Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 211 ... 258 259
Ketjap Manis

Ik vind het maar vreemd. Dit is toch geen schoolreisje waarbij iedereen even op de schommel mag? Merlier is de snelste en je wil toch zoveel mogelijk overwinningen halen.

dazzler2120

Er zijn hier heel wat mensen waar een cursus verwachtingsmanagement wel goed zou doen.

@La primavera ik zou liever een cursus 'omgaan met teleurstelling' zien...

Fiepke

Als er een goede verstandhouding is binnen het team, dan kunnen ze in de koers nog bepalen welke kaart te trekken. Het is ook het logische gevolg van 2 van dergelijke sprinters meenemen. Merlier bij mij gewoon mee. Ik heb alleen twijfels om hem te cappen, hoewel hij gevoelsmatig voor mij gewoon de 1e man is en zich al getoond heeft. Bij Demare niet zo'n goed zicht op z'n herstel en kom anders toch weer uit bij Sagan :)

Jeffrey81

'@dazzler

Helaas, die was wederom afgelast 😉

#HermanFinkers

danusz1986

Waar lazen mensen vorige keer dat Laporte ging sprinten? Ben benieuwd of hij dat weer gaat doen of heb beter op de bank kan laten zitten.

fringale

Weet iemand waarom Danny Van Poppel eergisteren niet meesprintte ? en op meer dan een minuut binnenkwam ? Zijn ITT-resultaat laat niet uitschijnen dat zijn vorm weg is.

Ted de la course

'@fringale mechanische malheur

Het afwisselen van de sprints bij Alpecin is precies waarom ik Merlier en Philipsen niet heb meegenomen. Tot nu toe heeft dat wel pijn gedaan en had ik ze voor de zekerheid beter allebei wel mee kunnen nemen. Vooral Philipsen blijkt n goede keuze, die gaat normaal gesproken wel uit rijden. Bij Merlier heb ik daar gezien zijn snelle opgave in de Giro niet zo'n vertrouwen in.

Laatst gewijzigd
fringale

'@Ted : bedankt, dan behoud ik vandaag nog het vertrouwen

dazzler2120

2 etappes achter elkaar al mechanisch malheur?

Odin

Nou ja Alpecin is hartstikke succesvol deze tour dus je kan niet zeggen dat ze het niet goed doen. Maar ik denk dat als ze Philipsen vandaag weer uitspelen en Cav heeft Ballerini en Morkov bij zich, dat hij weer niet zal winnen vandaag. Terwijl Merlier op dit moment gewoon de snelste sprinter is in het peloton. Dus een bijzondere tactiek is het wel.

Guido Maltempi

Als ze bij Alpecin net zo lang de kaart Philipsen blijven trekken tot-ie een rit wint, kan hij zomaar een absolute must have worden ;)

Ted de la course

'@dazzler het ging specifiek over eergisteren.

rkmmr

Alpecin houdt zich niet echt aan de uitgesproken strategie dan, dit is toch echt een pure vlakke sprintetappe en die zouden voor Merlier zijn. Had toch moeten durven kiezen voor Cav, lijkt voor mij toch een Tour te worden van de verkeerde keuzes..

Zadelpen

Frank de Boer ploegleider van Alpecin? Gaat toch helemaal nergens over. 100% voor je snelste man gaan, het is geen kinderfeestje.

madeinstars

Bij Alpecin proberen ze nu iedereen tevreden te houden. Philipsen was na de winst van Merlier al direct aan het piepen en dat proberen ze in de kiem te sporen. Helaas is hij als sprinter in een tourveld (zelfs gehavend) niet snel genoeg.

Volgens mij als ze echt willen winnen, moeten ze gewoon elke etappe voor Mathieu rijden. Die is zo in vorm dat hij ook die massasprints wel even wint. Kijk hoe hij finisht in de vorige twee sprintetappes na nog flinke inspanningen in de sprintvoorbereidingen gedaan te hebben.

En eens met zadelpen. Gewoon pakken wat je pakken kan. Het lijkt nu natuurlijk allemaal oneindig te duren, maar misschien heb je straks spijt dat je 2/3 etappes meer had kunnen winnen als je gewoon je sterkste troef had gespeeld.

Laatst gewijzigd
zitvlees

Merlier lekker verkassen naar Quickstep en alles met Morkov op een hoop rijden

Treenert

Toch wel een opvallende tactiek om in een wedstrijd als de Tour jouw beste sprinter niet te laten sprinten om jouw “slechtste” sprinter kost wat kost een rit te laten winnen.

Ik vind het maar vreemd. Dit is toch geen schoolreisje waarbij iedereen even op de schommel mag? Merlier is de snelste en je wil toch zoveel mogelijk overwinningen halen.

Frank de Boer ploegleider van Alpecin? Gaat toch helemaal nergens over. 100% voor je snelste man gaan, het is geen kinderfeestje.

Speciaal voor de wielermanagers beloofde Rickaert vervolgens om zelf ook nog punten te sprokkelen in de rit. De top 25 van elke rit levert namelijk punten op voor de Tourmanagers. "Ik zal eraan denken en vol doorgaan tot op de streep", zegt Rickaert.

Ik heb in een andere sport altijd op een redelijk niveau mogen sporten waarbij niets aan toeval werd overgelaten, en ik zei het laatst ook al eens, maar er lijkt nog veel te winnen in de professionaliteit van het kader. Zou mijn bek openvallen als ik een dag zou meedraaien?

Laatst gewijzigd
Wielertje12

Coquard is tot nu toe ook een miskoop van hier tot Tokyo

Punchbox

'@Wielertje, Coquard lag bij een van die valpartijen met wat verwondingen waardoor hij nog niet mee heeft kunnen sprinten. Ik verwacht dat die vandaag weer wel gewoon mee gaat doen. In normale doen moet hij zeker een top 8 kunnen sprinten in dit veld.

Jasperdewaal11

Merlier zegt weer dat er besloten word wie er sprint 2 uur voor de start. Dus een beetje mixed signals bij Alpecin.....

Jeffrey81

Ze hebben volgens mij vooraf gezegd dat Philipsen in principe de lastigere aankomsten zou doen. Dat kan meer inhouden dan enkel 'is de laatste 500 vlak?'

danusz1986

'@Jasper en dat gaan ze zeker niet communiceren haha.

Westland95

Vreemde keuze inderdaad. Philipsen was ook de vorige sprintkans aan de beurt, laat Merlier het dan weer lekker doen vandaag. Compleet vlak, perfect voor hem.

Dee Snider76

Met dat stuivertje wisselen bij Alpecin en een Demare die nog niet op afspraak is, ga ik de bokser maar cappen vandaag. Had ik vooraf nooit als optie voor mogelijk gehouden.

Odin

Omslaan

1 2 ... 211 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.