Mijn team morgen:
? (C)
Roglic
Pogacar
Alaphillipe
Uran
Kelderman
Walscheid
Thomas
Porte
Vingegaard
Wie moet ik als C doen?
Ik heb Bjerg op de bank zitten (moet ik hem erin zetten zo ja voor wie) zonde dat ik hem heb meegenomen ipv kung, want nu denk ik toch Kung pakt sws 80 punten en absolute c
'@Tomberg
Wat je schreef ........... daar kan ik mij helemaal in vinden, alleen jij heb Bouhanni en ik Matthews, zo te lezen.
Voor morgen heb ik deze jongens opgelapt.
Castroviejo
Roglic
Pogacar
Thomas
Bjerg
Vingegaard
Uran
Ala
Matthews (voor de groene trui punten)
O ja ......................vandaag had De Duracelli's maar 135 punten bij elkaar gesponseerd en ik ben gezakt met 5.9% naar 89,4%
Niet dat het iemand kan schelen, maar ik vermeld het even :)
Voor morgen de volgende kanonnen:
WvA (c)
Rog
Pog
Uran
Flip
Asgreen
Castroviego
Bjerg
Lutsenko of G daar ga ik even over slapen.
Papa Bart denkt dat Matje zijn trui, al dan niet bewust, inlevert morgen zodat hij zonder al te veel kritiek de Tour verlaten kan en een ander soort fiets kan opzoeken. Ik hoop dat zijn cross nemesis het stokje van hem overneemt. Dat zou wel prettig zijn, de Tour is de Giro nog niet voor Papa Bart. Veel renners uit mijn team doen hooguit nog voor spek en bonen mee. Ik kan daar niet zuur over zijn, anders dan dat ik hoop dat de hoofdrolspelers die zo verschrikkelijk gevallen zijn spoedig herstellen.
Omdat de puntentelling vrij extreem is (50-30-20 etc) en er weinig Sagan-etappes zijn, zag ik Ewan op voorhand als favoriet voor winst puntenklassement MITS hij de tussensprints mee zou blijven pikken (en natuurlijk mits hij Parijs zou halen).
Ik was dan ook blij met een interview met Kluge die aangaf dat Ewan in Parijs wilde winnen en een reactie van de Gendt op Twitter dat Ewan in Parijs wilde winnen.
Daarnaast was ik blij met een interview met Ewan die volgens mij onderstaand plan etaleerde:
- etappe 1 en 2 volle bak voor de tussensprint, want kansloos aan de meet
- etappe 3, 4 en 6 op halve kracht de tussensprint, want focus op ritzege
- op de rustdag evalueren hoe kansrijk winst puntenklassement is en strategie 2e en 3e week bepalen
Met de snelheid die Ewan vervolgens in de tussensprints liet zien, was hij wat mij betreft inmiddels de topfavoriet. Mede door de gebrekkige concurrentie natuurlijk. Momenteel zijn Sagan, Cavendish, Bouhanni en Matthews de favorieten. Dat zegt denk ik wel voldoende.
Hoezo zou mijn reactie zuur zijn? Zuur is boos zijn op Ewan dat hij opeens ging mee sprinten in de eerste dagen. Een paar van dat soort reacties kwamen inderdaad voorbij, maar niet van mij. Dat leek mij een mooie meevaller voor de mensen die hem erbij hadden en dat gun ik een ander best. Het wielrennen wordt er alleen maar leuker op als er voor ieder punt wordt gestreden.
De enige manier dat je mij ooit zal betrappen op zure reacties is wanneer alle ellende uit pure pech op mijn team terecht komt. Als de helft van mijn mannen niet tot Milan komt in de Giro bijvoorbeeld. Of zoals gisteren toen ik constateerde dat al 16 van mijn renners gevallen waren. Dat heeft geen enkele betrekking tot andere klassementen. Of Sjonge Jonge of Gladiool 99.9% staat heeft toch geen enkele invloed op mij? Daarom maak ik me daar geen enkele zorgen over en let ik lekker op mijn eigen team.
Wat ik wel graag doe is mensen corrigeren die achteraf doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben door klinkklare onzin te verkondigen. Ik voegde er in dit geval nog juist aan toe dat het niet per definitie fout was om Ewan te kiezen omdat ik wist dat er anders ongetwijfeld mensen zouden huilen dat ik 'zuur' reageer, maar het mocht niet baten. Mijn reactie was alleen gericht op enkele personen die deden alsof het ingecalculeerd was dat de kleine Australiër voor het eerst in zijn carrière voor de sprinterstrui zou gaan. Dat is net zo iets als wanneer je Caruso hebt in Giro en dan achteraf claimen dat je hem al voor de Giro als grote podium kanshebber in je team had staan omdat je zo overtuigd was. Als je eerlijk zegt dat je hem een aardige prijs vond hebben en hoopte op een stiekeme top 10 en een aardige dag uitslag hier of daar is dat niet meer dan redelijk en dan zal niemand daar een opmerking over maken en kan je alleen blij voor een ander zijn. Prima toch?
Als iemand een interview kan tonen van voor zaterdag waar Ewan aangeeft dat hij van plan was voor de groene trui te strijden dan neem ik graag terug wat ik gezegd heb hoor, maar ik neem aan dat als hij zo'n uitspraak had gemaakt dat iemand het hier al had geplaatst voor de start van de tour. Misschien kunnen we het anders beter gewoon hierbij laten.
Nou mijn mening voor wat t waard is
Kung *****
Bissinger****
Asgreen ***
Aert ***
En voor de gene met bjerg en nulty lijken beide toch redelijk
Dood te zijn en zullen moeten herstellen om poga toch nog enigzins te kunnen helpen
Kan iemand mij uitleggen waarom nulty zou gaan voor
Een top tijd als ie al 11min achterstaat in t klassement en dus geen 2e troef meer is voor poga
'@Timvideo
Ik heb Ewan er weer ingeklikt na het afhaken van Bennett. Vind Ewan de snelste sprinter en beter in vorm dan Demare. Daar heb ik mijn keuze op gebaseerd, rekening houdend met veel punten in de eerste week. Ter compensatie voor het eventuele afstappen. Voor de groene trui heb ik Sagan en Colbrelli meegenomen.
'@KV
Los van het feit dat er met Ewan een klepper van mij gevallen is, er is gewoon niet zo heel veel aan scorito technisch. Ik snap niet hoe je het kan verkopen om zoveel vlakke sprints in een grand tour te plaatsen. Ik snap oprecht niet hoe dat interessant kan zijn(ook commercieel niet). Het feit dat Roglic is gevallen maakt het er ook niet leuker op.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.