Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 15 ... 258 259
vevie

Kelderman toch ook erg interessant op dit parcours. Jammer dat hij zo vaak wat tegenkom, want top 5 zou zeker kunnen. Doet niet onder voor Lopez, Mas en Kruijswijk, de naaste concurrenten voor een top 5.

Nul verstand

Misschien koffie-dik-kijken-vraag, maar is er iets bekend wat voor soort rol Simon Yates in de Tour krijgt.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@nul verstand
Hij gaf in een interview aan voor ritwinsten te gaan.
https://youtu.be/JNku1VInb3k Eind van het interview

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Nul verstand Voor zover heb ik nog niks daarover kunnen vinden, maar hoop toch stiekem dat ze voor Hamilton gaan fietsen met Yates in de vrije rol. Yates wil namelijk naar de OS dus ga er niet vanuit dat hij zich nu weer drie weken uit elkaar gaat trekken voor een klassement.

Phoenix0000

Toch ook weer apart dat ook anno 2021 Cort nog (door sommigen) als sprinter wordt geclassificeerd.
Bij elke scorito discussie aan begin komt hij toch wel ergens weer voorbij....
zou hij meesprinten?

ditisdavid

Cort sprintte vorig jaar wel mee in de Vuelta dus zo apart is dat ook weer niet...

madeinstars

Ik vond Madouas wel interessant, maar als ik hem nu in de Dauphiné achteraan zie bungelen, ben ik bang voor een Cosnefroy'tje.

Milanjacks

Ik vind Michael Matthews eigenlijk ook helemaal niet zo'n gekke keus. Scorito technisch gezien een erg interessante renner ik zie hem heel veel ereplaatsen bij elkaar fietsen in dit parcours.

bakkieolie

'@Milanjacks dat ben ik met je eens. Hij is uitstekend in de heuveletappes en in de sprint wil hij ook altijd mee doen.

Milanjacks

'@bakkie

Ook gewoon een prima voorjaar gereden. Toch is zijn naam in 15 pagina's volgens mij nog niet voorbij gekomen, bij mij staat die er in.

Maestro Mello

'@Milanjacks volgens mij liet @nasibal z'n naam even vallen. Die klikte hij (net als ik overigens) meteen erin. Lijkt me inderdaad meer dan een prima optie voor dat geld.

Ajvenema

Ik wordt niet echt warm meer van Matthews, en ik heb vooral ook niet het idee dat Matthews nog erg warm wordt van zichzelf. Daarentegen is het als het meezit een prima scorito-renner.

Milanjacks

'@AJ

eens ik word ook al heel lang niet meer warm van GVA maar hij fietst er toch nog altijd een respectabel aantal scorito punten in.

Kannibaal van Schepdaal

Voorlopig Pogacar + Roglic + goedkope AK-opties en Bennett + goedkope(re) (heuvel)sprinters. Daarnaast Alaphilippe en Van Aert omdat het de twee allrounders van de 'Grote Drie' zijn die zich wel volledig zullen geven en overal behalve op de rustdag punten kunnen pakken. Van Aert kan sprinten, punchen en tijdrijden en kan teampunten opleveren in de bergritten - ik ga er hierbij gemakshalve vanuit dat hij wel in topvorm zal zijn. Alaphilippe kan punchen, klimmen en tijdrijden en kan teampunten opleveren in de vlakke ritten. Nu hij de Spelen laat schieten, vermoed ik dat hij wel een klassement zal rijden. Verder team opgevuld met enkele redelijk goedkope tijdrijders (een Deen, een Zwitser en een Australiër) en we zijn rond. Team staat prima, en in elke etappe denk ik met vertrouwen negen man te kunnen opstellen, zelfs in de tijdritten. Voor elk soort rit heb ik ook een logsche kopman. Risico op veel bankpunten is ook beperkt. Nu al einde oefening? Toch maar de rest van de voorbereidingswedstrijden afwachten.

Het zou natuurlijk kunnen dat Thomas, Ewan of Démare dikke punten pakken, maar je moet ergens keuzes maken, zeker. Thomas zie ik wel derde worden, maar kost wel veel om daar een uitgebalanceerd AK-mannen voor op te offeren. En Démare vind ik te duur aangezien ik hem zelden Bennett en Ewan zie kloppen. Bennett zie ik dan weer meer voor de groene trui gaan dan de Australische sprintbom, waardoor hij het volgens mij minder snel zal laten lopen dan Ewan.

vevie

Mooie stunt van Thomas in de Dauphine

Boasson en Hagen

Cort, prima keuze voor 1 miljoen. Ik heb hem in ieder geval in de eerste selectie erin geklikt. Maar in de Vuelta sprintte hij wel tegen Philipsen, Bennett, Ackermann, Moschetti, Raim en Kanter. Die laaste 3 zijn nu vervangen voor Ewan, Démare, Nizzolo, Merlier, Van Aert, Sagan, Matthews, Colbrelli, Kristoff, Bol, Coquard, Bouhanni, Pedersen, Hofstetter, Stuyven en Van Poppel. Als hij dan al gaat sprinten, wordt de kans op punten niet zo groot. In 2019 heeft ie dus helemaal niet gesprint in de Tour. In etappe 13 of 19 zie ik wel kansen voor Cort.

Jeffrey81

Ja, maar wat een bocht ook een km van het einde......

vevie

'@kannibaal: je zal gelijk hebben, maar Thomas is de enige AK man die in de tt Roglic en pogacar tegenstand kan bieden en vindt hier een goed parcours voor hem.

Porte kan ook podium rijden, maar die zal echt wel moeten werken voor Thomas. Ik zie hem ook podium rijden, hier. Ik wou hem niet meenemen, maar hij gaat toch maar mee.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Barbero zit er ook weer goed bij in de Dauphiné

Ajvenema

'@milan: Dat klopt, maar Matthews is er nou al 2x uitgevlogen in een GT terwijl ik hem in m'n team had, en Greg is daar toch minder van:)

Thomas geeft de non-believers vast even wat om over na te denken!

Maestro Mello

Zijn er ritten in de Tour die vergelijkbaar zijn met de ritten waarbij colbrelli elke keer 2e wordt? Als hij die vorm mee zou nemen naar de Tour kun je die toch niet links laten liggen?

Jeffrey81

De vraag is denk ik eerder wat zijn rol in de Tour wordt. Als ie net als vorig weer moet knechten dan heb je er niet veel aan. Bahrein is voor mij wel de ploeg waar ik het meest naar uitkijk qua samenstelling en doelstellingen. Ook wat Bilbao betreft bijvoorbeeld.

Maestro Mello

Logischerwijs gaat Landa zijn opwachting niet maken in de Tour met dit parcours. Die kan zich beter op de Vuelta richten. Dan komt er een vrije rol voor Bilbao lijkt me? Beetje á la Giro vorig jaar. Als Bilbao een vrije rol geniet lijkt het me dat Colbrelli dan niet gaat hoeven knechten.

Bissie

Rijders die deze week goed presteren kan je echt prima links laten liggen.
Compleet andere belangen in het team, ander verloop van de koers, hele andere line up.
Als ze tegen Colbrelli hebben gezegd dat hij alles mag geven deze week en zoveel mogelijk mag winnen omdat hij straks weer 3 weken moet 'knechten'...

En dat geldt natuurlijk voor heel veel van de jongens. Die zijn niet nu bezig met winnen maar over 3/4/5 weken. Natuurlijk is vorm wel leuk maar je kan echt niet teveel leunen op deze resultaten (vind ik). :-)

ditisdavid

Jup, de rolverdelingen voor de sprinters zijn het grootste vraagstuk op het moment. Niet alleen qua Colbrelli, maar ook qua Van Aert, Trek, Alpecin en Bora.

1 2 ... 15 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.