Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 135 ... 258 259
Bakkelijer

Het liefst ga ik altijd voor zekerheid @lautje . Ik ben vooral benieuwd of Merlier het wel waar gaat maken en ik schat Turgis en Cort vrijwel hetzelfde in als kwaliteiten

KV

'@Sies
Inderdaad! :-) doe nu ook voor de eerste keer mee met Sporza Tourmanager. Daar heb ik Mathieu er wel in staan (omdat je daar enkele transfers kunt doen). Aan de andere kant zal Scorito toch nog altijd het meest doorwegen in mijn hoofd denk ik.

leonstar

Mijn redenatie om ewan niet mee te nemen; ondanks dat ik wel denk dat hij de sterkste sprinter is:

ewan en 1 miljoen renner-- mvdp en merlier

ewan is net iets sterkere sprinter dan merlier maar dat scheelt ook niet heel veel.
Qua uitrijden zie ik ewan net iets langer door rijden maar ook dat scheelt niet heel veel

En dan krijg je mvdp erin gefiets die gaat zeker voor vuurwerk zorgen die eerste week. en in de eerste 2 ritten de best mogelijke kopman!

de 1 miljoen man die er dan uit gaat zal in mijn geval een tijdrijder zijn. (kung, asgreen, >>> bissiger /bjerg) die gaat dan van 2 van deze boys naar 1, kung laat ik staan, asgreen eruit...

dus wat haalt meer punten;
asgreen/ewan of vd poel/merlier

blijft lastig! toch nog eens goed over denken maar meningen worden gewaardeerd!

Verder zijn er dit jaar wel echt mega veel sprinters wat het niet makkelijker zal maken om steeds in die sprint te presteren.Het zal enorm dringen worden voorin!

sprinters die ik elke vlakke sprint mee zie doen: (12 stuks)
ewan
demare
sagan
merlier
colbrelli
coquard
bol
laporte
bouhanni
cavendish
van poppel
greipel

dan nog een lijst van sprinters die zich er ook zomaar tussen kunnen werpen (9 stuks)
vd poel
v aert
mathews
philipsen
pedersen
stuyven
mezgec
carcia
cort

en dan nog wat rappe mannen die nog niet genoemd zijn en ik niet veel verwacht te zien sprinten (9 stuks)
naesen
mc lay
boasson/turgis
walscheid
teunissen
haller
zabel
ballerini
aranbaru

Dus sowiso iedere rit pak m beet tenminste 20 man die voor de zege wil sprinten, dit is nog zonder de verrassings aanwezigen en zonder een heel vrachtje lead outs....

Dat wordt bizar dringen voorin zoals we nog nooit gezien hebben!

Rawolf

'@KV we weten allemaal dat voorgaande jaren Ewan vaak gewoon in andere treintjes werd afgezet door de Buyst omdat de andere Lotto mannen gewoon niet genoeg power hebben in zo'n tourveld om wat op touw te zetten. Dan kan je 6 man hebben maar met elkaars handje vasthouden komen ze er ook niet.

En dan heb je zo'n Gilbert die ipv strakke beurtjes denkt na z'n kopbeurt naar de finish te moeten rijden voor een 20e stek waardoor de Lotto trein volledig overspoelt word door gasten met wat minder ego vermogen.

dazzler2120

@Henk Nijboer, ik zie je twijfels over Turgis. Die gaat de helft sprinten zo lijkt het, maar ook in de eerste twee etappes kunnen we hem toch top 15 verwachten?

Waar is dit benoemd @WilliamS23? Dit was ik zelf nog niet tegen gekomen iig...

lo squalo dello Stretto

Van Aert of Vdp? Beiden nemen lijkt me toch moeilijk

embargo

Misschien wel een beetje erg last minute, maar kunnen we niet in Scorito met een 2e account een budgetpoultje doen? Heb ik persoonlijk opzich wel een paar euro voor over.

De vraag is meer, zijn hier nog meer voorstanders voor?

Bakkelijer

Excuses @Hangtieniedanstaatie. Ik zal me even voorstellen. Op dit forum zal ik in de naam van Bakkelijer reageren. Ik doe al enkele jaren mee met scorito maar heb tot op het heden nog geen goud bekertje weten te bemachtigen (omdat ik teveel aan het bakkelijen ben met mijn keuzes). Als wielerliefhebber hoop ik hier enige verrijking te krijgen van de kwaliteiten en vorm van de renners.

lautje

Misschien ben ik dan een te erge Coquard fanboy maar die klikte ik er al snel in. Coquard is het uithangbord van zijn ploegje en zal elke sprint meesprinten naar plek 7 o.i.d. Vorig jaar 7x top 10 en dit jaar sprint hij ook overal mee. Echter is Merlier veel sneller alleen is in mijn ogen te wisselvallig. Voor de Cort analyse moet je de analyses van dhr. Nasibal er even bijpakken :)

Bakkelijer

Bedankt @lautje!

La Primavera

Ik gun het bijvoorbeeld Cav van harte om een rit te winnen in de Tour, op dit moment. Maar reken maar dat als ik hem níet meeneem ik stiekem hoop dat hij op de eerste verkeersdrempel OTL gaat en dat ik echt wel gefrustreerd zal zijn als hij ergens juichend over de streep komt. Zo werkt dat (helaas) in mijn hoofd :P

Dit werkt niet helemaal bij mij zoals je het omschrijft, de mate van verkeersdrempelverwensing gaat bij mij in de volgende volgorde van minst naar meest.

MvdP
Mollema
Overige Nederlanders
Tejay
....
....
....
Duitsers (vaak wel leuke namen om voor te juichen)
Zuid-Afrikanen (Meintjes bijvoorbeeld en in mindere mate Impey)
....
....
....
De rest

Rawolf

Bij mij ligt Coquard in de weegschaal met Mads Pedersen. Die 2e voelt wat meer als high risk high reward. Ben er nog niet uit.

Jun Allrich

Mas Of MAL dat is mijn laatste keuze. Had ze graag allebei gehad maar dat krijg ik niet klaar.

lautje

Had er nou al iemand een bron waar Pedersen zegt dat ie voor het groen wil gaan? Of is dat door iemand het forum ingeblazen? ik zie persoonlijk Stuyven meer kwaliteit hebben in sommige etappes dan Pedersen voor het groen. Wel voor plaats 5 maar goed haha @rawolf

Treenert

Lekker toch, voorspellen op basis van eerdere gebeurtenissen
[B]@Boasson en Hagen[/B] dan maak ik nog ff een plekje vrij voor Froome

@Nasibal dat werkt bij iedereen zo in zijn hoofd. De mensen die roepen dat ze alsnog juichen, ondanks dat ze iemand niet in het team hebben, hopen stiekem echt wel dat die coureur niet goed rijdt voor hun pouletje.
Draai het maar eens om; Voor iedereen die VDP niet heeft is het net niet winnen van de etappe door VDP helemaal niet zo erg. Herken je dat gevoel niet, moet je NU stoppen met dit spel want dan wordt het nooit wat.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Dazzler
Staat op l'equipe
Daar geven ze aan dat Turgis en EBH om en om mogen sprinten. Net als in Parijs - Nice. Daar maar even de resultaten van gepakt en daar lijkt het niet dat ze ook daadwerkelijk meegesprint hebben aan de uitslagen te zien. Dus of je ze dan wilt hebben...

lo squalo dello Stretto

Mas betere tijdrit en regelmatig wel maar MAL toch wel de betere klimmer zo blijkt uit het lange verleden en recente verleden. Jammere is dat MAL in die tijdritten al 4-5 minuten verliest tov Pog & Rog. Maar in de bergritten zie ik hem er soms wel van wegrijden of de ruimte krijgen (niet in een vroege vlucht maar op de slotklim moeten ze niet per se op hem reageren) owv zijn mindere tijdrit. Mas zie ik dat niet snel doen. Ik zou dus zeggen MAL.

Jun Allrich

voorlopig ook MAL hier...

Astarloa

Tenzij je MAL serieus overweegt te cappen in 1 van de bergritten zal hij zijn geld hoogstwaarschijnlijk niet waard worden.

Treenert

Jammere is dat MAL in die tijdritten al 4-5 minuten verliest tov Pog & Rog.
dat is helemaal niet jammer, daardoor kun je hem in de bergetappes wel juist kopman maken. Zal nl. regelmatig voor de rest eindigen in die ritten. De Tour winnen zal hij niet doen.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Ah thanks @Ab

Franky122

Scorito geeft altijd mooi de uitslagen weer van de renner in de vorige grote rondes. Zo ook Ewan, die in de Tour van 2020 (die hij uitreed) in totaal 6x in de top 20 reed, waarvan 2x eerste, en daarmee een schamele 229 behaalde. Zie ik wat over het hoofd? Had hij een minder seizoen (volgens mij niet)? Waren er sterkere sprinters dan nu (volgens mij niet echt)? Heeft hij nu een betere trein (maybe)? Je hebt ook niet het voordeel dat je hem gemakkelijk kopman kan maken, want hij heeft de al vaker genoemde neiging om te laten lopen.

Mcburnie

Tja Turgis, die zie ik toch echt niet als een serieuze klant voor etappe 1, daarnaast ben ik nu prima tevreden met wat ik voor etappe 1 heb staan.

Maar door alle twijfel over Ewan hier begin ik opeens ook te denken aan een optie zonder Ewan: Vervang dan mijn 500k twijfel renner + van poppel en ewan voor Merlier, Coquard en Pedersen. Kom dan uit op een sprinttrein van 8.
Demare als sprintkopman en de kansen wat meer gespreid.
Maarja wellciht heb ik die 8 helemaal niet nodig in de eerste weken door opvulling alaphillipe en MvdP.

Twijfel twijfel twijfel

InHetGeel

Over de benen stilhoudende Ewan. Vorig jaar was natuurlijk een hele andere tour, met een veel zwaarder parcours en sprintritten met een zware aanloop. Geen pannenkoeken zoals dit jaar. In etappe 1 lag hij op z'n snufferd, dat zal niet mee hebben geholpen aan zijn vorm en plaatsing die dag, vandaar een 19e plek. Als je een jaartje verder terug gaat, krijg je een heel ander beeld van zijn dadendrang. Kwestie van perspectief lijkt me en wat je graag wil zien. En ik zie hem graag in mijn team. Het laten lopen in de kleinere voorbereidingskoersjes vind ik trouwens weinig zeggen over de intenties in de tour-sprints. Daar duik je niet in een gaatje met gevaar voor eigen leven om er met veel risico een ereplaats uit te persen (tenzij je Groenewegen heet). Iets wat in de tour vaak juist wel gebeurt.

Marcus L.

Hij won weliswaar twee etappes, maar eindigde als zesde in het groene trui klassement. Weinig bonuspunten onderweg meegepakt dus.

En als hij niet wint, eindigt ie nogal eens verder achterin. Vorig jaar Tour bij sprints: 19, 8, 2 en 7 naast de twee overwinningen.

Jaar ervoor deed hij dat inderdaad beter. Werd ie tweede en derde naast z’n overwinningen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 135 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.