Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 130 ... 258 259
Franky122

Lutsenko had ik ook net erin gedaan. Lijkt mij de beste 750k renner die er tussen zit. Al is het afhankelijk van wat je nog nodig hebt in je team.

Thomberg

Lutsenko en Izagirre allebei even interessant als je het mij vraagt

ZK

Prutsenko, niet echt een donker paard Kevin

michelb6

Ik heb nog 1 miljoen over, klopt mijn uiteenzetting van de renners hieronder? Nog toevoegingen?
- Asgreen: Teampunten Flip, wellicht een keer zelf op pad en tijdrit. Echter Masnada vibes uit de Giro dit jaar.
- O'Connor: Minder interessant als hij voor het klassement gaat.
- Kung/Bissegger: Handig voor de tijdrit, verder weinig kans op punten
- Bjerg: Idem maar wel teampunten
- Konrad: Zal moeten knechten voor Wilco

Tijmen 257

'@ vevie
Ik ben het met jou eens, maar als de betere klassementsmannen zich rustig houden dan zullen pog en rog niet gaan. Gaat een Woods bijvoorbeeld als geen favoriet reageert zullen ze blijven zitten. Gaudu en kelderman zien het eerder als een bedreiging en zullen eerder volgen. Dit vind ik hier moeilijk aan

Mindless

Klopt.

En ik stel Gaudu wel op in 1. Maar niet ten koste van Pog/Rog.

Laatst gewijzigd
nasibal

Jongens, hang de vlag uit:

Ik heb een manier gevonden om Rog, Pog, Thom, Pats, Flip én Wout er in te klikken zonder dat het ten koste van 2 topsprinters gaat.

Het gaat wel ten koste van Cav, Vingegard en Cort (of Haig). Allemaal gasten die op het terrein van Wout ook kunnen scoren, maar waarschijnlijk net iets minder. Je wint dus slechts een klein beetje:

- In de ITT's het verschil tussen Wout en Vingegaard
- Over alle sprints het verschil tussen Cav en Wout

Je moet vooral hopen dat hij na 1 en 2 minimaal top 5 staat zodat hij in 2,3 en 6 en 7 (want in de ITT zal hij z'n top 5 niet verliezen) ook nog wat extra punten pakt. In de lastige etappes moet je hopen dat Cort niet thuis geeft of in de bergetappes hopen dat Haig geen goede pick blijkt.

Dit gaat me nog wel een paar slapeloze nachten opleveren, evenals heen en weer geschuif op zaterdag. Misschien geef ik mijn scorito wel even bij iemand anders in beheer tot die tijd. Lijkt me geen slecht idee.

Laatst gewijzigd
vevie

'@tijmen: zeker eens, hoor. Maar, waarom een goede kans op een zege laten schieten? De eerste kilometer van de klim zou 10% zijn, met een steilste strook van 14%. Daar kun je anderen los rijden en al op wat seconden zetten. En zoals we de laatste jaren steeds vaker zien: alle secondes tellen. Er zou maar een breukje ontstaan, waardoor je op achterstand wordt gereden. Pog en Rog zullen er dus echt wel bijzitten. Winnen zeg ik zeker niet, maar gaan toch echt wel top 10-15 rijden. Daarnaast denk ik niet dat ze Ala al veel ruimte willen geven, aangezien dit jaar een goed parcours voor hem is. Die heeft sowieso de eerste twee etappes omcirkeld. De andere favorieten zullen er dus zeker bijzitten.

Het is eerder, denk ik, de vraag wie er in de eerste twee ritten al uitvalt dan of Pog en Rog erbij zitten. Door het nerveuze gedoe en juist de toppers die er dichtbij willen zitten gaat er geheid iemand al op z’n smoel gaan. Ik hoop het niet, maar dat is toch inherent aan de eerste week Tour.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@nasibal En op hoeveel 500k mannen en hoeveel 750k mannen kom je daarmee uit?

daanbrkh

'@nasibal
Ga jij er dan vanuit dat Wout ook echt gaat sprinten op het vlakke? Dat is voor mij echt de hersenkraker. Als hij wel meesprint kan hij ook een plekje van mijn 7 sprinters innemen, waarmee ik dan waarschijnlijk ook al die genoemde namen erin kan googelen. Hem erbij nemen voor etappe 1 (waar ik hem niet zie winnen), 2 (waar ik Roglic verwacht, dus wellicht teampunten bij winst en zelf misschien top15), de twee tijdritten en bijvoorbeeld etappe 7 vind ik toch wat karig voor 4mil. Zeker als hij geen/weinig (misschien 7de plek groen) punten gaat pakken met de eindklassementen (verwacht Pogacar als winnaar dus geen teampunten). Dit verandert natuurlijk wanneer hij aangeeft óf zich te gaan mengen in massasprints óf een paar ritten vrijheid gaat krijgen om voor eigen kansen te gaan óf hij dusdanig herstelt is en hij de eerste week in het geel gaat rondrijden. Ik ben er nog niet helemaal uit in ieder geval, maar wat het ook gaat worden, Wout verandert wel gelijk de gehele structuur van mijn team.

nasibal

'@La Primavera

2 500k en 2 750k. Maar die 2 750k heb ik anders ook wel. Ik heb 4 klimtoppers + Alaphilippe en daarachter nog 7 mannen die ik bergop zou kunnen opstellen voordat ik aan de puntentrui moet beginnen. Dat is echter inclusief die 2 750k'ers die ik daar niet speciaal voor meegenomen heb. En inclusief Vingegard en Haig.

Ik zou qua verhouding dus best Vingegard en Haig kunnen missen, maar als 1 van die 2 het beter dan gehoopt doet bergop en Cav rijd gewoon een paar keer top 5 dan ben je de bonus van Wout al bijna kwijt. Als Wout dan ook nog eens sprints zou gaan laten lopen hou je helemaal niets meer over. De 2 500k mannen die dan in mijn team komen verwacht ik niet echt een toevoeging van.

Eigenlijk is het het dilemma tussen alles op 1 man, of die punten spreiden over 3 a 4 renners. Het plafond van de 3 a 4 renners ligt wat mij betreft hoger, maar het kan ook zomaar zijn dat er 1,2 of 3 niet goed zien. Of dat mijn andere picks bergop allemáál goed zijn (wat ik niet verwacht) en ik dus tegen opstelproblemen op ga lopen. In dat geval zit je lekkerder met Wout.

De vraag is vooral hoevéél lekkerder zit je dan met Wout? 100 punten lekkerder? 200? 300? Daar is lastig een vinger op te leggen en voor 100 vind ik het eigenlijk de gok niet waard.

@Daan
Ik ga er van uit dat hij wel enkele sprints gaat doen en dan in die sprints ook gewoon top 5 kan rijden. Tegelijk verwacht ik van Cav dat hij niet elke sprint een goed resultaat gaat rijden. Wout zou in de sprints dus een paar keer een verkeerde opstelkeuze kunnen blijken, maar Cav eveneens. Daarbij heb ik mn twijfels of Cav de laatste 2 sprintetappes haalt. Over de totale Tour zou het resultaat van beiden in de sprints dus ook wel eens in Wouts voordeel uit kunnen vallen, ook als hij niet alles sprint. Maar zeker weten doe je het niet. Cav is tot veel in staat bij QS

Ik deel echter je mening dat Wout in de sprints een behoorlijk aantal punten zal moeten gaan halen om het waard te zijn en dat je de kans hebt dat hij alleen in Parijs mee gaat doen.

Laatst gewijzigd
KV

Goh, Wout er proberen inpassen waag ik me niet meer aan. Bij elke sprint hopen dat ie meesprint en dus grote kans op 0 punten en dat voor 4milj. Vorig jaar kon je dit nog verantwoorden voor “maar” 1,5m.
En dat openingsweekend tegen die kanonnen in topvorm. Een BK is denk ik niet te vergelijken met het niveau dat daar zal rondrijden.

Maar, het is en blijft Wout natuurlijk.

kevinraar

is deze verdeling goed
klassement 4
klimmers 7 4 ervan gaan ook voor het klassement
7 sprinters
2 aanvallers

La Primavera

'@nasibal Ik zit ook al dagen te puzzelen om exact die mannen erin te krijgen en kom inderdaad ook uit op 2x 500k + 2x 750k. Vooral die 2x 500k steekt daarin aangezien ik daar toch eigenlijk niks van verwacht. Ja Guerreiro voor de gok als Uran uitvalt/niet goed blijkt. En Barbero. Want Barbero. Het komt bij mij er ook op neer dat ik Hamilton niet mee kan nemen, waar ik toch wel erg benieuwd naar ben. Ik weet niet of de consessies die ik moet doen om Wout er nog in te krijgen het mij waard zijn.

Pirata

Ik wil wel even waken over je account @nasibal, ben namelijk erg benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen ;-)

nasibal

'@La Primavera

Op dit moment zijn die 2 750k renners mijn renner 19 en 20. 'De baat het niet dan schaadt het niet'-garde. Knal ik 2 klimmers weg en gooi ik er 2 500k'ers in dan moeten die 2 750k'ers mogelijk opeens wél een wat grotere rol gaan spelen, afhankelijk van het koersverloop. Dat zit me niet zo lekker eigenlijk.

Heb je Gaudu? Die laat ik er persoonlijk buiten. Scheelt een hele hoop kopzorgen. Het zorgt wel dat ik Hamilton mee 'moet' nemen als hedge mocht Gaudu 2e worden in het jongerenklassement. Maar het scheelt dat ik van Hamilton sowieso wel het één en ander verwacht. Vond hem vorig jaar eigenlijk al beter dan Haig.

daanbrkh

Hmmm Gaudu er buiten laten.... ik denk dat Gaudu bij mij juist er “vaster” in komt te staan nu Bennett niet meedoet. Om het kort te houden, Gaudu die tweede staat ik het jongeren klassement + teampunten van een Démare in het groen + eventuele kans op ritwinst van Démare zijn toch 10/20 punten waard. Dat is wel een leuke opvuller voor sprintetappes in week 2&3.... verder schat ik Gaudu bergop wel iets hoger in dan Hamilton. Hamilton is zeker geen verkeerde pick maar ik denk dat je met Gaudu wel meer opstelmogelijkheden hebt, en daardoor vind ik hem ook een stuk interessanter. Voor de prijs van Hamilton heb je natuurlijk ook Uran, die waarschijnlijk hoger gaat eindigen in het eindklassement.

La Primavera

'@nasibal Ja als je Gaudu er niet in hebt staan snap ik gelijk dat je iets meer ruimte hebt. Zie hem dit jaar toch wel voor de echte bevestiging gaan in het ronde werk. Gaudu kan prima aankomen en zeker met zo'n afdaling ervoor kan er van alles gebeuren. Aanval op de top, aanval in het dal voor de finish a la Bardet, sprintje in uitgedund groepje. Dat zijn zaken waar ik Gaudu toch wel van zie profiteren en waar hij wellicht wat meer ruimte in krijgt dan de overige klassementsmannen. Daarachter dus benieuwd hoe dicht Hamilton daar op zit. Zie hem als de zekere nummer 3 in het jongerenklassement en dat is door de ronde heen + eindafrekening ook een leuke bonus.

daanmeels

'@harderijder Ik schat konrad beter in dan Kelderman of kelderman gaat weer eens op zijn plaat waardoor konrad onverwachts kopman wordt

Ketjap Manis

Je zal Wout nooit kopman kunnen maken omdat het elke keer de vraag blijft of hij mee gaat doen die dag. Speelt dat bij jullie nog mee bij de keuze? Dat icm met niet vlak sprinten doen mij neigen hem niet te nemen.

johnnyvdlaar

Ik heb de excel nog een keer bijgewerkt: https://github.com/jvdlaar/scorito/raw/main/tdf-2021.xlsx

nasibal

Gaudu hoger inschatten dan Hamilton is leuk, maar waar gaat het die 2 in het totale veld brengen?

Het zou zomaar kunnen dat Gaudu 7e wordt en Hamilton 10e. Dan heb ik liever Hamilton voor 1,5 dan Gaudu voor 2.5 Die paar extra sprokkelpuntjes omdat het misschien betere opvulling dan rog/pog is (mits Demare de etappe wint) doen me niet zoveel in die context.

Gaudu is goed en ontwikkeld zich lekker. Maar hij heeft nog niets laten zien waarmee ik geloof dat hij op dit parcours een serieuze kanshebber is voor de top 5. Zowel Hamilton als Gaudu kunnen ook één of meer slechte dagen hebben waardoor hun AK wegvalt. Het is niet zo dat de kans bij Gaudu kleiner is wat mij betreft. Dan heb ik liever dat een anderhalver wegvalt, dan een tweeenhalver.

Tenslotte heeft Hamilton nog Yates en Chaves in de ploeg. De kans dat die via etappeoverwinningen en eventuele bollentrui teampunten op gaan leveren is niet veel kleiner dan de kans dat Demare teampunten gaat opleveren voor Gaudu. Ietje misschien, maar niet veel en het gaat sowieso niet om enorme totalen.

@La Primavera
Het sprintje dat Gaudu heeft, heeft Hamilton ook. Ik hoop vooral op een Hamilton van het niveau giro 2020, voordat de Orica ploeg naar huis ging. Dan gaat hij echt geen miljoen slechter zijn dan Gaudu. In ieder geval niet per definitie.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal: wie zijn de twee topsprinters? Ewan en demare?
Qua scoritopunten denk ik dat sagan het niet veel slechter hoeft te doen met die 2 extra etappes aan het begin:)

Thomberg

'@nasibal zag ik nou dat je Cort wel serieus overweegt? Ik vind dat een heel spannende. Verwacht niet dat hij elke vlakke rit mee doet.. maarja wel maar 1mio.

Matthews vind ik ook een hoofdpijn dossier of is dat een no-go?

nasibal

'@AJvenema

Ik zei 'twee' ipv 'drie' omdat ik er maar 2 mee wil nemen. Daarbij worden het er inderdaad 2 uit het rijtje Demare, Ewan en Sagan. Ik ben er nog niet uit welke twee.

Wat Sagan betreft ben ik het met je eens, alleen moet je niet alleen kijken naar het niveau van Sagan zelf. Hij heeft óók meer concurrentie in 'zijn' ritten. In zowel 1 als 2 zie ik al minimaal 4-5 man die hem prima, zonder mazzel, kunnen kloppen. En dan heb je nog een rits die hem met mazzel kunnen kloppen. Sagan zou dus ook zomaar buiten de top 5 kunnen rijden in deze etappes zonder dat het Sagans schuld is.

1 2 ... 130 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.