Als er een goede verstandhouding is binnen het team, dan kunnen ze in de koers nog bepalen welke kaart te trekken. Het is ook het logische gevolg van 2 van dergelijke sprinters meenemen. Merlier bij mij gewoon mee. Ik heb alleen twijfels om hem te cappen, hoewel hij gevoelsmatig voor mij gewoon de 1e man is en zich al getoond heeft. Bij Demare niet zo'n goed zicht op z'n herstel en kom anders toch weer uit bij Sagan :)
'@fringale mechanische malheur
Het afwisselen van de sprints bij Alpecin is precies waarom ik Merlier en Philipsen niet heb meegenomen. Tot nu toe heeft dat wel pijn gedaan en had ik ze voor de zekerheid beter allebei wel mee kunnen nemen. Vooral Philipsen blijkt n goede keuze, die gaat normaal gesproken wel uit rijden. Bij Merlier heb ik daar gezien zijn snelle opgave in de Giro niet zo'n vertrouwen in.
Nou ja Alpecin is hartstikke succesvol deze tour dus je kan niet zeggen dat ze het niet goed doen. Maar ik denk dat als ze Philipsen vandaag weer uitspelen en Cav heeft Ballerini en Morkov bij zich, dat hij weer niet zal winnen vandaag. Terwijl Merlier op dit moment gewoon de snelste sprinter is in het peloton. Dus een bijzondere tactiek is het wel.
Bij Alpecin proberen ze nu iedereen tevreden te houden. Philipsen was na de winst van Merlier al direct aan het piepen en dat proberen ze in de kiem te sporen. Helaas is hij als sprinter in een tourveld (zelfs gehavend) niet snel genoeg.
Volgens mij als ze echt willen winnen, moeten ze gewoon elke etappe voor Mathieu rijden. Die is zo in vorm dat hij ook die massasprints wel even wint. Kijk hoe hij finisht in de vorige twee sprintetappes na nog flinke inspanningen in de sprintvoorbereidingen gedaan te hebben.
En eens met zadelpen. Gewoon pakken wat je pakken kan. Het lijkt nu natuurlijk allemaal oneindig te duren, maar misschien heb je straks spijt dat je 2/3 etappes meer had kunnen winnen als je gewoon je sterkste troef had gespeeld.
Ik heb in een andere sport altijd op een redelijk niveau mogen sporten waarbij niets aan toeval werd overgelaten, en ik zei het laatst ook al eens, maar er lijkt nog veel te winnen in de professionaliteit van het kader. Zou mijn bek openvallen als ik een dag zou meedraaien?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.