Als fan ook wel blij. Was toch bochtigere aankomst dan het vooraf op het kaartje leek te zijn. Deze laatste km was eigenlijk toch nog even gevaarlijk als gisteren, dus blij dat er geen valpartijen waren.
Kan trouwens alleen maar lachen dat iedere beslissing verkeerd valt. Zo iets voelt dan toch een beetje magisch. Als ik renner A selecteer gaat hij tegen de grond, maar als ik hem bank dan zal hij na dagen verstoppertje spelen opeens wel een resultaat binnenfietsen.
En die zure reacties over Ewan. Zelfs Pogacar en Roglic zijn niet 100% gekozen, en er leek vooraf veel minder concurrentie voor die twee dan er voor Caleb was. Om dan te claimen dat 35% al geluk heeft uit 'domheid' terwijl jij de uitverkorene bent die als enige wist dat Ewan voor groen zou gaan. Zoals Zadelpin al aangeeft begon hij pas daarover te praten na de eerste etappe.
Laat ik het anders stellen, ik denk dat iedereen die zonder speciale voorkennis via DMs naar Ewan's twitter account hem selecteerde met het idee dat hij hier plotseling zomaar voor groen zou gaan juist degene zijn die hoogstwaarschijnlijk juist nog meer 'domme' selecties in hun team hebben. Als hij niet gevallen was en dat tot Parijs had doorgezet was dat juist jullie 'geluk' geweest.
Dat doet er verder niets aan af dat er veel redelijke argumenten te maken zijn om Ewan wel te kiezen hoor. Hij blijft intrinsiek een van de snelste sprinters en natuurlijk verwacht je een aantal goede resultaten van zo'n renner. Maar de mensen die meer analyseren dan alles op gevoel doen zullen waarschijnlijk toch eerder voor Demare gaan en misschien zelfs 500k besparen en Sagan nemen als 2e. Dat lijkt me ook weerspiegeld in het commentaar hier, ik las tenminste veel Demare en na het wegvallen van Ackermann toch plots ook een hoop Sagan en veel minder Ewan. Die kwam pas weer op het moment dat Bennett wegviel terug in het plaatje bij een hoop.
Nogmaals, als je dacht dat hij 4x zou winnen en nog een paar puntjes zou sprokkelen, daar is niets mis mee. Sterker nog er zijn een hele reeks dure renners die hoogstwaarschijnlijk weinig kans maken op de 100 punten per miljoen en het budget moet toch op. Maar een paar mensen met uiterst zure reacties hier, daar lach ik om ja. Het blijft maar een spelletje. Geniet gewoon van de koers. Wees blij voor een Cavendish zelfs al heb je hem niet mee, of juich voor de kansen van een Brent van Moer. Vergeet niet dat je allereerst een fan was van het wielrennen, niet Scorito.
ps. Als je team na het wegvallen van een speler al geen kans meer maakt op het resultaat dat je wilde, dan heb je ongetwijfeld meer problemen met je samenstelling dan met het gemis van een renner.
Mooi dat Cav wint. Drama voor mij. Ineens virtueel uit de bekers…
Dacht een sterk sprintteam te hebben en had geweldig openingsweekend, krijg je dit… Ewan out, Demare (c) doet helemaal niks, Danny is vergeten dat hij Boy niet is, Merlier moet nu al Philipsen een kans geven… gelukkig Bouhanni
En je vindt dit van jezelf niet ook een beetje een zure reactie Tim? 😉
Ik had Ewan wel, maar inderdaad niet direct gerekend dat hij in de tussensprints mee zou doen, dus dat was een meevaller.
Echter met zoveel vlakke sprintetappes heeft de intrinsiek snelste sprinter natuurlijk nog altijd de mogelijkheid om in de top 5 te eindigen van de groene trui.
Mijn scorito tour is over....... Man man, wat een drama. Nog niet eerder meegemaakt dit. 22,8%...
Mijn sprint team waar ik zo content mee was, met toppers als Ewan, Démare, Sagan, Colbrelli, Coquard en in de schaduw daarvan Cort/WvA/Kragh/Stuyven. Alles pakt tot nu toe slecht uit.
Nog iets om te juichen? Een vijfde plaats voor Kelderman en een 9e voor Latour. Laten dat dan de pareltjes zijn voor later... En wellicht nog een Higuita (hoop ik).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.