben, maar Thomas is de enige AK man die in de tt Roglic en pogacar tegenstand kan bieden en vindt hier een goed parcours voor hem.
Porte kan ook podium rijden, maar die zal echt wel moeten werken voor Thomas. Ik zie hem ook podium rijden, hier. Ik wou hem niet meenemen, maar hij gaat toch maar mee.
Logischerwijs gaat Landa zijn opwachting niet maken in de Tour met dit parcours. Die kan zich beter op de Vuelta richten. Dan komt er een vrije rol voor Bilbao lijkt me? Beetje á la Giro vorig jaar. Als Bilbao een vrije rol geniet lijkt het me dat Colbrelli dan niet gaat hoeven knechten.
Rijders die deze week goed presteren kan je echt prima links laten liggen.
Compleet andere belangen in het team, ander verloop van de koers, hele andere line up.
Als ze tegen Colbrelli hebben gezegd dat hij alles mag geven deze week en zoveel mogelijk mag winnen omdat hij straks weer 3 weken moet 'knechten'...
En dat geldt natuurlijk voor heel veel van de jongens. Die zijn niet nu bezig met winnen maar over 3/4/5 weken. Natuurlijk is vorm wel leuk maar je kan echt niet teveel leunen op deze resultaten (vind ik). :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.