Is Gaudu vs Hamilton niet een typisch geval van het ‘doorpuzzeleffect’?
Het is natuurlijk heel fijn als je net een puzzelstukje vind waardoor je die ene dure sprinter toch kunt kopen, maar Gaudu was hier toch één van de eersten die werd opgeschreven. Bevestigd behoorlijk sinds de Vuelta, rijdt aanvallend en heeft ook nog flink wat team-/truipunten potentieel. Toch werd ik net wel even heel gelukkig toen ik de wissel uitprobeerde en zag hoeveel mogelijkheden het elders in m’n selectie gaf. Ineens zag ik het helemaal voor me.. die Hamilton die gaat vlammen, dat was vorig jaar zonder pech gewoon de Hindley van de Giro geworden.. totdat... ik wederom ergens 500k tekort bleek te komen voor een upgrade...toch maar weer doorpuzzelen..
'@ajvenema
Ik denk dat dat veel te maken heeft met de prijs/kwaliteit verhouding van deze “knechten”. Ook is vooraf niet een overduidelijke favoriet, iemand waarvan je dus echt wel een teamgenoot wilt hebben. Schep daar nog bovenop dat het geel pas relatief laat gepakt kan gaan worden door pog en rog, en die teamgenoten zijn minder interessant dan in andere grote rondes. Ik zeg overigens niet dat een Vingegaard en Costa/Bjerg verkeerde keuzes zijn, waarschijnlijk kom ik zelf ook wel bij een van hun uit...
'@pantano
Deze odds zijn gebaseerd op de ritwinnaar. Een Ewan en/of een Démare zal hiermee bijvoorbeeld dezelfde odds krijgen als iemand die er waarschijnlijk wel bij zit, maar veel minder kans heeft om te winnen. Zoals een Laporte. De kans dat Ewan bijvoorbeeld wint als hij er nog bij zit is velen malen groter dan de kans dat Laporte wint als hij er nog bij zit, al is de kans veel groter dat Laporte er wel bij zit en Ewan niet. En zulke sites zijn natuurlijk “boeven” die de casuele gokker wil laten trappen in deze “lage” odds voor bekende namen.
Als je het mij vraagt maken Ewan en Démare geen kans.
SKA zou in principe wel mee kunnen doen voor een top15 denk ik, als je hem al mee hebt zou ik hem waarschijnlijk opstellen.
Ik neem vermoedelijk trouwens Kragh mee als 750k vuller, die ik ook in de TTS kan opstellen. En t is eigenlijk zo ongeveer m'n enige 'aanvaller' dan. Je zou kunnen zeggen neem dan lekker Ion, maar daar gaat weer iets mee gebeuren. Dus Kragh neem ik denk ik mee.
Maar ik stel m absoluut niet op in etappe 1.
'@BigMig:
Ik vraag me inderdaad af of de klassementspunten van Hamilton opwegen tegen de hoge klasseringen in enkele etappes van Woods. Hamilton zal geen top 5 AK gaan rijden en de eindklassementspunten van bijv. nummer 9 zijn niet bijzonder, namelijk hetzelfde aantal punten als de nummer 9 in een etappe.
Ja, ja, inderdaad, is allemaal erg logisch. En als je dan Thomas weglaat dan moet je inderdaad sowieso een knecht van Roglic of Pogacar meenemen. Voordeel daarvan is dat je dan in ieder geval niet meer hoeft na te denken over welke vier van Bahrein je meeneemt. Het extra budget kun je dan steken in een upgrade in je sprintteam waardoor je Cavendish buiten je team kunt laten. En CDA is ChristenUnie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.