Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 204 ... 258 259
mart1202

Lutsenko is inderdaad alleen gebasseerd op zijn recente tijdrit in de Dauphiné. Vingegaard zie ik vele malen meer top 20 rijden. Alhoewel itt's lastig te vergelijken zijn..

mart1202

Wat denkt men over Wallscheid? Reed wel 2x top 10 in de Giro. Ook op een langer parcours

Ted de la course

'@ajvenema gedeelde smart is halve smart 😉
Volgende week zit ik diep in de Alpen dus ben bang dat ik dan amper internet heb en m'n poule toch niet bij kan houden. Voordeel is dat ik me daar nu veel minder druk om hoef te maken. Al baal ik er op dit moment nog echt wel stevig van.

drop drover

Kan maar niet kiezen tussen Uran of Vingegaard.
Uran lijkt me meer voor TT met berg/heuvels erin, maar hij heeft in het verleden ook wel eens goed gereden op meer vlakke tijdrit (TdF 2019) en is verder tot nu toe ongeschonden de eerste 4 dagen doorgekomen. Vingegaard waarschijnlijk tot op het bot gemotiveerd om goed in het klassement te staan mocht Roglic uitvallen/te geblesseerd zijn... echter kan hij 27km aan?
Pffff, iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Neig zelf naar Vingegaard ivm evt extra teampunten indien Van Aert wint.

Derailleurtje

Verwachten mensen hier nog wat van Laporte vandaag? Hij kan best tijdrijden en ziet gezien de vele valpartijen misschien wel kans op een iets hogere notering dan normaal.

Milanjacks

Ik vond Wallscheid net een half miljoen te duur maar vandaag altijd opstellen natuurlijk.

Jeffrey81

'@DD: er zijn geen teampunten voor de tijdrit. Het zou alleen om gele punten gaan mocht Van Aert dat dan ook nog flikken.

Zelf heb ik geen twijfel over Uran, die gaat mee. Maar ik heb geen Vingegaard. Mijn nummers 10 en 11 zijn Nibali en Laporte. Of ik daar spijt van ga krijgen moet blijken, maar mocht één van hen het beter doen dan Uran dan zal het elkaar niet veel oplopen lijkt me.

La Primavera

Zo vlak is het parcours nou ook weer niet zoals velen hier lijken te denken. Golft toch de hele tijd op en neer met drie klimmetjes. Een vanuit de start, een na 8,5 kilometer en een op 2,5 kilometer voor de finish. Goed voor 250 hoogtemeters.

Guido Maltempi

vAert (c)
Asgreen
Pogacar

Roglic
Thomas
Ionneke
Uran
Laporte
Carapaz

Die witregel had eigenlijk drie plekken lager moeten staan, maar inmiddels is dit de scheidslijn tussen zekere punten en ‘hopelijk rijdt-ie top 20’. Mads P op de bank, daar verwacht ik vandaag ook geen wonderen van.

Milanjacks

'@La Primavera

Mijn rondje van 40km heeft gemiddeld 18 hoogtemeters ik vind het gek dat ze hier geen bergpunten uitdelen.

Treenert

Uran, Porte of Laporte voor de tijdrit?
Hahaha, hier exact hetzelfde dilemma. Vooralsnog wordt het Uran omdat die MOET. Van laporte en Porte ben ik daar niet zeker van. Voorkeur zou normaal Porte zijn geweest. Ik durf Roglic denk ik niet te banken.

Ik zie lutsenko hier niet zo snel top 15 rijden. Ik snap de hype niet. In de dauphine deed ie het goed in zeer geaccidenteerd terrein.
Ik snap je punt maar die heeft er veel op getraind, windtunnel, ander materiaal (?) of zoiets maar ergens heeft hij wat gevonden. Het verschil Dauphine met eerdere tijdritten is te groot om zomaar een uitschieter te kunnen zijn. Die zie ik hier ook wel top-10 rijden + dat ook hij moet als hij plannen heeft.

Laatst gewijzigd
floda

Het parcours golft een beetje en heeft alleen in begin een kleine heuvel (voor de fietsers: vergelijkbaar met loorberg maar dan 400m korter). Dit is een loper voor al deze mannen en maakt nauwelijks verschil uit qua tijd tussen betere klimmers en powerrijders als van aert en kung. Dus hier gaan de mannen met grote wattages (wva, kung, bisegger, asgreen, matthews?) niet veel verliezen tov pog, rog,thomas ect. (Als die laatset 2 al goed zijn door de valpartijen). Verwacht dus toch wel groot aantal erkende hardrijders hier in de top tien. In de 2e tijdrit zal dat helemaal het geval zijn.

DeHaai

Wilde genoeg tijdritmannen meenemen maar heb er nu toch te veel...

Zeker mee vandaag:
Van Aert (C)
Poga
Kelderman
Bissegger
Ala
Asgreen

Voor de overige 3 plekken:
Roglic?
Kragh?
Lutsenko?
Uran?
Bilbao?
vd Poel?

Lastig..
Heb Laporte ook nog maar die zit sowieso op de bank.

drop drover

'@jeffrey81 Ik ga er vanuit (lees; hoop) dat Van Aert het geel gaat pakken vandaag ;-)
Door een paar last minute wissels kom ik er nu achter dat ik iets teveel tijdrijders in mijn team heb.
Maar goed, het verschil in punten tussen de twee zal om plaatsen 10 t/m 20 gaan neem ik aan, dus we gooien hier wel een muntje op.

JoostEmpty

Over Walscheid twijfel ik nu ook. In principe heb ik hem meegenomen omdat hij zowel in sprintetappes als tijdrijtten gebruikt kan worden, maar ik zit nu toch een beetje met een luxe probleem. Ik moet 2 renners kiezen uit Uran, Van der Poel, Alaphillipe en Walscheid. Vd Poel en Alaphillipe neem ik dan denk ik omdat zij nog wat bonuspuntjes hebben via bolletjestrui en groene trui en kans om nog wat gele trui punten ook. Carapaz heeft dit laatste in principe ook, maar neem ik niet mee. Dan is dus eigenlijk de vraag Uran of Walscheid. Kies ik toch voor Uran omdat hij sowieso 100% geeft. Walscheid heeft een klein risico op halve bak rijden omdat hij morgen weer moet sprinten voor plek 10.

mas22

WVA (C)
Roglic
Pogacar
Alaphilippe
Izagirre
Latour
Bissegger
Uran
Porte

Twijfel nog wel een beetje om misschien toch Bissegger als kopman te nemen, dat zal een last-minute beslissing worden, maar ik neig naar WVA.

Laporte op het bankje. Ik heb zijn resultaten van de laatste paar jaar bekeken, hij kan een goede tijdrit rijden, maar is daarin best wisselvallig. Ik denk dat het parcours hem wel redelijk ligt, maar ik denk dat degenen die ik nu heb staan het beter gaan doen.

MichielH

'@DeHaai:
ik denk dat je MvdP niet thuis kan laten, niet dat ik er heel veel van verwacht, maar als ie het toch volhoudt is dat een berg punten.
Daarna denk ik dat ik voor Roglic en Kragh zou gaan, hopende dat ze hun normale niveau gaan halen.

Derailleurtje

Carapaz en Laporte krijgen bij mij het laatste plekje in de dagselectie. Carapaz zal volle bak gaan rijden en INEOS zegt dat hij kan gaan verrassen, maar dat is een beetje wij van wc-eend. Wie zouden jullie de voorkeur geven en waarom?

Jeffrey81

Ik heb Carapaz er ook in staan boven Laporte. Om wat je zelf al zegt, en ook omdat hij aan zijn tijdrit heeft gewerkt en al verbetering liet zien dit seizoen. Toegegeven, in tijdritten wat een wat ander type, maar als het een trend is die zich doorzet rijdt ie vandaag eerder top 20 dan Laporte denk ik.

Ketjap Manis

Ik heb ook Carapaz ipv Laporte. Hij moet, Laporte niet. Ik zie hem best top-15 rijden.

Rim Brakes

Roglic EN Thomas gaan hier op de bank.
IN: Carapaz en Laporte.

De enige twijfel die ik bij Laporte heb is dat hij zich kan sparen voor sprints. Zou mooi zijn als Laporte zich zou uitspreken daarover. Helaas gebeurd dat niet, dus is Laporte mijn gokje van de dag. En aangezien Roglic en Thomas zeer waarschijnlijk geen briljante tijdrit gaan rijden durf ik ze wel te banken. Die gaan geen 27km in een tijdrithouding volhouden. Die gaan af en toe wat bewegen op het zadel.

Laatst gewijzigd
mas22

Carapaz geloof ik niet zo in, hij reed wel een 4e plaats in Zwitserland, maar dat was een totaal ander soort tijdrit.
Ik denk dat er te veel goede tijdrijders aanwezig zijn, die er voor gaan zorgen dat hij geen top 20 rijdt. Ik denk dat het optimisme van Ineos meer inhoudt dat hij geen minuten zal verliezen.

Ik laat hem in ieder geval thuis vandaag.

Jeffrey81

Pff....ik ga toch weer twijfelen over Laporte door jullie, haha.

Met al die valpartijen is het echt maar gissen naar wat Roglic en Thomas kunnen, maar ook wat Bjerg kan. Kan het zo lopen dat Laporte of Nibali een betere keuze blijkt? Wellicht, maar ik durf het niet aan denk ik... ook al omdat Poga ook nog een (kleine) kans op geel maakt dus dat is dan bonuspunten voor Bjerg. En Thomas en Roglic móéten wel... kunnen is wellicht een ander verhaal.

Tot slot vind ik Roglic vaak een erg sterk herstelvermogen tonen. Misschien is dat puur mijn perceptie, maar buiten dat hij nooit iets lijkt te breken en maar heel zelden een DNF of een DNS noteert, heb ik in mijn hoofd ook dat hij al vaker prima/boven verwachting presteerde in de dagen na een valpartij.

Mcburnie

Hopelijk doet Walscheid niet rustig aan, heb hem er nu in staan ipv Uran. Uran lijkt toch vooral uit te blinken in klimtijdritten. De vlakke tijdrit in Zwitserland leverde hem een 40ste plaats op.

Rim Brakes

'@Jeffrey81 het feit dat Roglic zelden een DNF/DNS heeft kan ik niet linken aan een voorspelling dat hij gehavend de top 15 van deze 27km tijdrit in knalt. Maar ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 204 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.