Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 210 ... 258 259
madeinstars

Steile stuk is 1,7 vs 1,3 Mur de Bretagne. Nou wat een wereldverschil. Maar goed, al was het twee keer zo lang, hoe Van der Poel nu rond rijdt, is hij daar favoriet.

Daan Brakenhoff

'@leoR 16
Mwah, in het geel tot rit 17 had ik zeker niet als ‘normale’ verwachting gezien. Voor mij was hij 1 van de 4 grote kansmakers op het geel na etappe 5. Dat vd Poel dat geel nu heeft behouden had ik zelf niet helemaal verwacht. Als Flip dan wel degelijk nu geel zou hadden gehad, dan had ik het hem wel kunnen zien houden tot etappe 11. En ja, als alles mee zat en hij dusdanige voorsprong op Rog en Pog had dan wellicht tot 17.

Alleen nu hij dus niet het geel heeft, is hij volgens jouw hard aan het tegen vallen? Hij wint alsnog een rit, draagt de gele trui, finished 3x bij de beste renners en staat gewoon nog vierde en waarschijnlijk na zaterdag tweede. In mijn ogen is dat voor Flip gewoon degelijk. Ja, er had meer in kunnen zitten, maar als het een klein beetje tegenvalt (op wat jij gehoopt had) vind ik het niet gewoon om hem tegenvallend neer te zetten.

Maar goed er is nog een lange weg te gaan. Als Flip er etappe 9 af wordt gereden en daarna niet veel meer laat zien dan valt hij wel tegen ja. En als Flip na de Mont Ventoux top3 klassement staat dan vind ik hem meevallen.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

'@Yung, sorry hoor maar doe je dat nou expres? Stel nou dat Matje morgen vijfde wordt na het aantrekken van de sprint en Merlier wint.. dat zijn dan 32+10 (team)+10 (gele trui) +4 (berg) en dan nog eventueel een rommeltje groene trui punten. Dan hebben we het alleen al morgen over een potentie van een punt of zestig. Je begon met de vraag of MvdP nog punten zou kunnen pakken, en dan schoorvoetend een punt of 40 zien. Ik zie hem uiteindelijk de vuistregel 100 punten per miljoen wel halen hoor.

Wellicht doe je het beter dan ik heb je hem steeds geselecteerd en selecteer je hem in elke etappe dat hij nog meedoet.

Odin

Allaphillipe doet het gewoon prima voor mij tot nu toe. Zie hem in de berg etappes er nog wel even aan blijven hangen en ook in het klassement staat hij prima en wellicht pakt ie nog wat extra groene trui punten met cav die ook gewoon goed in vorm is dus die kan die trui nog wel even vasthouden.

La Primavera

Er zijn hier heel wat mensen waar een cursus verwachtingsmanagement wel goed zou doen.

kevinraar

mij team voor morgen
cavendish
phlipssen
colbreli
sagan
van poppel
coqard
van aert
van der poel
pogacar

Daan Brakenhoff

Mooi team Kevin! Cavendish (C)?

Zadelpen

Team Zadelpen: “degelijk, meer niet eigenlijk”.

kevinraar

zeker cavenduish captain ging gisteren erg goed haalde veel punten

zitvlees

'@Papa Bart je houding staat me niet, maar toch zal ik even netjes reageren.

Je wees me terecht op dat hij morgen meer punten dan alleen truipunten kan pakken. Je noemt het schoorvoetend nu ik dat in zie. Ik kan toch van gedachte veranderen? Ik stelde een vraag en kreeg daarop goed antwoord. Daar zit ik immers voor op het forum.

Ik vind het zelf nogal een flinke aanname dat hij 5e wordt na sprint leadout, het is niet ondenkbaar, maar ik zie de reden er niet toe dat hij zelf door zou sprinten (hij schoof afgelopen sprint etappe wel mee door, ook daar zou ik de reden niet van weten)

Daarnaast zal Merlier de sprint dan wel af moeten maken. Ook dat zit er wel dik in, maar het kan ook anders lopen.

zelf denk ik morgen 14 truipunten + 10 voor overwinning Merlier. ik verkeek mij op dat hij ook nog truipunten heeft voor bergklassement en ik dacht even 2x te gaan sprinten. 20 truipunten + 20 teampunten zou 40 zijn geweest, dat klopte dus sws niet.

Ook denk ik nu dat hij er nog wel achter kan hangen op de Cote d'Uchon, of kan terugkeren voor het slot van de etappe en zeker mee kan doen. @Papa Bart, ook hier spreek ik mijn eerdere visie tegen. Het is gebleken dat dat je niet zint, toch vind ik het niet onlogisch na al het zinnige dat is gezegd in de discussie die volgde na mijn kritische blik op zijn kansen in de aankomende ritten.

In mijn ogen kan hij al na na etappe 7 zijn prijs waard zijn.

zitvlees

Daarbij denk ik dat etappe 14 en 16 nog steeds te taai zullen zijn. zeker wel opstellen papa, je weet maar nooit.

wat doet dat ertoe als hij z'n geld al na 7 waard is? nou ik denk dat zo rond de 300 punten z'n plafond kan zijn. prima en top tour nu al.

Guido Maltempi

“AlApHiLiPpE vAlT tEgEn”

- wint eerste etappe
- 5de plek in rit 2
- daarna stel je hem puur vanwege zijn truipunten op in 2 sprintetappes, waarin hij vervolgens dubbele bonuspunten Cav meepakt én zelf een keer zesde (!) wordt
- 14e in de tijdrit, redelijk resultaat (tenzij je alleen keek naar zijn wondertijdrit van 2019 en al zijn andere ITT’s voor het gemak uit je geheugen had gewist)

Kom op jongens. Flip staat na 5 etappes op 234 scoritopunten, nog los van zijn kopmanpunten in 1 en 2, én hij staat er nog meer dan prima voor in het ak. Daar mag je echt je handjes héél erg hard mee dichtknijpen hoor.

Koenblom16

Ik weet niet zo goed wat ik met Danny van Poppel aan moet morgen. Gister troosteloos op meer dan 1 minuut en wordt zijn broer 8e. Vandaag, vergeleken de andere sprinters, een "oke" tijdrit. Alternatief is Poga, met 14 punten. De vraag dus: Eindigt van Poppel minstens 13e?

Timvideo

Precies Guido. Hij heeft nu al bijna de helft van die gevraagde 500 binnen. Dat lijkt mij geen teleurstellend begin en er zijn nog zoveel etappes. Stond (deels vanwege de vele ongelukkige valpartijen) bij mij in ieder geval iedere dag erbij dus ik heb ook die volle 234 punten. En ik neem aan dat ik niet de enige ben, want met zijn trui punten was het niet onredelijk hem erbij te hebben in de sprint etappes. Dan nog een bonus van de zesde plek op maandag en die sprint van Cav. Dan mis je de 'bonus' van Bennett, pak je als nog extra punten vanuit zijn ploeg. Lekker toch?

En vdPoel is ook geweldig van start. Die zit nu dik bijna uiterste uit de kan te halen. Er waren hier meerdere mensen die uitgebreid hadden berekend wat zo ongeveer het maximaal haalbare kon zijn en daar ligt hij nu voor op schema. Mooi voor die mensen dat het zo goed uit pakt en tevens mooi voor de (Nederlandse) wielrenfans om hem zo goed bezig te zien. Ik juich er niet minder om als hij vrijdag opnieuw in de aanval gaat. Mathieu is altijd een renner waar je bij wijze van naar het stadion zal gaan.

Onmisbaar? Dat is hij hooguit als hij de hele tour afmaakt en dat is toch iets dat niemand verwacht hier, of zie ik dat verkeerd. Zijn er hier mensen die wel denken dat MvdP tot Parijs doorzet?

StijnvanA_

'@Koenb16

Op Instagram vermeldde Boy dat z’n broer gisteren problemen had met zijn fiets, waardoor hij moest sprinten. Ik verwacht Danny in ieder geval wel morgen.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Dank Stijn! Goed nieuws. Ik maakte me al de hele nacht en dag zorgen ;-)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Uran wordt eerste bergetappe 9de, en staat dan 2de in het ak haha. Je ziet hem niet, maar hij is er wel.

mas22

Hopelijk doet Demare morgen wel mee. Wordt in ieder geval weer mijn kopman.

Demare
WVA
Pogacar
Ballerini
Coquard
Laporte
Sagan
Bouhanni
Colbrelli

Edd1e

Leor 16 [s]de trol,[/s]
edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

tot de 17e in het geel, droom even verder.. Alaphilippe heeft de helft van zijn punten gehaald door valpartijen.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Mijn team was net als kruijswijk vandaag. Niet goed en niet slecht. We zitten voor het eerst een beetje in de wedstrijd. Ik voel een berichte derde week aankomen😁

Fiepke

Morgen toch maar weer gewoon al m'n sprinters opstellen. Door omstandigheden Demare, D. van Poppel en Coquard nog nulpunters. Wordt al snel aantrekkelijk omdan maar Poga op te stellen. Die zit dan toch op de bank. Sagan, Colbrelli, Merlier, Laporte, WvA en MvdP mee.

Het zal aan mij liggen, maar waar de ene renner qua punten nu misschien tegenvalt, valt een ander mee Scorito-technisch gezien. En dat is dan vooral in relatie tot het scemario waarop je gehoopt had. En dan is er ook de realiteit van omstandigheden waar je geen invloed op hebt. Flip en MvdP tot nu toe de meeste Scorito-punten, waarbij ze grotendeels elkaar ook beconcurreren. In dit stadium, na 5 etappes, mogen we vooral onze handjes dichtknijpen dat we weer mooie kunststukjes gezien hebben. Flip zaterdag, Mathieu zondag. Het lijkt bij hen allemaal zo normaal, maar dat is het niet (of misschien toch wel?).

Rsw85

Alpecin trekt de kaart van Philipsen volgens Jonas Rickaert.

zitvlees

Oeh dank voor de heads up, waar heb je dit gevonden?

Twijfel om Merlier op te stellen. 'je weet maar nooit' maar op voorhand beter om voor truipunten opvulling te gaan?..

Sjonge Jonge

https://sporza.be/nl/2021/06/30/jonas-rickaert-verklapt-strategie-we-trekken-de-kaart-philipsen-in-de-sprint~1625082732174/

KV

Toch wel een opvallende tactiek om in een wedstrijd als de Tour jouw beste sprinter niet te laten sprinten om jouw “slechtste” sprinter kost wat kost een rit te laten winnen.

1 2 ... 210 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.