Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 209 ... 258 259
vasnd

.

Malathion

'@milanjacks Flip en Mathieu schelen momenteel 19 punten. Je schreef na een dag al dat Flip musthave en juiste keuze was. Iets met 'iedereen die scorito een beetje serieus neemt', meen ik.

Geef gewoon toe dat er andere wegen naar Rome zijn. Ondanks dat Mathieu in etappe 1 niet scoort. Hij scoort nu onverwachts wel. Zo werkt dat.

LeoR 16

'@malathion,

Flip viel wel in die eerste rit, en kon puur op adrenaline en karakter nog wel winnen. Sindsdien lijkt hij ver onder zijn normale niveau rond te rijden. Zonder die val was het niet zo gek geweest om te denken dat hij tot aan de Ventoux (en gezien die rit eindigt in de afdaling, wellicht zelfs tot rit 17!!) in het geel ging rijden.

Maar zoals je zelfs aangeeft, zijn er altijd renners die onderpresteren en renners die overpresteren, net zoals de renners zelf moet je behalve kennis/goede benen dus ook een (beetje) geluk hebben.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Heb m zelf niet maar de vraag is ook heeft iedereen die van der Poel heeft , m ook wel opgesteld vandaag .

Milanjacks

'@Malathion

Ik verwacht nog heel wat punten van Flip. Maar een must have is MVDP nog niet.

Malathion

'@leoR16
Zonder valpartijen stonden Pog en Rog nu 1 en 2. Zonder valpartijen stond ik op een gouden bekertje. Zonder vrouw had ik nu geen affaire.

@Milanjacks
Ik verwacht ook nog wel wat punten van Mathieu.

Franky122

Hon hon hon, monsieur Malathion...

zitvlees

Welke etappes zie je vdp nog punten pakken?

Hij kan etappe 6 en 7 de trui nog behouden, die puntjes pakt ie mee.

Hij doet nu dingen die niet voordehand liggend waren, dus misschien doet hij nog wel meer gekke dingen waardoor hij punten pakt, maar normaal zijn die heuvelritten toch ook te zwaar? flinke hoogte meters, langere beklimmingen, veel taaier dan 1 en 2!

Ik zie naast 2 dagen truipunten weinig meer voor hem liggen. wie ziet iets wat ik niet ziet?

zitvlees

Welke etappes zie je vdp nog punten pakken?

Hij kan etappe 6 en 7 de trui nog behouden, die puntjes pakt ie mee.

Hij doet nu dingen die niet voordehand liggend waren, dus misschien doet hij nog wel meer gekke dingen waardoor hij punten pakt, maar normaal zijn die heuvelritten toch ook te zwaar? flinke hoogte meters, langere beklimmingen, veel taaier dan 1 en 2!

Ik zie naast 2 dagen truipunten weinig meer voor hem liggen. wie ziet iets wat ik niet zie?

Papa Bart

'@ Yung bij winst van Merlier of Philipsen nog wat team puntjes morgen, plus eventueel eigen etappe punten, plus trui punten, telt lekker door, wat?

Jeffrey81

Hij kan toch ook nog een keer zelf flink tekeer gaan in 7 voordat ie al dan niet nog mee de bergen in gaat? Of moet ik dat parkoers van 7 nog eens wat beter bekijken?

DerbertHijkstra

Zeggen dat een heuvelparcours te zwaar is voor MvdP, maar ervan uitgaan dat anderen dan wél kunnen winnen lijkt me niet zo snugger.

zitvlees

'@papa Bart dat zit er wel in ja. 40 punten erbij kan

Malathion

Ik kijk inderdaad naar etappe 7. Mag hij weer knokken met Flip.

Ben wel benieuwd waar @milanjacks de vele punten van Flip verwacht. Mij lijkt het AK niet meer haalbaar. Meeklimmen heeft dus niet zoveel zin. Tijd verliezen (heel veel) en dan mogelijk voor de bollen gaan kan. Is dat zijn ambitie?

zitvlees

'@DerbertHijkstra enerzijds mag je dat vinden, anderzijds ben je een zak om het zo te stellen.

goed, ik zou hem opstellen als je hem hebt, ik denk zelf echter dat er te veel (te lang) geklommen moet worden voor een overwinning of topnotering in 7,14 en 16

snoek1974

'@ malathion

Ala valt tegen , maar er zijn er al vrij veel gevallen en dus ligt er nog genoeg open , na de eerste bergetappe kunnen we meer zien en scorito technisch hoeft het niet eens verkeerd te zijn als die een keer laat lopen en dan daarna weer in de aanval

Daan Brakenhoff

In welk opzicht valt Alaphilippe tegen dan voor jullie? 234 scorito punten en nog altijd een vierde plaats in het klassement met maar 1 betere klimmer boven hem. Ik had er voor getekend aan het begin van deze tour.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Mathieu is toch gewoon de topfavoriet voor vrijdag hoe hij nu rond rijdt?

kevinraar

295 punten gehaald gestegen van 82.9 naar 86.3

Westland95

Die Signal d'Uchon vrijdag is wel echt heel zwaar, benieuwd of Matje daar met de beste klimmers omhoog kan. Aan de andere kant heb ik hem vandaag 5e zien worden in een Tour tijdrit van 27km.

madeinstars

Het steile stuk van die Uchon is een beetje vergelijkbaar met Mur de Bretagne.

Laatst gewijzigd
zitvlees

mur de bretagne was echter minder dan de helft zo lang

als je een referentie wilt gebruiken, kijk dan naar etappe 1 (waar de klim nog steeds 2km korter was)

of geloof hem op z'n blauwe ogen dat ie toen slechte benen had.

ik zit te zoeken in zijn verleden, zie niet zo gauw andere top noteringen op heuvel ritten met beklimmingen in de finale langer dan 3km.

ik hoor het graag als mij iets ontgaat, de houding 'ja maar het is Mathieu en die kan tegenwoordig alles' is duidelijk en misschien óok terecht.

Laatst gewijzigd
Westland95

Steile stuk is 2 keer zo lang. En dan de laatste km maar liefst 13%.

Malathion

Ik zou iemand die 6e wordt in LBL en 10e in Lombardije niet uitvlakken. ;-)

LeoR 16

'@Daan,

Flip scoort best goed op scorito, mede doordat hij na een massale valpartij hoog eindigde in een vlakke rit, en de dag nadien veel teampunten scoorde. Maar puur qua eigen prestaties valt hij toch best hard tegen?

Had hem vooraf toch tot etappe 17 in het geel gezien, zeker in de wetenschap dat hij kans op olympisch goud laat liggen voor deze Tour (die op papier hem perfect had moeten liggen). Maar goed, wie weet herstelt hij nog van zijn val, en zien we later in de ronde terug een betere versie van de Fransman.

1 2 ... 209 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.