Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 200 ... 258 259
Dion

Bij gebrek aan Alaphillipe en VdP en Ewan als m'n topsprinter na etappe 3 op slechts 33%.

Vandaag 38.6%! gestegen. De vooraf bedachte tactiek lijkt nu toch een dag later dan gehoopt te beginnen z'n vruchten af te werpen.

kevinraar

261punten gehaald met captain cavendish
Hadden er nog meer kunnen zijn als ik Lutsenko en poels had opgesteld

Gestegen van 53.5 naar 82.9

Laatst gewijzigd
MarvinG

Goede keuze Kevin. Ik durfde het nog niet aan en heb daarom voor Colbrelli gekozen. Pakte helaas niet helemaal goed uit ;)

Timvideo

Als fan ook wel blij. Was toch bochtigere aankomst dan het vooraf op het kaartje leek te zijn. Deze laatste km was eigenlijk toch nog even gevaarlijk als gisteren, dus blij dat er geen valpartijen waren.

Kan trouwens alleen maar lachen dat iedere beslissing verkeerd valt. Zo iets voelt dan toch een beetje magisch. Als ik renner A selecteer gaat hij tegen de grond, maar als ik hem bank dan zal hij na dagen verstoppertje spelen opeens wel een resultaat binnenfietsen.

En die zure reacties over Ewan. Zelfs Pogacar en Roglic zijn niet 100% gekozen, en er leek vooraf veel minder concurrentie voor die twee dan er voor Caleb was. Om dan te claimen dat 35% al geluk heeft uit 'domheid' terwijl jij de uitverkorene bent die als enige wist dat Ewan voor groen zou gaan. Zoals Zadelpin al aangeeft begon hij pas daarover te praten na de eerste etappe.

Laat ik het anders stellen, ik denk dat iedereen die zonder speciale voorkennis via DMs naar Ewan's twitter account hem selecteerde met het idee dat hij hier plotseling zomaar voor groen zou gaan juist degene zijn die hoogstwaarschijnlijk juist nog meer 'domme' selecties in hun team hebben. Als hij niet gevallen was en dat tot Parijs had doorgezet was dat juist jullie 'geluk' geweest.

Dat doet er verder niets aan af dat er veel redelijke argumenten te maken zijn om Ewan wel te kiezen hoor. Hij blijft intrinsiek een van de snelste sprinters en natuurlijk verwacht je een aantal goede resultaten van zo'n renner. Maar de mensen die meer analyseren dan alles op gevoel doen zullen waarschijnlijk toch eerder voor Demare gaan en misschien zelfs 500k besparen en Sagan nemen als 2e. Dat lijkt me ook weerspiegeld in het commentaar hier, ik las tenminste veel Demare en na het wegvallen van Ackermann toch plots ook een hoop Sagan en veel minder Ewan. Die kwam pas weer op het moment dat Bennett wegviel terug in het plaatje bij een hoop.

Nogmaals, als je dacht dat hij 4x zou winnen en nog een paar puntjes zou sprokkelen, daar is niets mis mee. Sterker nog er zijn een hele reeks dure renners die hoogstwaarschijnlijk weinig kans maken op de 100 punten per miljoen en het budget moet toch op. Maar een paar mensen met uiterst zure reacties hier, daar lach ik om ja. Het blijft maar een spelletje. Geniet gewoon van de koers. Wees blij voor een Cavendish zelfs al heb je hem niet mee, of juich voor de kansen van een Brent van Moer. Vergeet niet dat je allereerst een fan was van het wielrennen, niet Scorito.

ps. Als je team na het wegvallen van een speler al geen kans meer maakt op het resultaat dat je wilde, dan heb je ongetwijfeld meer problemen met je samenstelling dan met het gemis van een renner.

Thomberg

Mooi dat Cav wint. Drama voor mij. Ineens virtueel uit de bekers…

Dacht een sterk sprintteam te hebben en had geweldig openingsweekend, krijg je dit… Ewan out, Demare (c) doet helemaal niks, Danny is vergeten dat hij Boy niet is, Merlier moet nu al Philipsen een kans geven… gelukkig Bouhanni

Sjonge Jonge

En je vindt dit van jezelf niet ook een beetje een zure reactie Tim? 😉

Ik had Ewan wel, maar inderdaad niet direct gerekend dat hij in de tussensprints mee zou doen, dus dat was een meevaller.
Echter met zoveel vlakke sprintetappes heeft de intrinsiek snelste sprinter natuurlijk nog altijd de mogelijkheid om in de top 5 te eindigen van de groene trui.

Sjas Patatje

Mijn scorito tour is over....... Man man, wat een drama. Nog niet eerder meegemaakt dit. 22,8%...

Mijn sprint team waar ik zo content mee was, met toppers als Ewan, Démare, Sagan, Colbrelli, Coquard en in de schaduw daarvan Cort/WvA/Kragh/Stuyven. Alles pakt tot nu toe slecht uit.

Nog iets om te juichen? Een vijfde plaats voor Kelderman en een 9e voor Latour. Laten dat dan de pareltjes zijn voor later... En wellicht nog een Higuita (hoop ik).

Gladiool

Och och Tim, wie reageert er hier nu zuur. Je zeurt over mensen waarbij je precies hetzelfde doet. Om er vervolgens nog een bak aannames overheen te gooien.

Milanjacks

Zoals Olaf Mol zou zeggen: met de racepace van Cavendish is niets mis, Colbrelli hield niet over vandaag.

Kpenty

Denk je met Demare, Ewan en Sagan veel punten te gaan scoren in de sprintetappes... Met 2 keer Demare kopman ook 0 punten. Bouhanni wordt bij de volgende sprintersrit mijn captain

JapieJapo

Je kunt tot nu toe nog steeds beter Ewan hebben dan Demare... had je vandaag geen 0 punten captain gehad waarschijnlijk...

Rad

Nou Demare, die kan ook zo op de zwarte lijst..

Fredette

Ik dacht neem alleen Demare mee en geen Ewan. Lekker makkelijk captain kiezen. Nu wordt het Cav of Bouhani lijkt het voor de sprints.

Denken jullie dat Pedersen nog zijn best gaat doen in de TT? Of de focus op de sprint in etappe 6? Anders wordt het Cav voor de puntenrijbewijs.

Milanjacks

De reacties over Demare zijn wel iets overtrokken. Hij is gister hard gevallen buiten zijn eigen fout en vandaag was die een keer niet op afspraak, waarschijnlijk door wat er gister is gebeurd. Geen goed begin maar om nu al over zwarte lijsten te spreken gaat te ver.

MarvinG

Voor morgen denk ik wel een sterk team:

V. Aert
Roglic
Pogacar
Uran
Porte
Kelderman
Bjerg
Lutsenko
Flip

kwolf2001

Lekker team Marvin

Milanjacks

Ik verwacht morgen weinig van Bjerg ik heb hem ook in mijn team en stel hem op maar meer bij gebrek aan beter, die was in etappe 1 erg hard gevallen.

Swapfiets

Heb dit weekend, met oog op evt. teampunten van Pogi, last minute nog Asgreen eruit geklikt voor Bjerg… Terwijl ik hem in de tijdritten zelf minder zie scoren. Daar bovenop, mocht Flip morgen een goede tijdrit rijden en voor het klassement gaan, kan dat me wel eens duur komen te staan!

Ragnar Lolbroek

Voor morgen.
Van Aert (c)
Roglic
Pogacar
Thomas
Kelderman
Uran
Izagirre
Alaphilippe
Kragh

Hiermee moeten we toch naar boven kunnen. Op die 50% waar we nu staan is het ook op te huilen.

groppiestan

Hier voor morgen:

v Aert (C)
Roglic
Pogacar
Thomas
Kelderman
Vingegaard
Uran
Izagirre
Pedersen

Ik hoop hiermee iig boven de 40% te komen. Was erg blij met mijn team voordat de tour begon, viel (letterlijk en figuurlijk) dat even tegen

Simcha

Nou, tot nu geen geluk met de kopmannen (Vd Poel, Alaphilippe, 2x Demare) en toch op 91,2%. Kennelijk doe ik toch iets goed.

Jasperdewaal11

Morgen dan maar knallen:

Kung (c)
WvA
Asgreen
Roglic
Pogacar
Kelderman
Uran
Porte
Flip

Let's go!

kwolf2001

Wva
Alaphilippe
Thomas
Pogacar
Roglic
Asgreen
Lutsenko
Kelderman

En op 9 Uran, MVDP of Higuita.

Capra

Hier morgen
Kung (c)
Bissegger
Van Aert
Pogacar
Roglic
Walscheid
Alaphillippe
Uran
Carapaz
Moet wel wat kunnen stijgen zo

Valvuillerdemoz

😲

1 2 ... 200 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.