Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 19 ... 258 259
Milanjacks

Ben het totaal eens met Floda. Je kan met dit budget heel makkelijk een team maken waar je elke etappe mee uit de voeten kan maar ik denk dat er heel veel variatie in de teams gaat zitten, een stuk meer dan in de Giro, je hebt een stuk minder no-brainers mijn inziens.

Timvideo

Ik ben ook van mening dat het best ruim is. Na een eerste teampje gemaakt te hebben had ik ook nog 7.75m over. Misschien een beetje de instelling. Er zijn hier een aantal mensen die eerst gaan speuren naar de pareltjes, want daar kan je het verschil op maken. En dan zijn er anderen die alle toppers erin drukken en dan budget te kort komen en vervolgens daardoor in de stress komen. Die komen dan hier in hoop dat ze een paar leuke bargains voorbij zien komen om het rond te krijgen.

Ik heb trouwens wel het idee dat de 750k renners vooralsnog niet zo aantrekkelijk zijn. Voor dat geld wil je Ionneke zonder meer mee hebben natuurlijk. en een hoop van die namen verder zijn geen slechte renners. Ik denk alleen niet gezien het parcours en het veld dat er veel puntenpakkers tussen zitten. Sterker nog, ik verwacht dat de meesten van hen waarschijnlijk eerder evenveel punten als Ivo Oliveira zullen pakken.

KV

Er staan meerdere leuke namen tussen de 750k’ers maar heel vaak het gevoel: ik zal ze weer verkeerd opstellen. Dus het worden er max 2 voor mij.

Ludi

Probleem is dat ivo Oliveira niet mee gaat volgens mij ;)

Timvideo

'@KV Ja precies dat. Als je ze net perfect plaatst kan je die puntjes terug verdienen of Cosinusroy gaat met Cavendish-achtige klimbenen opnieuw voor de bergtrui ofzo. Denk dat ik zelf Thijs Ben Nooit of wellicht Poels ofzo naast Lonneke zet. Of dan toch 250k open laat. Maar goed het is nog vroeg, we krijgen nog het spektakel van de Dauphine en Tour de Suisse, en de tour startlijst mist nog veel namen dus wie weet.

Ik zal mensen er verder ook op attenderen dat het wel degelijk mogelijk is dat Roglic en Pogacar zich in het vaarwater van een bermuda driehoek tussen Kelderman, Mollema en Porte terug vinden en aangezien ze graag bij elkaar op de fiets zitten ze dan tegelijkertijd tegen het asfalt kunnen gaan. Ik denk dat circa 90% ze beide zal meenemen, daar niet van, maar een backup plan is misschien toch handig. Ik zou dus niet per definitie al de Movistar renners aan de kant laten staan.

ps. dat was inderdaad waar ik op duidde met Ivo

Laatst gewijzigd
Pim96

Haha Lutsenko Oekraïns voor Lonneke? Wel originele namen komen langs af en toe. Ik sla momenteel de 750 categorie over. Cosnefroy en Lonneke nog wel interessant, maar de 1 miljoen categorie ie gewoon te aanlokkelijk. Neem er daar liever 3 uit dan dat ik 1x 1.5 en 2 0.75 pak

nasibal

'@Pim

ionneke, met een i, niet met een L ;)

Daan Brakenhoff

Verwachten jullie Bissegger nog bij EF deze tour? Zou wel een leuk pareltje kunnen zijn...

nasibal

'@Daan

Mwoh, leuk voor de 2 ITT's maar gaat geen teampunten oid halen. Haal je dan straks een punt of 80 mee op als hij het heel goed doet. Dat zet geen doden aan de zijk.

Ludi

Ik heb op dit moment 4x 750k staan van wie ik allemaal wel wat verwacht. 2 halen de laatste30 eigenlijk zeker wel. De andere 2 voelen als prima picks maar passen niet echt bij de overige 18. 500k vind ik nou echt een hoop niks. 1m zit wel wat leuks tussen

Pim96

'@Nasibal Ahaaaa ik ben niet meer zo scherp. Die is ook weer duidelijk dank.

Timvideo

Ik wordt trouwens ook niet zo vrolijk van de 500k keuzes die ik hier zie. Sandy uit de Vuelta 2019 zou geweldig zijn maar dat zie ik niet echt meer gebeuren. Een paar jongens van de bed & breakfast die ongetwijfeld wel door wat volk hier gekozen gaat worden, maar tenzij je net de juiste Bouchard erin klikt heb je waarschijnlijk eerder een zak vol lood.

Ik zat zelfs te denken, in de Giro had ik weldenkend Cepeda erbij genomen zelfs met een serieus risico dat hij niets zou opleveren. Met zijn resultaten net vooraf leek een Hirschi achtig scenario prima mogelijk, maar hier in de tour, met dit deelnemersveld. Ik betwijfel of ik hem hier zelfs voor 500k had gekozen. Bovendien komt daar nog bovenop dat de 1m groep nu al bomvol met puntenpakkers zit. Zelfs als je niet naar teampunten kijkt is meer dan de helft er van goed te rechtvaardigen als keuze.

Wanneer zal de tour start lijst zo een beetje compleet gemaakt worden, de sprinters zijn over 15 dagen klaar in Belgie dus rond die tijd mag ik hopen. Vorig jaar waren ze hier heerlijk inconsistent mee...

Tjaanameistro

gaat Higuita eigenlijk voor een klassement?
ook namelijk heel interessant geprijsd en een aardige punch

vevie

Higuita is wellicht interessant voor de eerste twee etappes, en de wat meer punchy etappes, maar komt bergop toch tekort en heeft geen tijdrit. Het lijkt me verstandig om vooral renners te selecteren die ook potten kunnen breken in de tt. Ik had normaal Carapaz altijd meegenomen, maar met twee lange tt’s maakt hij gewoon veel minder kans dan Pog, Rog, Thomas en zelfs Porte. Voor 1 miljoen heb je deze Tour meer aan Bilbao en Konrad, denk ik.

nasibal

Stannard zou ik nog wel een te overwegen 500ker vinden. Kan me voorstellen dat Matthews enkele ritten aan hem gunt om zich te tonen. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet en je gaat hem ongetwijfeld dan ook een aantal keren opstellen terwijl je net zo goed truipunten op had kunnen stellen. Ligt dus vooral aan je andere 19 renners of deze gok een optie is. Het beste zou je denk ik in zon geval een sprintploeg zonder hem kunnen vormen en hem dan op plekje 20 achter de hand hebben. Zn 1e keer sprinten mis je dan waarschijnlijk, maar als blijkt dat hij het vaker gaat doen kan je hem infaseren.

Een ander gokje wat je kan nemen is Impey. Prima renner nr 9 voor de 1e etappe. Kan heel goed een 0 zijn, maar als hij het op zn heupen krijgt is top 5 en zelfs podium gewoon mogelijk. Daarnaast in nog wel 2 etappes opstelbaar.

Ik denk alleen dat 500kers gewoon niet nodig gaan zijn met dit budget. Al ben ik er ook nog steeds van overtuigd dat plek 19 en 20 helemaal niet nodig zijn, dus dan kan je er wederom net zo goed 2 500kers dumpen.

Fraille gaan we ook echt nog wel een keer vooraan zien, maar de vraag is wanneer. Als straks in je dagopstellingen blijkt dat je in enkele etappes niet aan 9 renners van minimaal 10 punten komt dan zou Fraille een prima toevoeging zijn denk ik. Maar de eerste vraag zou moeten zijn waarom je überhaupt in die situatie zit.

Laatst gewijzigd
Ludi

Nasibal, geen eervolle vermelding voor houle?

nasibal

'@KJ

Nee, en ook niet voor Schar en Nieuwenhuis ;)

Wat betreft Hiquita: Die zal in de ITT inderdaad niet scoren, maar voor een colombiaans klimmertje is zn ITT helemaal zo slecht nog niet. Qua tijdverlies t.o.v andere jongens buiten de grote 3 maak ik me dus helemaal niet zoveel zorgen. Zal wel iets verliezen, maar geen bergen. De vraag is alleen of hij zich er toe gaat zetten en idd hoe goed hij bergop is.

La Primavera

Enige 500k renner die ik tot nu toe heb overwogen is Impey en voorlopig haalt hij ook gewoon mijn team. Even nog afwachten of hij een mooie vermelding krijgt vooraf in de plannen van het team.

Ludi

Balen voor Hugo.

Tjaanameistro

ah oke dankje voor de tips

Daan Brakenhoff

Van de 500k mannen wordt ik inderdaad niet heel warm. Stannard had ik zonder Matthews zeker overwogen, nu is het toch gokken wanneer hij een kans gaat krijgen, en zal net als Fiorelli waarschijnlijk zijn hoogste uitslag in een “berg” etappe zijn. Pacher staat hier nog altijd op de shortlist maar ik denk dat hij het team uiteindelijk niet gaat maken. Daarvoor is het budget gewoon te ruim. Ik hoop dat Bissegger hier nog aan wordt toegevoegd, maar als ik realistisch moet zijn wordt hij minimaal 750k. En ik denk dat hij wel ietsjes meer potentie op rit uitslagen heeft Nasibal, alleen zou het zomaar een “Bevintje” kunnen worden :)

In de categorie 750k heb je behalve die ene bask, die vrij veel gekozen gaat worden denk ik (en ook gewoon niet goed geprijsd is), nog wel een paar interessante renners. Ik zie daar zomaar iemand de “Bouchard” van deze tour worden. Cosnefroy, Latour en Madouas zijn wellicht wel leuke opties voor de eerste twee etappes. Ook zitten daar nog een paar interessante belgen tussen, een tijdritwinnaar uit Kazachstan en Woutje Poels. Een van deze opties zou je makkelijk kunnen koppelen aan die Bask. Of je kiest gewoon voor SKA, sowieso punten in de tijdritten en wellicht heeft hij zijn benen van de tour van vorig jaar weer te pakken. Al met al vind ik hier toch nog wel wat leuks tussen zitten. Mijn huidige keuze heb ik er expres maar buiten gelaten ;) . Al kijk ik wel met een vergrootglas naar de komende twee weken, dan wordt het duidelijk wie de echte parels zijn in die categorie...

In de 1 miljoen categorie wil ik er wel 6 meenemen. Ik laat jullie zelf maar beslissen welke jullie moeten pakken ;)

Tjaanameistro

ik heb nu ook nog geen Alaphillipe in me team en ik weet niet of dat wel verstandig is.

Timvideo

Wat vinden we trouwens van Aaron de Boer, die heb ik op het laatste moment nog uit velogames weg geklikt, vooral omdat hij de nare neiging heeft om maar 1 hooguit twee dagen in de week goed te finishen, maar die lijkt nu de enige belager voor Colbrelli in de sprints. Heeft bijkomend voordeel dat hij niet 3 andere sprinters in de ploeg heeft.

Van de andere kant zijn de meeste sprint etappes een stuk gemakkelijker in de tour en de sprinters een stukje rapper. Ik denk dat hem wel/niet meenemen nog een moeilijke keuze zal worden. Na de Vuelta vorig jaar was ik eigenlijk wel een beetje uitgekeken op zowel hem als Bagioli moet ik erbij zeggen...

Daan Brakenhoff

'@waterdrager
Ligt eraan of je wilt winnen ;)

@timvideo
Hij zal vast en zeker wat punten opleveren. Maar als je bijvoorbeeld voor het zelfde geld een Asgreen of Cort kan meenemen weet ik niet of hij de beste pick zal zijn. Mocht Cort meesprinten op het vlakke uiteraard. Ook vind ik dat er niet heel veel etappes voor hem zijn, of hij moet zijn klimmers benen dusdanig hebben verbeterd dat hij ook met de favorieten mee omhoog komt en ze in een gereduceerde sprint a la Roglic erop kan leggen. Nadeel is dat hij waarschijnlijk niet mee gaat sprinten in de vlakke etappes...

Laatst gewijzigd
Timvideo

Ja Asgreen neem je normaal altijd mee in huidige vorm maar ben bang dat hij een paar andere jongens voor zich moet dulden. Alhoewel het blijft Quickstep... Als het een beetje kan, kies je natuurlijk liever een hoop renners die geen concurrenten binnen de eigen ploeg hebben of tenminste in principe de leider zullen zijn. Helaas heeft het nog geen zin om zo vroeg al naar de hiërarchie binnen alle ploegen te kijken. Eerst maar eens de volledige startlijst afwachten. Het worden nog lange weken zo.

ps. Impey zien we denk ik niet meer aan het werk voor de Tour, aangezien team Israel zich uit een aantal races heeft terug getrokken vanwege wat stafleden met positieve Corona test.

Zijn de meeste renners eigenlijk al ingeent? Of zijn die puur afhankelijk van het vaccinatie programma in hun thuisland?

1 2 ... 19 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.