Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 16 ... 258 259
KV

Dat is nu net het probleem met Colbrelli. Rit 1 zie ik hem wel meedoen, maar winst zal te hoog gegrepen zijn met al die punchers.

Aankomst rit 2 lijkt me te zwaar, ook voor een super Colbrelli.

Alle andere sprintetappes lijken echt gewoon een saaie vlakke finish te hebben en daar zie ik hem niet zoveel top 5 plekken rijden. Er zijn wel af en toe heuveltjes in de sprintersritten, maar deze lijken me meestal niet genoeg om veel sprinters weg te krijgen.

Nul verstand

Ik heb het gevoel dat Matthews wat meer berekend tijd de laatste jaren en niet meer elke vlakke sprint volle bak invliegt, maar misschien zit dat berekenende ook wel in de naam :)

Daan Brakenhoff

Bahrein is zeker interessant. Als Poels voor een klassement gaat is die 750k ook een zacht prijsje. Colbrelli is natuurlijk alleen interessant als hij op het vlakke gaat sprinten. Ik denk wel dat hij etappe 1&7 een meerwaarde gaat zijn tov de vlakke sprinters. Wellicht kan hij etappe 2 ook nog top10 rijden. Als hij dan ook nog eens 8x meesprint op het vlakke voor een plekje tussen 6 en 12 is dat wel een boel punten. Zelfde geld voor Matthews overigens. Zelfde zou ook voor Sagan kunnen gelden maar ik hoop stiekem dat ze Ackermann dan thuislaten. Ook Laporte zonder Viviani is erg interessant. En dan heb je nog Cort en Stuyven die met 1 interview waarin zij aangeven te gaan meesprinten natuurlijk ook hun geld meer dan waard gaan zijn.

Om nog maar even een balletje op te gooien, wat denken we van Quentin Pacher (500k)? Wellicht een leuke aanvaller voor al die tussen etappes...

Jeffrey81

Pacher is een leuke renner, maar zelf ben ik niet van plan dat soort types mee te nemen deze ronde eigenlijk. Ik wil vol op sprinters, AK's en teampunten. :-)

de Tour

Pacher sssst het begint met een p en eindigt op arel

de Tour

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/g-martin-rijdt-geen-tourklassement-gaudu-vreest-tijdritten-werken-verlammend

Interessant artikel over Martin en zn doelen. Maakt hem ook interessant voor de bergtrui.

MichielH

'@KV: Rit 7 toch ook zeker nog wel

Phoenix0000

Hoe zit het met die puntenverdeling voor groene trui in vlakke etappes?
Is die net zo steil als in de Giro?

In dat geval is Sagan inderdaad vrij kansloos.

wielergekkie

Wat denken jullie van Van der Poel?
3 miljoen is een redelijke prijs maar goed, waarschijnlijk fietst die hem niet uit.

Voor etappe 1 en misschien etappe 2 zijn er ook goedkopere alternatieven zoals bijvoorbeeld een Cosnefroy of Madouas?
Ik twijfel nu om 2 goedkopere renners te nemen die kans maken om na etappe 2 in het geel te rijden.

Ik vraag me echt af of Van der Poel die 3 miljoen waard gaat zijn. Als het plan was om vol op de tour te richten en hem uit te fietsen dan was de twijfel al weg.

Arne Riis

Over de sprinters hak ik pas over een week een knoop door. Eerst even die ronde door België afwachten (Deelnemersveld oa: BENNETT Sam, EWAN Caleb, PHILIPSEN Jasper, NIZZOLO Giacomo, MERLIER Tim, ACKERMANN Pascal, COQUARD Bryan, BOL Cees en BOUHANNI Nacer. Weten we meteen wie er goede beentjes heeft (of juist niet) in aanloop naar die eerste grotendeels vlakke Tourweek.

kevinraar

heb nu 8 renners die echt heel erg graag wil hebben heb nog maar 24.5 miljoen over

nasibal

Dat is meer dan 2 miljoen per resterend plekje Kevin, gaat helemaal goedkomen!

kevinraar

heb 1 renners nu in me team dat is mij dark horse hoop dat hij zelfde kan als caruso in de giro

hartstikkebedankt

Zitten Mollema en Kruijswijk er wel bij Kevin?

Ludi

Pfoe de Caruso voor de tour, die lijkt me must have

kevinraar

mollema niet kruiswijk wel

nasibal

Overweegt er nog iemand Danny Nan Foppel?

Lo Zar

Zekers.. het wordt de hotstepper of de popelaar

Jori

Boer Hanni heeft geloof ik ook wel vrede gesloten met de Partij van de Dieren en is weer aanwezig, hij is toch eigenlijk wel beter dan die 2

Franky122

Boer Hanni heeft met geen enkele renner in het peloton vrede. Die blijft steevast uit mijn selectie.

nasibal

Wat ik jammer vind bij de sprinters is dat het héél belangrijk is dat je uit de royale keuze net die 6 moet hebben die goed zijn, maar dat er van een hele hoop renners onderling de verhoudingen vooraf eigenlijk niet goed te beargumenteren zijn. Zo'n Danny Nan Foppel, Cees Bol en Bouhanni zouden zomaar een aantal 6 plekken met uitschieters naar boven kunnen hebben. Maar Pedersen en Hofstetter ook. Om maar iets te noemen. Hoe gaat Nizzolo het doen, gaat Matthews meesprinten, Colbrelli?

Er valt wel iets over te zeggen, maar denk dat het bij de meesten vooral achterafpraat gaat worden in de trent van: "Ja Matthews laat het wel vaker lopen op het vlakke vs. Matthews is helemaal opgeleefd bij BEX" of: "Colbrelli mocht vorig jaar niet meesprinten vs maar nu doet Landa niet mee". Of "Ik vind Danny Nan Foppel echt beter dan Hofstetter hoor, vs Ik vind Hofstetter echt beter dan Danny Nan Foppel". Of: Porte heeft weer gewonnen op Willunga Hill, de orde is weer hersteld dus Bouhanni pakt natuurlijk zijn DQ in etappe 5 vs Etappe 5 is een tijdrit, dat kan normaal gesproken helemaal niet!"

Laatst gewijzigd
Jori

Topsnelheid? Technische aankomsten? Wind mee vs tegen? Positioneren? Goede Trein? Treenert onze sprintfluisteraar?

Verder is de tour idd een grotere tombola en was het ook vaak belangrijker dat je renners overeind bleven als dat ze het echt goed deden.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Bol heeft als geheime wapen zijn armstukken..
Boer Hanni houdt dan weer van disco

Antonini

'@Nasibal Cimolai en Viviani moet je in ieder geval niet hebben dat is een zekerheidje.

hartstikkebedankt

Om nog maar te zwijgen over 'Ackermann was helemaal niet goed, het is logisch dat Sagan sprint want die wil de groene trui' vs. 'Ackermann is veel sneller dan Sagan, logisch dat hij sprint en Sagan kiest een paar ritten' vs. 'Ik dacht wel dat Ackermann (met trein) en Sagan (kiest gewoon het wiel van Ewan of Bennett) allebei zouden sprinten' of 'Logisch dat Teunissen een paar sprintkansen krijgt' vs. 'Natuurlijk sprint Wout van Aert overal mee' vs. 'Logisch dat Van Aert in topvorm is, hij heeft altijd weinig tijd nodig om in vorm te komen' vs. 'Logisch dat Van Aert niet goed is, hij is net geopereerd' en dan weer dat leuke trio van Trek

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.