Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 146 ... 258 259
De Kamikaas

Kelderman kan wanneer het meezit in bergetappes en de tijdritten top 10 rijden. De punchetappes in het begin zie ik hem wel een top 20 meepakken. Al met al een prima renner voor 2 miljoen. Daarnaast, kijkend naar de laatste 2 jaar: vrijwel altijd top 10 eindklassement in de rittenkoersen.

dewim

Een tussendoortje, podcast met vader Adrie - https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210623_97945174
Blijf het een fantastische nuchtere man vinden

nasibal

Kelderman is een renner die totaal geen baat heeft bij dit parcours.

Kelderman is nou net een renner die wél baat heeft bij dit parcours. Die komt altijd net tekort op de echte bergop aankomsten. Hier heeft hij in de meeste etappes méér kans om er bij te blijven (wat een vereiste is voor etappewinst bijvoorbeeld) én twee tijdritten om tijd goed te maken.
Ook zijn het doorgaans niet de afdalingen waar Kelderman last van heeft, het is meer het straatmeubilair en andere fietsers. Die jongen lijkt gewoon een beetje weg te dromen op de fiets als er niet zoveel gebeurt.

Of dat ook daadwerkelijk gaat resulteren in resultaat.. tja. Het blijft Kelderman..

Sies

Die verdraaide Wva toch, houdt de gemoederen flink bezig. Ik ben toch aan het proberen hem in mn team te fietsen, wat dan ten koste zou gaan van Colbrelli, Laporte EN Uran. Ik twijfel of dat het waard is.

Colbrelli, Laporte, Uran

tov

WvA, Theuns, Soren Kragh.

Ik neig er naar dat de eerste combinatie uiteindelijk meer punten binnenharkt, zelfs als Wva alle sprints mee mag doen, maar 100% overtuigd ben ik nog niet. Iemand die me kan overtuigen?

Antonini

'@TdFer Jesus Herrada of Dorian Godon

Ric

HEt geschetse scenario kan op Mathieu ook zomaar van toepassing zijn.
Dat ook hij in etappe 3 en 4 nog gewoon mee gaat sprinten.
IEts waar de ploeg al eerder naar leek te suggereren namelijk, dat afhankelijk van de resultaten in etappe 1 en 2 nog wordt bezien of Merlier in etappe 3 en 4 de sprinter gaat zijn.

Tja en dan kan ook Mathieu wel een hele bak punten gaan pakken. Ook al zou na 1 week afstappen.

Jasperdewaal11

'@Sies ik heb een variant waar in ik WvA, Colbrelli, Laport, Uran & Soren Kragh in mijn team heb ;)

jsprunk

Ik heb het gedaan. Flip eruit, Wout er in. Nu kijken of de kosmos me positieve signalen geeft.

Sies

'@Jasperdewaal11

en heb je dan ook Flip en MvdP er nog bij gekregen?

nasibal

Wout is wel een beetje de Bernal van de Tour aan het worden. Als je diep in mn hart kijkt wil ik hem niet mee. Maar ja, je bent gewoon de lul 'als'...

En ik wil niet 2 keer in één jaar de lul zijn.

Pim96

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Een team met Wout, Rog, Pog, G, Paz, Flip en 2 topsprinters komt er voor mijn gevoel niet mooi uit. Nu in de breedte prima te doen. Al deed het wel pijn om Gaudu en Kelderman te moeten inruilen voor 2x 1.5 miljoeners

Ajvenema

'@nasibal: bernal wilde ik juist wél graag mee, en evenepoel níet. In dit geval wil ik Wout wél graag mee, dus doe ik het ook maar:)

Milanjacks

'@Nasibal

Scorito technisch vind ik dit geen goed parcours voor Kelderman. Ik denk niet dat hij heel vaak in de top 10 gaat eindigen in dit parcours. Als je meer bergop aankomsten hebt dan zie ik hem vaker als 5de/6de/7de uitbollen. De middengebergte aankomsten bergop lijkt mij ideaal voor Kelderman en dat ontbreekt nogal.

Hij kan een goed AK rijden zonder al teveel scorito punten binnen fietsen.

Antonini

'@nasibal, het verschil is wel dat Bernal zijn intenties duidelijk waren alleen zijn gezondheid niet. Bij vAert is het allemaal een beetje gissen. Daarnaast is zijn potentieel mooi, maar ten koste van wie zet je hem ernaast? Flip, Sagan, Ewan? Colbrelli + Coquard?

Jasperdewaal11

'@ Sies Flip wel maar MvdP niet (met pijn in het hart)

nasibal

'@MIlanjacks

Oké ')

Odin

Scorito technisch lijkt mij dit een prima parcours voor Kelderman mits hij op zijn fiets blijft zitten.

Milanjacks

'@Nasibal

Welke etappes zie jij hem top 10 eindigen dan? Ik denk dat het profiel van Etappe 9 goed bij de kwaliteiten past van Kelderman.
Ik zit de bergetappes even door te klikken maar of het eindigt in een afdaling, waar ik nou niet meteen aan Wilco denk. Of het is weer te steil voor onze Kelderman(11, 17, 18). Om maar te zwijgen over hoe weinig bergetappes in algemene zin zijn.

Ik denk als een springveer als Flip het hele peloton als een harmonica op en neer trekt en daarna de afdaling in duikt dan zit ik niet gelijk te denken dat is het werk voor onze Wilco.

Het is niet alsof hij minuten gaat verliezen maar het is toch vaker aanklampen op dit parcours.

Laatst gewijzigd
Astarloa

'@Nasibal, wordt het niet eens tijd om kosten in rekening te brengen als orakel zijnde? :p

Boasson en Hagen

Dat geneuzel over Kelderman die gaat vallen... Slechts 2 van de 11 grote rondes niet uitgereden. Nemen jullie Van Aert ook niet, want die gaat met de tijdrit in een hek fietsen?

De Haai van Milheze

Zojuist Turgis & Flip, die er vanaf dag 1 in heeft gestaan, ingewisseld voor WvA en Hamilton. Ik voorzie meer tijdritpunten, meer (potentiële) sprintpunten, meer (potentiële) teampunten en redelijke gelijke klim/punch-punten. Het klinkt zo logisch dat ik ongetwijfeld wat over het hoofd moet zien.

sprintgeit

Mijn selectie staat redelijk. Heb nog twee varianten over.

1: Thomas, Demare, Kelderman
2: Porte, Sagan, Alaphilippe

Vind het verschil tussen Thomas en Porte niet dusdanig dat het echt 2.5mn. waard is, maar verwacht Porte eigenlijk toch wel vooral dienend, waardoor ik 'm niet echt zie sprinten om de plekkies. Dat icm dat Thomas echt wel significant beter is in de heuvelachtige ritten, kan toch wel voor wat verschil zorgen.

Anderzijds is Alaphilippe tov Kelderman natuurlijk ook wel een verschilmaker in de eerste week en in etappe 14 en 16 zie ik ook niet veel betere alternatieven dan dan Ala (vermoed dat hij na etappe 8 of 10 wel klaar is met z'n algemene klassement en dus voor de vlucht gaat kiezen).

Al met al zal het niet ver van elkaar zitten vermoed ik, en zal het vooral een keuze op gevoel gaan worden, waarbij het tussen mijn chauvinistische inslag en m'n Alaphilippe fanschap zal gaan. Of is er hier iemand met een sterke voorkeur die me kan overtuigen (met de disclaimer dat het natuurlijk van de rest van m'n team afhangt).

Cerebral36

Zijn er deze Tour nou echt genoeg "klim" ritten dat een Carapaz meer punten gaat opleveren t.o.v. een Ewan en een Ala?

Momenteel heb ik dus alleen Roglic en Poga van de grote namen aangezien ik dus denk dat het punten potentieel van een Ewan en Ala hoger ligt. Ik heb dan dus wel Ewan Sagan Demare Wout en Flip.

Benieuwd naar jullie mening hierover.

Antonini

'@Cerebral36 Ja Carapaz kan de Tour winnen.

Treenert

We hebben er weer één en omdat ik geen ruimte/noodzaak heb voor een 500K man en gewoon omdat ik het leuk vind deel ik het hier:

https://www.procyclingstats.com/race/scheldeprijs/2021 (5e plaats)
https://www.youtube.com/watch?v=bL6CeZHOYos

https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2021/stage-3 (zie 8e plaats)
https://www.youtube.com/watch?v=44_SeXKhBuE

Hij geeft aan dat hij niet in het treintje van Bouhanni zit maar mag gaan voor eigen kansen. 50 punten (bijv. 3 x 12e) gaat deze man echt wel bij elkaar fietsen. Misschien dat je er nog één zocht.

1 2 ... 146 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.