Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 202 ... 258 259
Geel truitje

Er zijn Geen teampunten in de tijdrit hè mannen !!

nasibal

Er zijn Geen teampunten in de tijdrit hè mannen !!

oh...

Thomberg

'@KV, los van Scorito waren de eerste twee etappes prachtig qua winnaars. Toch bekruipt mij ook een slecht gevoel over de Tour door al die valpartijen, waardoor de vreugde van prachtige koers weg is. Rog-Pog had ik heel graag willen zien. Ik zie niet in wie Pog anders gaat bedreigen. En als er zoveel sprints zijn wil je elke etappe dan een prachtige strijd zien. Zonder Ewan en Bennet zit dat er ook niet in. Bouhanni twee keer top 3 (ondanks dat ik hem heb in Scorito) onderstreept de mwah.

(Cav mooi verhaal natuurlijk, maar PatLef zet zichzelf er weer als God boven, neemt mijn vreugde weg)

Gladiool

'@Timvideo

'Laat ik het anders stellen, ik denk dat iedereen die zonder speciale voorkennis via DMs naar Ewan’s twitter account hem selecteerde met het idee dat hij hier plotseling zomaar voor groen zou gaan juist degene zijn die hoogstwaarschijnlijk juist nog meer ‘domme’ selecties in hun team hebben. Als hij niet gevallen was en dat tot Parijs had doorgezet was dat juist jullie ‘geluk’ geweest.'

Ik vind dit anders een vreselijk arrogante, zo niet rechtuit beledigende passage. Zuur is inderdaad te licht uitgedrukt nu je het zo stelt. Zeker als je er niet tegen kan dat er stevig gediscussieerd wordt en dan zelf zo uit de hoek komt.

Het artikel dat KV aanhaalt was voor mij duidelijk genoeg en inderdaad de reden om Démare te wippen voor Ewan. Dan kun je verder stoer roepen, maar Ewan was in 2019 al eens 2e op een soortgelijk parcours en de Sagan die hem toen versloeg is niet de Sagan van nu. Je weet wel, dat jaar dat Ewan ook uitreed, 3 etappes won, en nooit buiten de top 3 sprintte. Als Ewan hier zegt dat ie dit jaar een kans daarvoor ziet, mag je er gewoon vanuit gaan dat ie het probeert.

Maar goed. Je hebt gelijk, ik ben een sukkel en baal op plekje 800 stevig van mijn keuzes om WVA thuis te laten en Ewan, Flip, Bouhanni en Matthews mee te nemen. Of baal ik dat het met een normale rit gisteren plekje 100 was geweest en ik ook naar de bergen had uitgekeken met een fitte Pogi, Rogi, Thomas, Flip, Haig en nog wat consorten?

Wellicht iets minder uit de hoogte doen.

Lo Zar

Er zijn wel teampunten in een tt.. maar niet voor teamgenoten van de winnaar van de tt

Guruburu

Ik twijfel alleen nog tussen Uran en Izagirre voor morgen.
Ik denk dat Izagirre uiteindelijk de betere tijdrijder is, maar lijkt niet echt fit te zijn en staat al op ruim 14 minuten. Vraag me dan ook af of hij voluit wil/kan morgen. Uran daarentegen zal voluit moeten, als hij z’n goede klassement wil behouden. Ik neig dus naar Uran voorlopig.

De overige 8 die vaststaan;
Van Aert (C)
Roglic
Pogacar
Kelderman
Porte
Alaphilippe
Van der Poel
Kragh

Van der Poel had ik vooraf nooit gekozen voor deze etappe, maar hij heeft wat te verdedigen en het is van der Poel.

Gladiool

'@nasibal

Hihi. Wat kost een kuub zand bij jou?

biazzi13

Is die afstand niet te lang voor Bisseger??

Jeffrey81

Denk idd dat ie na 10km afstapt

nasibal

'@Gladiool

Evenveel als 2 halve :)

@Jeffrey

Alles in voorbereiding op de OS natuurlijk!

Laatst gewijzigd
Witte Willem

Ik begin te overwegen Cavendish op te stellen morgen. Als Flipje binnen de top 10 rijdt en de gele trui overneemt, wat ik best wel zie gebeuren, dan krijgt Cavendish volgens mij 20 punten (8 + 6 van Flipje en 6 van 2e plek groen).

Ik betwijfel of een Porte, Walscheid en Uran meer punten dan dat gaan halen. Maar het zouden natuurlijk ook bij 8 punten kunnen blijven voor Cavendish...

biazzi13

Haha afstappen! Zo een belachelijk antwoord!!
Maar op 27 km vrees ik dat hij te kort komt tegen wout

Jeffrey81

🥱

Boasson en Hagen

Als je Bissegger in je team hebt stel je hem dan op in de sprintritten of in de bergen? Tijdritten zijn natuurlijk te lang voor hem.

KissMyAce2.0

Dat lijkt.me niet correct @ Witte Willem

leonstar

Hoe heet die deense website ook weer?

Ik denk aan asgreen te cappen.

Benieuwd of er wat over hem
Of de tijdrtit staat!

Witte Willem

'@KissMyAce2.0 Wat reken ik verkeerd dan?

Met minimaal 7 groene trui punten gaat Flipje in groen rijden (hij moet dus minimaal 9e worden). Teamgenoten krijgen dan 6 punten voor groen. En als geel er bij komt dan ook 8 voor geel. Cavendish ontvangt 6 groene trui punten als hij 2e staat in groene trui klassement, dus 8+6+6=20.

Jeffrey81

Feltet 👍🏻

joris dor

Gelukkig met mijn sprintteam terug fors gestegen ih scoritoklassement.
Nu op 97,1%
Zelfs na alle 4 de dagen geen dubbele punten voor kopman.. wel id heuvels en id sprints mijn kopmannen van dag verwisseld voor de dubbele punten...
Hopelijk morgen meer geluk met mijn kopman...

Timvideo

'@MarvinG Ik leek duidelijk in mijn mening dat Ewan an sich best een prima keuze was vooraf. Ewan, Sagan en Colbrelli lijkt mij een sterk blok van drie. Jammer dat het er nu nog niet zo uit komt.

@KV ik interpreteer dat bericht absoluut niet als een Ewan die aankondigde in de eerste tussensprints volle bak mee te gaan. Dat deed hij in zijn supergeslaagde tour in 2019 ook niet en ondanks zijn vele ere plaatsen stond hij dan ook een straatlengte achter Sagan die zelf maar drie podium plaatsen behaalde. Gezien de vele verbaasde reacties op zaterdag ben ik dan ook niet de enige, maar vooruit. We zullen hem scharen onder de categorie "Matthews gaat mee sprinten en voor groen maar ziet tevens 'maar' 5 etappes voor zichzelf" & "Wout gaat mee sprinten". Vooral braaf antwoorden op een vraag tijdens de persconferentie op de voor avond van de tour. Ik erken trouwens wel dat je het anders kan lezen dan ik dat doe, dus bij deze;

Mijn oprechte excuses aan de mensen wiens meningen ik gekrenkt heb. De tour duurt nog lang dus hopelijk vangen jullie het verlies van Ewan nog met gemak op voordat we in Parijs arriveren!

@Gladiool Als mijn oma wielen had was ze een fiets. Succes in de aankomende weken! ;)

Ted de la course

Ik had deze tour ns flink ingezet op mn sprintersteam gezien t parcours en omdat ik in andere rondes in de sprintetappes vaak relatief slecht scoor. Op 99% na dag 1 en een paar procent lager na dag 2 verkneukelde ik me dan ook al op een aanval op de top 10 op dag 3 en 4 met steady top 5 sprinters Ewan, Demare en Sagan in m'n team. Daarbij een breed team van zekere sprinters binnen hun team met Laporte, Colbrelli, Coquard en Van Poppel die gemiddeld toch rond de 10e plek zouden moeten kunnen sprinten. Aangevuld met WVA en Mezgec als bonus sprinters.

Hoe kun je er naast zitten... Ipv een aanval op de top een vrije val naar 56% gemaakt. Alle boven genoemde mannen rijden normaal gesproken uit en kunnen dus nog wat goed maken t.o.v. een bv een Cav, Merlier en Bouhani waarbij ik die kans een stuk kleiner acht. Maar voorlopig loopt t over van keuzes die finaal verkeerd uit pakken. Enerzijds door valpartijen, anderzijds heb ik n bouhanni, Bol en Matthews blijkbaar onderschat. Waren er signalen dat zij zo in orde zouden zijn die ik heb gemist? Heb overigens de rit vandaag niet kunnen zien. Is Danny van Poppel ook hard gevallen ofzo dat z'n broer tegenwoordig sprint?

DKrikk

Pogacar - Roglic - WvA - Porte - Thomas - Uran - Asgreen - Lutsenko - Izagirre - Flipje

Klein luxeprobleempje met maar 9 plekjes. Roglic en Thomas zouden zomaar een mindere tijdrit kunnen hebben met hun blessures. Flip en Uran potentieel top 10, maar kunnen beiden ook zeker minder rijden. Lutsenko en Izagirre erg goede tijdrit in de Dauphine, maar hoe dat zich vertaald naar dit deelnemersveld (wel vergelijkbaar parcours).

Milanjacks

'@Tim

Voor het gemak vergeet je maar even te vermelden dat de tour van 2021 veel meer vlakke etappes heeft dan de tour van 2019.

Ted de la course

Voor morgen laat ik mn vooraf voorziene team inclusief Izagirre, Bilbao, Porte en Roglic ook maar gewoon staan. Van de laatste verwacht ik weinig. Van de 1e drie heb ik geen idee hoe ze er voor staan. Als t mee valt sprokkelen ze misschien n paar puntjes bij elkaar. Van Aert (C), Pog, Kelderman, Uran en Ala verwacht ik wel gewoon top 15.

leonstar

Ik heb er nu in staan:

Roglic
Pogacar
Kelderman
Lutsenko
Kung
V aert

Alaphilippe
Asgreen (c)
Cataneo

De laatste 3 hebben alvast lekkere 6 punten kado voor groene trui!

Ik heb ook nog uran (doet de tijdrit in tour vaak wel goed! en vd poel (5 zekere punten en kleine kans dat ie t aardig doet)

Geen idee wat wijsheid is.

Denk dat ik wout en uran maar op de bank laat.
Mischien lutsenko wisselen maar is in vorm en won tijdrit dauphinee van sterke kleppers!
Mischien kelderman maar lijkt ook sterk…

Lastig lastig…,

1 2 ... 202 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.