Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 175 ... 258 259
Ragnar Lolbroek

Team Cipolla:
Pogacar
Roglic
Thomas
Gaudu
Kelderman
Uran
Woods
Haig
Ion Izagirre
Alaphilippe

Ewan
Sagan
Colbrelli
Lapirte
Coquard
Pedersen
D. Van Poppe
Wout

Kragh
Dillier

mrtheyoung

mijn team :

Pogacar
Roglic
Porte
Gaudu
Kelderman
Woods
Hamilton
O'connor
Uran

Ewan
Demare
Coquard
Merlier
D van Poppel
Bouhanni
Colbrelli
Turgis

Flipje
WvA

Kung

Thomas thuisgelaten en voor porte gegaan , light versie (mits die blijft zitten) , Sagan ook thuis gelaten, ik geloof niet dat hij dit jaar de groene trui binnen haalt, er zijn zoveel sterke sprinters dat elke keer een top 5 er denk ik niet in zit.

Als laatste van de Poel niet genomen en ik hoop dat ik het kan opvangen deze 2 dagen, eig niet meegenomen omdat die aangaf toch niet uit te gaan rijden en ik vind persoonlijk wil die de 3 mil waard zijn , dan moet die echt 2x winnen, anders niet.

WvA was echt een FOMO ik heb geen idee of dat leuk uitpakt

Ragnar Lolbroek

Voor vandaag
Wout
Sagan
Colbrelli
Lapirte
Alaphilippe
Woods
Pogacar
Roglic
Dillier

Renners die ik lang overwogen in de selectie van 20: Carapaz, Porte, Vingegaard, o Connor, Hamilton, Cosnefroy, lutsenko, Turgis, Cort, Demare,

Thomberg

'@signore als je cosnefroy mee neemt dan toch zeker in deze rit opstellen?

Dingetje

Mij team vor deze tour
Roglic
Pocacar
MAL
Goudu
Porte
Woods
Uran Uran Uran
O connol
Nibali
Higuita

Ewan
Demaar
Sagan
Colbrelli
Laport
Walschijt
Van popel
Van aert

Van der poel
Bjerg

Higuita en Nibali voornamelijk als juichrenners. Opzich voor beiden een parcours op maat. Zie Higuita vandaag en morgen wel presteren.

Carbon ros

Zat te twijfelen over van Poppel in de dag opstelling, gelukkig geen bankpunten want hij trekt al in de aanval!

user26809

Wat een geschuif en gepuzzel weer! Uiteindelijk wel tevreden:

Pog Rog
Porte
Kelderman Gaudu Uran Woods O Connor
McNulty Vingegaard (beide niet veel gekozen hier lees ik)
Alaphilippe
V Aert Matthews Colbrelli
Demare
Merlier Cavendish Coquard De Buyst
Bissegger

Weinig aanvallertjes dit keer, dat maakt de opstellingen wel makkelijker..

Ragnar Lolbroek

'@Thombeg. Ik heb geen Cosnefroy. In post #701947 staat mijn volledig team.
Cosnefroy is 1 van de renners die de selectie van 20 net niet gehaald heeft.

michelb6

Bergen:
Pogacar
Roglic
Carapaz
Woods
Uran
Gaudu
Martin
Kelderman
Haig
Porte

Sprint:
Demare
Sagan
Merlier
Colbrelli
Coquard
van Poppel
Bouhanni
Walscheid

Overig:
WVA
Kung

Mijn grootste gemis is Alaphilippe/MvdP en Ewan. Ik hoop dat Ewan niet voor groen gaat en af en toe laat lopen, zoals hier vaak besproken. Merlier gekozen in plaats van Ewan omdat ik hoop dat hij op het vlakke een paar goede noteringen kan hebben en zo het puntverschil minimaliseert. Alaphilippe vond ik teveel geld waard en heb gekozen voor de breedte te versterken. Maar dit was nog wel de meest riskante keuze. MvdP uiteindelijk niet gekozen omdat hij ook vrij snel af zal stappen en ik WVA al heb (die wellicht ook nog meesprint).

Uiteindelijk kan ik nu elke etappe, wellicht op 1,2 en 7 na, makkelijk 9 renners opstellen en zelfs bij uitvallen nog wel wat opvangen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste, maar of het ook genoeg punten oplevert zullen we afwachten.

Laatst gewijzigd
Fiepke

Team volgt later...eerst verwerken dat ik niet goed gekeken heb naar m'n dagopstelling. Heerlijk die bijwerkingen van een 2e spuit Moderna... *ZUCHT*

Thomberg

'@signore ok makes sense

Treenert

'@Sniekey gevalletje 'Kopmanloos'?

Jeffrey81

Een uiteenzetting van mijn team dan maar. Vaak is de wil er wel om dat te doen, maar ontbreekt me de tijd, maar vandaag lukt het wel 😊

Ik ben begonnen met de strategie:
- Bekijk het parkoers (Wielerrevue magazine was handig)
- Bedenk welke rennerkwaliteiten bij elke etappe horen
- Zorg dat je elke etappe tenminste 7 goede renners kunt opstellen die realistisch top 10/15 zouden kunnen rijden.
Dit is redelijk standaard voor elke grote ronde in Scorito. Voor de Tour kwam hier nog bij:
- Aanvallers zijn minder interessant dan in de Giro en de Vuelta
- Minimaliseer renners die de Giro al in de benen hebben

De gedachte was vervolgens om te gaan selecteren op voorspelbaarheid. Ik wilde zelfs geen enkele renner meenemen die enkel voor de aanval geschikt zou zijn. Tijdens de Giro ben ik eens gaan rekenen hoeveel bankpunten ik liet liggen doordat ik inzette op een mogelijke topuitslag voor een aanvaller. Dat waren er een hoop! Voor de Tour besloot ik gewoon bankpunten te gaan minimaliseren en gewoon truipunten op te stellen als opvulling, ook al zijn dat er misschien maar 6 of minder. Cumulatief zou dat dan hopelijk meer opleveren dan één of enkele succesvolle scores met een aanvaller. Daarnaast zou het een hele hoop frustrerende nul-scores moeten voorkomen. Tot slot zag ik ook maar weinig echte aanvallers-etappes. Uiteindelijk heb ik ook geen renners onder de 1 miljoen vanwege de onzekerheid die die renners over het algemeen met zich meenemen.

Nu kan het natuurlijk zijn dat sommige van mijn renners op bepaalde dagen alsnog een valide optie voor de vlucht gaan zijn, maar dat laat ik van het moment afhangen en is dus niet van tevoren al bepaald.

Ik was al een dag of vier voor de start klaar, en heb me niet meer laten verleiden tot last minute wijzigingen. Dat op zich is al een prestatie! 😊

Voor het AK en bergritten neem ik mee: Roglic, Pogacar, Thomas, Carapaz, Gaudu, Uran, Alaphilippe, Woods en Nibali.
Ik zie Pogacar als de favoriet deze ronde, en daarom heb ik met Bjerg nog een teamgenoot meegenomen voor de teampunten en voor mogelijk nog twee korte (plek 10-20) uitslagen in de tijdritten. Van Roglic geen teamgenoten omdat TJV aankondigde afwachtender te gaan koersen en omdat ik hem minder in het geel zie rijden dan Pogacar. Carapaz en Thomas neem ik vooral mee voor de etappeuitslagen en het eindklassement, al kunnen ze wellicht ook wat teampunten van elkaar ontvangen. Gaudu, Uran en Woods zie ik top-10 AK rijden, Nibali en Flip zie ik in eerste instantie aanhaken in het AK en later wellicht een optie bieden als aanvallers. Nibali kon ik voor 1 miljoen niet laten liggen. Als ie goed is kan ie met al die dalende aankomsten zelfs ook nog top 10 rijden in zowel etappe als AK, en anders val ik me er geen buil aan. Ik vond het ook een leukere keuze dan Haig of O’Connor, om maar twee renners te noemen die een vergelijkbare rol hadden kunnen vervullen.

Voor de sprint 7 man: Demare, Sagan, Laporte, Coquard, Colbrelli, Van Poppel en Bouhanni. Hiermee denk ik een leuke mix van renners die vlak-vlak kunnen sprinten, die aangegeven hadden voor groen mee willen doen en ook die een zwaardere sprint aan kunnen. Mijn analyse van het parkoers bracht me tot 4 echt vlakke sprints (3, 4, 6 en 21) en 4 sprints na een zwaardere koers met daarom ook mogelijk een wat uitgedund peloton (10, 12, 13 en 19). Demare had ook Ewan kunnen zijn, het was een coin-flip. Ewan zal wat meer etappepunten halen, en Demare wat meer truipunten plus wellicht nog wat jongerenpunten via Gaudu. Daarbij zal Ewan met een achterstand beginnen aan het puntenklassement aangezien er sprinters zullen zijn die in 1 en 2 wél alvast wat kunnen sprokkelen, waaronder Sagan, Colbrelli en wellicht zelfs Laporte. Verder heb ik mijn sprinters vooral gekozen op gevoel, en in geval van Laporte en Colbrelli op vorm. Sagan mag mee ondanks dat hij de Giro al in de benen heeft. In Cav heb ik geen vertrouwen. Pedersen ook niet. Matthews, Merlier of Bol waren nog wel leuke alternatieven, maar kreeg ik qua budget niet rond.

Voor de punch neem ik nog specifiek Aranburu mee. Vooral voor 1 en 2, maar wellicht dat hij uiteindelijk ook nog in 7, 14 en 16 inzetbaar zal blijken.

Dan de tijdrit. Waarschijnlijk ben ik één van de weinigen, maar ik heb hiervoor dus specifiek Bjerg, maar ook Kung én Bissenger meegenomen. Kung was een no-brainer voor me, ook al vanwege de kans op punten via Gaudu en/of Demare, maar hij kan ook zomaar één of beide tijdritten winnen. Verder goed inzetbaar in 7. Bissenger klonk op de EF website wat ambitieuzer dan werd gesuggereerd op dit forum vond ik. Hij sprak over ‘drie weken’ en een mogelijke gele trui na de eerste tijdrit. Daarmee gaf hij geen blijk eerder te gaan afstappen en dus ook van vertrouwen in zichzelf dat hij ook de punchritten, en belangrijker: langere tijdritten aan kan. Kung en Bissinger zouden ook nog in aanmerking kunnen komen om in aanvallersritten opgesteld te worden.

Geen Poel en geen Van Aert dus. Ik zag geen reden om uit Flip, Poel en Aert meer dan 1 renner mee te nemen, en uiteindelijk is het toch maar gewoon Flip geworden omdat die ook nog zou kunnen scoren in de bergen en in het AK. Ik heb voldoende andere opties om op te stellen in de eerste twee etappes en in de tijdritten.

Alles op een rijtje:

Roglic
Pogacar
Thomas
Carapaz
Uran
Woods
Gaudu
Nibali

Alaphilippe
Aranburu

Demare
Sagan
Laporte
Coquard
Bouhanni
Van Poppel
Colbrelli

Bjerg
Bissenger
Kung

NCK17

Mijn team voor deze tour:

1. Pogacar: Nog al logisch samen met Roglic favoriet.
2. Roglic: Voor mij nog net iets meer favoriet dan Pogacar.
3. Carapaz: Ik heb niet al te veel vertrouwen in Thomas, dus gaat Carapaz mee.
4. Porte: Maakte een goede indruk in de Dauphine
5. Kelderman: Zeer constante renner als hij niet valt, plus mogelijke teampunten van Sagan.
6. Gaudu: Waarschijnlijk heeft Gaudu er wel een paar goede dagen tussen zitten, en dan kan hij ver komen.
7. Kruijswijk: Ondanks een teleurstellende eerste seizoenshelft toch meegenomen. Ik denk dat Jumbo hem wel kort wilt houden en hij kan een goede tijdrit rijden.
8. M.A. Lopez: Steekt in een goede vorm en heeft zijn tijdrit echt verbeterd.
9. Lutsenko: Vind ik echt een koopje en reed een goede Dauphine.
10. Paret-Peintre: Ik verwacht best veel van hem voor zijn prijs reed ook een prima Dauphine.
11. Powless: In de categorie 500K een van de beste die ik kon vinden.
12. Démare: Samen met Ewan de snelste sprinter aan de start en heeft ook een goede kan op groen.
13. Colbrelli: In fantastische vorm. Misschien wel kandidaat nummer 1 voor groen.
14. Bol: Een gok, maar als hij goed is kan hij zeker veel punten pakken
15. Merlier: Een van de snelste na een vlakke rit. Het is wel de vraag wat er nog in het vat zit en of hij soms voor Phillipsen moet rijden.
16. Laporte: Ik hoop dat hij gewoon gaat meesprinten, dan kan hij zeker in de wat lastigere etappes dicht komen.
17. Van Poppel: Hij gaat wel een paar keer top 10 rijden. Kan het zowel in de sprint als in de vlucht doen.
18. Ewan: Zal denk ik wel meerdere etappes winnen.
19. Küng: kan een goede tijdrit rijden kan in de aanval gaan en kan teampunten pakken met Démare
20. Van der Poel: Ik heb Van Aert en Alaphilipe niet mee dus dan moet MvdP wel mee.

Antonini

Jullie zijn vast heel benieuwd naar mijn selectie…

NCK17

Voor vandaag:
1. Van der Poel (C)
2. Colbrelli
3. Roglic
4. Pogacar
5. Gaudu
6. Laporte
7. Merlier
8. Kelderman
9. Lutsenko

steefje9

Wat me opvalt is dat matthews toch wel opvallend weinig is gekozen. Dit omdat mezgec ook mee is?

Jeffrey81

Ik denk eerder omdat hij op alle fronten "net niet" is Steefje. En dan zijn 3 miljoen erg veel Flippo's.

Zadelpen

Kijk die Ineos mannetjes eens gassen... die hebben het snode plan de grote en vooral dure drie eraf te racen 2.5 kl voor de finish vandaag.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Sja, ik was vooral terug aan het kijken naar dat jaar waar hij de groene trui pakte... Met het huidige parcours zou Matthews zomaar dat puntenaantal kunnen benaderen... uiteindelijk maar even plaats voor gemaakt.
Wout van Aert die vorig jaar in topvorm presteerde, scoorde uiteindelijk 'maar' 392 punten, terwijl praktisch de hele tour teampunten voor Roglic kreeg. Vond ik een te groot risico. Een WvA of MvdP die uitspreken keihard voor het groen te gaan neem ik voor iedere prijs mee, maar nu helaas niet.

Hangtieniedanstaatie

Sorry heren. Excuses voor mijn verzuim. Het was een zware nacht voor zowel mijn glazen bol als voor mij.

@Primavera, redelijk goed nieuws, al vraag ik me af of je er voor zou tekenen. Een score van 90-95% is hetgeen er zojuist voorspeld is. De komende dagen mag hij weer opladen om voor eenieder een fraaie voorspelling te kunnen doen.

Nogmaals mijn excuses dat ik zo lang op me heb laten wachten, maar het was verleidelijk om het 'groene goud' gisteren te laten staan.

vuelta2k17

Er zijn maar een gering aantal ritten voor de klassementsmannen die dan ook nog wel eens naar de vluchters kunnen gaan. Voor de sprinters zijn er veel meer kansen en zekerheid qua punten daarom ligt hierop het zwaartepunt van mijn team.

1. Pogacar
2. Roglic
3. Gaudu, 2de plek jongerenklassement + aardige punch
4. Kelderman, goed parcours met de tijdritten + punch
5. Uran, toonde goede vorm in zwitserland en goedkoop
6. Valverde, deed het goed in dauphine en geschikt voor de eerste twee etappes + echte scoritorenner
7. Haig, goedkope klassementskopman in ploeg in vorm
8. Ion Izagirre, goedkope renner voor tijdritten + mogelijk klassement
9. Madouas, teampunten demare + gaudu en mogelijk eigen witte truipunten. Kan ook goed aankomen. Vooral goedkoop.

10. Vingegaard, tijdritten + teampunten
11. Bjerg, tijdritten + teampunten

12. Demare, degelijke sprinter
13. Ewan, snelste sprinter
14. Sagan, gaat gewoon voor groen en strijdt dus voor iedere plek
15. Colbrelli, gaat ook voor groen
16. Coquard, altijd veel punten. Sprint ook voor ereplaatsen
17. Pedersen, uitgesproken sprintkopman bij zijn ploeg met een goede trein
18. Laporte, opvulsprinter

19. Alaphilippe, kan alles behalve massasprints
20. Wout van Aert, kan alles behalve echte bergen (dit jaar)

bakfiets

Mijn team en afweging:

Het parcours is heel divers en door de eerste 5 etappes kunnen heel veel renners in de truien komen. Dus ik heb geprobeerd ook een diverse selectie samen te stellen.

Klassement:

Mijn eerste gedachte was om pogacar en roglic sowieso mee te nemen aangevuld met 2 ineos. Geen enkele combinatie van 2 renners ineos voelde goed. Dus voor carapaz gegaan. Denk namelijk dat voor ineos de sleutel om de tour te winnen bij hem ligt. Thomas zal volgen en is verliest het altijd van pog en rog aan de streep. De andere twee ineos renners zie ik meer als knecht. Carapaz is de meest aanvallende en naar mijn mening de sterkste van de 4 om de oog en rog uit te dagen.

Verder aangevuld met:
-kelderman: parcours op maat en als hij op zijn fiets blijft zitten top 5 a 6 kandidaat.
- uran: zelfde als kelderman. Top 6 kandidaat.
- gaudu. Ik geloof wel in hem. Matige tijdrit maar bergop behoort hij tot de sterkste van de rest.
Woods: het hele jaar al sterk ook in het hooggebergte.
- Haig: ben ik het minst blij mee. Mag me verassen.

Aangevuld met:
- valverde: bij gemis van van der poel. Hij is in vorm en kan op alle terreinen lang mee.
- alaphillipe: eerst 2 etappes en ik zie hem wel een klassement rijden. Zo niet altijd in de aanval.
- fraile: astana gaat niet voor het klassement. Dus de goedkoopste gok op punten vanuit de aanval. Wellicht bergtrui.

Sprint:

Lang getwijfeld en ben weg gaan strepen op basis van berichten in media of statistieken dit seizoen.

-ewan: ik moet wel lachen op het laten lopen verhaal hier. Kan zomaar 4 etappes winnen.
-demare: moet lachen over berichten dat hij concurrentie ontloopt. Kan zomaar 4 etappes winnen. Samen met ewan de enige 2 sprinters die ik dit zie doen. Demare ook weinig gekozen dit jaar.

- van poppel. Geeft aan te sprinten. Met trein.
- walscheid. Wil er voor gaan op het vlakke met bonus tijdrit.
- coquard. Die was de laatste koers wel heel goed.
- colbrelli: de man in vorm. Top 4 kanshebber groene trui.
- aranburu: geeft aan op het vlakke mee te sprinten. Top 10 hopelijk.
En toen had ik heel lang sagan staan. Tot ik me bedacht waar ik die met dit team kopman zou maken. Eigenlijk nergens. Vanuit berichten van aert dacht ik ik neem de gok. Van aert zou ik eerder kopman maken dan sagan en ook in verschillende etappes.

Asgreen: bonus renner. Tijdritten uiteraard. Maar kan ook vanuit de vlucht.

Ik heb getwijfeld over laporte. Lijkt toch meer als aanvaller te gaan. Merlier. Vond de berichtgeving echt onduidelijk. Ze kijken wel wie gaat sprinten. Ga er niet op gokken. Mas en mal niet gekozen omdat het onduidelijk is wie van de 2 uiteindelijk de beste gaat zijn.

Succes allemaal!

John Berger

Na een weekje puzzelen, meelezen in dit forum, parcours analyseren stond mijn team al een paar dagen vast en heb ik ook geen last minute wijzigingen doorgevoerd.
Vandaag MvdP (c), WvA, Cosnefroy, Hirschi, Colbrelli, Laporte, Woods, Valverde en Gaudu (op bekend terrein).
Verder nog: Roglic, Pogacar, Carapaz, D. Martin, McNulty, Ewan, Demare, van Poppel, Mezgec, Merlier en Bisseger.
Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, heeft zijn eigen voorkeur renners en/of zijn antihelden die je uit principe niet selecteerde. Wordt vast een mooie en spannende tour. Zo maar eens kijken naar de etappe van vandaag en stiekem ook naar de kwali van Max

Guido Maltempi

AK team
1. Roglic
2. Pogacar
3. Thomas
4. Carapaz
5. Gaudu
6. Uran
7. Haig
8. Woods
9. Hamilton

Flink geïnvesteerd in het AK team, ondanks relatief weinig bergritten. Geen MAL (paste niet qua budget), geen Porte (ik verwacht relatief weinig scoritopunten tov zijn plek in het ak) en geen Kelderman (mijn verstand zei 'ja', mijn gevoel zei Woods en Hamilton). Mas en Hart nooit overwogen en daarmee ben je er verder wel zo'n beetje qua top 10 kandidaten. Oh ja, en Flip natuurlijk. Enorme FOMO, ik had hem er bijna last minute toch weer ingezet ipv G.

Klimmers/aanvallers
10. O'Connor
11. Izagirre
12. Asgreen

O'Connor als 1e reserve, Izagirre ITT & 2e reserve, Asgreen ITT + evt. truipunten Flip. Verder stel ik ze normaal gesproken alleen op in 14 + 16 (Asgreen waarschijnlijk ook nog wel in 7). Dankzij Lonneke hou ik 250K budget over, maar uiteindelijk wilde ik hem toch liever mee dan Bissegger.

Sprinters
13. Démare
14. Sagan
15. Colbrelli
16. Coquard
17. Pedersen
18. Laporte
19. Bouhanni

Hier gekozen voor zoveel mogelijk zekerheid. Dus geen jongens met een andere sprinter in de ploeg, geen renners waarvan ik twijfel of ze de bergen wel overleven en geen goedkope c-sprinters/leadouts waarvan je maar moet hopen dat ze meer punten pakken dan een random opvuller. Oh ja, en geen Ewan. Beetje FOMO wel, maar ik geloof niet zo in zijn groene ambities. Daarmee wordt het risico op sprints laten lopen & voortijdig afstappen meteen een stuk groter, dus uiteindelijk op safe gekozen voor Sagan & Démare.

Wout
20. Van Aert

Achtste sprinter, punch-kopman en kopman in de ITT's. Ook meteen de grootste gok in de selectie, als hij vandaag toch de benen niet heeft dan kan er ook meteen een streep door etappes 2/3/4. Maar heeft hij de benen wel en rijdt hij vandaag top 5, dan vertrouw ik erop dat Plan A in werking treedt. En dan kan hij in 13 (!) etappes dik in de punten rijden. Kopman gemaakt vandaag, meteen alles of niets in etappe 1 :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 175 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.