Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 219 ... 258 259
La Primavera

'@nasibal Tja.. het was kiezen tussen Colbrelli en Laporte. Eerstgenoemde oogt toch een stuk sterker deze Tour en laatsgenoemde ook niet heel overtuigend in zijn uitspraken.

MarvinG

'@La Primavera dat dus. Laporte had mij nog niet overtuigd en Colbrelli oogde sterker. Dat er echter zo'n kopgroep zou ontstaan en dat UAE nu al verzuipt had ik niet verwacht.

Simcha

'@Nasibal. Beetje inherent aan het spel toch dat je soms een renner er niet bij hebt zitten. Ik baal ervan als ik een fout maak doordat ik zelf niet helemaal bij de les was, maar in dit geval vind ik de keuze om vol in te zetten op klassementsrenners goed te verdedigen. Overigens makkelijk praten nu, met Vd Poel (c) en Van Aert wel in de kopgroep:-)

Zadelpen

Ik zat met het idee, vdp laat een kopgroep nooit ver weg rijden, en die laatste klim worden de vluchters opgeslokt door punch en ak demarrages.

MVDP echter gewoon in de aanval...... Alles weer in de soep gelopen. Maar wel gaaf natuurlijk. Wat een heerlijke gast is dat toch.

La Primavera

Er komen hier vaak berichten langs in de vorm van: "als je X renner vandaag niet opstelt, waar neem je hem dan voor mee?"

Dit zijn berichten van mensen die vast blijven zitten in de selectie modus. Tijdens een ronde gebeuren zat zaken waardoor je renner x niet meer opstelt in etappe y. In sommige gevallen is het een risico die je vooraf neemt, in sommige gevallen is het pech, in andere gevallen is het een gelukje met een andere renner. Een ervaren pouleur weet te schakelen tijdens de ronde op plan B, C, D of E. Een onervaren pouleur blijft hangen in Plan A. ;)

nasibal

Tja, uiteindelijk heb je Laporte toch mee omdat hij méér kan dan alleen sprinten. Op een parcours als vandaag lijken me renners die vanuit 2 scenario's kunnen scoren goud waard. Dat je vol in zet op AK mannen vandaag snap ik, maar als je daardoor geen plek meer hebt voor Laporte dan, was dat vóór de ronde natuurlijk ook al zo. Waarom kies je dan voor Laporte in je sprintteam en niet voor een 'echte' sprinter?

Ik begrijp dat er dingen veranderen tijdens de koers, maar wat is er precies veranderd in het verhaal Laporte? Dat hij niet meesprint? Dat lijkt me juist extra reden om er vandaag op de gokken dat hij óf in de kopgroep zit óf de selectie in de heuvelzone overleeft met de grotere jongens. Waar het mij om gaat is dat als je vandaag geen plek hebt voor Laporte, je dat afgelopen vrijdag al had kunnen zien aankomen. Waarom kies je dan tóch voor hem in je selectie?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Dus gokken dat Laporte niet mee kan op dat laatste bergje met stroken van 18% is gek?

nasibal

'@Zadelpen

Dus gokken dat Laporte niet mee kan op dat laatste bergje met stroken van 18% is gek?

Nee zeker niet. Mijn vraag is dus ook niet zozeer waarom mensen hem niet opstellen, maar waarom, als je hem niet goed genoeg inschat voor etappes als die vandaag, je hem wel in je 20-tal hebt. Waarschijnlijk verwachtte je hem dan ook niet direct in etappe 2. Dan hou je etappe 1 en de sprintetappes over. Kan je dan niet gewoon beter voor een 'echte' sprinter kiezen op die plek in je 20-tal?

Dus ga ik er vervolgens vanuit dat mensen die hem wél meenemen hem ook verwachtten vandaag. Maar nu dus niet opstellen.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Kan alleen voor mezelf spreken, maar voor vandaag heb ik ook geen sagan, colbrelli, kragh. Omdat ik voor ak ging, met vdp die de vluchters binnen schietafstand houdt.

In dat geval komt het peleton bij dat laatste bergje aan, en dan zie ik laporte, sagan colbrelli er allemaal keihard af gaan. Als mannen als flip, vdp, van aert, mischien carapaz etc vollen bak gaan.

En het is ook niet zo dat de selectie van vandaag af hing, dat het een zekerheidje was dat die in deze kopgroep zou zitten al helemaal niet. Bovendien stelt die tot nu teleur.

Ik had hem voor etappe 1, de sprints en nog één of twee heuvel etappes.

Ik vond de etappe vandaag gewoon te zwaar voor sprint puncheurs uit het peleton. Daar sta ik nog steeds achter. Maar we gaan zo het bergje zien, misschien valt die mee.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Laporte is er al af...

Guido Maltempi

Laporte heeft bij mij (gelukkig) het 9de plekje in de dagselectie gekregen. Zou mooi zijn als hij de finale overleeft. Maar hij was vanochtend heel dicht bij een plekje op de bank: niet gezien in etappe 1 (en 2), en gisteren wel redelijk vooraan in de laatste kms maar uiteindelijk niet in staat om mee te sprinten. Dat waren nou niet echt hoopgevende voortekenen voor de etappe van vandaag.

Overigens sprintte hij in etappe 4 naar een keurige 7de plek en finishte hij gisteren als 22ste... volgens mij is het gewoon zijn bedoeling om de massasprints te rijden. Voor de start van de Tour werd hier een interviewtje gedeeld waarin hij zogenaamd zei dat hij de sprints zou skippen, maar dat was een slecht vertaald Frans interviewtje waarin hij zei dat hij meer kansen op een ritzege zag in de punchetappes dan in de sprints. Ik heb hem daarom gewoon mee als 1 van mijn 8 sprinters, met etappe 1 en 7 (én de ITT's) als mogelijke bonus.

La Primavera

'@nasibal Colbrelli had ik vooraf niet opgesteld vandaag. Laporte wel. Als vervolgens Laporte op bijna 8 minuten wordt gereden in etappe 2 en Colbrelli meedoet in de finale. Tja. Wie laat dan zien meer mee te kunnen doen in etappe 7? Laporte die daarna ook niet overtuigend sprint in de vlakke etappes terwijl hij wel mee deed. Tja... is het dan zo gek om over te schakelen? Het maken van een selectie is ook niet gebaseerd op maximaal 9 kanshebbers per etappe. In dit soort etappes heb je altijd meerdere scenario's die uit kunnen spelen. Je moet simpelweg altijd keuzes maken.

MarvinG

Volgens mij is hij er ook al af...

Edit. Nu staat ie er wel weer bij in het Scorito verslag.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Colbrelli kan vandaag ook nog eens meer punten gaan pakken dan Laporte met Mohoric. ;)

Heb ik ze toch maar mooi beide mee vandaag.

Zadelpen

Kan het mis hebben, dat zou prima kunnen want deze tour doe ik alles verkeerd haha... maar toch, als je nu kijkt...

Met een kneuzen kopgroep op 2 minuutjes, was dit toch gewoon een ak rit + grote 3 geworden?

Zadelpen

Ahhhh, Roglic toch te veel gekwetst lijkt het. Zo zonde die valpartijen. Spanning voor geel lijkt al helemaal weg te zijn nog voor de eerste berg.

Mazza

Team weer hard getroffen door valpartijen
Thomas, Roglic, Haig, Sagan en Ewan, maar ja zou vast niet de enige zijn

Dingetje

Prachtige rit zeg, jammer genoeg Nibali niet opgesteld

nasibal

'@La primavera

Die kan ik volgen denk ik. Althans, je Colbrelli/Laporte verhaal :)
Uiteindelijk was mijn vraag natuurlijk vooral een waarom-vraag en niet een je-bent-per=definitie-belachelijk-als- vraag ;)

Mazza

Ik hem de beste C weer eens gekozen van m'n team Ala 19de hahaha de enige van m'n team in de top 20

daanbrkh

Ik vraag me ook af in hoeverre Carapaz dit morgen moet gaan bekopen. Maar in ieder blij dat hij iets probeert. Weer een matige dag zonder Mathieu...

Dion

Iets over een ploeg zonder Roglic overwegen en hier voor gek uit gemaakt worden ;)

Is natuurlijk achteraf maar het spookt toch even door m'n hoofd. We gaan zien hoeveel hij nog kan gaan betekenen voor Vingegaard, maar Jumbo lijkt te zijn geveild. Het trio Kruijswijk, Vingegaard en van Aert mag gaan schitteren in de bergen.

Iemand een idee waarom Kuss niet mee kon vandaag?

rkmmr

Hier ook voor Colbrelli gekozen ipv Laporte voor de reden die La Primavera geeft. Uiteindelijk zelfs de goede keuze door de winst van Mohoric, maar had ook andersom gekund. Maar dan heb je gelijk dat ik beter een echte sprinter had kunnen meenemen ;)

Zonder Mathieu de verkeerde kopman gekozen, zat lang te twijfelen tussen Van Aert en Alaphilippe, natuurlijk de laatste gekozen.

Guido Maltempi

Laporte toch nog netjes 102de op 18 minuten.

Hier trouwens voor de vierde keer een kopman met nul punten, da's op zich ook wel weer een prestatie.

-Wielerfan

Ik mag niet klagen!
Beter dan 99,2%
459ste plaats algemeen.

1 2 ... 219 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.